Gå til innhold

Datteren min har blåmerker over hele kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

og husk folkens; for alt dere vet kan dette være en gutt som opplever mishandel hjemme. Dette kan være en gutt med alvorlig adhd, hvor du faktisk ikke kan kontrollere impulsen. Selv om du gjerne vil. Det er ikke en voksen kriminell mann, det er en liten gutt, som riktignok oppfører seg helt uakseptabelt. Men han er et barn, og dere burde ikke være så kjappe til å dømme og anta at foreldrene ikke gidder å oppdra ham..

Altså, for alt dere vet kan det være en av de voksne som slår jentungen, og som skylder på en unge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her sitter jeg også med tårer i øynene- og er glad for at jeg etterhvert kom til det innlegget du HI hadde skrevet om at de har tatt ansvar i bhg, ønsker dere bare alt godt - og forhåpentligvis så vil din lille gode jente- etterhvert bli trygget slik at bhg kan opplevese godt igjen. gode tanker til dere alle3. og Masse lykke til!. klem

Skrevet

Da jeg først leste innlegget ditt, tenkte jeg "bytt barnehage!", men det høres jo ut som om de vil ta dette alvorlig og gjøre noe med det. Håper det ordner seg.

Tenkte bare, igjen, på hvor heldige barn er når de har ressurssterke foreldre som deg, som tar igjen og kjemper for barna sine. Det er dessverre ikke alle som ville enten hatt åndsnærværelse nok (eller brydd seg nok) til å gjøre det dere gjorde. Og all ære til lege, helsesøster og ped.leder som ser ut til å gjøre jobben sin. Det blir jeg så glad for å høre.

Synes situasjonen deres er fryktelig, det må være fantastisk vondt å se sin lille gulljente oppleve noe slikt. Håper alt går bedre for dere nå fremover.

Klem!

Skrevet

Dytter denne litt. Lurer fælt på hvordan barnehagen har tatt saken videre.

Stakkars, lille jente! Og ikke minst foreldrene!

Skrevet

Hadde besøk av prd.leder hjemme hos oss på onsdag. Det gikk kjempefint. Det virket ikke som om datteren min koblet henne med hendelsen.

Var i møte med bhg på Torsdag. Og diskuterte mye frem og tilbake hvordan vi skulle gripe an situasjonen. Det som skjer er at på mandag skal vi i barnehagen igjen. Bare noen timer, og bare på avdelingen hennes. Jeg skal selvsagt være med. Sånn skal det være en stund fremover, så skal vi se an situasjonen og se om hun klarer og bli trygg igjen. Ped. leder har gått over til å bli primærkontakten hennes, og har de har endret vaktplanen sånn at ped.lederen skal være i barnehage alltid når min datter er der. Blir ped, lederen f.eks syk, vil vi få beskjed med en gang sånn at vi kan ha henne en annen plass enn i barnehagen (Vi har ordnet dagmamma- en i familien, som skal passe datteren min når hun ikke er i barnehagen)

Den store avdelingen har blitt delt i to "utegrupper" De to guttene skal ikke være ute sammen min datter i det heletatt den første tiden.

Ble enige om at det skal taer på min datters premisser, dvs. at vi prøver ut, og går det ikke så går vi til plan b. I verstefall, dersom det ikke fungerer må vi bytte barnehagen eller ha henne full tid hos dagmamma (det er det alternativet vi kommer til å gå for i første omgag dersom det ikke fungerer å ha henne i gamle barnehagen)

Foreldrene til guttene la seg flate, dvs. godtok at det ble endringer i barnehagehverdagen til guttene i en periode. Han "bølla" har to eldre brødre, og de sliter endel med krangling og slossing, han har nok "lært" av de to. Mammaen er forøvrig barnevernansatt.

I går var guttene her hos oss sammen med foreldrene sine. For og si unskyld. Det gikk faktisk over all forvendtning. Jenta mi var veldig klyngete på meg først. Men etter en liten stund så ble hun veldig gira på å vise frem rommet sitt og alle lekene. Hun ble så oppslukt av å vise frem at det virket som om hun glemte hele greia. Det som er fordelen med sånne små, de glemmer raskere.

Har også snakket med legen igjen, han ringte for å høre hvordan det gikk. Vi snakket litt om traumer. At når et barn opplever slikt så er det ikke uvanlig at det setter spor, og at selv om ting går greit så kan det dukke opp senere. Han legen kommer til å følge oss tett, sånn at hun får hjelp hvis hun trenger det. Men som han også sa så er det en fordel at hun er så liten som hun er.

HI

Skrevet

Så bra at alle innvolverte parter tar ansvar for dette og vil gjøre det beste for jenta di.

Er faktisk imponert over tiltakene til bhg! Selv om det kanskje i en ideel verden skulle bare mangle! Mange hadde klagt på for lite bemanning til slike ordninger og at det går nok over. Eller at jada vi skal passe på.

Håper jenta di vil trives i bhg og klarer å stole på de ansatte igjen etter dette.

Lykke til videre! =)

Skrevet

huff for en tråd.... :S

fikk helt vondt i meg her jeg sitter jeg... synes skikkelig synd på dere alle sammen, men må si jeg er imponert over hvor profft barnehagen har taklet dette :)

men som du sier; barn glemmer fort :)

vil bare dele en liten historie med deg som skjedde for 30 år siden, da jeg selv gikk i barnehagen :)

dette var siste året før skole, aldså det vi dengange kalte "korttidsbarnehage", eller førskole.

når jeg begynnte der, kom jeg sammen med ei jente som var ei skikkelig bølle.

hun dyttet, kløp og slo og var utrolig flink til å profilere seg selv :(

en dag gikk det for langt og hun dyttet meg nbed fra toppen av sklia. jeg gikk på hodet i et fall på ca 1,5 meter, og det er ganske mye for ei jente på 6 år...

det gikk bra, men jeg var skikkelig sint, såæret og rimelig redd for denne jenta jeg var tvunget til å tilbringe mange timer hver dag med...

i allefall fikk nå moren min nyss om dette og hun ringte til moren til jenta, la oss kalle henne "Kari".

resultatet ble at de avtalt og møtes og snakke om dette og slik ble det.

"Kari" og moren hennes kom på besøk til oss, og i løpet av den ettermiddagen ble v bestevenninder.

det er et vennskap som jeg tror kommer til å vare livet ut :)

"Kari" var forloveren min når jeg giftet meg og er en av de få barndomsvenninnene jeg fortsatt har like god kontakt med nå nåær vi har blitt 36 år :)

vil bare ønske dedg lykke til med vesla di og hper på at det gr bra med dere,

kanskje du er heldig og at denne gutten har forstått alvoret i det han gjorde og snur om og blir en beskytter i barnehagen isteden for en bølle?

Skrevet

Åhh, nå ble jeg rørt til tårer...Stakkar lille jenta di :(

Jeg er utrolig glad for at du og barnehagen tok tak i dette og håper det nå fremover går bedre for jenta di. Håper det aldri gjentar seg igjen!

Klem til deg :)

Skrevet

Lurer på hvordan det går med dere...

Skrevet

Hun har skrevet litt over her om hvordan det går. Og jeg er dypt rørt over at barnehagen og foreldrene her samarbeider, på en flott måte, til det beste for denne lille jenta.

Jeg har tenkt på dere flere dager, ønsker dere alt godt fremover. Har stor tro på at dette skal gå bra. Lykke til!

Skrevet

Jeg gråter hver gang jeg leser på denne tråden.

Men glad for å lese hvordan det har blitt håndtert av barnehagen og de involverte partene.

Håper det går bra når jenta di skal begynne i barnehagen igjen. Lykke til :)

Skrevet

Så glad det ordnet seg, og håper datteren din blir tryggere igjen! Må si barnehagen har tatt tak i dette på en fantastisk måte også :).

Skrevet

Nå fikk jeg tårer i øya stakkar liten .men hvor er personalet hen ?

du gjorde det riktige å kontakte lege ,menn jeg hadde også kontaktet b .vernet.Ta noen bilder å gå dit.

Og fortsetter det ja da hadde jeg forlangt at dem skulle holde den lille bølla der hjemme ifra b.hagen.

Skrevet

Jeg har aldri grått så mye av en tråd før som denne. Grusom lesning. Jeg håper av hele mitt hjerte at det vil gå bra med jenta di. Har selv en liten gutt på samme alder og jeg ville blitt helt knust hvis noe sånt hadde skjedd.

Ellers må jeg si at denne saken har blitt håndtert på en utrolig bra måte. Dere har gjort alt riktig, og vet nå at jenta deres blir passet mye bedre på i barnehagen.

Skulle ønske jeg kunne gitt dere en klem alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...