Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #52 Skrevet 26. september 2009 Det er så jævlig morsomt og irritere folk her inne! En gjeng med hønsehuer som går på ALT som blir skrevet!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #53 Skrevet 26. september 2009 Jeg synes ikke sånnt som med knipsing er til å spøke med, er jeg hysterisk fordi jeg tar det alvorlig så er jeg heller hysterisk enn passiv.. Synes det er det som er problemet her i verden folk tar sånne ting litt for useriøst. Det sier jo seg selv om man synes knipsing er okei og ikke en stor sak, oftest er det sånn at knipsing er bare en av tingene som foregår i et hjem der foreldrene har problemer med å sette grenser osv. God helg og håper det blir en knipse-fri helg for dere alle hjemme.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #54 Skrevet 26. september 2009 Muig det ikke kan kalles vold akkurat, men du lærer jo barnet at det er greit å gjøre andre vondt. De ser at det er mamma eller pappa som gjør dette. Og hvorfor skal de man er mest glad i i hele verden være slem og gjøre en vondt? Nei til knipsing og klapsing!! (Og tro meg, jeg hadde en ekstremvariant av et barn som skulle røre alt!)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #55 Skrevet 26. september 2009 Enig, har to barn med supervilje - men har da klart å oppdra dem uten knipsing likevel.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #56 Skrevet 26. september 2009 Hva må til når barna blir 6-7 år da? En ørefik? Enn når de blir tenåringer, hva skal til da for å få dem til å høre?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #57 Skrevet 26. september 2009 Jeg har en niåring som stadig vekk oppigjennom årene har vist at han ikke skjønner ordet nei. Vi er mange som har den erfaringen.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #58 Skrevet 26. september 2009 Du kan komme til å bli overrasket, 0957, over at du må fortsette å oppdrag barna dine lenge etter 1-2-årsalderen. Hvilke metoder skal du bruker senere, om det er sånn at du bare skal knipse nå i en kort periode? Ungene fortsetter å teste grenser, til de blir omtrent voksne. Jeg tror det å knipse/slå barne litt gjør at man kommer inn i en ond sirkel, der ord ikke nytter. Man må bruke fysisk makt for å få gehør hos ungene sine. Jeg synes ikke det er OK ting å lære ungene sine.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #59 Skrevet 26. september 2009 Er ikke sikker på om loven har tredt i kraft ennå- MEN det skal bli ulovlig med ALL FYSISK AVSTRAFFELSE av barn. Noe å tenke på! Skam dere!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #60 Skrevet 26. september 2009 Vil gå så langt som til å kalle deg barnemishandler når du kniper barnet ditt. Skam deg
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #61 Skrevet 27. september 2009 Du burde skamme deg. Man knipser ikke barna sine. Det er ULOVLIG! Hvordan du klarer og skade barna dine er helt utrolig. Det er vondt å bli knipset! Du burde virkelig fått en smekk i hodet, kanskje da hadde du forstått hvordan det er for barna dine.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #62 Skrevet 27. september 2009 Dessuten, når man argumenterer med at de større barna ikke ser hva som skjer, og at de små uansett glemmer det, da tolker jeg det slik at HI egentlig vet at det hun gjør er galt. Jeg har aldri knipset barna mine, selv om jeg kanskje har hatt lyst når de var mindre. Og nå er de store og trygge.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #63 Skrevet 27. september 2009 knips er en fysisk avstraffelse. på samme måte som juling.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #64 Skrevet 28. september 2009 Jeg har en jente på et: Vil du til pappa? spurte jeg i dag når han kom inn døren og hun satt på mitt fang og koste. Nei sa hun og ristet på hodet! Da faren kom for å teste om hun forsto hva hun sa, kastet hun seg rundt halsen min og sa neineinei... hehe, nydelig var hun, men uansett. Når hun gjør no hun ikke får lov til, sier vi bare nei med bestemt stemme. Da rister hun ofte på hodet og gir seg. Andre ganger gir hun seg ikke, men da er hun rask med å slutte når en av oss kommer for å ta henne vekk fra det hun driver med. hun har aldri blitt knipset, men som du kan se her vet hun godt hva "nei" betyr kan både bruke og høre og forstå ordet. Derfor har jeg litt problemer med å forstå HVORFOR du må LÆRE ungen akurat dette ordet? Fordi nei, som alle andre ord lærer de seg å forstå i takt med at de lærer seg språket! Min datter er jo også faktisk 6 mnd YNGRE enn den alderen du nevner. Hun er heller ikke spessielt tidlig ute, da hun ligger 2-3 mnd bak brorens utvilkling, både i språk og motorikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå