Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #26 Skrevet 26. august 2009 hehe ja om han gir deg 1000 kr for å runke han.. så bra! det er mer enn hva de tjener på gata eller på et studio. Ta i mot pengene og gjør det så ofte du kan
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #27 Skrevet 26. august 2009 Jeg er ikke HI, men vil bare informere om at der er visse diagnoser som ikke kvalifiserer for blå resept. Selv hos barn. De må du betale selv. Du kan få dem på hvit resept, slik at når d kommer over ca 1700-1800, så får du dekket 90% av det. Men dette er jo andelstak 2 og ikke det som kvalifiserer for fritak fra egenandel for barn under 12 år. Et eksempel er ting som omhandler en del fordøyelsesproblemer. Finnes nok flere eksempel enn dette. Jeg har denne utgiften på et av mine barn, nemlig. Ellers syns jeg det er en uting å hele tiden lete etter "svakheter" i historiene her inne. Virkeligheten er oftest rarere og mer bisarr enn hvilken som helst film. Og så lenge en ikke vet hva historien er(diktet eller sann), så kan en jo bare ta den for reell uten at det utgjør den store forskjellen for de som leser og svarer. Men svarene kan bety mye for den som skriver hovedinnlegget, for det kan være sant. Sant? Til HI: Jeg har vært der i mine tanker i desperate stunder, men har klart å la være. Jeg er alenemor, jeg også, og har hatt det knalltøft økonomisk mange ganger. Og da er det snakk om å ha MAX 800 i uken som standard til ALT det nødvendige(mat, klær, medisiner osv osv), og helst noen regninger. Og å ha det slik over lang tid. Det sliter på psyken. En kan virkelig få søvnproblemer og angst av mindre.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #28 Skrevet 26. august 2009 Jeg angrer sinnsykt, det er poenget. Fatter ikke hva jeg tenkte med. So shoot me:(
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #29 Skrevet 26. august 2009 Hadde det ikke vært bedre å angre inni seg, enn å skrive om det her??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #30 Skrevet 26. august 2009 uff jeg er ikke rette person å trøste deg, for jeg er kynisk og jeg tenker at du gjorde han en tjensete som han betalte for, og som sagt melk så lenge det er melk. sov på det og det blir bedre i morgen. Hadde jeg kunnet skulle jeg har ringt deg og trøste deg. Ikke angre men kankje du ikke skal tilby han igjenn uansett hva du velger så er det DU som bestemmer og kun DU. Ikke tenk på hva folk vil tenke om deg dette er en sak som du står for uansett hva du velger. Angre ja hva slags ord er det? Vi lærer av erfaringer og gjort er gjort. vi kan ikke gjøre om på våre handlinger. Vi lærer å leve med de på godt og vondt. Du har gjort deg dine erfaringer og lært av disse.? Jeg ser at noen kalte deg hore/prostituert ikke tenk på deg selv sånn. håper du skjønner litt av hva jeg har skrevet. og Jeg dømmer deg ikke.. xprostituert
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #31 Skrevet 26. august 2009 Gjort er gjort og spist er spist. Ferdig med det. Etter å ha lest gjennom alle svarene du har fått har jeg bare lyst til å SKRIKE UT: Det ER faktisk medisiner som man ikke får på resept, det finnes enkelte medisiner på hvit resept som IKKE er godkjent til å føre på engenandelskortet. Hva med dem som velger alternativt i tillegg? Vi bruker selv 3000,- i mnd på hvite resepter/alt. medisin HVER månde, det er ikke en dritt å få igjen fra staten!!!! Men vårt barn har enormt utbytte av dette, og det kunne ikke falle oss inne å la være å kjøpe dem. I tillegg har barnet vårt dyre matvaner (som HI, utdyper jeg ikke mer) men bare barnet aleine spiser og drikker for 7000,- i mnd. Siden det ikke er stilt noen diagnose som gjør at han må over på diett, må vu betale alt selv. Helsenorge SUGER! Også var det ei anonym over her som påstod at HI får overgangsstønad på 12000,-. i mnd, men hun får vel for pokker ikke det når hun er i jobb.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #32 Skrevet 26. august 2009 Tusen takk for støtte og gode ord, dere to siste anonyme, setter pris på det! Hvorfor blir man alltid beskyldt for å lyve her inne?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #33 Skrevet 26. august 2009 20:03: Du har virkelig ikke peiling på NAV's økonomiske støtte til enslige foreldre;) Tydelig;) Jeg er alenemor og VET hvordan det fungerer. Ikke i hele tatt slik du ramser opp. Overgangsstønad: 11 964 FØR skatt. Og denne reduseres med inntekt. Ca 20 000 brutto i måneden gir ca 6 500 i overgangsstønad OM en ikke har brukt opp de 3 årene(ungen til HI er 3 år). Begge deler er her brutto, og skattepliktige i skatteklasse 2. En ekstra barnetrygd, ikke dobbel. Og de 660 kronene ekstra er for de med kun overgangsstønad. Og for barn under 3 år. Forskudd på bidrag er max 1350 for et barn. Bostøtten varierer fra person til person, og kommune til kommune, og OM du i hele tatt får pga inntekten. For et barn og en voksen er inntektsgrensen ca 200 000 brutto på ligningen. HI har mer enn dette. Det en fortsatt har rett på etter 3 år med overgangsstønad og om en er alene, er; en ekstra barnetrygd, stønad til barnepass(64% av barnepassutgiftene) og bidrag fra barnefar. Vit hva du snakker om, før du uttaler deg!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #34 Skrevet 26. august 2009 anonym 20:03 26.08.2009: 12000,- i overgangsstønad ETTER skatt?? HAHA... såå morsomt! Dette var dagens!!!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... ikke engang med 0% i skatt får du utbetalt 12000,- i overgangsstønad!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #35 Skrevet 26. august 2009 Jeg har nettopp runka mannen. Jeg vil også ha 1000 kr! Faen heller. Jeg går til naboen!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #36 Skrevet 26. august 2009 Det som skjedde/du gjorde er jo ikke akkurat allment akseptert. Men tenk litt på det nå, også legger du det i skuffen og glemmer det. I det store og hele er ikke dette en veldig stor sak..noe du kan komme greit over. Dette er jo ikke helt saken her, men jeg skal love deg at om mitt barn hadde gått sultent eller jeg ikke hadde penger til å betale livsnødvenig medisin feks - så hadde jeg solgt hva det skulle ha vært på meg selv! Hadde ikke tvil i mitt sinn.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #37 Skrevet 26. august 2009 1000,- for en runk?? Spør hva han vil betale for litt sex da!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #38 Skrevet 26. august 2009 Du som vil at jeg skal spørre hvor mye jeg får for sex, er du seriøs?! Aldri i mitt liv, det skal jeg love deg. Jeg trengte faktisk disse pengene, ellers hadde jeg selvfølgelig ALDRI gjort noe sånt! Men ja, når du sier det sånn 21.01..jeg gjør alt for min mest dyrebare skatt jenta mi.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #39 Skrevet 26. august 2009 send han naboen til meg du, skal jeg tjene mange tusen på han.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #40 Skrevet 26. august 2009 19:5(, da får du fred i hjertet. Raskere enn postgangen mao.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #43 Skrevet 26. august 2009 dib egner seg ikke for kjøp og salg av seksuelle tjenester.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #44 Skrevet 26. august 2009 Be Gud om tilgivelse??? Gikk det for Gud samtidig, eller? Gud, faktisk. God bedring. Ang utgiftene og inntektene hennes: Spiller vel ingen rolle hvorfor eller hvordan, hun forteller hva hun ALLEREDE HAR GJORT. Slutt å moralisere!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #45 Skrevet 26. august 2009 Å håne at det går an å spørre Gud om tilgivelse for noe man angrer dypt er lavmål. Kanskje HI trengte et sånt svar. Har du tenkt på det? Ikke det verste svaret jeg har lest her inne i det siste iallefall!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #46 Skrevet 26. august 2009 Jøss når ble det bestemt at alenemødre har minst 19 000 i mnd, det har ikke jeg hvertfall. Jeg får hvertfall ikke 12 000 utbetalt i OS kun rundt 9000 da jeg jobber vakter innimellom og betaler da skatt av OS, har, barnebidrag får jeg kun 1250 kr. Bostøtte får jeg ikke da jeg tjente for mye i fjor. Jeg har ca 15 000 i mnd, og det er ikke alt fra nav. Har måttet tatt opp lån fra lånekassa for ¨å ha råd til ¨å studere.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #48 Skrevet 26. august 2009 Å håne HI ved å dra inn en fantasifigur som gud, er langt værre. Frekt, og lite seriøst. Grow up!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #49 Skrevet 26. august 2009 Neffi er ute med Guden sin igjen....
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #50 Skrevet 26. august 2009 Herregud, gjort er gjort. Rett ryggen, gå videre. Dette legger du bak deg. Sørg for å bruke pengene lurt, sånn at du får noe skikkelig ut av det. Dette er da ingen stor sak.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå