Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Er det mange her som gir småbarna sine Cola. Vi gjør altså ikke det, og skjønner ikke de som gjør det. Hva gjør dere?
Libido- Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Guttungen har smakt brus 2 ganger i sitt 3,5 årige liv. Ser ingen verdens grunn til å gi han det =)
Gjest losen Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Vi drikker ikke brus selv, og har det aldri i hus. Men om vi er hos noen og det blir severt så får ungene våre drikke det som de andre barna drikker. Det er så skjeldent at det ikke spiller så stor rolle.
Gjest Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Jepp, han er 5,5 år og får et lite glass cola lørdag og søndag + brus på bursdager... Grusomme greier eller hva??? Har vel fått dette siden han var 3 år ca... aren er totalt colaholiker og drikker 3 liter HVER DAG.... Guttungen har forøvriog aldri hatt hull i tennene sine, han blir heller ikke urolig eller hyper av colaen han får.. Hva er da så galt med litt cola?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Det er faktisk endel mennesker her i denne verden som gir barna sine et stort glass Cola til kveldsmaten og ikke skjønner bæret når disse søte små aldri sovner om kvelden - lurer på om det er bare vi som ser galskapen i det. HI
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Bare som en liten informasjon til deg, Neffi, det er en hel del koffein i Cola + en haug med sukker.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Jeg kjøper svært sjeldent inn brus, kanskje 3-4 ganger i året, da får sønnen min. Er vi hos andre som serverer brus, så får han også. Men er aldri noe mas om at vi skal kjøpe det på butikken. Men ser ingen vits i å nekte han om de andre får. Da vil han sikkert hvertfall ha.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Jeg var på et familiebesøk hos familien til dama til broren min. Det var en annen gutt der. Han var på samme alder som sønnen min. 4 år. Kl. 20 om kvelden, kom denne gutten løpende ned til moren sin for å få noe å drikke. Han var tørst sa han. Moren ga han en boks cola. Av den tok han flere store slurk, og løp opp. Så sa moren: jeg skjønner ikke, men han er så utrolig aktiv på denne tiden.
Gjest Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Også da? litt koffein + sukker har da aldri drept noen? Er det mulig sier nå bare jeg altså, ikke spise ditt og ikke datt osv.. Selv drakk jeg brus flere ganger i uka som liten uten å ha tatt skade av det...verre var vel at mora mi dyppa smokken min i Martinien sin og ga den til meg etterpå... og det er ikke snakk om store glasset, et lynet mcqueen glass for dere som vet hvordan de ser ut...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Nå har jeg vel aldri sagt at det har drept noen heller, føler du deg truffet eller? Det var da voldsomt som du måtte forklare deg. Skrev litt lenger oppe her om barn som får Cola rett før leggetid, og foreldre som ikke skjønte hvorfor de ikke sovnet etterpå. Figure it out, Neffi! Og hvis moren din dyppet smokken din i Martini sier det jo en del både om henne og deg. Man lærer i den skolen man går. HI
flotteolga Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 jeg gav sønnen min på snart 2 cola i helge pga diare.. ristet den tam, hørt det er brafor magen... følte meg ikke som noe god mor da han fikk det på flaska huff.. men var jo pga diare !!! falt i smak også gitt
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 Jeg ville aldri gitt koffein til mine små barn. Skal de få brus her hjemme så blir det ikke cola!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Hvis barnet mitt skal ha brus, får h*n Bris med skogsbærsmak, Er noe av de beste synes barnet, barnet er 4 år, hvis barnet er kvalm, blander jeg vanlig blå farris med eplemost, ( Noe som helt sikkert er galt det også siden det er sukker i eplemosten og masser av salt i den blå farrisen, Men kvalmen blir borfte da)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Det er absolutt ikke galt å gi barn med kvalme og gjerne oppkast diare i tilegg eplemost og farris. Opprettholder væskebalansen det! Så kjør på! Det er uansett det rådet du får hos legevakt , lege etc. Vi havna på sykehus med dehydrert sønn, så er de syke gir du det du får i dem, basta bom:) Brus, is spiller ingen rolle. Det er hva man får i hverdagen som teller.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Ungene har fått og får brus når vi har. Vi har som oftes cola, men andre slag også til tider. De drikker ikke mye, og de er faktisk mere glad i vann enn de er i annnen drikke. Saft drikker de så og si aldri, ei heller juice. Jeg syns det er værre at ungene drikker mye andre drikker hele tiden enn litt brus av og til. Syns vi har det veldig bra slik vi har det hjemme. Det går i vann og mere vann, også koser vi oss med brus når vi har lyst og har det.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #16 Skrevet 21. september 2009 De får litt av og til, som f.eks når de har omg.sjuka... Gammel overtro at cola hjelper??? Ellers drikker de stort sett vann og melk. Litt saft en gang eller to i uka. Sønnen min hadde forresten en gutt i barneh sin som hadde råtne tenner, ble lagt med ei flaske saft hver dag. I tillegg fikk han kun sjokopålegg. Barnemishandling...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #17 Skrevet 21. september 2009 Det har hendt at de har fått smake av min pepsi max men ikke ofte. Sist det skjedde var faktisk ute blandt folk og jeg la merke til at vi fikk noen blikk. Kanskje noen av dere? Skulle jeg sagt høyt rundt meg at dette har bare skjedd noen få ganger? Eller tror dere jeg klarer å begrense det selv? De er heldigvis ikke så glad i brus, men noen ganger syns de det er gøy å smake.
Libido- Skrevet 21. september 2009 #18 Skrevet 21. september 2009 Har ikke folk fått med seg at cola IKKE er bra ved oppkast og diare? Det ble jo tilbakevist for lenge siden. Alt sukkeret irriterer tarmene og kan gjøre syken enda værre. Farris + eplejuice derimot =)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #19 Skrevet 21. september 2009 Hvis vi er ute på restaurant å spiser får sønnen vår "cola". Dvs at meg å mannen min drikker cola og han får en skvett cola oppi vannet sitt. Han har aldri smakt ren brus... så han vet jo ikke hvordan det egentlig smaker. Han får og brus i bursdagsbesøk, av og til til lørdagsmiddagen eller hvis vi er i besøk. Pleier å blande ca 1/3 brus og 2/3 vann =)
Anonymor Skrevet 21. september 2009 #20 Skrevet 21. september 2009 Men trenger de brus da? / Cola. Har de noe behov for det? Jeg tenker som så, Nei, brus får du ikke. Du får vann, kanskje litt eplemost av og til? Eller hjemmelaget smoothie. Brus trenger du virkelig ikke! Men den dagen hun er syk , å jeg ikke får i henne noe som helst kan jeg kanskje prøve med litt rødsaft, eller faktisk ta det skrittet å gi henne brus, fordi jeg kanskje får i henne noe drikke som jeg anser som viktigst når hun hverken spiser eller drikker noe.... Men til daglig så får hun slettes ikke brus nei, hun har ikke behov for det i det hele tatt!
Gjest Skrevet 21. september 2009 #21 Skrevet 21. september 2009 Hvorfor sier dt noe om MEG dersom moren min dyppa smokken min i sin Martini når jeg var 2-3 år??? Tror du jeg skjønte hva det var??? Idiotkjerring!!! Har sjekka endel på nettet nå og koffein er farlig og avhengighetsskapende for barn dersom de får koffein HVER dag og i, et lite glass cola 2 ganger i uka utgjør ingn fare eller avhengighet for barnt... Kanskje du bør sjekke fakta litt før du bedyrer ditt og datt?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #22 Skrevet 21. september 2009 Vi har faktisk blitt anbefalt cola ved oppkast ved tre forskj legesenter.... så de lærde strides nok her også.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #23 Skrevet 21. september 2009 Jeg har ikke nevnt verken at det er avhengighetsskapende eller at det skal være noe fare for barnet - kanskje du bør lære deg å lese før du slenger ut dritt. Jeg skrev imidlertid at man lærer i den skolen man går, kanskje du ikke dypper smokken til ungen din i Martini (grøss og gru, du burde vært i barnevernet sine hender), men du er jo kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen... Idiotkjerring kan du faktisk være selv.
Gjest Skrevet 21. september 2009 #24 Skrevet 21. september 2009 Selvfølgelig burde jeg vært i barnevernet sine hnder, jeg kunne ha saktsøkt kommunen for flere hundre tusen hvis jg ville for omsrogssvikt.. Politiet var hos oss annenhver helg grunnet fyll og bråk, mn barnevernet ble aldri koblet inn for det... Når dt gjelder colaen jeg gir til sønnen min så har vel ikke det noe med om jeg er smart eller ei. Det er IKKE påvist noen skade ved så minimalt colabruk så hvorfor du mner jeg er mindre smart av den grunn forstår jeg virkelig ikke. Hvis du tenker på sukkeret som er i colaen, så kan jeg jo nevne at han ikke får sjokoladepålegg og kun goteri på lørdager, så alt med måte som jeg mner er det aller mest fornuftigste....
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #25 Skrevet 21. september 2009 Litt brus er helt ufarlig. Jeg blir helt matt av denne sukkerhysterien som er her inne. Et barn TRENGER ikke brus, men det trenger heller ikke mange forskjellige slag pålegg, masse sorter middag osv osv. Kanskje vi bare skal gi de tørt brød og vann? Litt kos er det ingenting i veien med. Husk at det er vi som legger grunnlaget for barnas fremtidige kosthold og når de har lært at sukker er giftig, så sender det veldig gale signaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå