Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #51 Skrevet 3. september 2009 Enda mer syt fra deg HI. Nå har du klart å stable vedene selv, ferdig med det. Gikk jo fint det. Syns ikke mer synd i deg bare fordi du nå forteller at du fikk svangerskapforgiftning i uke 30 forrige svangerskap. Eller at du måtte bytte vindusvisker selv. Du burde vært glad for at du i det hele tatt har en manne som jobber for å skaffe penger, slik at du har mat på bordet. Tenk om du må gjøre begge deler da? Både jobbe og ta av deg hjemmet? Det må faktisk flere av oss, så ingen sympati fra meg. Jeg jobbet fult frem til permisjonen min. Etter jobben dro jeg hjem og tok meg av hjemmet. Hadde bare 2 ukers perm, før guttungen kom (født 1 uke for tidlig). Det var tøft, men må du så må du. Du er gravid, ikke syk.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #52 Skrevet 3. september 2009 Høygravid i 6 mnd? Ha ha...dummeste jeg har hørt.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #53 Skrevet 3. september 2009 Alle oppegående gravide kvinner klare det meste selv. Og hvorfor i det hele tatt gidder å mase på mannen om å stable veden, når vinteren ikke akkurat er rundt hjørnet? Er noen mnd til før kulda setter inn. Og dessuten var han sikkert sliten av å lempe alle de 7 vedposene i skjulet. Han er ikke slaven hennes. Så det at hun ble sur bare fordi han ikke orket å stable ved NÅR hun sier det...sier jo alt.
h2lita Skrevet 3. september 2009 #54 Skrevet 3. september 2009 Dere kunne jo kanskje stablet veden sammen?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #55 Skrevet 3. september 2009 Jeg skjønner deg godt, hadde blitt forbanna selv! Det har noe med arbeidsfordeling og forståelse å gjøre... jeg har en samboer som aldri har lært seg husarbeid. Dvs. jeg rydder/støvsuger/vasket etc alt, lager all mat, klesvask etc. Jeg jobber bare 80% så det er helt ok og rettferdig at jeg skal gjøre disse tingene, det har vi også blitt enig om etterhvert... MEN de få tingene som jeg ikke kan/ønsker/får til å gjøre, særlig nå når jeg er gravid forventer jeg at HAN ordner. F.eks mekke på bilen, bære tungt når det er nødvendig, ting som må snekres etc. Det er ikke fordi jeg er lat eller ikke gidder, jeg kan mer enn gjerne hjelpe han mens han ordner disse tingene hvis det er noe jeg kan bidra med.. og han trenger ikke gjøre det med en gang jeg ber om det hvis ikke det passer han, MEN jeg krever en avtale for når han skal ha gjort det. Dette ganske enkelt fordi erfaring er at hvis ikke blir det ganske enkelt ikke gjort. Dette mener jeg har noe med samarbeid og hvordan man skal leve sammen også. Omsorg, respekt og forståelse for hva den andre syntes er viktig!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #56 Skrevet 3. september 2009 Bare så det er sagt, jeg kan godt ta på meg at jeg er sytete. Pleier ikke være slik, men i går toppet det som sagt seg. Jeg er i FULL jobb som sykepleier, og som de fleste kanskje vet så er ikke alltid sykepleier jobben den hvor det er minst å gjøre. Sitter liksom ikke ¨på ræva i løpet av dagen, og når dagen er slutt så er det jeg som henter i 1.5-åringen i bhg, og handler...OG lager middag. Så etter en strevsom dag i går, så var ikke vedstabling det jeg ønsket meg når jeg endelig hadde fått satt meg ned for å slappe av. Selvfølgelig kunne jeg latt det være, men ble rett og slett for sinna til å sitte ro. Så aggresjonen min gikk ut over uskyldige vedkubber. Akkurat i går, så kjørte mannen min frem og tilbake til jobb, og satt ved pcen resten av kvelden. Det er IKKE slik dagene pleier å gå, men de fleste av dere bør jo kunne skjønne at noen ganger topper det seg, og særlig de dagene når man er trøtt og sliten. En lang dag rett og slett, med mange gjøremål. Tror at de fleste av dere som kritiserer meg for å syte og klage også klager innimellom. Er ikke det en del av livet da? Er alt rosenrødt og perfekt hele tiden? HI
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #57 Skrevet 3. september 2009 Må ha alt på det tørre her....hehe Men mannen stablet IKKE sekkene. De lå allrede i vedskulet, men den ene sekken stakk ut av døra slik at døra ikke kunne lukkes. Så ordnet bare litt på den ene sekken slik at døren gikk igjen.....:-) HI
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #58 Skrevet 3. september 2009 Jeg forstår deg godt jeg, HI. Avogtil topper frustrasjonen seg og det er godt å få utløp for det enten her inne, eller til ei venninne osv. Mange idiotiske kvinnfolk som har svart deg her inne må jeg si. Skulle ikke tro de hadde vært gravide selv. Det er riktig, du er gravid og ikke SYK. Men har en bekkenløsning og alt det andre dritet som kan følge med et svangerskap, føler en seg ikke alltid like frisk.. Men, jeg sier som ei oppi her: Om dere sørger for å ha vedkurven full kvelden før, så er det ikke noe problem, og du trenger ikke ut i kulda og grave etter vedkubber kl 5-6 om morran
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #59 Skrevet 3. september 2009 går det ikke ann å ha en pose med ved stående inne i en vedkasse..? han eller du kan sikkert fylle den opp jevnt og trutt på dagtid, dere må sikkert uansett ut og da er det bare å snappe med seg noen kubber påtilbaketuren.. og når morgenen kommer, om han ikke allerede har fyllt ovnen og tent på, så er det bare å kaste inn et par kubber.. men han kan jo ha det som en grei oppgave og tenne på før han drar på jobb.. det hadde vært hyggelig av han da, for ungens del, du tar ingen skade av litt morgenkulde derimot synes både han og du er late kan være greit å fokusere på løsningene og ikke på problemene vet du
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #60 Skrevet 3. september 2009 De fleste av dagens gravide hadde aldri overlevd om de var plassert som gårdskjerringer. Jeg har jobbet på gård, og ei jeg kjenner er firebarnsmor, og drev gårsdrift alene mens hun gikk med 3 av ungene, fordi mannen hadde jobb ved siden av. Hun var i fjøset hver morgen, matet kyr og spadde møkk. Nesten hele svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #61 Skrevet 3. september 2009 So? Skal vi liksom synes mer synd i deg nå? Er det det du vil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå