Gå til innhold

Navn... Hva skal dere kalle babyen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi trodde de skulle bli en liten Jonas etter oldefar til sambo, men blir vist Dina Emilie :) Sambo fant bare ut en dag at litlå i magen skulle hete Dina å siden jeg ville ha Emilie så blir det mellomnavn :)

 

MANGE fine navn her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bestemt oss for mange mnd siden, til og med før vi visste sikkert at d ble gutt.. Men, vil ikke kringkaste det her.. så mange med dårlig oppfinnsomhet som "stjeler" navn :P Så vil ha det i fred til lilleprins er ute :P Kan si at det begynner på A, og er sjeldent :) og veeeeldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke diskutert det veldig, har nevnt på noen, men stor usikkerhet enda.

 

Kristine ville nok vært et godt valg for oss dersom det ble jente, men det er gutten som kommer så da... De andre to har rotfaste navn, med Hans Ola og Åsne. Navnet på nummer 3 må derfor stå litt i stil. Hans Ola er oppkalt etter begge sine bestefedre, mens Åsne ikke er kalt opp etter noen, så der er det egentlig ikke noe press. Dobbeltnavn blir det kun dersom vi finner to som glir godt nok sammen til at vi vil bruke begge til daglig (vet ikke hvorfor men det har etterhvert blitt et prinsipp...)

 

Harald, Håvard, Torger eller Trygve er navn jeg kunne ta tenkt meg. Ellers kunne det vært morsomt å kalt opp svigerfar, men han gir oss ikke lov da navnet hans er slik at ingen klarer å uttale eller skrive det rett... Lodve het min oldefar, og det kunne også vært morsomt å bruke igjen, men det har min bror tinget på... Tror vi kommer til å gå over lista over mannlige slektninger, og se hva vi finner der, så får vi se når ungen er ute.

 

Mange fine navn dere har her, og jeg både beundrer og misunner dere som har bestemt dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

takk for det, og takk det samme. Milla Matilde er moderne og tradisjonelt på samme tid. Ikke at det har noe å si hva jeg mener (hehe) men det er slik jeg liker..

 

Kom på et annet også i dag; Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi vi har faktisk tenkt til å kalle gutten vår Noah Zachariah. Så spennende at du også har valgt det. Vi tenkte først på Samuel, men så fant vi ikke et mellomnavn, så vi bytta til Noah Zachariah. Vi er fast bestemt på å ha det navnet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei=)

 

Etter mye fram og tilbake har vi kommet fram til et navn både eg og samboeren min liker.. Lotte Aimée=) Men ingenting er sikkert før me får sjå lille jento våras.

Visst det viser seg at det ikkje blir jente alikevell blir nok navnet theodor eller benjamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår lille gutt skal hete Lucas Andrè. Andrè blir bare brukt som mellomnavn, og det får han etter sin far, som også heter Andrè til mellomnavn :) Var litt skeptisk til å bruke et navn som er så populært (ifølge SSB) men jeg kjenner ingen som heter det, ingen av venninnene som skal ha barn skal bruke det, og det er omtrent ingen av mine nærmeste venner som kjenner noen med det navnet heller. Da var valget lett :)

 

Forøvrig utrolig mange fine navn her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge ssb. no:

 

Du søkte på kvinnenavnet: Ariel

 

Det er 172 kvinner som har Ariel som første fornavn.

Det er 97 kvinner som har Ariel som eneste fornavn.

 

 

Du søkte på mannsnavnet: Ariel

 

Det er 83 menn som har Ariel som første fornavn.

Det er 51 menn som har Ariel som eneste fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa vår skal hete Linnea Christina :) Christina etter min svenske mormor og Linnea fordi det er så fint. blitt veldig poppis de siste årene men det gjør ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas Oliver har vi valgt foreløpig (man vet jo aldri når babyen kommer ut om det passer likevel), selv om Lucas er veldig populært så er babyen halvt australsk og ikke like populært der, og også kan man bruke navnet på begge språk :) Og har alltid likt det også da:D

 

Om det skulle vise seg at det er en jente, så vil hun hete Melodie - er bare forelska i det navnet jeg;) Vi vil også ha et mellomnavn til det, men det er vanskelig å finne noe som passer til det :\

 

hadde vi skulle hatt tvillinger ville de to andre hete Noah og Joy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...