Gå til innhold

Oppstart denne uken og/eller uttak uke 43?

Anbefalte innlegg

Uff, så det snek seg inn noen trykkleifer i forrige innlegg, irriterende! Sånn blir det når man sitter med PCen i fanget og gjør flere ting på en gang...

Tja, sprayen og jeg har alltid vært ganske uenige. Dvs jeg har alltid hatt mye bivirkninger. Hodepine, trett, sliten og uggen, sover gjerne 12-14 timer i helga. Jeg er jo heldig som kan gjøre det, da :-)

Husk på det at også tre kilo ned er en seier! Nå vet du jo også hva som funker, og da kan man gjøre mer av det når forholdene ligger og til rette for det. Du har gjort en god jobb så langt, så handler det om å fortsette, og ikke minst å gjøre valg som du kan leve med resten av livet - for ellers går man jo bare opp igjen.

Gikk ikke på noen kur, nei. Jeg levde ganske sunt før, men er rett og slett for glad i mat, så jeg spiste for mye og var i for lite aktivitet - da legger man jo også på seg av sunn mat. Jeg gjorde mindre endringer i kostholdet mitt, reduserte porsjonsstørrelsen og økte aktivitetsnivået. De første seks månedene brukte jeg VGs vektklubb til å telle kalorier og lære mer om kosthold, etter det har jeg brukt sunt vett ;-)

Har et par kilo mer enn jeg trives med nå, så jeg må jobbe litt med å kvitte meg med dem igjen - har hatt voldsom søthunger de siste par ukene, prøver å motstå det, men gikk på en smell igår/idag. Så imorgen er det en ny dag, med nye muligheter!

Fortsetter under...

Sara90..

Hehe.Mins at jeg leste det jah(samme dager) . gonal f-saken? skal jeg ha..150 ie el noe i den duren.. merker at jeg har fryktelig god husk..kremt.. planlegger å ta den med 22sprayen.. :)

Reagerer ikke noe på sprayen tror jeg.. du vet, jeg leter etter bivirkninger-- :) om jeg leter godt, så skimter jeg en liten hodepine i øyepartiet ;) så..jeg er sterkt plaget ;) meen.. syns det er drepen å ta den, jeg glemmer den jeg.. i dag var vi midt inni skogen ( gikk tur;) og alarmen gikk, men nesesprayen den var pent hjemme :) skal si vi gikk fort tilbake.. jeg tusler helst ;)

Kjære MK gamle venn, er du igang igjen du da.

Nå får det være slutt snart synes jeg. Og med slutt mener jeg selvfølgelig en lykkelig slutt :-)

Heier og krysser og håper alt for deg.

Klem fra

Jeg skal i gang med mitt 11 innsett jeg, så jeg leder på antallet gitt!! *ler* Men som bøøøørn så har jeg en gutt som ble til på 3dje forsøk, han er 3 1/2. Har altså 7 søskenforsøk bak meg, mistet 3 ganger. Har 4 egg igjen på frys på Riksen så gir vi oss med ivf og starter adopsjonsprosessen. Har bare negative frys fra før så forventningene er ikke store til at det blir noe nå heller, men vi må jo bare fullføre dette. Jeg skal til ul 14 okt. og regner med innsett tidlig uke 43. Og ja MK73 deg får vi bare heie ekstra på denne gangen her... er på tide nå du lykkes.

Annonse

he he!ja det er stress med den sprayen!=)

Folk lurer veldig på hvorfor alarmen piper flere ganger daglig,også

er det ikke alle man har lyst å dele det med!Men alarmen må jeg ha på..ellers detter det helt ut,spes på jobb!

Og i dag er det jo sprøytestart.Jeg har masse sommerfugler i magen for nå går det for framover!Samtidig som jeg er heelt på tuppa for jeg kan ikke fordra sprøyter!=(

Jeg er livredd hver gang,og helt skjelven av nervøsitet...også er det jo egentlig ingenting!Over på et blunk og nesten ikke vond!=)

Godt jeg har en tolmodig mann,han sitter nå i lange tider og venter på at jeg skal manne meg opp til dette usansynlig forferdelige stikket!=)

Denne ganga her skal jeg ha 112,5...hadde 150 sist,og det var altfor mye.ble overmoden,og måtte være forsiktig så jeg ikke ble overstimulert.synes det var litt skummelt for jeg var så sliten!Pusta og peste som en hval da jeg gikk tur!=)fikk ut 24 egg,men det ble bare to som var brukanes!Så håper på bedre kvalitet på eggene denne ganga!Gnafler kylling,fisk og grønt i håp om at det vil ha en positiv innvirkning!

Hvilke klinikker hører dere til?

he he!ja det er stress med den sprayen!=)

Folk lurer veldig på hvorfor alarmen piper flere ganger daglig,også

er det ikke alle man har lyst å dele det med!Men alarmen må jeg ha på..ellers detter det helt ut,spes på jobb!

Og i dag er det jo sprøytestart.Jeg har masse sommerfugler i magen for nå går det for framover!Samtidig som jeg er heelt på tuppa for jeg kan ikke fordra sprøyter!=(

Jeg er livredd hver gang,og helt skjelven av nervøsitet...også er det jo egentlig ingenting!Over på et blunk og nesten ikke vond!=)

Godt jeg har en tolmodig mann,han sitter nå i lange tider og venter på at jeg skal manne meg opp til dette usansynlig forferdelige stikket!=)

Denne ganga her skal jeg ha 112,5...hadde 150 sist,og det var altfor mye.ble overmoden,og måtte være forsiktig så jeg ikke ble overstimulert.synes det var litt skummelt for jeg var så sliten!Pusta og peste som en hval da jeg gikk tur!=)fikk ut 24 egg,men det ble bare to som var brukanes!Så håper på bedre kvalitet på eggene denne ganga!Gnafler kylling,fisk og grønt i håp om at det vil ha en positiv innvirkning!

Hvilke klinikker hører dere til?

Hei, Søskenhåp..

Ja, du har fått et gull underveis, men det står jammen respekt av hvor lenge du har stått på likevel! 7 søskenforsøk og 3 aborter er tøffe tak. Jeg tror jo fortsatt at det er en mulighet for at det kan ligge et gullegg i fryseren, men uansett så blir det godt for dere å komme videre. Adopsjon er et supert alternativ.

Tusen takk for lykkeønskningene - jeg håper det blir mange store mager til vinteren/våren og mange fellesferiebarn!

Riksen her. Ja de sprøytene, første forsøkene fikk jeg mannen til å sette de men det var jo så tungvindt å tilpasse når han skulle være hjemme, og hvis jeg var borte osv. så jeg tenkte jeg må jo bare begynne selv, og jammen i meg var det jo MYE bedre å stikke selv. Mye unødvendig gruing der ja..... Det er jo veldig deilig å slippe medisiner nå, aldri mere hormoner på meg.... Jeg synes det var tyngre og tyngre for hver gang.

Idag har jeg vært på UL for å sjekke nedregulering og planlegge veien videre. Som vanlig er jeg godt nedregulert. Den ene eggstokken hadde litt små eggposer (begynner å dra på årene her..) men den andre var det mer futt i.

Så da er det sprøytestart ikveld, ny UL fredag neste uke, og vi regner fortsatt med uttak tidlig i uke 43.

Annonse

Hello alle!

Ja jeg henger meg likebra på her jeg, Blir frys på meg i slutten av denne uka eller i beg av neste..venter på egglösning...skal pröve å sette inn det siste fryseegget vårt:) er dag 14 i syklus i morgen, og regner med at den kommer rundt da, for det gjorde den sist gang:)

jeg hadde langtidsdyrking på mine egg, så de er 5 dager gamle, så derfor må jeg vente 24 timer+5 dager innen jeg kan sette de inn etter at jeg får e.l.

jeg ble jo gravid sist gang, men fikk SA i uke 5+2 :C

så morro at du, MK72 er her og Söskenhåp for Edvart! gode gamle travere..;)

jeg synes vi fortjener alle å lykkes denne gangen, og få en uforglemmelig julegave;)

men jeg er ganske laidback denne gangen, for det förste må jo egget overleve opptiningen, og for det andre må jeg bli gravid, og for det tredje så klarer jeg sikkert ikke å slappe av og glede meg over det för det har gått minst 3 mnd..mye som skal klaffe!

Ja, velkommen skal du være, mamma10 :-)

Er nok lurt å kontrollere forventningene sine litt, så kan man til en viss grad tilrettelegge for at turen ned i kjelleren ikke blir unødig lang.. Til en viss grad..

Enig!! Store mager sommeren 2010!!

Nei, jenter, jeg må nok hoppe av her, var så uheldig å få egglösning i dag, og da betyr det at må jeg ha innsett på söndag, og de utförer ikke E:T. på lördag og söndager her i Stockholm....:C

så nå må jeg bare vente til neste syklus, og håpe på bedre timing da....:(

typisk, som om man ikke har hatt nok uflaks som det er ...vente, vente ,vente..det er mitt liv....

men lykke til alle dere, jeg fölger med dere fra sidelinjen;)

Guri, så teit at de ikke setter inn i helgene da i Sverige. Merkelig egentlig. Jeg var på UL i dag, slimhinna så bra ut sa legen, så jeg venter bare på eggløsning. Det er mulig det blir innsett allerede i helga på meg og da dumper jeg jo over på uke 42. Vi får se.

Heisann alle sammen..

Sniker meg inn her til dere jeg da.. skulle egentlig ha uttak i uke 42, men siden eggene mine er litt treige og tydligvis trengte 17 sprøyter med gonal-f, så er jeg klar til uttak mandag i uke 43. Ser ut til at det blir 4 egg på meg.. så ikke så mange.. men forhåpentligvis nok til å få ett gullegg :oD

Har noen spennende uker foran oss nå ja :oD

Jeg skal forhåpentligvis ha innsett på søndagen, hvis noen av de 4 eggene overlever. Må vel være ett som greier seg vel.... har hatt sånn flaks med alle andre frys på søsken, absolutt alle har klart seg, men det må vel snu en gang liksom.... Gudskjelov setter de inn i helgene på Riksen da i alle fall! Tilhører jo da egentlig uke 42 men....

Heisan.

Jeg håper det går litt bedre for dere andre enn for meg. Var på UL idag, og dessverre har jeg kun to store follikler på den ene eggstokken og en mindre follikel på den andre. Forhåpentligvis får vi i alle fall ut tre fine egg neste uke, så må vi bare håpe og krysse alt vi har for at det blir bra befruktning og deling.

Rare greier - sist gang fikk jeg ut 11 fine egg (i slutten av april i år), og ved forsøket ifjor høst hadde jeg omtrent samme status som det jeg har idag. Det svinger altså veldig.

Ettersom de to store folliklene var kommet så langt i utviklingen blir det uttak allerede mandag.

Bøøøøøøøøørn, hvordan gikk det med deg? Lurer på om vi så hverandre idag. Jeg var på klinikken litt før og etter kl.14.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...