Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Barna mine er alt for meg og jeg er utrolig glade i dem. Men jeg mener "jeg elsker deg" er forbeholdt mannen - som er en annen type kjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Sier bare at jeg er glad i barnet mitt jeg. Men noen ganger så sier jeg at jeg elsker han over alt på jorden
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Ja til tider sier jeg det! Og datteren min sier ofte: Mamma,I love you!
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Ja det sier jeg, og jeg elsker han høyere enn jeg noensinne kommer til å elske en mann!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Nei det er forbeholdt min mann. Synes at det høres fælt ut når foreldre sier det til barna. Jeg tenker at det er et ord som bare en spesiell er spesiell nok til å få høre, og det vil jeg lære bort til mine barn
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Sier love you til barna mine og at jeg er veldig glad i de.
Carina - 84 Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 Sier det hele tiden. Selv om han ikke skjønner hva jeg sier! Kan aldri få sagt det nok! Hvordan er det kun forbeholdt mannen? Man elsker jo barnet høyest over alt i verden??
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Nei, det sier jeg kun til mannen. Barna mine er jeg glad i.
SuperGlad Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 Sier det hver eneste kveld når jeg legger dem, "ælsk deg" så får de et kyss på munnen før jeg dytter dyna rundt dem.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Hver annledning jeg får!! Jeg elsker han over alt på jord! Langt mer enn mannen min og jeg har ikke noe problemer med å si det!
Bunnies by night Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 Hver dag sier jeg til sønnen min at jeg elsker han. For er det noen jeg kan si at jeg ALLTID kommer til å elske og ha i hjertet mitt - så er det barnet mitt. "Glad i deg" er et alt for fattig begrep til å kunne romme alle følelsene jeg har for barnet mitt. Blir like forbauset hver gang jeg hører foreldre som ikke føler det naturlig å si at jeg elsker deg til barna sine. Men meg om det:)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 jeg elsker ungene mine aller høyest i hele verden. Jeg elsker mannen min også, sinnsykt høyt! Og jeg sier det til de hele gjengen.. Men måtte jeg "rangere" min kjærlighet er det barna som vinner, selvfølgelig.. he he.. og sånn føler mannen min det også. For meg er det ubegripelig å elske mannen mer enn barna. At man velger andre ord enn "elsker" til mann og barn skjønner jeg. Men at man "bare" er glad i barna, mens man "elsker" mannen kan jeg ikke forstå.. Man er jo forskjellige..
Carina - 84 Skrevet 5. oktober 2009 #19 Skrevet 5. oktober 2009 Helt enig! Ble rett og slett paff her jeg satt!! Man kan elske fler enn 1 person. Og man elsker ihvertfall sitt eget barn vel!!!
Den Blå Engel Skrevet 5. oktober 2009 #20 Skrevet 5. oktober 2009 Ja, det gjør jeg. Jeg leste en gang en artikkel om at foreldres oppførsel kunne avspeile seg i barnas lek, f. eks. at foreldre kunne kjenne igjen de ordene de selv bruker når barnet kjefter på bamsen. Like etterpå sto jeg i dørsprekken og så på datteren min (som var 2,5 år da) som lekte med dukken sin. Plutselig løftet hun den opp, kysset den flere ganger, og sa: "Lille jenta mi, jeg elsker deg!" Jeg gjenkjente mine egne ord, og ble litt varm om hjertet
Tommage♀♂ Skrevet 5. oktober 2009 #21 Skrevet 5. oktober 2009 Elsker barna mye høyere enn sambo, så ja, jeg sier det.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #22 Skrevet 5. oktober 2009 Nei, hverken til barn eller mann. Tviler på at jeg er noe mindre glad i mannen og barna enn noen andre her, men det hører ikke med i dialekten min. Hører ikke til i vokabularet. Lurer på om det var Arne Hjeltnes som sa en gang: "jeg er glad i X (kone/barn) men jeg elsker fårikål "(eller noe annen mat som er godt). Og det er slik det med meg og. "Være glad i" er faktisk sterkere enn "elske".
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 5. oktober 2009 #24 Skrevet 5. oktober 2009 Det er ingen jeg elsker høyere her i verden enn Adrian så jeg sier det til han så ofte jeg kan. Så klart jeg elsker samboeren min også, men hadde jeg blit tvunget til å velge hadde valget vært lett. Han føler det samme. Som hun over her sa, det er noe med å finne et ord som kan "romme" alle de følelsene som jeg har for han. Og glad i deg kommer ikke nært en gang. Jeg er glad i en av plantene mine, men barnet mitt, herregud det er en helt råå følelse. Elsker er det eneste som kan måle seg litt... Det bare finnes ikke sterkere ord enn det, hadde det funnes så hadde det vært det ordet jeg hadde brukt. Mine tanker da...
Norwegian by injection Skrevet 5. oktober 2009 #25 Skrevet 5. oktober 2009 Nei, jeg sier "I love you" he he..... "Elsker deg" betyr ikke noe for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå