Gå til innhold

vi har aldri hatt barnevakt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en gutt på snart 8 måneder og vi har aldri hatt barnevakt!

vi er begge 20 år, og alle vennene våre er ute på fylla hver helg. også de med unger.

men vi har ikke det behovet at vi må ut får å kose oss.

når vi virkelig koser oss så legger vi oss tidlig tar guttungen i senga + hunden så klart så legger vi oss og ser film hele familien:)

er så koselig att:D:D

anbefales på det sterkeste:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg! Nå i disse dager er det 2 år siden jeg ble mamma, og har foreløpig ikke hatt barnevakt. Vi koser oss hjemme sammen og pleier forholdet vårt i hverdagen istedet for å fly. Gud, som vi koser oss alle sammen!! Blir helt sjokkerte over folk som rettferdiggjør drekkinga si hver helg... "ungen min er 2 mnd og må lære seg å bli trygg på andre".. Yeah right!

Skrevet

Vår eldste er 6 år. Vi hadde barnevakt første gang til henne når hun var 3år. Den yngste var 2.5år før vi brukte barnevakt.

Nå har ikke vi behov for fylla fester, og tok bare barnet/barna med når vi skulle bort. De fleste av vennene våre har barn selv, så vi bare overdnattet hos hverandre hvis vi ønsket middag med litt vin. Barna legges fint hos andre også og vi drikker aldri mer enn 2-3 glass vin allikevel.

Skrevet

Overskriften din virket veldig "uuu, vi er kjempeflinke og kjempeglad i ungen vår, og alt er kjempefint og vi skjønner ikke dere som har barnevakt", og det var jo litt sånn også, men veldig fint at dere koser dere.

Når det er sagt er det jo mange som koser seg hjemme med ungene sine, men det er fortsatt deilig å bare være voksen i lag med andre voksne - å være sosial uten å ta hånd om en baby er deilig en gang iblant!

Skrevet

Så koselig at det passer slik for dere!

Men hva med de gangene dere blir bedt bort i selskap, og da mener jeg voksenselskap? Ikke nødvendigvis ut på fylla, men når venner har bursdag og inviterer til middag/selskap der det vil bli alkohol OG umulig å avslutte kvelden tidlig nok til å komme hjem til leggetid eller ha med ungen.

For oss er dette i allefall MYE mer sannsynlig enn at vi får behov for en fylletur på byen... Men desto like vanskelig i forhold til å måtte ha barnevakt.

Er dere kanskje for unge til slikt? Er eneste alternativet til å være hjemme en fylletur på byen?

Skrevet

HI her.

venner av oss respekterer at vi har småbarn og ikke kan være lenger på besøk enn til i 7-8 tiden.

hvis vi vill ha kontakt med voksne folk og være sosial, så ber vi folk hit på besøk!! er ikke værre enn det.

Skrevet

Dere har vært foreldre i "bare" 8 mnd- er det veldig uvanlig?

Man får da vitterlig ikke barn for at andre skal passe på de så dere kan leve livet som før man fikk barn? For livet blir ikke det samme noensinne. Heldigvis, for noen..

Likevel anbefaler jeg dere å ta en kjærestehelg et sted slik at dere kommer dere ut av huset, da er det også lettere for besteforeldre å forstå at dere ønsker/ trenger barnevakt. Viktig å ta vare på hverandre, og opprettholde rollen som kjærester. Ikke bare noen samboer, mamma/ pappa eller kone...

Skrevet

ja vi ha gått i den fellen at vi er "bare" mamma og pappa .

men vi er blitt veldig flnke til å bruke tid til hverandre når guttungen har lagt seg:)

jeg har bare erfaring fra folk jeg kjenner som skal ut på fylla hele tiden. de setter bort ungen i et helt døgn før ungen fyller 2 måneder.

guttungen vår skal enda ha flaske på natten osv, så jeg vill ikke ha barnevakt til han før han sover hele natten uansett hvor langt tid det tar.

han et vårt ansvar ingen andre sitt.

jeg vill ikke sete et sånn press på besteforeldrene. de er ferdige med småbarnperioden, de skal kunn trenge å kose seg med barnebarna. ikke trenge å ha våkennetter!!

HI

Skrevet

Hehe må le litt jeg. Ungen deres er snart 8 mndr. Er vel ikke så mange som har barnevakt til ungene sine når de er så små uansett. Iallefall ikke over natten. Bare vent til barnet blir litt større så skal du se at pipa får en annen låt.

Skrevet

jeg skriver jo om folk jeg kjenner som setter bort ungene før de er 2 måneder for de skal på fylla..

og jeg skrev også st vi skal ikke ha barnevakt før han over hele natta!!!!

nå må dere lese alt før dere skriver !!!!!

jeg skriver ikke at vi aldri skal ha barnevakt!! jeg skriver at jeg ikke skjønner meg på folk som setter bort ungene i over et døgn når de er så små!!

HI

Skrevet

Gratulerer. Rart dere ikke har fått kongens fortjemestemedajle enda.;-)

Hva dere velger å gjøre får være opp til dere. Men pass deg så du ikke blir hovmodig og forteller alle endre at din måte å gjøre ting på er den eneste rette.

De aller fleste elsker barna sine og ønsker å være mest mulig sammen med dem, men om alle hadde gjort som deg og mange andre her inne, hadde vi vært tilbake til 50-tallet.

Det er helt normalt å ikke ha hatt barnevakt når barnet er åtte mnd.

Men en dag skal kanskje barnet i barnehage? Eller til dagmaamma?

Du må slippe litt etter hvert. Eller er du kanskje ev en oppfatningen at alle som setter barbe i barnehage før de begynner på skolen(??!!), er fæle egoistiske mammaer som ikke burde hatt barn??

:-)

Skrevet

Håper ikke dere har venner med barn da, for følger de deres opplegg, kan de ikke komme på besøk til dere.

Skrevet

nei det mener jeg ikke guttungen begynner i banrehagen om 1 mnd:)

det var ikke meningen å virke hovmodig. det var det ikke..beklager virkelig!

jeg ville bare si til dere hvordan min lille famile koser seg sammen:)

HI

Skrevet

Nei, alle mammer og pappaer burde kutte ut det sosiale livet sitt. Pappa kan få lovå gå på jobb., Mamma må være hjemme alltid hele tiden, og få applaus for at hun er hejmmeværende og klarer å sjonglere alt hjemme.

Pappaen må bare være sammen med familien når han ikke jobber.

Aldri gå i selskap. Aldri gå på besøk. Må bare være familie, alltid, hele tiden..

Det er det beste. Og klarer du ikek det, bør du ikke få barn.

Skrevet

mange som misforstod innlegget mitt

HI

Skrevet

svigermor hadde blitt kjempefornærma om hun ikke fikk være barnevakt før det var gått flere år iallefall! og jeg tror guttungen vil ha godt av å være hos andre innimellom, ikke bare sunt å henge i skjørtene på mor til enhver tid... og det har ingenting med fyll å gjøre, for det frister ikke engang.

Skrevet

Da kommer dere GARANTERT til himmelen!!!! Så fantastiske mennesker som dere mååååå bare få komme dit på første klasse!

Skrevet

Du ble kanskje misforstått, men når du har 5 utropstegn i overskriften din, blir det litt sånn "vi har rett, vi er de beste foreldrene i hele verden bla bla bla" - det er nok med ett utropstegn, eller ingen i det hele tatt. Da hadde innlegget ditt virket hakket mindre "vi er best".

Skrevet

så bra at dere koser dere på det viset HI :) Eneste jeg vil "pirke på" er at BIKKJA ikke har noe i sengen å gjøre;) (vifte med pekefingeren!) Dyr skal være på gulvet. Små babyer kan utvikle dyremidd alergi ved å puste inn dyrehår, og hvis man ha lar hunden ligge å gni seg i senga så blir det fin fin grobunn for de små ekle krypa :/ Så det ville jeg sluttet med ;) Men selvsagt er det koselig å samle hele familien:) Hva med en bikkjemadrass som ligger ved siden av senga istedet?

Men over på temaet igjen da :) roter meg helt bort her jeg! Vi har hatt barnevakt over helger 2-3 ganger iløpet av de 16 mndr vi har vært foreldre. Jeg holdt på å dø under fødselen, babyen vår har en liten, men meget energikrevende "feil" så jeg var utbrent tidlig. Derfor måtte vi ha avlastning, og neimen om vi dro på fylla, vi SOOOV ;) Og nå som dagene har rettet seg og alt går i sin vante gang, så koser vi oss hjemme, drar på dyrehagen, åpen gård etc etc, og vi føler begge at vi har litt energi til overs for å pleie kjæresteforholdet selvom poden er i hus:)

Flott at dere som er unge begge to har en så rolig tilnærmelse av familielivet :) Jeg kjenner flere unge par med barn som nesten higer etter å komme seg ut så mye som mulig. Men det er helt OK det også. Folk er forskjellige, og noen får barn før de kanskje er klar for familielivet med alle gledene og sorgene, og da er det godt å være litt egoistisk. Og det er viktig slik at man kan ha kvalitetstid med barnet istedet for å sikte etter kvantitet og ha det dårlig. Mange forhold som ryker fordi man ikke tar seg nok tid for seg selv fordi man føler at man blir uglesett hvis man har barnevakt en helg før barnet er fyllte 3 år.

Knall innlegg HI :) Varmer hele meg å lese at dere har det så flott sammen:)

Skrevet

Til helga skal min 6 måneder gamle datter til besteforeldrene sine - bare fordi jeg og faren hennes skal sitte på verandaen med ullpledd, levende lys og drikke masse vin. For det er noe som puster liv inn i forholdet vårt. Så kommer hun tilbake til oss dagen etter.

Må si jeg ikke har dårlig samvittighet overhodet!

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke skjønner hva som kan skades ved å la ungene sine sove over hos besteforeldre, venninner etc så lenge man vet selv at de er til å stole på?

Nå er vi så heldige som har svigermor rett over oss, og kan hente og levere når det passer oss. Hun er bare helt forelsket og får ikke nok av barnebarnet sitt.

Da er spm. Adrian legger seg sånn ca etter barnetv og våkner alt mellom 7 og 9. Hva kan skade om vi leverer Adrian til bestemor kl 18-19 for så å hente han dagen etter i 8-9-10 tiden? Det er jo ikke som om han merker at vi har vært ute eller borte, eller bare har sitti hjemme og drikki vin? Jeg skjønner ikke problemstillingen rett og slett. Må legge til at Adrian er ca 1 år og stoooor koser seg hos farmor/bestemor.

Skrevet

Eldste vår hadde ikke barnevakt før hun var nesten to år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...