Gå til innhold

Hva synes dere om mannen min.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alenemor, og takk gud for at jeg ikke er så hjelpesløs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo lenge til vinteren, så hvorfor må han aboslutt gjøre det nå da?Bare fordi du vil det? Eh...

Skrevet

Interessant å lese om så mange kvinner som ikke har empati fordi de har opplevd noe de mener er værre selv. Litt som de som har opplevd krigen, ingen kan noen gang ta opp et problem med en som har vært utsatt for tortur for ditt problem vil altid være mindre.

Hovedinnlegger. Jeg foreslår at situasjonen din er fortvilende. Det er ikke bare bare å ikke bli tatt hensyn til. Du gjør sikkert en rekke ting for mannen din, bare fordi han ønsker det og da syntes jeg du ikke bør forvente mindre av han.

Skrevet

Miss, man kan da ikke ha empati med alt mulig? Kan da ha synspunkter uavhengig om man selv ha lidd seg skvett i hjel eller ikke? Til HI: gjør han andre tunge ting eller sitter han bare på rævva og spiller poker? For da har du grunn til å tenke deg om. Og ta noen valg i forhold til omkalfatring av arbeidsoppgaver.

Skrevet

Skal han liksom få sitte på rompa og spille poker, når hun jobber rompa av seg? Nei, helt enig med miss. Sparken i rompa.

Skrevet

Jeg tror ikke mannen din sitter på ræva og late seg på jobben, like lite som du sitter hjemme på ræva og ikke gjør noe. Kanskje han er sliten av å bære de 7 sekkene med ved, og ikke har så lyst til å begynne å stable det med engang? Noe å tenke på kanskje? Ikke verdens undergang om du ikke får det gjort med en gang. Hvertfall ikke noe å være sinna for, for det er noe mnd til vinteren kommer da.

Skrevet

Så du mener mannen er en nikkedukke som skal hoppe når hun sier hopp? Synes ikke det er rart mange menn stikker når det er så mange kravstore damer der ute. Det vet i alle fall jeg at jeg hadde gjort. Finnes ikke noe værre en kjerringer/ menn som gnåler hvert jævla sekund. Vinteren er vel neppe rundt hjørnet. Hva med å spørre fremfor å kreve, samt gjøre ting sammen?

Skrevet

Skal hovedinnlegger mase og mase og mase til vintern kommer? Han viser lite forståelse for kona si. Han ser ikke behovet, for han har ikke behovet. Han er på jobb når vinterkaldt hus skal varmes med ved.

Skrevet

Du hadde ikke trengt å gjøre dette.

Og ingen dør av å stable ved, gravid eller ei. Med mindre legen har sagt du skal ligge helt i ro.

At fyren er en ubetenksom og egoistisk latsabb er en ting, men du hadde altså heller ikke trengt å gå ut og gjøre denne jobben tvert.

Skrevet

Han er en latsabb. Ved skal stables til vinteren. Og siden du er gravid burde han gjøre det! Når jeg var gravid hadde jeg ikke fått lov å stable de selv av samboer.

Skrevet

Jeg skal ikke si hva jeg syns om deg eller mannen din, bare gi deg ett råd....sørg for at det er ved inne om kvelden før du legger deg, så slipper du å gå ut i kulda om morgenen:o)

Skrevet

Vel, nå klarte du helt fint å stable det på 15 min. Hva er det du syter over da? Klarte vel å gjøre det selv.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Det er slitsomt å hente noen kubber av og til, men det tar bare 15 min å stable alle de 7 sekkene?

Skrevet

Når man er sinna på mannen sin, går alt mye fortere. Så jeg skjønner at det skjedde på bare 15 minutter.

Jeg gjør alt tre ganger så fort når jeg er sint.

Skrevet

Damer skal ikke drive med ved og sånt da vel...og spes. når man er høygravid!!!! Han er bare egoistisk...helt utrolig...

Vi bor i en leilighet, men samoen tar ansvaret og bærer ting ned til boden osv- selv om det går snakk om ting som ikke veier så mye. Det er så hyggelig å se at han tar vare på meg når jeg er gravid:)

Lykke til, til neste gang, kan du jo spørre om han vil hjelpe deg med ting senere om han ikke ønsker med engang....

Skrevet

Huff, jeg kjenner at jeg blir litt oppgitt av å lese slike innlegg noen ganger.

skjønner at man irritert på mannen/kona si innimellom..

men syns f.eks dette her er en fille ting.

jeg har kanskje opplevd litt vel mye vondt i livet selv og ser kanskje ikke problemet like lett som andre, men ærlig talt! hadde dette vært mitt problem så hadde jeg jublet.

spørr om dere kan stable litt ved sammen da vettu, så får dere litt kvalitetstid sammen i samme slengen :P

Skrevet

Nå vet jeg ikke om mine kalkulatiske beregninger er korrekte, men i min verden er ingen høygravide når de bare er 6 mnd på vei.

Skrevet

Da bør du få deg litt kunnskap 07.41. Høygravid er de tre siste mnd.

Skrevet

??? Bryllup om 1 uke??

Vedstabling eller ikke vedstabling; dette er en mann som ikke jeg kunne ha tenkt meg å verken gifte meg med eller få barn med....

Håper han har MANGE andre kvaliteter enn å være en dreven pokerspiller...

Lykke, lykke til!!!!

Skrevet

HI igjen.....nå har sinnet fått lagt seg og jeg er enig med flere av dere. Selvsagt kan jeg stable ved, selv om jeg er 6 mnd. gravid. Jeg fikk jo ikke sv.forgiftng før i uke 30 sist gang så jeg har enda litt tid å gå på. Så ikke så hytt at jeg egentlig burde holdt meg i ro.

Jeg er super glad i mannen min, og ønsker selvsagt å gifte meg og få enda flere barn med ham, men innimellom så bygger frustrasjonen seg opp. I går toppet det seg. Jeg har sagt til ham at han Må skifte vindusviskere, ja, ja, ja, sier han. I går når jeg kjørte fra jobb så pøsregnet det, og gummien på viskeren hadde løsnet, så jeg så ikke en dritt på motorveien. Litt småskummelt, så jeg måtte jo bare skifte. Og IKKE noe problem for meg det heller, men litt irriterenede når han har sagt han skal gjøre det. Skal ikke gå inn på alle disse små trivialitetene vi opplever i hverdagen, men ja, det toppet seg. Og jeg TRENGTE litt trøst. Men skjønte jo fort at dette var ikke plassen å oppsøke det. Er første gang jeg har lagt ut et slikt innlegg, så det sier bare litt om den frustrasjonen jeg hadde i går kveld.....hehe...Men, vit det damer, det blir ikke flere slike innlegg fra meg igjen. :-) Men var uansett godt å få det ut ved å skrive om det. Idag er jo i mye bedre humør....:-)

Skrevet

TIL HI..........

Jeg støtter deg........ :)

Skrevet

Synes vel svarene du får her indikerer at veldig mange her ikke trenger mannen sin.

Selv har jeg bodd så lenge alene at jeg kan fikse alt om jeg må.

Men jeg har en mann i huset og jeg synes det er deilig at vi kan hjelpe hverandre. Jeg ser virkelig ikke at du er sytete og klagete. Du ønsker hjelp fra din partner, hva er så rart med det da?

Heldigvis har jeg en mann som gjør slike ting uten å blunke, men jeg hadde blitt bra irritert om jeg måtte ha gjort noe slik når jeg var gravid.

Stablet ved er helt klart enkelt, ved i sekker går bra det om det er i et nødstilfelle.

Men så lenge dere har plass til å stable veden synes jeg det er det beste.

I mine øyne skulle det egentlig bare mangle at han bærer inn nok ved til deg, kvelden før eller samme morgen.

Mulig jeg er heldig med min mann, men jeg er ikke bortskjemt, jeg bidrar her jeg også. Nystrøkne skjorter går ikke inn i skapet av seg selv;)

Skrevet

Tror du må få deg litt kunnskap jeg anonym 09:58. En er ikke høygravid før det er 40 dager igjen. Å hvertfall ikke når en er 6 mnd på vei.. hallo.

Skrevet

Gud for noen svar som ramler inn da.

Skjønner at her inne klarer de fleste( og ifølge dem selv, de "beste") seg selv. man skal være urkvinne vettø!

Synes godt mannen din kunne gjort ting mer lettvint for deg jeg. . . selv om man ikke er syk eller skadet når man er gravid, så er man ekstra sliten og litt mer "evneveik" enn til vanlig, og man fortjener litt ekstra godheter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...