Gå til innhold

Hva synes dere om mannen min.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk 7 sekker ved av svigers som de la i vedskjulet. De klarte ikke å få igjen døra, så jeg sa til mannen min i dag at han måtte gå ut å ordne veden slik at den ikke blir våt. Så gikk han ut og ordnet til med sekkene, slik at døren gikk igjen. Så sier jeg til ham at han må ta veden ut av sekkene og stable den. Dette vil han ikke fordi han ikke ser vitsen med det. Så sier jeg at det er for min skyld, at det skal være enkelt for meg å hente noen kubber ved når jeg trenger dem i vinter. Jeg har termin i slutten av nov. Sier til ham at jeg syntes det var slitsomt i sist vinter da, jeg måtte grave dypt i sekkene og få ut kubber som hang seg fast osv. Han sier fortsatt at det er mer slit å legge dem på plass nå. Så jeg tar saken i egne hender og legger på plass veden. Tar meg 15 min. og en jævla vond rygg etterpå. Hva gjør han, jo spiller poker på pcen. Jeg er så sinna at jeg koker. Jeg skrek skikkelig til ham, noe jeg aldri gjør.....kjente bare sinnet koke i meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde helt sikkert gjort akkurat det samme som han.

Skrevet

Mye bedre å stable veden, synes jeg. Og jeg stabler den ute og henter inn i mindre sekker som jeg har i yttergangen.

Litt dårlig gjort at man ikke kunne stable den. For det blir kanskje for tungt for deg å stable den selv?

Skrevet

Da får han hente veden inn en sekk om gangen.

Skrevet

Når vi har sekker med ved legger jeg den på siden og kutter den opp.

Da ligger den ferdig oppstilt og kan hentes inne uten problem.

Så er litt enig med mannen din, er ikke nødvendig så stable.

Skrevet

jeg vet ikke hva jeg synes om han, men jeg synes du er ei kravstor dame som mener HAN skal gjøre ting når det passer DEG! kanskje han kan gjøre det en annen dag??

Skrevet

Herregud, for ei syte dame du er da. Du klarer vel å bære inn et par kubber som ligger i en sekk? Snakk om å gjøre det vanskelig.

Skrevet

Jeg stablet 4 storsekker ved da jeg var 7 mnd på vei, mens min mann hadde sex med en annen.....

Skrevet

Hehe.... det kan vel være lov kanskje....?

Skrevet

HI her.....Lat er jeg IKKE. Heller langt der ifra. Her hjemme er det som oftest jeg som ordner opp.....bare den siste tiden, så er det jeg som måtte gå innom bilforhandleren å kjøpe nye vindusviskere til bilen fordi mannen ikke har gjort det den siste mnd. han har fått beskjed. Jeg har også planlagt ALT i forbindelse med bryllupet vårt om en uke. Mailer han skulle sende har blitt sendt etter 3-4 dager med mas. Men det er jo typisk mannfolk da....så godtar endel av dette. Når det gjelder veden så husker jeg fra i fjor da jeg var i permisjon at det var slit å hente veden ut av sekkene. Særlig når det bare var 3-5 kubber igjen og jeg måtte bøye meg ned for å få dem ut. De hang fast i striesekken, jeg fikk flis, og jeg hadde nettopp født, tatt keisernsitt og hatt sv.forgifting. Jeg var ikke helt i form, og syntes det var kjipt å måtte gå ut der en kald vintermorgen for å fyre i peisen. Mannen hadde jo da selvfølgelig glemt å fylle opp i kurven inne og gått på jobb. Så denne gang sa jeg til ham at jeg ville han skulle stable dem opp slik at jeg veldig enkelt kunne hente dem inn når ikke kurven er fylt opp. Garanterer at det skjer igjen.

Jeg synes bare at han burde gjort det for meg, så lenge jeg spurte ham om det, og jeg sa at det ville være enklere for meg. At han heller sitter foran pcen, enn å bruke kroppen i 15 for min skyld gjør meg ganske sur faktisk.

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde gjort det selv med engang veden kom, men nå har jeg aldri vært en person som trenger alle andre for å gjøre ting. Jeg hugger til og med veden selv:) Bekkenløsning osv stoppet ikke meg før jeg ble sengeliggende.

Ang mannen din syntes jeg at han kunne hjulpet til dersom du trengte hjelp. Kunne dere ikke gjort det sammen hvis det var så ille jobb?

Skrevet

Og det måtte han gjøre akkurat når det passer deg? Du høres ut som en hormonell sutrekjerring og jeg har mer sympati for mannen din enn for deg utfra dette innlegget.

Skrevet

Jeg skjønner han godt jeg. Ser heller ikke vitsen med å ta de ut av sekkene. Det er da vitterlig bare å ta med seg en saks og klippe opp sekken om kubbene evt. sitter fast.

Syns du lager et problem av ingenting jeg.

Skrevet

På hver eneste innlegg der hvor konene/samboere slakter ned på mennene sine, så får man alltid høre hvor flittig dem har vær. Det er jeg som ordner alt hjemme...den er klassiker. Går aldri ut på dato.

"Jeg er så og så mange md på vei, vond rygg, bekkenløsning, kvalmen..uff det er så synd i meg, mens mannen min er en lat drittsekk. Men jeg velger å få barn med han fordet, for kanskje han forandrer seg? Hvem vet?"

Den går på reprise hele tiden.

Skrevet

Så enig med dere.

Du har ikke vondt av å røre litt på deg vettu.

Skrevet

HI her.....

Jeg skjønner godt at flere av dere er enig med mannen min, jeg ser jo at denne saken isolert sett ikke er noe big deal.

Jeg har ikke så mye i mot å ta veden ut av sekkene selv, men det er jeg som gjør det meste i huset i det daglige også. Og noen ganger er det kjekt å få litt hjelp til dritt jobbene.

Om dere våknet et morgen 3 uker etter ks, iskaldt i huset, mannen er gått på jobb, og dere må sondefore barnet, pumpe melka, og må ut å hente ved, så hadde det vært jævlig greit om veden lå enkelt til rette. Å ikke måtte grave dypt i en sekk for å få ut to kubber, for så å åpne en ny sekk for å få et par kubber til. Det er kanskje -3 ute, og du må enten stå å fryse mens du gjør dette fordi du ikke orker å gå ned for å kle på deg vinter utstyr, eller så blir du sur nettopp fordi du må ned å finne vintersko, hansker og jakke.

Jeg vil jo bare at det ligge litt til rette etter at babyen er kommet. Det er jo ofte nok slit med en nyfødt.

Skrevet

Du gjør alt hjemme. Hva gjør mannen din? Jobber han? Eller ligger han bare hjemme og late seg mens du tar av deg alt hjemme?

Skrevet

Bruk en saks da! Veden er jo stablet i sekkene, det er totalt unødvendig å ta den ut av sekkene når det bare er å klippe opp sekken!

Skrevet

Da hadde jeg nok heller valgt å bo i ett hus med mulighet til å varme det opp med strøm. Jeg hadde heller ikke villet gifte med med en slik mann. Men du skal tydeligvis gjøre nettopp dette enda du vet hvordan han er og kommer til å slite med han resten av livet.

Hvorfor vil du det? Og hvorfor vil du ha enda en unge med han?

Skrevet

Oldefar som har hugget veden til oss, ønsker sekkene tilbake :-(

Skrevet

Hmm.. Tok opp all pottitten i slutten av september, ble mange tunge kasser. La om til vinterdekk i oktober. Fødte 1. november. Gubben kom hjem akkurat i tide til fødselen etter å ha vært på andre siden av verden i seks uker. Var helt alene i den tiden. Syntes jeg synd på meg selv? Ikke da. Men etter å ha lest om hva du må lide deg gjennom, skjønner jeg at jeg seriøst burde ha gjort det. Not! Saks? Kreativitet? Womanpower?

Skrevet

herregud for noen svar du har fått her da!

skjønner deg godt jeg. hadde blitt kjempeirritert selv. det høres jo ikke ut som om han hadde tenkt til å gjøre det en annen gang heller, når det passet ham bedre. det høres rett og slett ut som om han ikke gadd og det synes jeg er egoistisk av ham. man skal hjelpe hverandre i forhold og hvis det var viktig for deg å få veden stablet, så burde han ønske å glede deg såpass at han hadde gjort det. enten med en gang eller på et tidspunkt som passet bedre.

lov å bli drittlei sånne ting, det betyr jo ikke at han er en så stor dust at du ikke burde gifte deg med ham eller få barn med ham. helt ærlig. alle har da sider som er litt enerverende. ikke noe galt i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...