Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #51 Skrevet 21. september 2009 Du brydde deg iallefall nok til å svare... HI
ellesant Skrevet 21. september 2009 #52 Skrevet 21. september 2009 Men cola har ikke syre? For ikke å snakke om sukker? Tror jeg holder en knapp på juice jeg, så kan du holde på cola.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #53 Skrevet 21. september 2009 Men trenger de cola/brus??? - Nei, selvfølgelig trenger de ikke det! Men det er hyggelig å ha det litt annerledes i helgene enn i hverdagen. De trenger ikke godteri heller, men får det i helgene - for da koser vi oss! Dette gleder barna seg til, helgen sammen med familien hvor vi koser oss litt ekstra. De trenger heller ikke at vi voksne spiller spill med dem, men i gjør det likevel vi! Skal man begynne å nekte barna alt de virkelig ikke trenger, blir det stusselig bortover...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #54 Skrevet 21. september 2009 Nei, gutten min får hverken juice eller cola. Ville bare opplyse deg, så kan du gjøre hva du vil
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #55 Skrevet 21. september 2009 Den høye mengder fruktose i fruktjuice når den ikke forbrukes med fiber, har vært foreslått som en bidragsyter til den voksende diabetes epidemien. Det høye forbruket av juice er også knyttet til vektøkning.
S. Skrevet 21. september 2009 #56 Skrevet 21. september 2009 Har ingen store planer om å servere brus hjemme når gutten min er gammel nok til det, men et glass nå og da kan han vel få. Han kommer garantert til å få brus hos besteforeldrene sine i alle fall, de har skjemme bort-agendaen klar. Brus er ikke noe man drikker hver dag, men man trenger ikke overdrive den andre veien heller.. er ikke gift det er snakk om.
LinnisR83 Skrevet 21. september 2009 #57 Skrevet 21. september 2009 Juice inneholder fruktose som er mindre skadelig for tennene enn sukkeret vi finner i cola. Cola er dessuten surere enn juice (lavere pH), og man skulle derfor tro at cola var mer skadelig for tennene enn juice. Men nå viser det seg at spyttet bruker lengre tid på å nøytralisere syren i juice. Dette betyr at syrepåvirkningen varer lenger når du drikker et glass juice enn når du heller i deg tilsvarende mengde cola.
ellesant Skrevet 21. september 2009 #58 Skrevet 21. september 2009 Det gjør jeg jo. Men får gutten din frukt da? Eller gir du han vitamin-piller, for vitaminer må han jo få? Tenker på c-vitaminer og sånt. Tror nå fortsatt at det er mer nyttestoff i juice enn i cola. Alt med måte er det noe som heter.
ellesant Skrevet 21. september 2009 #59 Skrevet 21. september 2009 Det visste jeg ikke. Men som sagt før her, så tror jeg på en gylden middelvei, mine får både brus, is, juice og grønnsaker, og ser ut til å klare seg fint. Ingen har hull enda i allefall, og heller ikke magesår, men vi får vel ta det om det kommer...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #60 Skrevet 21. september 2009 Gutten min får frukt 2 ganger om dagen. Men han elsker vann, og da lar jeg han få vann Enklest det Itillegg får han tran hver morgen og spiser alltid grønnsaker til middag. Jeg skal ikke klage, for han er kjempe flink, og bare 1.5år
LinnisR83 Skrevet 21. september 2009 #61 Skrevet 21. september 2009 Det er sant. Vitaminer finnes det jo i juice som ikke finnes i cola. Alt med måte mener jeg og.
ellesant Skrevet 21. september 2009 #62 Skrevet 21. september 2009 Åh, så flott! Helt enig med det med vannet, vår første fikk heller ikke annet enn vann og melkeprodukter før hun var over 3, da kom hun i bursdag, og da ble ting litt annerledes. Ellers så har hun hatt perioder der hun ikke spiser utvalgte matvarer, men det går heldigvis over. Og det med tran er helt merkelig, alle tre ELSKER tran... Så det får de her i gården også.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #63 Skrevet 21. september 2009 Wow. ELSKER tran??? Hva har du gjort med de?? Hahahaha Kjempe bra. Det er kjempe viktig med tran!!
ellesant Skrevet 21. september 2009 #64 Skrevet 21. september 2009 Det er helt sant! Minstemann på 1.5 år blir så sinna at vi må gjemme flasken etter at han har fått, ellers blir det bare rabalder... Søsteren min har vært dagmamma for de alle tre, så det er mulig det er der det ligger, eller det at vi begynte når barna var 4 uker å gi tran... Men jeg synes det er rart altså!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #65 Skrevet 21. september 2009 Ja. Men da er dere heldige. Gutten min har fått tran siden 4 ukers stadiet også, men han elsker ikke tran slik dine barn gjør...hehehe...kunne ønske. Noen ganger må jeg lure han ved å ta skjea neddi yoghurten for å late som om jeg tar det på, men egentlig har på tran...hihihi..uff. Menmen..Det kommer seg da. Han er jo egentlig altspisende.
ellesant Skrevet 21. september 2009 #66 Skrevet 21. september 2009 Det går jo an å kjøre på med fet fisk og vitamin D dråper. Våre eldste liker altså også sild, slike gaffel-biter, men det synes jeg er for salt for minstemann enda. Laks er en slager. Torsk sliter vi med for øyeblikket. Det går liksom litt i bølger. Veldig greit når de ikke får veldige aversjoner mot alt mulig, en venninne av meg har en datter som spiste loff med nugatti og joikaboller i flere år... Hun er tynn og blek kan du si. Men lever.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #67 Skrevet 21. september 2009 Herregud, så slitsomme dere er! Hysteriske høner hele gjengen!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #68 Skrevet 21. september 2009 Hi hi, kakle kakle. Best å finne frem den sterile plastballen med en gang og putte de inn der til de er 18!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #69 Skrevet 21. september 2009 Signerer dere to rett ovenfor.... Hysteri er slitsomt!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #70 Skrevet 21. september 2009 Ja, her i huset får treåringen av og til brus.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #71 Skrevet 21. september 2009 Brus ja,men såklart ikke cola. Cola bruker vi til å åpne tette pegsonder med på sykehuset jeg jobber. skal bare en dråpe til. Så nei,det får barna mine ikke.
ellesant Skrevet 21. september 2009 #72 Skrevet 21. september 2009 Hydrogenperoksid? Det kan kanskje også brukes?
♥Nemi♥ Skrevet 21. september 2009 #73 Skrevet 21. september 2009 Jeg holder med neffi jeg.. Synes det er fantastisk med hysteriske mammaer nå for tiden.. Ungene skal bare ha ditt, og aldri i verden om de får datt. "Hvis du ikke har emmaljunga-vogn og baby-bjørn-vippestol så er du dårlig mor. " "Cola.. farlig farlig. Barnet mitt skal aldri få noe usunt, for dèt er skummelt det" Nei, som ungdommene sier til hverandre "take a chillpill".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå