Gå til innhold

Oppstart denne uken og/eller uttak uke 43?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for det :-)

Når er det du skal i ilden, da? Når blir det uttak, tror du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til Natta!=)

Håper at det er gull egget ditt!=)

MK:jeg likte godt det du skrev at du ser på deg selv som gravid

inntil det motsatte er bevist!=)

Kjente at jeg slappet litt mere av,da jeg før har stresset med at

jeg håper jeg blir gravid denne ganga!

Takk!=)

Skrevet

Jeg likte også det MK skrev om å se på seg selv som gravid inntil det motsatte er bevist. Det har jeg alltid tenkt at jeg skal tenke også :)

MK: Jeg vil tippe jeg skal ha uttak på mandag, om de vil la meg gå så lenge. Skal på UL igjen imorgen så da får jeg vel vite. Vet du om de har uttak i helgen? Legen nevnte det var lenge å gå uten kontroll over helgen, men jeg vet ikke om han med det mente at uttaket burde skje før. Spørsmålene kommer alltid etter man er kommet hjem :) Tjihihi.

Skrevet

Hehe, takk for det, begge to!

Jeg har blitt veldig bevisst de siste årene, på at jeg alltid prøver å ta alt på mest mulig positivt vis (ting som skjer, ting folk sier etc) - for det er nok "dritt" man skal oppleve om ikke jeg skal gjøre det verre for meg selv enn nødvendig ;-) Ikke alltid jeg klarer det, men det funker faktisk ganske ofte for meg, også i denne prosessen her. Det hjelper f.eks i forhold til testing - for jeg tenker at jeg får tidsnok mensen hvis jeg ikke er gravid, hvorfor teste tidlig og bli skuffet og trist, og kanskje også usikker og bekymret tidligere enn nødvendig?

Ja, da jeg var der tidligere i uken hørte jeg det bli sagt at de faktisk har uttak alle dager bortsett fra søndag, alt avhengig av pasientenes behov.

Du får oppdatere oss etter UL fredag :-)

Skrevet

Det er en god instilling du har der MK!=)

Jeg er på vei men ikke helt framme!Mye kommer vel også av

at man blir eldre,mer moden og erfaren.

Min bror og svigerinne som er 4 år yngre enn meg har to små gutter,

og de blir gravide bare de ser på hverandre.Hun slutter på pillen,og vips så er det gjort.

Det tok litt tid før jeg klarte å glede meg over deres lykke,men nå har jegstor glede av de to små,og koser meg stort når vi treffes!=)

En blir på mange måter tvunget til å vokse som menneske,og ikke henge fast ved det som er sårt!

Jeg har nok mye å lære av deg MK!=)

Et helt annet tema..når begynner man å telle rugedager?

Ser at det er litt forskjellig mening om dette her inne,er det sånn at insettingsdagen er rugedag 1,eller er det dagen etter?

Utifra at man skal teste dag fjorten inkludert insettingsdag hadde jeg egentlig landa på at det var rugedag 1,men er nå litt usikker!

Skrevet

Er spent på hvordan det går med deg i dag Millamolly!=)

Skrevet

Hei, Sara90.

Takk for det - det er jo en av tingene som er så fint med dette forumet, at vi kan lære utrolig mye av hverandre! Jeg har i alle fall hatt mye nytte av det. Jeg kjenner også at dette mhp håndtering er et av de (få) områdene der alderen min begynner å telle positivt ;-)

Så har jeg også generelt et positivt syn på livet, og det hjelper meg også, selv om jeg innmellom må minne meg selv på det, sparke meg selv i rumpa og løfte meg selv opp fra nakkeskinnet.

Jeg har det OK nå - men etter jeg mistet tvillingene før jul ifjor tok det rundt 3 måneder før jeg begynte å føle meg som meg selv igjen. Utrolig nok var den siste aborten på noen måter lettere å håndtere, fordi det hadde skjedd før - og sjokket var mindre. Men om jeg tester negativt nå, som det statistisk sett jo er stor sannsynlighet for, så vet jeg jammen ikke hvordan reaksjonen min blir. Men - den tid, den sorg!

Rugedagene telles fra innsettingsdagen, men på den måten at innsettingsdagen er RD 0, dvs dagen etter er 1 dag etter innsetting og er da RD 1 osv.

Hvis du skal teste RD 14 så blir det faktisk 14 dager etter innsetting, 2 uker etter innsetting. For de fleste er dette 16 dager etter EL/uttak - og da er man omtrent garantert et riktig resultat.

Ha en aldeles STRÅLENDE rugehelg!

Skrevet

Ja, jeg har også en del å lære mht å tenke positivt, selv om jeg synes jeg er ganske god da :o) Mye handler også om å bli minnet på det tror jeg. Fordi man ofte fokuserer på vanskelighetene, istedenfor å se på mulighetene!

Joda, UL gikk fint idag tror jeg :) Er ihvertfall 9 store egg i diverse mm-størrelser. Jeg har ikke greie på det, men legen sa det var akkurat sånn de ville ha det. Men det har det alltid gjort for meg egentlig. Det er befruktningen som har vært flaskehalsen min.... Men nå har jeg fjernet en cyste og siden alle gode ting er 3... (mitt 3. forsøk) så håper jeg det går bra. Har aldri fått satt inn ett egg så jeg håper veldig jeg får det denne gangen. Da skal jeg late som jeg er gravid hver dag frem til det motsatte er bevist ref. MK73 :)

Ha en super rugehelg alle sammen! Jeg skal modne mine egg så godt jeg bare kan :) Tjihi.

Skrevet

Så bra! Skal du ha uttak på mandag, da?

Skjønner det er virkelig kjipt å gå gjennom alt dette og så ikke få satt inn egg. Pleier dere å bruke IVF eller ICSI?

Ja, du får modne og modne så godt du kan :-)

Skrevet

Uttak på tirsdag. Håpte på mandag jeg da. Utålmodig vettu. Men har jeg ventet i flere år, kan jeg vel vente 1 dag til. Hihi.

Nja, vi har prøvd begge deler. Første gang fikk jeg så få egg så da brukte de icsi. Da ble riktig nok 1 befruktet, men delte seg feil... Andre gang fikk jeg 9 egg, og da ville de ta ivf. Og da ble det 0 befrukta. Utrolig stusselig. Så nå har jeg skikkelig befruktningsangst om man kan kalle det det :o)

Så jeg kommer til å være langt over gjennomsnittet nervøs onsdag....Snodig dette med prøverør for alt mulig kan skje, så man vet jo nesten ikke hva man skal være bekymret over. Kanskje best å prøve å ikke bekymre seg i det hele tatt :)

Skrevet

Hei alle sammen!

Må skrive litt på denne tråden også :) Er SÅ glad for at det finnes ett sted som dette. Syns informasjon fra klinikken er noe sparsom. Mye bedre med førstehånds informasjon fra de som har gjort det før.

Må bare bøye meg i støvet til Dere som har prøvd både 7, 9 og 11 ganger!!! Jeg er på mitt første forsøk og det går ikke helt etter plan. Ble veldig overstimulert og fikk tatt ut 23 egg, men klarte ikke sette de inn igjen i dag som meningen var på grunn av samme problem. Da klarte heller ikke eggene seg så bra så det hele ser ut til å renne ut i sanden.

Kjenner jeg blir lettere deprimert av hele greia og skjønner ikke helt i dag hvordan Dere klarer å finne motivasjon til så mange forsøk??

Ønsker ALLE MASSE lykke til!!! Kommer til å følge med her inne for å se hvordan det går!

Skrevet

Er ingen prøver, men er innom for å ønske MK73- og alle dere andre- masse lykke til!!

*Krysser fingre, tær, bein og armer for at alt går bra og at dere blir på tjukka hele gjengen*

:)

En ekstra klem til MK:)

Skrevet

Heisann!

Takk for svat MK! godt å få det oppklart!=)

Og takk for at du deler av dine erfaringer og føleleser!

Livet er skrudd helt merkelig sammen,den enes sorg kan bli til visdom og hjelp for andre....

Har dere alle hatt en fin rugehelg?

I dag syns jeg det er supervanskelig for jeg har hatt menssmerter hele helga.

De første smertene som beg fredag var anderledes enn vanlig,minnet litt om smerter ved livmorprøver,bare myyyye svakere,men nå er det som det pleier,og jeg er redd for at det er over og ut for denne gang.

Prøver å holde fast i tanken om at jeg er gravid til det motsatte er bevist,og det hjelper,helt til jeg begynner kjenne etter.

Tenker at det er altfor tidlig for festesmerter,og trøster meg med at det kan være cyclogesten...men dette er ikke noe gøy.......grrrrr......=)

Hvordan går det med dere andre?Merker dere noe nå?

Skrevet

Tusen, tusen takk, Lilleva!!

Håper dere har det godt, alle fire :-)

Skrevet

Har hatt en fin helg, takk! Litt travelt igår, men med lystbetonte ting - og har fått sove masse, så da er det OK.

Det er nok ikke for tidlig for festesmerter, for festing synes jeg å ha lest at kan skje fra 5-6 dager etter EL, og det tilsvarer jo nå i helga for oss.

Men som jeg har sagt et annet sted, så kan alt det vi kjenner henge sammen med enten medisiner, vondter etter uttak etc, evt graviditet og evt PMS. Det eneste som er ganske sikkert er at det er for tidlig til at mensen faktisk kommer, så det lureste erå smøre seg med tolmodighet og prøve å tenke på andre ting enn symptomer ;-)

Skrevet

Hei, Mrs Lotte - du er hjertelig velkommen til oss!

Kjipt at det ikke ble innsetting for deg nå. Vet du hvor mange egg du har fått på frys og når du kan forvente innsetting? Blir spennende det, da!

Jeg skjønner jo godt at du blir lei deg når forsøket har gått slik. Det er viktig å huske på at det er lov til å være lei, og trist og sint i denne prosessen. Så er det som oftest slik at etter en stund er man klar til å prøve igjen - sånn er det jo oftest når man bare ønsker seg noe hardt nok. Den motivasjonen finner du i deg selv etterhvert.

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar her også MK!=)

Vi har hatt besøk hele helga,og da vi ble alene igjen fikk jeg vel plutselig litt for mye tid til å tenke å gruble på...

Så man kan ha festesmerter 5-6 dager etter el...jeg trodde det var etter innsett...så glad for alt nytt jeg lærer!=)

Så bra at du har hatt en fin helg!tror det er godt at det skjer litt for da går jo tiden betraktelig fortere,og man blir ikke sittende å gruble!=)

Klem

Skrevet

Heisan!

Jeg er tilbake på jobb igjen, og det får i alle fall tiden til å gå fortere. Selv om det er deilig å være hjemme, i hovedsak fordi jeg da kan sove så mye jeg bare vil, så ville jeg fort ha gått på veggen i ventetiden hvis jeg ikke skulle jobbet og bare skulle "ta det med ro".

Ellers har jeg litt småmurringer nederst i magen av og til, men kjenner ikke noe særlig annet - og det er omtrent som forventet :-)

Hvordan er det med dere andre?

Skrevet

RD 6 snart overstått :-)

Jeg tar medisinene mine hver dag og er også kommet i siget med min daglige sprøyte (pga tre tidligere aborter og blodprøve som indikerer et problem med blodet mitt). Regner med at det kommer til å gå fortere nå, jeg er kommet godt igang på jobb igjen, og det er supertravelt, og rugerutinene er på plass.

Før vi vet ordet av det er det tid for test ;-)

Hvordan er det med dere andre?

Skrevet

Joda, her går det greit.. Har vanligvis mye menssmerter mellom eggløsning og mens.. Og det begynte slik.. Men rugedag 5 og 6 har vært rimelig rolige.. Tror nesten aldri at jeg har hatt det så rolig i magen før mensen skal komme.. Så håper det er et positivt tegn ;op

Ellers syns jeg dagene har gått ganske så fort, men det går vel litt seinere de siste dagene.. Prøver å fylle dagene med jobb, vennebesøk, ut å gå lange turer med hunden ++

Går jo på crinone, 2 "tuber" på morgenen.. Men skal jo slutte allerede på rugedag 12. Syns alle andre skal gå på det så mye lenger.. Men, det er vel kanskje en grunn til det?!?

Satser på mange positive tester for oss i uke 43 snart da :oD

Skrevet

Hallo hallo!=)

Jupp jupp...da er jeg også på jobb igjen!Kjenner det er godt å bli innhentet av hverdagen,og bli tvunget til å skifte fokus....iallefall på dagtid!;-)

Jeg skal egentlig teste på tirsdag,men tror jeg tester mandag,for da har jeg fri,det burde vel gå greit det!!??

Har masse murringer,for tiden,men prøver å overse dem så godt jeg kan!=)

Er så spent på hvordan det går med oss alle sammen!

Skrevet

Heisan, Natta...

Hva slags hund har dere? Vi har en fuglehund, korthåret vorsteh, en tispe på rundt 16 mnd. Trivelig med hund :-)

Det er jo så forskjellige rutiner på disse klinikkene. Når jeg har brukt Crinone har jeg alltid tatt en om morgenen og en om kvelden (samme med Cyclogest) - og har vel fått beskjed om å bruke det frem til test eller dersom jeg var helt sikker på at mensen var kommet og forsøket var negativt. Du har vel uansett nok til 15 dager, og du startet kanskje dagen etter uttaket? Dersom du ikke får mensen er det jo bare å bruke opp det du har i alle fall - så kan du følge opp med klinikken etterpå. Da har du sikkert testet?.... (og vet hva som er status)

Ja, +++++++ er alt vi skal ha!

Skrevet

Hei, Sara90!

Ja, du hadde vel uttak på mandagen, så testingen da bør gi deg riktig resultat.. Men om du skulle teste negativt og ikke har fått mensen enda så kan det fortsatt være en liten mulighet for at egget festet seg sent, du utvikler HCG sent etc.. I så fall lurt å teste igjen to dager etter og fortsette med medisiner, så lenge mensen ikke er der.

Men du skal jo teste POSITIVT :-)

Ja, det er spennende, dette!

Skrevet

Vi har en cavalier king charles spaniel tispe på 6 mnd :o) Ja, det er supert med hund. Særlig når man har et enebarn.. Greit at hun får lære seg å dele oppmerksomheten vår med noen andre.. Har vært litt sjalusi, men det går over det også. hehe

Jeg begynte den dagen jeg hadde uttak jeg. Så jeg har bare nok til rugedag 12.. Spurte de om jeg skulle fortsette med det dersom jeg ble gravid, men fikk til svar at NEi, det skulle jeg ikke fordi kroppen tok over produksjonen selv da..

Regner med de vet hva de gjør. De har vel gjort det her med flere før meg regner jeg med ;o) Men syns det er rart at de har så forskjellige rutiner.

Skal egentlig ikke ha testedag før rugedag 15 heller, så det er visst meningen at jeg skal slutte før jeg vet om jeg er gravid.. Men ser ikke for meg at jeg greier å vente så lenge heller når jeg ser at andre kan teste på rugedag 12 ;o)

Skrevet

Jaaa....vi skal jo teste positivt alle sammen!!!=)

Jeg heier på årntli babyboom til sommern!!!=)

Så flott at jeg kan teste mand,har ikke lyst å gå på jobb etterpå!

Når er det dere andre skal teste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...