Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 http://www.aftenbladet.no/innenriks/politikk/1070483/100_innvendringer_mot_Frp.html Noe å lese før du tar det endelige valget kanskje?
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Nei, så ille står det heldigvis ikke til... Hihi.. Neimen, altså.. Ikke om de så var det siste partiet i verden...
cherry coke Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Jeg aner ikke hva jeg skal stemme i år, men jeg VET at det ikke blir frp. Synes de har en vinglete, kortsiktig og egoistisk politikk.
xxxJulianexxx Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Ingen fare;o) Kommer aldri noensinne til å stemme på det partiet.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Hva inneholder linken. orker ikke åpne den.. Men kommer ikke til å stemme FRP uansett!!
* 5 om dagen * Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 nei. men jeg synes det er for mye mobbing av dette ene partiet. hvorfor er det så høy oppslutning på meningsmålingene da? noen stemmer jo, og det er ganske mange. litt sånn se&hør mentalitet.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 100 gode grunner for å ikke stemme Frp. Ikke bare grunner altså, men gode grunner... Den inneholder diverse punkter som Frp mer enn gjerne skriker ut om, siden de vet at det er populærpolitikk som kaprer velgere som ikke har satt seg inn i politikk, men kun lever etter "mye vil ha mer"konseptet. Den inneholder også en hel liste av punkter som Frp ikke skriker så høyt om, fordi de vet at de aller fleste da vil se dem for det de egentlig er. Et parti som vil svekke velferdsstaten og gjøre landet best mulig for de som er friske, rike og glad i alkohol
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Min teori er at flertallet av de som stemmer, faktisk ikke leser partiprogrammet... Men det er klart, jeg respektere alle mennesker, uavhengig av hva de stemmer... Jeg har bare vansker med å forstå det...
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 Lurer på hva de som stemmer på FRP tenker med, det kan ihvertfall ikke være hjernen:p
* 5 om dagen * Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 også en annen ting som jeg tenkte på,som også kan ha av betydning,for hva man velger,er jo hvor i landet en bor. er mange forskjellige grunner til at forskjellige partier står sterkerer noen plasser enn andre,og det gjelder jo alle partier.
piano♫ Skrevet 31. august 2009 #14 Skrevet 31. august 2009 Jeg er nok bortimot så langt unna FrP partimessig som jeg kan komme...
Gjest Skrevet 31. august 2009 #15 Skrevet 31. august 2009 Nei, FrP blir litt vel "Amerikansk" for min smak. Det finnes da heldigvis andre og bedre alternativer for den som tilhører høyresiden av politikken.
Piken på landet Skrevet 31. august 2009 #16 Skrevet 31. august 2009 NEI! Skremmende politikk. Tror de aller fleste som stemmer frp ikke aner hvilke konsekvenser politikken vil få. Fatter ikke at småbarnsforeldre, uføretrygdede, lavtlønnede, folk med kronisk sykdom eller de som bor i distriktene kan finne på å stemme frp. Da har de ikke satt seg inn i partiprogrammet iallefall. Men det betyr kanskje ikke så mye viss spriten blir billigere, får lavere aldresgrense og fås kjøpt i nærbutikken :-)
Gjest Skrevet 31. august 2009 #17 Skrevet 31. august 2009 Jeg kommer ikke til å stemme FrP. Jeg finner deler av politikken direkte ansvarsløs. Likevel lurer jeg på hvorfor det er legitimt å mobbe FrP-velgere? Enkelte her inne er tydeligvis hardt rammet av politisk åndssnobberi.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #18 Skrevet 31. august 2009 Tja det er mulig hvis noen betalte ekstremt godt for stemmen min:) Jeg hører stadige argumenter som; "Det er på tide at noen andre får prøve seg", "Hvor mye skade kan de egentlig få gjort" etc. La oss ta et eksempel som vi alle kan forholde oss til. FrP mener at SFO skal fullfinansieres av foreldre. 1) hvor mange barn fra allerede 1. klasse vil da være nødt til å klare seg selv etter skoletid? 2) Hvor mange her vil velge å jobbe hvis man skal fullfinansiere plass til 2 eller flere barn? Så har vi pkt ang kjernekrafteverk. Hvem i alle dager ønsker et eller flere kjernekraftverk i Norge? Hva er argumentene for? Jeg tror at grunnen til at FrP stadig henges ut i media og andre steder er nettopp den ekstreme politikken de fremmer. Den virker på mange helt usannsynlig, provoserende, uetisk, rasistisk, egoistisk og ikke minst svært kortsiktig.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #19 Skrevet 31. august 2009 Det er jo det som er så sprøtt. De som vil tape mest på FrPs politikk dersom den gjennomføres er de som er mest ivrige på å støtte partiet.
Gjest Skrevet 31. august 2009 #20 Skrevet 31. august 2009 FrP vil gjøre Norge litt mer franskt vet du LOTP. I frankrike har de vin og sprit på super'n ... og dessuten mange kjernekraftverk. Så hvorfor ikke her hjemme liksom?
Mammapostei! Skrevet 31. august 2009 #21 Skrevet 31. august 2009 Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å stemme FRP nei, og har som så mange andre her inne (tydeligvis)fordommer mot partiet. Men innså at det var nettopp der det lå også, så jeg bestemte meg for å lese litt nå, for å finne "mitt parti". Og nå kan jeg si at jeg har ikke fordommer lenger, i beste fall er de bekreftet,men er fortsatt helt i mot å gi FRP makt. En ting er deres i mine øyne " sinnsyke" handlingsplan. En helt annen ting er deres totale mangel på samarbeidsvilje og å lytte til innspill fra andre. Denne artikkelen du har link til er derimot en slik ting jeg hadde satt pris på at partiet jeg velger IKKE bruker tiden sin på! Fokuser litt på egen politikk i stedet for å bruke tid på å finne 100 ting som ikke fungerer med et annet parti. Når det er sagt vet jeg fortsatt ikke hva jeg skal stemme! -leser videre og håper jeg finner noen jeg ikke er alt for uenig med- OG DET HETER INNVENDINGER! Med mindre dette var et sinnsykt dårlig forsøk på ordspill som jeg ikke forstod.
sjokoBolla Skrevet 31. august 2009 #22 Skrevet 31. august 2009 NEI - jeg skal absoulutt ikke stemme FrP! Makan til kortsiktig og lite realistisk tenking skal du lete lenge etter. Håper alle som har tenkt å stemme på dette partiet setter seg ned og leser hva de virkelig stemmer på .....æsj. SP får min stemme. Miljø er viktigere enn fjerning av TV-lisens og eldrehjemsplasser til norske utflyttere i Spania.
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 31. august 2009 #25 Skrevet 31. august 2009 Ja, skal man ha billigere sprit må man jo kutte et annet sted, og da er det jo logisk å kutte i store mengder i f.eks skolen... Nei, dette gjør meg bare enda sikrere på at FrP ikke er partiet fra meg. Et år mindre grunnskole? Bort med lånekassen? Kutt i barnevernet? Jeg blir sjokkert over samtlige punkter her, og forstår virkelig ikke hvorfor FrP direkte går inn for å ødelegge det velfungerende systemet vi har. Norge er et av de beste velferdslandene i verden, og sånn vil jeg virkelig at det skal fortsette å være, uansett om en spritflaske koster 5000 kroner. For i bunn og grunn er det ikke det som er viktig for meg - men å vite at jeg og alle andre nordmenn lever trygt og får den hjelpen vi trenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå