Gå til innhold

Sier dere "Elsker deg" til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke snakk om at en er mindre glad i barna sine om en ikke sier at en elsker dem.

Min kjærlighet til mine barn kan ikke sammenliknes med den jeg har til min mann. Det er jo noe helt annet, en annen type kjærlighet.

Jeg velger å fortelle barna mine at jeg er glad i dem, og jeg forteller mannen min at jeg elsker ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Synes det høres helt absurd ut å ikke elske sitt eget barn.

Skrevet

Herregud, hvor står det at noen ikke elsker sine barn?

Mine foreldre sa aldri at de var glad i meg en gang, det var ikke vanlig i min familie, men jeg har alltid følt meg elsket av mine foreldre.

Skrevet

For meg er "å elske" noe man gjør i et kjærlighetsforhold. Det er en type følelse man har for kjæresten sin. Det betyr ikke at han betyr mer for meg enn datteren min. Hun får høre daglig at jeg er kjempeglad i henne. Jeg skiller mellom disse to følelsene.

Jeg bruker imidlertid ikke å rangere familien min på den måten, synes det er barnslig!

Skrevet

Folk her inne, altså.... Jeg bruker ikke ordene "jeg elsker deg". Er altfor voldsomme ord for meg. Voldsomme å _si_, men det betyr ikke at jeg ikke _føler_ det.

For jeg elsker både min samboer og min sønn, men jeg sier "jeg er glad i deg". Og det sier jeg hver eneste dag til dem begge, så de tviler nok ikke på min kjærlighet til dem, til tross for mangelen på ordet "elske".

Min samboer bruker forøvrig heller ikke ordet elske. Vi har sagt det èn gang, etter en fantastisk forsoning :-)

Skrevet

Selv om jeg elsker barna mine mer enn noen andre i hele verden, sier jeg ikke at jeg elsker dem. Men jeg sier at jeg glad i dem sikkert 1000 ganger til dagen:) Jeg liker rett og slett ikke ordet "elsker", vet ikke helt hvorfor, og bruker helst "glad i deg" til mannen min også.

Skrevet

Nei, men de trenger bare å se meg inn i øynene for å vite at jeg elsker dem :-) Er ikke alt man må sette ord på, noen ting kan man føle bare gjennom blikk og handlinger også.

Skrevet

Ja, hele tiden. For jeg elsker henne jo=)

Skrevet

Jeg sier "jeg elsker deg" til både barnet mitt og mannen min. Jeg elsker barnet mitt mer enn mannen min, selvom det føles rart å skrive det nå. Selvfølgelig elsker jeg mannen min over alt på jord, men det med å elske sitt eget barn blir liksom så... annerledes...? Er iallefall en DEILIG følelse å si det til henne hver dag :)

Skrevet

Enig med 20:26!

Trønder her. Sier aldri "Æ ÆLSKE DÆ" Grøsser bare ved tanken..huff og huff!

Men jeg elsker pizza.

Kjæmpegla i både kailln å ongan, da ;o)

Elsklingan mine.

Skrevet

Sier at jeg elsker han hver kveld når han legger seg.

Jeg elsker sønnen min og han fortjener å høre at jeg elsker han.

Skrevet

det sier jeg til han daglig flere ganger for dagen:) er slett ikke redd for å "bruke opp" det ordet for jeg føler det så sterkt hver dag at jeg bare MÅ si det:=).

Skrevet

Ja, jeg sier det hver eneste dag:)

For meg er å elske noen 'høyere' enn å være glad i noen, og det sier jeg til dem som betyr aller mest for meg- ungen min og mannen min. Det er likevel to forskjellige måter å elske på.

Jeg elsker ungen min myyyye høyere enn mannen min, ingen i hele verden kommer i nærheten av henne, og egentlig finnes det ikke ord som er sterke og vakre nok til å beskrive hva jeg føler for henne. Jeg kan til og med si at jeg er 'forelsket' i ungen min, følelsene er veldig like- jeg synes hun er det vakreste jeg har sett, får vondt i magen av å være borte fra henne, smiler fra øre til øre når hun ler og blir helt tussete når jeg holder henne inntil meg. :)

Skrevet

Jeg setter selvfølgelig ikke mannen min foran barna mine. Barna mine betyr uendelig mye mer for meg - ja alt!! Men jeg mener "Jeg elsker deg" er mer mellom et par, og har en annen kjærlighetsbetydning.

-HI

Skrevet

jeg sier elsker deg til barna mine. føles helt naturlig å gjøre det <3 <3 <3

Skrevet

Ja ,hver dag når han legger seg :)

Skrevet

sier elsker deg til jentene mine, men hun på 2mnd forstår jo ikke det ennå, men hun på tre år sier til meg og pappan sin elsker deg:) sier det til henne når vi legger henne å når jeg leverer henne i barnehagen ser ikke no problem i å si det til barna sine elsker dem like mye som barna. ble litt satt ut av innlegge her???

Alle er forskjellige!! :)

Skrevet

Ja det sier jeg og det fortjener gutten min å høre at han har en mor som elsker han over alt på jord.

Jeg er selv vokst opp med foreldre som aldri sa eller sier at de elsker meg og det savner jeg å høre.

Skrevet

Ja det sier jeg til han hver dag! Selvfølgelig skal han få høre at han er høyt elsket!

Jeg mener det er en stor forskjell på måten man elsker barnet sitt på, å måten man elsker mannen sin på. Så det syns jeg man fint kan si.

For jeg elsker jo virkelig gutten min, av hele mitt hjerte. Det skal han selvfølgelig høre, vite, skjønne og føle :o)

Skrevet

Naturligvis! Det er i min verden det sterkeste (muntlige) utrykket for kjærlighet. Jeg sier også at jeg syns han er den vakreste, godeste og beste i hele verden!

Verden er hard nok der ute. I hjemmet skal det være kjærlighet, regler, trygghet og masse masse kos.

Skrevet

Så får da noen holde "elsker deg" som en tolkning av noe som kun er forbeholdt en gitt følelse som oppstår mellom mann og kvinne. Jeg derimot, og ift ordets forstand og opphav, mener at det er det største uttrykk for kjærlighet. Synes det er det vakreste ord som eksisterer, og det er min måte og uttrykke ultimat kjærlighet for mine aller nærmeste.

Forstår hva dere prøver å si med at dere velger å si det kun for deres mann. Jeg mener, og ikke ta det stygt, at det er litt rart å si "glad i deg" til ditt barn som er noe en kan si til en veldig stor skare mennesker i motsetning til "elsker deg" som er såpass unikt og derfor òg forbeholdt til de færreste.

Gjest 5 andre
Skrevet

Jupp, det gjør jeg. Jeg elsker virkelig barna mine. De er det viktigste i mitt liv. Vil ikke degradere det til bare gla' i deg..

Skrevet

jeg sier jeg elsker deg til alex hver dag og flere ganger om dagen :) Og jeg sier til ham at han er min øyensten, at han er min herligste og mye mye mer ;) Jeg er bare så lykkelig for å være mammaen hans, selvom jeg til tider er utslitt og lei, og helst bare vil sove litt lenger, eller sitte på do alene. Jeg priser meg lykkelig for å kunne være mammaen til Alex.

Jeg tror det at jeg nesten døde under fødsel gjorde alle følelsene sterkere, og derfor får jeg ikke sagt klart nok hvor glad jeg er i gutten min og hvor glad jeg er for å være mammaen hans:) Jeg er vel sentimental ;)

Skrevet

jeg sier det hele tiden til småen.

selv vokste jeg opp med foreldre som aldri sa at det brydde seg og jeg vil at småen skal få slippe å være i tvil.

også klarer jeg ikke lavær da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...