Gå til innhold

HOLDES OPPE: generelle råd for mme (del dine tips!)


blomstre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

For å forhindre hvitt belegg i flaskesmokkene skal man skylde de rett etter bruk:

 

- skylle først i kaldt vann for at melkeproteinene ikke skal stivne

- skylde så i varmt vann for å få bort fett

 

Deretter vanlig rengjørings- og steriliseringsprosedyre (beskrevet i den andre holdes oppe tråden for tilberedning av mme)

:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at dette står her fra før ett eller annet sted, men godt tips for å rengjøre små flaskemokker er å bruke en babytannbørste. Tannbørsten tåler også koking, så jeg slenger med den når flasker og smokker kokes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må dytte litt her, langt bedre info om flaskemat enn både sykehus og helstest. kunne gi! Takk til blomstre og andre flittige flaskemødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Flaskevarmer med trinnløs termostat, som egner seg både til MME -flasker og etter hvert barnemat glass. Avent har en dyr som passer flasker av samme merke best, men jeg fant en billig ( merke Severin som tar både flasker og beger med barnemat). Lettvint for å varme tidligere kokt vann før utblanding, og du unngår at det blir for varmt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ang. termos gjennom sikkerhetskontroll så fikk ikke jeg ha med det innenlands nylig. Ringte på forhånd, forklarte at det var nødvendig til babymat, damen i telefonen måtte snakke med sjefen, etter mye om og men kom de fram til at nei, det fikk jeg ikke. Men de kartongene var ok. Store tåteflasker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg vil med dette legge 1-liters regelen DØD en gang for alle! Matportalen har nå oppdatert sine sider, og har nå gått vekk i fra at det er farlig for nyrene. De anbefaler imidertid ekstra vektoppfølgnin på helsestasjonen:

 

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/Spedbarn/skal_spedbarn_kun_ha_1_liter_morsmelkerstatning_i_dognet

 

Tusen takk til Hanna30 som har sendt masser av mail til forskjellige mme produsenter og som har stilt matportalens eksperter mot veggen med svarene hun fikk fra mme produsentene - Du er en hverdagshelt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser dessverre ut til at Flaskeposten har valgt å legge ned fremfor å oppdatere seg. Forståelig men synd. Takk til ildsjelene bak siden, dere har gitt masse gode råd og hjelp til mange rådville i en vanskelig periode - spesielt i 2008 da de nye reglene tredde i kraft.

 

Måtte dere gjennoppstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Har noen spørsmål angående oppvarming av kokt vann...

Jeg koker alltid vann på morgenen som jeg avkjøler og har ferdig oppmålt i flasker. Når jeg skal gi barnet mat varmer jeg opp vannet i microen til det er passe varmt, måler aldri, deretter har jeg i pulveret. Blir det feil å varme i micro? Og er det feil å bare tippe temperaturen? Jeg smaker bare på blandingen at den er passe før jeg gir det... Huff, blir usikker på om det jeg gjør er feil?

Noen som har råd mor treg mage? Jeg gir han hipp(ble dårlig av nan), som jeg 3-4 ganger daglig har malt i. Men han har enda dager hvor han ikke har avføring, og hvor han "jobber" mye, noe som er tungvint da han nesten ikke sover de dagene(han er rett og slett urolig pga magen). Han er 7 uker og har fått MME i ca 2 uker, blir magen å regulere seg selv? Gir han også litt MM, innimellom for å prøve å holde magen bra og pga antioksidanter....

 

Og hvor mye spiser deres unger hver gang? Han spiser ikke mer enn mellom 80 og 100 ml, er det lite?

 

Takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...