MK73 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #101 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg skal ta blodprøve på torsdagen. Skulle jeg få mensen før tar jeg sikkert en hjemmetest, så de dagene fra rundt mandag (når jeg forventer mensen hvis dette går til h....) blir spennende. Jeg tror ikke jeg skal teste før mensen kommer - og kommer blodprøven først så blir det vel den, og ikke noen hjemmetest. Hvis jeg kommer så langt uten blødning så øker også sannsynligheten for at jeg er gravid.. Så vi får se!
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 27. oktober 2009 #102 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg kommer nok til å snik teste på mandag jeg også.. da er det 2 uker siden jeg hadde uttaket... Blir vel rugedag 10 det ;o)
MK73 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #103 Skrevet 27. oktober 2009 Hvis du hadde innsetting to dager etter uttak, så blir faktisk mandagen til og med RD12 :-) Vi er kommet langt, da!
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 27. oktober 2009 #104 Skrevet 27. oktober 2009 hehe.. ja det stemmer jo.. Surrehodet ;op Oj, så langt vi er kommet da!!!! mulig jeg sniktester på søndag da.. På rugedag 11, så slipper jeg å gå på jobb rett etter testen.. Jeg vil nemlig heller teste og få en neg test, for så å være klar for at mensen skal komme, enn å plutselig få mensen på jobb... Det er så kjedelig dersom håpet er på topp.. Men det er jo bare meg.. Vet jo at når jeg tester på rugedag 11 så kan jeg være gravid selv om testen er negativ, men da går håpet LITT ned ihvertfall.. Lærer seg litt etterhvert hvordan man skal beskytte seg selv mot de værste nedturene.. ;o) (men den skal jo være positiv da) ;op
Frid78 Skrevet 27. oktober 2009 #105 Skrevet 27. oktober 2009 hvorfor må du vente så lenge som til torsdag MK? Jeg skal be for at dagene må gå fort for deg,og for oss andre selv om vi ikke trenger være like tolmodige!=) Jeg forstår veldig godt at du vil snikteste på søndag Natta! Pyton å skulle på jobb rett etter uansett svar tenker jeg. På mitt første innsett fikk jeg mensen på jobb...ganske mange dager før testdag..det var ikke mye gøy.jeg jobber i butikk og måtte stå å glise hele dagen,også hadde jeg mest lyst til å sette meg rett ned å gaule. Men nok om det....nytt forsøk og nye muligheter!=)
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 27. oktober 2009 #106 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, jeg jobber på ei skjerma dement enhet.. så må stå å glise jeg også selv om de mest håpløse ting skjer.. Så da vil jeg heller vite sånn ca hvordan det ligger ann!!
MK73 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #107 Skrevet 27. oktober 2009 Klinikken min legger alltid opp til test på RD14 (hvis fredag)/RD15, og torsdag er RD15 for meg. Grunnen til det er nok at de skal kunne være sikre på vurderingen på om graviditeten er liv laga eller ei - de sier at HCG må være på over 100 på det tidspunktet for at man skal kunne si sikkert at man er gravid (er det lavere på det tidspunktet, så er det ikke liv laga). ..sånn er det bare. De to forrige forsøkene kom ikke mensen, jeg ventet til blodprøven, og da var jeg jo gravid. Hvis jeg ikke blir gravid nå er det sannsynlig at mensen kommer før blodprøven, og da blir det nok en hjemmetest for å dobbeltsjekke. ..det der med glisinga på jobb gjelder vel dessverre alle oss som ikke kan lukke døra og få fred på jobben... Jeg er avdelingsleder og mye av jobben min er å være der og tilrettelegge for andre, og vi sitter alle i åpent landskap - dvs innenfor en 5 meters radius rundt meg er det alltid rundt 10-14 personer (bortsett fra på do, da...). Vi får se :-)
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 29. oktober 2009 #108 Skrevet 29. oktober 2009 Ja, da er jeg vel kommet til rugedag 8 og har vel ingen symptomer på hverken det ene eller det andre! Ømme pupper er vel det eneste jeg har, men det kommer vel av crinonen, så... Bruker som regel å ha masse mensmurringer før mensen kommer, men nå er det rimelig stille i magen... spennende dager fremover ihvertfall, håper på mange pos tester for oss nå )
Astra71 - tvillingmor Skrevet 29. oktober 2009 #109 Skrevet 29. oktober 2009 Hei jenter - hvordan går det med dere? Snart tid for testing, ser jeg. Er det i neste uke det skal skje? Jeg krysser fingrene for dere, alle sammen! Og følger litt med fra sidelinja ;-)
MK73 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #110 Skrevet 29. oktober 2009 Takk for det Astra! :-) Takk for lykkeønskninger! Ja, noen begynner sikkert å teste i helga, tenker jeg...
Frid78 Skrevet 30. oktober 2009 #111 Skrevet 30. oktober 2009 Hei hei!=) Da er vi vel kommet til rugedag 9,og det begynner å nærme seg testdag!=) Hvordan går det med dere? Her går det i mensmurringer,men ingen mens ennå,heldigvis, og jeg kan ennå klamre meg til håpet om en voksende mage! Tror jeg fikk den ganske fort de siste gangene,så håper litt ekstra!=) Krysser fingre for dere!=)
Rose69 Skrevet 30. oktober 2009 #112 Skrevet 30. oktober 2009 Ville bare stikke nesetippen inn og si MASSE LYKKE TIL MED TESTINGEN :-)
Frid78 Skrevet 31. oktober 2009 #114 Skrevet 31. oktober 2009 Da ser det ut som om det er over og ut for min del. Begynte å blø så vidt i går kveld,og nå blir det bare mer og mer, Det er tydelig mensblod,så jeg har ikke noe håp om at det er liv der inne. Håper virkelig det går bedre for dere andre,og ønsker dere masse masse lykke til! Klem
Astra71 - tvillingmor Skrevet 31. oktober 2009 #115 Skrevet 31. oktober 2009 Nei og nei, det var veldig leit å høre, Sara90! Føler veldig med deg. Er ganske trist på egne vegne også i dag, siden jeg har mistanke om at dette ikke kommer til å gå så bra. Det skal ikke være lett, tydeligvis. Jeg håper du får litt tid til å bearbeide dette nå i helga, slik at du kommer deg ovenpå igjen ganske snart. Vi får bare løfte blikket og se framover som best vi kan! Klem fra meg
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 31. oktober 2009 #116 Skrevet 31. oktober 2009 Se ut som at det går samme vei for meg. Begynt å blø så vidt i ettermiddag, og menssmertene kom i dag også.. så har bare venta på det.. Jaja.. masse lykke til til dere andre!! Håper det går bedre for dere og at det blir mange pos tester i uke 43 gjengen!! Og lykke til videre Sara90, syns det ikke gikk vår vei også den gangen her.. Har du hatt forsøk før? Første for meg, og ingen på frys.. Så må bare prøve å finne motivasjon for å begynne på neste forsøk, blir vel i 2010 det sikkert :o/
Frid78 Skrevet 31. oktober 2009 #117 Skrevet 31. oktober 2009 Hei hei! Ja det er tøffe tak dette..blir så frustrert for jeg føler meg så maktesløs. I kveld gjør jeg ikke annet enn å begrave hodet i snop-bollen og se på den dumme tv-boksen for å slippe å tenke...! Kjære Astra..håper det går bra for deg,og at du får beholde spiren din! De tre første månedene må være så utrolig nervepirrende. Hva er det som gjør at du tror det går galt? ønsker deg lykke til !! Så synd at du også har begynt å blø Natta!krysser fingre for at det ennå er håp da du bare blør litt! Dette er mitt 2 forsøk,og 3 insett.jeg var så heldig å få 2 på frys,men det var ikke de beste eggene,men håper det kan bli noe allikevel! Tenker jeg vil sette dem inn i januar,må roe ned litt først. Hvordan går det med deg MK? Ønsker dere så mye lykke til! Klem
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 31. oktober 2009 #118 Skrevet 31. oktober 2009 Så synd at dere har begynt å blø da Sara og Natta Men det trenger ikke være alt håp ute alikavell dersom det er bare lite. Jeg ønsker dere alle sammen masse lykke til med testingen de nærmeste dagene!
MK73 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #119 Skrevet 1. november 2009 Takk for det, Bjørnen :-) Uff da, Sara og Natta&... Dette var ikke gode nyheter - men er dere sikre på at det er mensen? Da er det egentlig mengden blødning som er det viktigste. Første gangen jeg var gravid hadde jeg fulle menssmerter i hele den perioden jeg ville hatt mensen, men jeg var gravid. Så om dere har smerter og blør så skal det være som en normal, og kanskje også kraftigere enn normalt, menstruasjon for at dere kan være sikre på at det er mensen.. Er det noen av dere som har testet? Det er jo litt tidlig enda, men spørsmålet er nok i hvilken grad "mensen" er som en vanlig mens?.. Jeg er ikke noe klokere enn jeg har vært. Alt jeg kjenner kan være tegn på at mensen er på vei ELLER at jeg er gravid. Har aldri tidligere fått mensen før RD12, så det er igrunnen først mandag jeg virkelig begynner å kjenne etter og telle dager, for kommer jeg så langt så er hver dag uten mensblødning et steg nærmere en positiv test. Enn så lenge aner jeg altså ikke.. og har gjort dette mange nok ganger til å vite at jeg uansett ikke kan vite hva kroppen holder på med før den forteller meg med tydelige signaler i den ene eller andre retningen :-) Så jeg venter.
Frid78 Skrevet 1. november 2009 #120 Skrevet 1. november 2009 Hei hei Mk! Jeg er ganske sikker på at det er mens ja,men jeg skal teste for sikkerhetsskyld.Jeg blør ikke så kraftig som vanlig,og det er veldig burgunder rustrød farge...og det er heller ikke like vondt som vanlig,men ofte så er dag 2 verre enn dag 1,så jeg regner med full flush i morra. Blir spennende å se hvordan det går med deg,MK. Tenker på deg og krysser fingre for at det skal gå bra denne gangen. Nå er det ikke mange dager igjen så er ventingen over... Håper det går bra for deg!=)
babysoon? Skrevet 1. november 2009 #121 Skrevet 1. november 2009 da sto det ett sterkt blått minus tegn på testen min i dag... fryseegget festet seg ikke... Nå skal jeg kose meg i nov og des, så er det nytt innsett av frys i 2010 Må prøve å se fremover, men d er en kjip morning dette her... men det vet jo alle her alt om!! Lykke til videre jenter! håper på mange positive resultat!
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 1. november 2009 #122 Skrevet 1. november 2009 Etter at jeg sluttet å blø i går, så tok jeg en test i dag.. En billigtest som jeg hadde liggende.. Tenkte at hvis det var utslag på den skulle jeg bruke digital.. Men den er så brutal hvis man ikke er gravid. Og når jeg såg at det ikke var antydning til strek, så kastet jeg urinen i do.. Men så etter 2 min kommer en klar rosa strek.. Svakere enn test streken, men pos.. Så jeg er vel GRAVID jeg.. Etter 2,5 år har jeg endelig sett en pos test.. Skal ta en digital i morra for sikkerhetsskyld, men testen på rugedag 11 viste positivt.. *lykkelig* Ønsker dere masse lykke til resten i uke 43 gjengen.. Syns det ikke ble klaff for deg babysoon? Bra du har noen på frys enda!! ) Lykke til videre!
Frid78 Skrevet 1. november 2009 #123 Skrevet 1. november 2009 Gratulerer så utrolig masse Natta!!=) Så fantastisk!!Nå må bare spiren sitte godt fast fram til sommeren! Det er så godt at det lykkes for noen av oss....det gir håp at det en dag får man gullegget!=) Så synd at du ikke ble gravid denne gangen babysoon!vet hvordan du må ha det nå....
MK73 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #124 Skrevet 1. november 2009 Uff, det var trist å høre, babysoon. Det er i alle fall godt at du har enda flere egg på frys - nye egg, nye muligheter! Du får kose deg litt ekstra i julesesongen, så er du klar i januar! Klem til deg.
MK73 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #125 Skrevet 1. november 2009 Hehe, gratulerer så mye! Som gammel ringrev vet jeg at man ikke skal ta noe for gitt før man er helt sikker, og er superglad for at det ser ut til at du får et positivt resultat! Kos deg - og så håper jeg at den digitale testen imorgen sier GRAVID!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå