Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #51 Skrevet 30. september 2009 Nå må du huske på at hun ikke _planla_ 8 stykker på en gang. Og selv om hun ble befruktet med så mange egg, går de fleste egg til grunne. Orker ikke åpne linken. Hun har fått mange hundre tusen dollar for intervjuer og TV serien, så helt blakk, det er hun ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #52 Skrevet 30. september 2009 Tror også hun har penger nok. I tillegg får hun helt sikkert mye mer hjelp enn vi ser på tv. Siden tv er tv, og de vil gjøre mest mulig ut av det.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #53 Skrevet 30. september 2009 I Duggerfamilien er det to foreldre, og ingen åttlinger.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #54 Skrevet 30. september 2009 Ett barn til? Det ble neppe satt inn bare ett eller to egg. Med mindre noen av barna er eneggede, så ble det satt inn åtte egg. Da er det ikke 1 barn til hun har prøvd å få. Legene hennes burde vite bedre.
Tigerpote Skrevet 30. september 2009 #55 Skrevet 30. september 2009 Med en stor dose hjelp må hun klare det. Les må. Jeg synes det blir for dumt å være så bastant spurven, å si at ingen vil klare det, det er umulig. Det er utrolig hva et menneske kan klare når h*n MÅ. Gjort er gjort og spist er spist, man må gjøre det beste utav enhver situasjon, også denne. Det var ikke det klokeste valget hun tok å bære fram 14 barn, men jeg forstår godt at hun ikke maktet selektiv abort! En ting er sikkert, og det er at hun får det iallfall ikke lettere med sinne og drapstrusler fra en hel verden. Nå så ikke jeg programmet nå i kveld, men gløttet innom Dr. Phil for en stund tilbake;) Jeg forstår heller ikke at folk reagerer så negativt som de gjør, det er da virkelig ikke deres sak?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #56 Skrevet 30. september 2009 Saken er, hvis du har fulgt med, at hun satte inn alle eggene hun hadde igjen som var befruktet, fordi hun ikke ville kaste dem. Hun ville nemlig ikke gå gravid flere ganger. Dette var siste gang! Hennes valg, men hun HÅPET at bare 1 ville feste seg. Hun ble sjokkert over at det ble 8 til slutt. Og jeg er imot IVF på denne måten, men dama var ikke ute etter 8-linger, til hennes forsvar.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #57 Skrevet 1. oktober 2009 Denne dokumentaren gikk jeg glipp av :/ noen som vet om den kommer i reprise??
Gemini77 Skrevet 1. oktober 2009 #58 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg syns det blir for dumt å argumentere med "dun visste jo ikke at hun skulle bli gravid med 8 barn. Hun håpte på bare 1!!". Hvis man setter inn så mange befruktede egg, så MÅ MAN TA HØYDE FOR at det kommer flere enn 1 barn!!!!!! Det kan umulig være noe forsvar for henne at hun kun ønsket 1 barn - snarere tvert i mot! Ønsker du kun 1 barn så setter du ikke inn 8 befruktede egg!! Dama visste jo at hun var fruktbar siden hun fikk barn på alle befruktningene tidligere.. Det kan jo ikke sammenlignes med par som gjennomgår IVF her hjemme, da disse i utgangspunktet har vanskligheter med å gå gravid. Dama er jo fruktbar som bare det - hun mangler bare en mann! Så man må da ta høyde for at flere enn 1 egg fester seg!!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #59 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er som regel ganske tolerant, men jeg så på programmet i går for første gang og ble kjempeprovosert. Jeg tror heller ikke de ungene der har det så veldig bra. Det ser man jo bl.a. på hvor aggressive noen av de var. Og så åtte små babyer som ligger og griner.. syntes det var trist jeg. Jeg tror også at de får mat og kan vokse opp og det går sikkert bra med flere av de men jeg synes hele situasjonen er usmakelig. Hvis hun hadde 6, hvorfor satte hun inn 8 egg? Det må jo være noe riv ruskende galt med henne. Og så alt snakket om hvor plagsomt det var med all oppmerksomheten. Det er jo tydelig at det er oppmerksomhet hun vil ha. Grøss og gru.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #60 Skrevet 1. oktober 2009 Det er svært uvanlig å sette inn mer enn 2 bef. egg. Dette er noe hun har planlagt, helt klart. Ingen seriøse leger ville utført behandlingen uansett hvor mye hun tryglet og ba. Her er det noe muffins, og dama er slu.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #62 Skrevet 1. oktober 2009 Legen fikk vel sparken, gjorde han ikke?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #63 Skrevet 1. oktober 2009 Men hvorfor tror dere han satte inn 8 egg? Fordi han syns egg er moro? Det er faktisk lov å bruke huet. Her inne er det alt for mye ubrukt hjernekapasitet. En treningssak forøvrig. Jeg råder dere til å begynne i det små. En liten utfordring hver dag så skal dere se dere snart kan følge korte resonnementer. Om et par år henger dere kanskje med. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #64 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg bare må le av Octomum og alt styret rundt henne. I USA er det status og være kjendis, uansett hvorfor man er kjendis. Ingen mennesker ved sine fulle 5 ber om IVF når man allerede har 6 barn og er alenemor. Hun kan være så god eller så dårlig mor hun bare vil, dette er ikke en handling gjort av en rasjonell person med god dømmekraft. Legen burde bli sparket.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #66 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg er så forbanna enig med deg HI! Ingen klarer å være en god mor for 14 barn! INGEN! Mener dere virkelig at man klarer å være en like god mor for en, som for 14? De skal ha mat, kos, oppmerksomhet, MYE iløpet av en dag. Har hun virkelig tid til å sette seg ned å virkelig være der for barna så mye som hun trenger dem? Niks, for døgnet har bare 24 timer og man har bare to hender. Hva med senere, leksetid...... Hobbyer? Ene er glad i fotball,annen ballett, korps, klatring, handball, ski. Så skal de kjøres dit. Iallefall jeg vil jeg være der å se på når mine barn fremfører noe. Hun kan ikke være flere plasser samtidig. Ofte trenger man litt enetid, på kveldene kanskje. Det kan en mamma med 14 unger umulig ha tid til. Når skal hun få samlet krefter til å gjennomføre en ny dag!? Nei, jeg skal ha to barn, kanskje en attpåklatt senere, så vi kan bestandig være der for dem når dem trenger oss!
Regnbuens barn™ . Skrevet 2. oktober 2009 #67 Skrevet 2. oktober 2009 Litt utenfor tema, men jeg kjenner en familie med 10 barn, her i Norge. Denne fantastiske moren har virkelig klart å ta vare på ungene sine, oppdratt dem på alle beste måte og gitt dem kjærlighet og omsorg. Hun hadde en mann, men han døde veldig tidlig, så hun har for det meste oppdratt familien alene. Disse 10 barna er nå voksne med egne barn, tror det er tilsammen 35 barnebarn nå, hvorav jeg er fadder for et par av dem. Alle har klart seg flott i livet, med høyere utdannelse, god økonomi, sosialt oppegående, og virker slettes ikke ut som om noen av disse har lidd under noen omstendigheter til tross for den enorme søskenflokken. Så jeg har sett bevis på at noen får det til. Andre klarer ikke ta vare på et eneste barn en gang. Individuelt hva man får til.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #68 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg synes ikke det kan sammenlikes. Jeg tror også at noen kan være gode foreldre for en flokk med unger, men dette tilfellet tyder på at noe skurrer. Hun er alenemor for 6 barn, og setter inn 8 IVF egg? Det er en handling gjort av et forstyrret menneske.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #69 Skrevet 2. oktober 2009 Hun sammenligner det sikkert fordi HI sier INGEN kan ta seg av mange barn. Jeg blir ikke provosert, men ler heller av folk som er like uvitende naar det gjelder oss med mange barn. Vi greier fint aa ta oss av barna vaare. Bryr meg ikke saa mye om hva denne octomomdama driver med, for det er og blir hennes sak. Men hun har hjelp doegnet rundt, og det er mer enn vi andre kan stille opp med.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 2. oktober 2009 #70 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg bare lurer-nå tar jeg ikke side for hverken den ene eller den andre, men hvor mange barn mener dere en alenemamma kan ta seg av på godt nok vis?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #71 Skrevet 2. oktober 2009 Det kommer vel an på personlige ressurser. Har man en stor familie med mye å gi barna (tenker ikke på penger selvfølgelig, men dårlig økonomi er vel ikke ideelt med mange barn). Saken her er jo at denne mamman er totalt uansvarlig, og ikke i stand til å ta selvstendige avgjørelser. Hvis hun hadde forstand, hadde hun ikke implantert 8 egg. Enkelt.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #72 Skrevet 2. oktober 2009 HI, jeg lurer på en ting, du sier at INGEN kan være en god mor når de har 14 barn, hva hvis denne moren har fått 14 barn på f.eks 26 år, fått første når hun var 18 år og siste da hun var 44 år. Det er forskjell mellom å få 14 barn på 6 år og 26 år, så ikke komme med sånne bastante utsagn, det blir for dumt.
Regnbuens barn™ . Skrevet 2. oktober 2009 #73 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg sammenlikner ikke disse to ulike familiene, men å påstå at de med stor barneflokk ikke vil klare å oppdra barna sine på en skikket måte blir feilaktig. ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #74 Skrevet 2. oktober 2009 solkira, det kommer også mye an på barna. Har man vanskelige barn eller lette barn? Jeg var alenemor for 4 barn, og det gikk kjempefint. Enkle barn, og jeg trivdes med oppgaven. Men hadde jeg vært alenemor for bare ett barn som nummer 5, hadde det ikke gått så bra. Nummer 5 har spesialbehov, og jeg hadde rett og slett ikke klart det. Alt er relativt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #75 Skrevet 7. oktober 2009 Hva feiler hun cameradamen da? Hun må jo pelle seg til helvete ut dersom de sier det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå