Gå til innhold

Jeg har nettopp runka nabon:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en 1000 lapp...vi har skikkelig dårlig råd, har bare 140 kr på konto som skal dekke to uker for meg og dattera mi på 5....er alenemor, uten familie(som jeg gidder å ha kontakt med av ulike grunner).

HAr SÅ dårlig samvittighet, har aldri gjort noe sånt før, nå var jeg rett og slett deperat.

Han er en ekkel, singel halv-alkis:(

Måtte bare få det ut, jeg VET det er lavmål;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuller du? Er rimelig sjokket... Hvordan kommer man liksom på å runke naboen for en 1000-lapp?

Skrevet

hva vil du ha ut av innlegget ditt HI?

trøst eller kjeft?

ærlig talt så vet jeg ikke hva jeg skal si annet enn at det må jo finnes andre metoder å få penger på.

neste gang håper jeg du prioriterer det viktigste først før du bruker opp pengene dine.

MEN, så vet jeg ikke hvor pengene dine har gått til så kan ikke utdype meg så mye om det.

ring nav eller sosialen istede, er min anbefaling.

det du gjorde er ikke SÅ galt. men du bør unngå det neste gang

Skrevet

Føler med deg, vet hvordan det er å være alenemamma med lite penger og føle desperasjon. Alle har dyre reima-dresser og delikate barnehage-nister til barna, mens man så vidt har råd til kneip, uten smør, til ungen...stakkars deg. Har vært der selv.....

Skrevet

todde alenemødre hadde godt betalt jeg.

Skrevet

Jeg eier en leil hvor jeg betaler 6500 i mnd, pluss studielån, barnehage, strøm, tlf, medisin til datteren min(går ikke i detalj her i fare for å bli gjenkjent), klær til jenta mi, mat...ufff...har en 100% jobb, men det er lussen lønn, 280 000 i årslønn...

Jeg vil ikke at dette skal bli noen "vane", og håper at naboen flytter så jeg slipper å se han mer, jeg brekker med ved tanken på det jeg har gjort:(

Skrevet

Bare tull. Hvis det er sant, er det noe du velger selv å gjøre. Har du så lite penger, går du til sosialen. Hjelp får du.

Skrevet

medesin til jenta di får du dekt.

du skal ikke betale mer en 1600 i året på lege og medisiner (har gådd på medisiner selv)

du kan få bostøtte fra nav når du har så lite penger som du har.

+ diverse ting.. ta kontakt med nav.

i norge så kan man ikke si man har for lite penger

Skrevet

Da må du være ganske dårlig til å beregne, eller ekstremt god til å bruke penger.. Grovt regnet har du ca. 20.000 i mnd.. (med lønn, barnetrygd og tillegg) La oss si at du har ca. 11000 i utgifter.. Det er fortsatt 9000 igjen.. litt over 2000 kr i uka å leve for.. Det er like mye som jeg og min mann har, der begge jobber.. Og ingen her suger naboen. kanskje på tide å skaffe seg bedre økonomisk sans, eller budsjett.

Skrevet

Du får vel bidrag, enten fra far eller staten, og dekket en viss del av bhg?

Hva med medisinene til datteren din da? Du må da få dekket en del der også?

Pass på at du får det du har krav/rett på, så skal du klare deg og på den lønna som du har. Og tenk over forbruket ditt, dersom du ikke allerede gjør det.

Håper for din del dette er første og siste gang du tjener deg en 1000.lapp på den måten.. huff, syns synd i deg om dette er sant.

Skrevet

Hehe. Samme det vel. Vask hendene, kjøp en bedre middag og glem hele greia.

Skrevet

Nei, jeg sier ikke at det er så mye med 1600 i løpet av et år, men når man har så lite, så drar alle monner. Og nei, alenemødre får faktisk ikke så forbaska mye støtte som enkelte skal ha det til. Jeg tjener faktisk godt, mener NAV, haha, jeg ler....

Skrevet

Jeg sugde han for all del ikke! Runket....*spy*

Nei, kjære deg, jeg har IKKE 9000 etter alt er betalt, hadde det vært så vel....

Skrevet

Får jeg spørre hvordan det skjedde? spurte han deg om du kunne ronke han for en 1000 lapp eller?

Skrevet

Du utførte en seksuell tjeneste for penger = prostituert. Et slikt forbilde vil du IKKE være for ditt barn. Skjerping med en gang. Du får hjelp på sosialen!

Skrevet

Æsj ;/

Det der heter faktisk horing og er forbudt ved lov og kan medføre bøter og fengsel hvis alkisen skryter til alle alkisvennene osv osv.

Hadde det ikke vært bedre å søke om krisehjelp på sosialen?

Du har faktisk krav på matkuponger i det minste.

Og ellers, har du virkelig syk unge?

Vel, der lyver du så det koster!

Ingen barn skal nemlig betale egenandeler på medisiner for kronisk sykdom som var over tid, altså mer enn f eks et år.

Dessuten, har du virkelig syk unge så får du i tillegg både forhøyet særfradrag på selvangivelsen, og har rett til både grunnstønad, hjelpestønad, og i visse tilfeller også alt fra forhøyet hjelpestønad til avlastning,

Skrevet

He he.. Dere må ikke tro på dette:=) Er VELDIG likt trådene fra i går; "jeg tok mannen min på fersken med naboen", "naboen tok meg og mannen min på fersken" og " jeg så på at naboen onanerte i går". He he.., men moro å lese om alle som går 5 på;)

Skrevet

bare tull dette... er vel ingen som betaler 1000,- for en runk!

Skrevet

HI her

Det hadde seg sånn at jeg møtte på denne naboen i trappen. Han var en smule på druen og vi sto å kjasa litt.. så kom vi av en elller annen grunn inn på at jeg hadde veldig dårlig råd. Så kom han med forslaget: " Ronk meg da, så tjener du en tusing". Jeg trodde han tulla, men han låste seg inn, og vinka på meg...jeg tenkte ikke, ble med inn, og plutselig hadde jeg ronket han:(

Når det gjelder sykdommen til min datter, så tar du feil anonym, det er faktisk noen med. man ikke får dekket 100%, selv til barn. Det er ikke så mye jeg må ut med, med i totalen, så drar det på.

Skrevet

Jeg synes du skal gå til han når han er edru, og si at du skammer deg, og at du aldri mer gjør noe sånt.

Og se framover, ikke bak deg. Glem hele greia. Så godt du kan. Føler du at du trenger det, så ber du Gud om tilgivelse også. Ofte det føles mye bedre etterpå. Å føle seg skitten på sjela kan ikke vaskes med vann og såpe, om du prøver aldri så mye.

Legg det bak deg.

Skrevet

Når det gjelder sykdommen til min datter, så tar du feil anonym, det er faktisk noen med. man ikke får dekket 100%, selv til barn. Det er ikke så mye jeg må ut med, med i totalen, så drar det på.

------------

Vel, unger under 7 år betaler INGENTING.

Grunn og hjelpestønader gjelder for barn 0 til 18 år.

Så nei, har du sykt barn med diagnose så skal du betale 0.

Enkelt og grei, for akkurat det der har jeg dessverre alt for god greie på.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=2017&catid=147&Itemid=100

Er det noen tilfeller der jeg får medisinen gratis?

Ja. Du må ikke betale for medisinene du får om du er innlagt på sykehus, og barn under 7 år får som nevnt dekket medisiner på blå resept. Det er også gratis å få behandling for tuberkulose, kjønnssykdommer, tilstander med immunsvikt og en del allmennfarlige smittsomme sykdommer. Den som har langtkommen kreft eller immunsvikt og er kommet i uhelbredelig siste fase vil også kunne få smertestillende, avføringsmidler, hostestillende, kvalmestillende, beroligende og søvnfremkallende midler.

Kan jeg på annen måte få dekket noen av utgiftene til andre medisiner?

Ja, Det kan gis såkalt bidrag til delvis dekning av utgiftene til nødvendige medisiner som ikke dekkes på annen måte. Bidrag kan gis når legemidlet må brukes over lang tid og derved blir kostbart, eller når det foreligger en akutt tilstand som krever store medisinutlegg. Trygdekontoret kan gi deg nærmere informasjon.

Dersom det foreligger særlige grunner for å behandle en sykdom som er nevnt i blåreseptlisten med medisiner som ikke står på listen kan det likevel gis refusjon. Legen må da søke om dette på et særskilt skjema til trygdekontoret

--------------------

Og ellers, hvis du ikke en gang TENKER før du blir med en alkis inn så vet jeg ikke hvem som er dummest.

Forresten, hvor var ungen din da?

Alene hjemme?

Skrevet

så ber du Gud om tilgivelse også.

--------------------

Hvordan vet når du har fått tilgivelsen din?

Får du brev i posten?

Skrevet

Jeg har mine grunner for å ikke legge ut om datteren min, men betale for medisinen hennes(deler av det), det må jeg. Det skulle jeg gjerne dokumentert for deg dersom anledningen var en annen enn dette.

Datteren min var i barnehagen, den er åpen til kl 17. Jeg sluttet kl 15.30, og dro en tur i butikken på vei hjem, så ville hjemom med varene før jeg henta jenta mi. Det er på veien. Så vet du det, du som spurte.

Og han er ikke alkis, men halv-alkis, som jeg sa. Han er en skilt mann, far til to gutter på 16 og 18, i full jobb, men drikker godt etter arbeidstid som regel..

Skrevet

Som alenemor får en fra NAV:

Overgangsstønad - ca 12.000 utbetalt etter skatt

Dobbel barnetrygd - 1940 (evt. 2600 om en har barn opp til 3 år)

Barnebidrag - ca 2200 om eks har lav inntekt og NAV betaler noe av det.

Bostøtte fra Husbanken/kommunen - ca 3000

Så du skal ha IHVERTFALL 19000 som aleneforsørger.

Og med 6500 kroner i boutgifft så har du 12.500 igjen. Mat skal gå an å kjøpe til to for 8-900 kroner i uka. Da har du handla dyrt også! Telefon kan vel ikke være så dyrt? Enten så ringer du for mye, eller så må du bytte operatør. Sjekk med Tele2. Jeg har aldri hatt så lave regninger før som etter jeg bytta til de!! Medisiner.. joda, greit nok, men ikke mer enn en tusenlapp vel? Strøm... Jah, kjøp sparepærer og skru av lyset når du ikke er i rommet. Skru ned varmen på varmekablene, osv osv osv. ENØK for alle penga altså!

Barnehage koster vel rundt 2300 over hele landet om en ikke får redusert betaling for lav inntekt. Dette kan du snakke med barnehagen om.

Klær... ? Hva søren er vits i å kjøpe klær og varmedresser osv osv hver bidige mnd? Sønnen min er fin i tøyet han, men vi kjøper da kun etter behov!!

Nei, med normalt forbruk og noe sunn fornuft når det kommer til mat, pluss måtehold med mobilen så skal det med ditt budsjett fint gå an å ha masse penger til overs til og med.

Så neste gang får heller nabo'n dra'n selv, eller så kan han dra dit pepper'n gror. Og det finnes ingen unnskyldning, du må bruke mindre penger.

og ja, jeg så at du har fast jobb, men når til og med en alenemor kan klare seg så fint med din husleie, så skal da søren meg du også få det til med fast jobb!

Jeg var alenemor i 2 år selv, så jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om! Jeg klarte til og med å kjøpe meg ny vaskemaskin med mine helt egne penger rett før jul et år. SJOKK! For å ikke snakke om ny flatskjerm når kassaTV'en gikk til h*****.

Kunsten er rett og slett bare å planlegge innkjøpene, og å la mobilen ligge om du ikke skal bruke den pga kjedsomhet eller noe. Sunn fornuft med andre ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...