Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 Nei vil han ikke høre på. Etter et par måneder med med det og ta han bort, avlede, finne på noe annet, så er jeg tilbake med knipsing. Slik jeg har gjort på de to andre barna. Fungerer så mye bedre. Når jeg nå sier ikke røre eller nei, så trekker han seg tilbake fra tingen. Vet det finnes en del motstandere mot dette, men det enkle er ofte det beste her også!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Lettvint løsning det der, men det er jo en avart av en voldshandlig i mine øyne. Les litt mer barnepsykologi da vel, sett deg litt inn i ting - så slipper du slike latmannshandlinger.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Ser ærlig talt ikke noe galt med et lite knips på fingrene. Noen her sammenligner det med vold, da vet de ikke hva vold er! Det er ikke snakk om og ta i med rå makt!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Hvordan vold er dette, til du over her?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 HI her. Ikke jeg som svarte over her, men helt enig at dette er ikke vold. For at det skal være vold må det være andre hensikter bak, samt være vondt. Ungene skriker jo ikke engang av et lite knips!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Jeg må bare si at jeg tror ikke dette er en sunn løsning, for barnet lærer seg å forbinde å gjøre noe galt med = smerte. Dette kan nok på en måte føre til problemer senere i livet, det er en "lett" løsning å ty til, det sier mye om den ansvarlige for barnet. Du lærer ikke barnet å forstå hvorfor h*n gjorde noe galt, Du må sette deg inn i situasjonen til barnet og forklare hva h*n gjorde galt der og da, å påføre barnet mindre grad av smerte gjør at barnet frykter å gjøre noe galt, gjerne ikke helt forstår hva som er galt og dermed gjør det vanskelig for barnet å forstå når h*n skal frykte ting. Bruk heller "time out" som en løsning, gjør barnet noe galt gir du klart beskjed om at nå er det time out og setter barnet på et stol/hjørne (ALDRI sengen eller soverommet) og si klart fra hva h*n gjorde galt og så må barnet sitte der i 5 minutter og så får tenkt over hva han har gjort galt. Det er veldig viktig at du forklarer barnet og gir barnet forståelse av hva han har gjort galt.. Jeg må bare si at du lærer barnet ditt kun en ting nå, det er frykt! Hilsen en som har lært dette..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #7 Skrevet 26. september 2009 Man hyler ikke over et lite knips nei! Da har man barn som er overbeskyttet og får lov til alt. Noe må det jo være?! I dag behandles barn som porselen. Og si meg, HVORFOR er det så mye bedritne barn som vokser opp nå? Jo, fordi de har ikke regler!! Det er fri flyt overalt!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 Frykt?! For et lite knips? Ja ja! Du lærer barna dine og ikke tåle en dritt! Bortskjemte barn som ikke tåler et nei! Da er det hyling tvert!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 Jeg sa ikke vold, jeg sa det er en avart av vold. Dvs hvis du ikke gjør som jeg sier, lager mamma en smerte på deg. Altså mamma knipser med fingeren sin på hånden min, så jeg får vondt. Noe så forvirrende for et lite barn - som gjør det som alle barn må gjøre - i sin utvikling. Man kan oppnå akkurat samme læring ved å rolig og bestemt gjenta og flytte barnet fra situasjonen. Du må kanskje gjøre det flere ganger, men det er iallefall en læring som kan overføres til senere situasjoner også. Hvordan skal du korrigere barnet ditt når det 5-5 hvis det er knipsing du har brukt? Skal du ta hardt i armen da? Hva når de blir tenåringer, er det ørefik? Jeg setter det litt på spissen nå, men jeg synes det er så urettferdig og så dårlig gjort å bruke fysisk avstraffelse for å lære barna det de alle må lære her i livet. Hva som er rett og galt osv. Nei til knipsing (selv om jeg ikke betviler et sekund på at det er effektiv). Gi barna den omsorg, tid, tålmodighet de fortjener.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 Anonym 0858, skulle ønske sånne som deg aldri hadde fått barn - for du skjønner ikke en dritt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #12 Skrevet 26. september 2009 Det er maktmisbruk ovenfor barnet Hadde jeg kjent noen som knipset barnet hadde jeg ikke tvilt på å ta kontakt med barnevernet. http://aftenbladet.no/lokalt/article535400.ece
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #13 Skrevet 26. september 2009 Stakkars liten... Som har en mamma som må virkelig vise hvor "stor og sterk" hun er ved å utøve fysisk makt på ungen sin. Knipsing er for lavpanna folk som er for late til å oppdra barnet sitt skikkelig. Lett løsning at barnet får vondt. Og dere som mener knipsing ikke er vold, dere tar feil. Det er forbudt ved norsk lov. La oss håpe ingen velger å melde fra om dette. Nå blør mammahjertet mitt. Skal tenne et lys for de stakkars barna som blir knipset pga late foreldre som ikke har evnen til å snakke med barna sine.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #14 Skrevet 26. september 2009 Der er faktisk forbudt ved lov å drive med vold som knipsing er. Får håpe noen annmelder deg.,
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #15 Skrevet 26. september 2009 Jeg har tre veloppdragne barn, som har respekt for ord. Det er mulig å få til barneoppdragelse uten å knipse. Prøv time-out istedet? Har gjort det med alle mine, og det fungerer. Snakker med rolig, behersket stemme, og følger opp advarsler. Knipsing er vold, og det er fryktelig synd at vi i 2009 med all kunnskapen vi har, fortsatt bruker denne metoden. Hilsen barnevernpedagog.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #16 Skrevet 26. september 2009 Synes knipsing er respektløst overfor barnet.. En jeg er tante til ble knipset på, og etter en stund begynte han å knipse andre som ikke gjorde det han ville.. Det var ikke særlig pent å se på.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #17 Skrevet 26. september 2009 TIL HI, hvordan forklarer du barnehagen når ungene dine begynner å knipse andre unger i barnehagen??
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #18 Skrevet 26. september 2009 Hi her. Tenne et lys?????? Ikke rart verden har blitt som den har blitt, fult av mennesker som bare skal tenke og ikke handle... Satt på spissen. Er ikke snakk om å knipse barnet hele livet. Det er etter min erfaring bare en periode dette fungerer effektivt, og det er +/- når de er 1,5 år. Da husker de ikke noe av det heller og ikke klarer de å knipse selv. Eldste er 10 år og har ikke tatt noen skade av det. De eldste ser heller ikke at jeg knipser. Synes det er noe galt når vanskeligstilte barn på barnevernsinstitusjoner for de værste ikke engang kan taes tak i! Når barna går berserk og raserer, så får ikke de ansatte lov til å ta tak og holde vedkommende fast til raseriet går over. I stedet skal de begrense skade. Fjerne de andre beboerene og vente på at det går over. Får ikke lov til å låse vedkommende inne på et rom til det går over. Er jo hårreisende!! Barna lærer jo at det er de som har makten! Det er ikke vold å holde de fast. Det er ikke vold å sperre de inne når de raserer og går til angrep på andre. Ringe poltiiet skal de gjøre, for politiet har lov til å ta i de. Det er ikke politiet som skal bedrive barneoppdragelse, det er VI! OG da må vi innimellom kunne ta litt hardt i barna våre!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #19 Skrevet 26. september 2009 Som jeg har sagt over her, så er det bare en periode dette fungerer. NÅr de skal lære betydnignen av nei. Det er +/- når de er 1,5 år. Og da kan ikke barna knipse selv. Og de husker det heller ikke etter en stund. Aldri vært noe problem.
Dronningen! Skrevet 26. september 2009 #20 Skrevet 26. september 2009 Ville du likt å bli knipset om du gjorde noe feil?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #21 Skrevet 26. september 2009 Skal man sette seg ned å forklare for et barn på rundt året med sterk vilje? Eller bruke time-out? Jeg syntes heller ikke knipsing er noen som helst avart av vold.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #22 Skrevet 26. september 2009 Dere motstandere VIL ikke skjønne... Er ikke snakk om å knipse store barn eller voksne. Det er som en del av opplæringen til å skjønne nei. Større barn og voksne skjønner nei. Kanskje de ikke vil høre, men de skjønner hva ordet betyr. HI
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #23 Skrevet 26. september 2009 Du får gjøre hva du vil, men jeg foretrekker å lære mine barn at kommunikasjon er veien å gå. Da sier jeg heller nei, løfter bort og avleder i to år om nødvendig, (vet at det ikke blir nødvendig, det er bare en kortere periode). Utøver jeg vold og makt mot mine barn vil de lære at dette er akseptabel oppførsel. Du kan være uenig i at det er vold, men du er enig i at barnet lar være å gjøre det som er galt i redsel for et nytt knips på fingrene. Denne redselen vil ikke jeg fremkalle hos mine barn, jeg jobber heller langsiktig mot respekt for at foreldrene vet deres beste, og at det derfor er riktig å rette seg etter beskjeder som kommer fra oss... Min metode fungerer faktisk veldig godt den også, og i motsetning til din metode gir den barna mine gode og riktige verdier på kjøpet...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #25 Skrevet 26. september 2009 Snakk, snakk, snakk og snakk. Hvorfor hjelper ikke det da?! Hvorfor er det så mye drittunger som ikke hører overalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå