Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #26 Skrevet 21. september 2009 HI, drit i de teite kommentarene. mange her som fikk litt dårlig samvittighet fordi at de vil ha voksentid og ordner barnevakt. jeg har også hatt barnevakt (besteforeldre) til barna, men er over et halvt år ca. emllom hver gang jeg tar meg mulighet til å dra ut på byen. så den har jeg ikke dårlig samvittighet for. her inne ser man at de som er såkalt godt voksne ikke alltid er de som oppfører seg som voksne. men uansett så synes jeg det er veldig bra av dere! virker som om dere har tatt ansvar for barnet deres begge to, og er voksne av dere tross deres unge alder. lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #27 Skrevet 21. september 2009 er vel ikke alltid man har barnevakt fordi man trenger det heller vel...her er det iallefall sånn at besteforeldre, tanter og onkler bare venter på klarsignal for å kunne låne lillegutt - gleder seg masse til å kunne passe ham!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #28 Skrevet 21. september 2009 Vi venter barn i mars og vi kommer til å ha en del barnevakt. Ikke fordi vi er festemennesker eller i realiteten har behov for barnevakt, men fordi både mine og mannen min sine foreldre har sagt at de forventer å kunne få låne babyen ganske ofte!! Jeg er enebarn, så det er bare mine barn som mine foreldre blir besteforeldre til så det blir nok litt ekstra stas for dem. Jeg venter mitt første barn nå. Jeg synes det er greit med barnevakt en gang i blandt. Ikke bare for at foreldrene kan reise på fest, jeg drikker omtrent aldri, men jeg tror nok vi kommer til å synes at det er deilig å få litt alenetid bare meg og mannen min noen ganger også.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #29 Skrevet 21. september 2009 Anonym 13:05 Nå er jeg så heldig at jeg ikke får dårlig samvittighet av å ha barnevakt en gang i blant - siden du tydeligvis tror jeg gjør det, er det kanskje sånn du føler det selv? Hvor tar du det ellers fra at jeg får dårlig samvittighet? Mine barn koser seg stort hos sine besteforeldre, og kunne sikkert vært der hver helg hvis det var opp til dem, men nå er det jo ikke det så derfor blir det noen få helger i året! Jeg liker ikke selvgode mennesker som deg! Barn har dessuten godt av å ikke bare henge i skjørtene til mor hele tiden, og de fleste voksne har godt av å bare være voksne - kanskje du burde prøve det en dag?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #30 Skrevet 21. september 2009 Så små barn har vel sjelden mye barnevakt uansett. Har dere tenkt å unngå barnevakt i det hele tatt frem til ungen er gammel nok til å passe på seg selv? Hva med venners bryllup, bursdager, julebord med jobben, evt eget bryllup? Skal dere alltid være hjemme og leie lanke klokka 7 om kvelden? Eller er det nå det er snakk om? For hvis dere ikke har tenkt å slippe ungene ut av syne før de er konfirmert syns jeg synd i både dere og ungene.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #31 Skrevet 21. september 2009 Oi, her går det helt av. Jeg får slenge meg på jeg også. Jeg er alene med sønnen min, og har hatt masse barnevakt. Samtidig som vi har kost oss kjempe masse sammen. Alle gangene jeg har hatt barnevakt, så har jeg dratt ut og spist middag med venner. Gått på kino, og bare kose meg. Og når gutten er hjemme med meg, har vi hatt filmkveld, kinodager, skogsturer. Det er ikke måte på hvor mye jeg kan kose meg både med og uten gutten min. Alt dette uten så mye som en liten hint av dårlig samvittighet. HI: jeg syns det er kjempe fint at dere koser dere med barna hjemme. Filmkveld med masse godt å knaske på, er blitt en favorittkveld her hjemme hos oss Kos dere videre, og ikke tenk på å ha dårlig samvittighet uansett hva dere velger. Vi velger alltid det vi tror er det beste for barna våre, uansett.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #32 Skrevet 21. september 2009 hvis du brukte øynene dine så så du kanskje at jeg selv bruker barnevakt, men ærlig talt så trives jeg best sammen med ungene mine. man må ikke ha barnevakt for å være sosiale med andre voksne hele tiden heller, det går an å dra på besøk til hverandre. og er så heldig å ha vcksen og kjærestetid med mannen min hver eneste kveld når barna er lagt men helt klart deilig med barnevakt av og til, men blir av det skjeldne. vi er slik at vi ber ikke om barnevakt før vi absolutt må, har to tette og det kan være mye å be andre om. hva du velger å gjøre med ditt barn er ditt valg. at jeg er fornøyd med å passe på mine egne barn, gjør meg selvgod så er det virkelig helt greit. heller det enn deg som ikke tåler at andre velger å gjøre ting på andre måter. lite beundringsverdig egenskap du har, at du ikke tåler mennesker du aldri har møtt før.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #33 Skrevet 21. september 2009 oj,, hadde ikke forventet meg så mange svar. det er ikke det at jeg tror barna lider av å ligge over til besteforeldre osv, men siden min sønn ikke sover hele natta vil jeg ikke at andre skal lide av det. besteforeldre trenge ikke å ha våkennetter. jeg mener besteforeldre skal kunn trenge å kose seg med barnebarna:) vi drar heller på besøk dit på dagen så de kan kose seg:) så når han blir litt eldre å kan sove hele natta, da kan han dra dit:) HI
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #34 Skrevet 21. september 2009 Vi skal ha barnevakt når ungen selv har utbytte av det. En liten baby har det best hjemme hos foreldrene sine, ingen tvil. Og vi gjør masse voksenting forde vi altså, vi bare har med ungen når det lar seg gjøre. Bryllup med barn. Feste gjør vi ikke lenger. Alt som ikke vi kan ha med henne på nå, det utsetter vi noen år til det blir aktuelt igjen. Jeg er mamma og det er min rolle nå. Trust me, utelivet går ingensteds på noen år.
ellesant Skrevet 21. september 2009 #36 Skrevet 21. september 2009 Vi har hatt barnevakt vi! Masse. Vært på ferie uten barna også, opptil flere ganger. Det er også koselig. Vi er 10-15 år eldre enn dere, og har tre barn, kanskje der det ligger?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #37 Skrevet 21. september 2009 "En liten baby har det best hjemme hos foreldrene sine, ingen tvil." Ingen tvil? Husker du så langt tilbake? Tror ikke babyen vet hva som skjer jeg, for h*n sover uansett!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #38 Skrevet 21. september 2009 men når barnet våkner,også er ikke foreldrene der. det er en skremmende opplevelse. mannen min husker det i fra han var liten. han lå og sov ,også våknet han, så var det en fremmed jente der, og mora var borte. han var vell en 3- 4 år.. og det husker han enda!! viste seg at mora hans fikset barnevakt etter at han hadde lagt seg..
Gjest losen Skrevet 21. september 2009 #39 Skrevet 21. september 2009 Vi har vært i noen bursdager og vi har vært i noen bryllup. Ellers så flytta vi, og da hadde vi også barnevakt slik at vi kunne få pakke ned, og vaske ut. Ser ikke den store skaden med det. Vi har også vært ute å spist middag en gang. Det er jo forskjell på aldri å ha barnevakt og å gå på fylla hver helg. Og til stadighet ha barnevakt. Om noen alltid skal ha andre til å passe ungene sine, så er det muligens grunn til å spørre seg om de tar seg godt nok av dem, men om det er en gang i blandt er det vel greit eller, hi? Din mening?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #40 Skrevet 21. september 2009 14.32 her det var en virkelig skremmende opplevelse for han. derfor han husker det enda.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #41 Skrevet 21. september 2009 Kom tilbake om 5 år og om dere da fortsatt synes det er like morsomt å være hjemme hver helg når venner og kjente har gitt dere opp så skal dere få diplom i posten.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #42 Skrevet 21. september 2009 Ja, men da er det jo snakk om å gjøre det på feil måte. Er ikke skremmende om barnet ditt våkner der h*n sovnet om de vet at de sover borte, på en måte. Er de 3-4-5år burde det ikke være noe problem. Jeg har ALDRI hatt noe problem med barna mine og alle sammen elsker å sove hos mormor. (4stk, 2jenter og 2gutter)
ellesant Skrevet 21. september 2009 #43 Skrevet 21. september 2009 Det kan være en ide å bruke en barnevakt som barnet/barna kjenner? Da blir det ikke traumatisk, mine synes bare det er stas. Veldig trygge, greie barn.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #44 Skrevet 21. september 2009 selfølgelig er det greit av og til:) men det kommer veldig ann på barnet. MEN bare hvis barnet kjenner den personen. jeg blir helt garantert å få mine foreldre til å passe lillegutt hvis vi skal ut å spise eller noe sånt. men akkurat nå ha vi ikke behov for det. men behovet kommer nok. guttungen er 8 månede og kryper overalt og vi kjenner det er slitsomt, så vi blir nok å få barnevakt en gang. men ikke enda. han begynner i barnehage om litt over 1 mnd.. og da vil jeg jo ha lillegutt hjemme om natta og i helgene:) men vi får se. men har ikke behovet enda. HI
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #45 Skrevet 21. september 2009 jeg snakker ikke om 5 år. jeg snakker om nå! om 5 år kan jeg forklare til han hva som skal skje. jeg kan ikke forklare til en baby at mamma kommer tilbake om noen timer. HI
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #46 Skrevet 21. september 2009 Vi har en gutt på snart 7 år og vi har hatt barnevakt til han 2 ganger i hele hans liv. Helt sant.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #47 Skrevet 21. september 2009 Ja, du er virkelig den flinkeste! Applaus!!
ellesant Skrevet 21. september 2009 #49 Skrevet 21. september 2009 Jeg skjønner hva du mener HI. Og det er fint at dere er så voksne at dere ønsker å ta ansvaret dere har fått. Men det er kanskje slik at mange føler at det skulle bare mangle! Det første leveåret er jo stort sett mamma best, og det er fint at pappaen også deltar. Det med fyll og rølpefest er noe man vokser fra (de fleste i allefall), og dermed ikke har behov for etter en stund. Men det er fint at barnet er vant til å bli håndtert av andre enn mamma og pappa. Blir lettere dersom behovet for barnevakt skulle dukke opp.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #50 Skrevet 21. september 2009 Hei HI. Jeg er framtidens juleånd Selvfølgelig er det hyggelig å tilbringe tid sammen som en familie, men kjære, 8 måneder er ikke akkurat all verdens tid. Gi det 3X8 mnd til og se om dere fortsatt synes det er nok å være småturer på besøk mellom middag og søvn, eller om dere ikke kommer til å savne litt mer frihet. Mitt eldste barn er 6 år, og vi har fått flere siden. Vi har kun hatt barnevakt ei natt, og det var til og med før de andre ble født - det er ingenting å applaudere, det er faktisk bare trist at ikke besteforeldrene ønsker å være en del av barnas oppvekst enn dèt; selv om vi koser oss masse uten barnevakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå