Gjest yrild Skrevet 31. august 2009 #26 Skrevet 31. august 2009 _Hmm er det ingen som har motet til å si at de støtter Frp eller? Selv er jeg jo også langt ifra den ytterste høyre fløy, men de får jo mange stemmer, så det må jo være ganske mange her inne som stemmer det!?
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 31. august 2009 #27 Skrevet 31. august 2009 29 Fremskrittspartiet vil avvikle ordningen med gratis kjernetid i områder med stor andel minoritetsspråklige barn.[1] HVORFOR?!?! Noen som ser logikken?
Gjest Skrevet 31. august 2009 #28 Skrevet 31. august 2009 Fordi de hater alt som er brunere enn Siv Jensen..... integrering er et fremmedord? I tillegg kan man spørre seg om en viktig ting: Jeg ønsker også f.eks kortere ventetid når det gjelder helse. Privatisering kan da være en mulig løsning. MEN man må alikevel beholde de kommunale/offentlige sykehus o.l. Hvordan skal de da finansieres? Så har vi dette med karakterer i grunnskolen. Jeg er ikke nødvendigvis mot selve karakterinnføringen, men har heller ingen tro på at dette automatisk vil skape resultater. Det er en typisk enkel løsning som man ikke vurderer konsekvensen eller resultatet av. Kun forventer skal gi flinkere skolebarn. Da har jeg faktisk mere tro på en bonusordning for lærere.
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 31. august 2009 #29 Skrevet 31. august 2009 Jeg kjenner jeg får litt angst av å se og høre hvor mange som vil stemme FrP. Har flere bekjente, som jeg trodde var oppegående og tenkende mennesker som vil stemme på dette forferdelige partiet. Jeg skjønner egentlig godt hvorfor andre partier går sånn inn for å fortelle om FrP sine planer, det er jo sykt mange som stemmer på dem uten å vite hva det vil innebære, og noen må jo prøve å få det ut til disse hva som faktisk kan skje dersom Siv Jensen kommer til makten.
Ettervinterkommervår Skrevet 31. august 2009 #30 Skrevet 31. august 2009 Skal ikke stemme Frp, men får nesten lyst å gjøre det i protest fordi de opplever så mye hets. Det er UTROLIG hvor mye drit enkelte kan slenge bare fordi noen er enig i deres politikk, og det verste av alt er at det er helt legitimt å gjøre det. Kan ikke fatte at dere rettferdiggjør deres holdninger overfor mennesker som ønsker å stemme frp... Snakk om å generalisere! Når det er sagt kommer jeg heller ikke, i hvert fall ikke, til å stemme verken Ap eller Sv!!
Ettervinterkommervår Skrevet 31. august 2009 #31 Skrevet 31. august 2009 Herlighet da, man - jeg får frysninger av å lese setninger som "jeg trodde var oppegående og tenkende mennesker som vil stemme på dette forferdelige partiet"... Hvor i all verden kommer disse holdningene fra??
Gjest Skrevet 31. august 2009 #32 Skrevet 31. august 2009 Hehe. Vel, majoriteten av brukerne her vil ta avstand fra mobbing i enhver form. Bortsett fra når det gjelder FrP-velgere, da er mobbing legitimt. Forstå det den som kan.
cherry coke Skrevet 31. august 2009 #33 Skrevet 31. august 2009 Å mobbe Frp velgere har tydeligvis blitt stuerent. Iallefall her inne. Synd.
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 31. august 2009 #34 Skrevet 31. august 2009 Jeg er enig i at det i denne, og lignende tråder, har kommet opp endel mobbing av FrP-stemmere, og det er synd. Vi er så heldige å bo i et land hvor vi har rett til å stemme hva enn vi måtte ønske, og det bør man ikke mobbes for. Syns det er litt kjipt at denne tråden ikke heller blir brukt på å diskutere FrP's (og andre partiers) partiprogram, og de negative og positive sidene ved partiet. Hilsen en som stemmer Arbeiderpartiet :-)
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 31. august 2009 #35 Skrevet 31. august 2009 Mobbing av alle mulige "folkeslag" skjer jo her inne daglig - et eksempel er jo de stakkarene som kjøper Reimadress til ungene sine... Det er jo helt forferdelig for enkelte. Og ja, jeg blir skremt av at så mange tilsynelatende normale mennesker har planer om å stemme FrP.
OsloMor Skrevet 31. august 2009 #36 Skrevet 31. august 2009 Mobber/kritiserer gjerne Frp sin politikk any time. Så ekstreme meninger avler jo ekstreme motmeninger også.
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 31. august 2009 #37 Skrevet 31. august 2009 Ja, politikken deres kritiserer jeg i lange baner, men jeg prøver å holde meg fra å si nedlatende ting om mennesker fordi de stemmer FrP...
OsloMor Skrevet 31. august 2009 #38 Skrevet 31. august 2009 Det er jeg enig i, men klare virkelig ikke å respektere mennesker som klart vil diskriminere og stigmatisere andre mennesker på det groveste. ( F.eks. innvandrere, homofile etc.) Men sånn "Siv Jensen er schtøgg-argumentasjon", faller jo bare på sin egen urimelighet, sånn i politisk øyemed iallefall.
Ettervinterkommervår Skrevet 31. august 2009 #39 Skrevet 31. august 2009 Forstår ikke hvordan noen kan prestere å si "tilsynelatende normale" om frp-velgere. Og heller ikke hvordan man kan skrive at man mobber med god samvittighet. Frp har ikke mer ekstreme meninger, deres meninger er bare annerledes.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #40 Skrevet 31. august 2009 og jeg mener at meningene deres er ekstreme i forhold til det menneskesynet politikken deres er gjennomsyret av. Hvis det er mobbing å si at noen er egoistiske så er jeg en mobber. Jeg er dog enig i at dumme, teite, stchtøgge og andre negative adjektiver ikke er nødvendig i debatten. MEN jeg tror det er sant det som noen skriver om at enkelte som skal stemme frp faktisk ikke vet hva de sier ja til.... jeg har flere eksempler blandt mine nærmeste..... hvor et standard svar gjerne er "jeg orker ikke å tenke så mye på det". Neivel så la være å stemme i stedet for da.
MammaMia123 Skrevet 31. august 2009 #42 Skrevet 31. august 2009 Jeg kjenner jeg blir uvel av dere!! Hvordan kan dere sitte i si inndirekte, at frp`ere rett og slett ikke er normale eller oppegående?? Hva faen har folks politiske ståsted noe å gjøre med om man er normal eller ikke?? Jeg vurdere å stemme Frp Ja, men har ikke helt bestemt meg. Jeg er enig i at en del av politikken deres er på jordet, men samtidig er det mye jeg er enig i. Nå står det mellom Frp og Høyre, så får vi se da,Om jeg er nok oppgående til å stemme ett annet parti der man i følge Dib er normale!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. august 2009 #43 Skrevet 31. august 2009 FRP er så langt unna mitt politiske ståsted som det går an, og linken er herved videreformidlet på Facebook! Oppfordrer så mange som mulig til å gjøre det samme=)
Ettervinterkommervår Skrevet 31. august 2009 #44 Skrevet 31. august 2009 Jeg er heller ikke enig i det meste av politikken deres, men på noen områder har de noe bra også. Det kommer jo an på hva man prioriterer; kulturkampen, innvandringspolitikk, familiepolitikk, etc. Jeg for min del står like langt fra sv som fra frp; slå den du! Og èn ting til: jeg synes sv-politikken "vi vet hva som er best for deg og barna dine og bestemmer derfor at..." er helt grusom! Men jeg tenker ikke å mobbe eller snakke nedlatende om de som velger å stemme sv likevel. Og jeg vet jo at sv`ere kan tenke på lik linje som frp`ere, de bare tenker annerledes. Kan ikke denne mobbingen ta slutt snart? Og jeg kan jo tilføye at det sier kanskje mer om "andre velgere" at det som regel er "de andre" som mobber frp og ikke omvendt- Har enda ikke sett en link "Tenke du å stemme Ap/SV/V/H?"osv
solstråle69 Skrevet 31. august 2009 #46 Skrevet 31. august 2009 Nei. Men liker innvandringspolitikken deres. Pluss noen andre ting. Har overhodet ikke noe til overs for "mobbingen" av partiet. Blir litt sånn "gjør som meg, ellers er du dum i hodet". Trodde de fleste mennesker med mobbetendenser vokste det av seg før de gikk ut av tenårene.
Den Blå Engel Skrevet 31. august 2009 #48 Skrevet 31. august 2009 Jeg mener at folks politiske ståsted sier ganske mye om hvorvidt folk er "normale" eller ikke (så kan man selvsagt ta en debatt på hva "normal" er, var vel egentlig ikke et godt valg av ord). Nazisme er også et politisk ståsted. Mener du at en nazist er "normal"? Jeg trekker ikke paraleller mellom frp og nazisme, men mener at egoisme er et nøkkelord i frps politikk. Skremmende.
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 31. august 2009 #49 Skrevet 31. august 2009 Mobbing er visst et populært fenomen for tiden, sier du din mening om noe, er det alltid noen som føler seg mobbet. Selv om det blir sagt her inne, hvor de fleste av oss er helt anonyme, er det snakk om mobbing i hytt og pine. Tror kanskje de som virkelig HAR blitt mobbet vil kalle dette noe annet... Jeg er forsåvidt enig i at mine omtaler av FrP-velgere er ekstreme, men er det virkelig mulig å være enig i såpass mye av deres program at en i det hele tatt vurderer å stemme FrP? Men nå er det jo bare opplest og vedtatt at inne på DiB er det mange meninger om så mye forskjellig, og skal du være hårsår tror jeg rett og slett du må finne deg en annen plass å "henge".
Gjest Skrevet 31. august 2009 #50 Skrevet 31. august 2009 Det er jo åpenbart møig, siden så mange støtter dem på meningsmålingene. Jeg finner det mer utrolig at mennesker som hevder de selv er normale hetser sine politiske motstandere på den måten som gjøres i denne og lignende tråder. Er dette intelligent og moden oppførsel fra mennesker som mener seg å være nettopp dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå