Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Jenta mi elsker barnehagen. Hun preter om menneskene der og hva de holder på med non-stop. Når vi skal i barnehagen om morgenen kan hun ikke få stått opp og gjort seg klar fort nok. Når vi henter henne etter en lang dag er hun fortsatt lysten på å være der lenger. Dette var i fjor. Etter at hun begynte på igjen etter someren har det ikke vært noe gøy der. Dvs. det var gøy de første dagene. Men så ville hun ikke dit mer. Hyn hyler og kjemper når vi skal dra dit om morgenen. Hun gråter og skriker etter mamma/pappa når vi skal dra og etter vi har dratt. Flere ganger har vi hentet henne etter bare en liten stund fordi hun gråter så mye. Når vi henter henne på ettermiddagen finner vi henne alltid gråtende. Vi har fått beskjed flere ganger om at grunnen er at en som går i den store avdelingen (hun går på småbarns, er to år) Er litt bøllete av seg om har vært slem. I dag fant jeg ikke henne ute på lekeplassen. Hun satt inne på fanget til en av de ansatte og gråt hysterisk. Den ansatte sa at denne gutten (hun sa ikke hvem) på storeavdelingen hadde vært litt slem. Jeg tok henne med hjem. La merke til at hun var veldig klyngete, lett for å ta til tårene og virket ikke helt i form. Da jeg skulle kle av henne og ta på pysj i kveld, måtte jeg rett og slett ta meg sammen for å ikke begynne å gråte. Hele den lille nydelige kroppen hennes er dekket av stygge blåsorte merker. Hele ryggen. Begge overarmer. Lårene og leggene. Det er helt serisøt det verste jeg har sett. Jenta mi får ikke blåmerker lett, dette vet jeg fordi det skal mye til når hun slår seg, at hun får merker. Det var så ille at jeg ringte legevakten. Han instruerte meg i hvordan jeg skulle sjekke henne litt (Sjekke etter hevelser ol. ) så ble vi enige om å ta en tur inn for en sjekk i morgen. Jeg har vært helt ødelagt i hele kveld. Hva er det denne gutten har gjort mot henne!!! Og hvordan kunne han ha fått holdt på så lenge (må jo ha holdt på en stund for å ha fått henne blå på hele kroppen) uten at noen har merket noe. Jeg føler meg så hjelpesløs. Tenker at jeg ikke vil ha henne i barnehagen mer. Tenker at jeg vil ha henne hos meg 24/7 så jeg er sikker på at noen ikke gjør henne vondt. Huff, nei, nå begynner jeg å gråte igjen. Gode lille jenta mi som er den mes forsiktige, snilleste og omsorgsfulle skapningen jeg vet. Det ble langt dette. Men det jeg lurer på er: Hva gjør jeg? Har noen av dere vært i lignende situajson før?
AneB Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Jeg har ikke vært i en sånn situasjon, heldigvis. Føler veldig med deg nå. Fy f, blir sinna og lei meg av å lese det. Stakkars, stakkars lille jenta di!! Helt umulig å sette seg inn i situasjonen din nå, men dette er hva jeg tror jeg ville gjort: Tatt kontakt med styrer og primærkontakt i bhg. Ikke vært sint, men spurt nøyaktig hva som hadde skjedd. Det vet de sikkert ikke, men det er greit å få de til å innrømme at de ikke vet. Spør om hvilke konsekvenser det får for gutten at han oppfører seg "litt slemt". Så ville jeg (om du har muligheten til det da) tilbragt noen dager i barnehagen. Fulgt med på hvordan ting foregår. Du vil jo få et inntrykk av hvor godt ungene blir passet på av de voksne osv. Jeg villle prøvd å holde meg i skinnet, men sagt fra på en voksen, "streng", men vennlig måte at dette ikke er tilfredstillende. Åh, stakkars dere!!! Sender dere gode klemmer, og vil gjerne høre hvordan det går!
AccidentalMum Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Au! Vondt i hjertet!! Stakars lille jenten din og stakars deg! Men, hold hodet kaldt litt: ta bilder av ryggen og ellers kroppen der det er merker. Legen kan sikkert hjelpe deg i morgen med hvordan du skal håndtere det, men det kan tenkes at barnehagen vil protestere på at det har gått så langt som du påstår (enten fordi de faktisk ikke har sett det eller fordi det er veldig vanskelig å innrømme feil/mangler) og da er det greit å ha bildebevis å legge fram. Dersom jeg hadde jobbet i en barnehage og en foreldre hadde lagt fram slike bilder hadde jeg fått angst, og definitivt tatt affære. Og skammet meg!! Kanskje du kan be om en samtale med gutten sine forldre? Jeg tror kanskje jeg hadde flyttet henne til en annen barnehage uansett...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 huff, felte faktisk noen tårer på deres vegne her! Det må ha vert forferdelig for deg å få dette synet! "litt" slem, følger de ikke med på så små barn??? hvordan i h***** kunne dette skje? Ååååh, nå blir jeg sint! Det er helt sykt, hun er jo bare 2, hun skal ikke vere uten tilsyn lenge nok til at noen kan gjøre dette mot henne! Hva med guttens foreldre? de må få vite dette, så de kan ta tak i det (får jo håpe de er av typen som "tåler" å høre det og tar det til seg) Nei, esj, skikkelig sur på de annsatte i bhg ble jeg nå! Vi skal jo alle kunne stole på at ungene våres er trygge i blir tatt godt vare på når de er i bhg:(
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg er egentlig utrolig fornøyd med de ansatte i barnehagen. De har ikke vært annet en fenomenale. Jenta mi er også fryktelig glad i dem. Det kommer liksom nest på rangstigen etter meg og pappaen. Hadde problem med en liten "biter" i fjor. (Ikke min jente som var offer for ham) Det problemet tok de virkelig tak i. Vi som foreldre fikk beskjed om at de hadde problemet, og at de hadde en ansatt som fulgte med på denne gutten til enhver tid, sånn at han ikke beit noen. Regner med de hadde et opplegge eller noe med foreldrene også (anaer ikke hvem han var) For problemet opphørte etter en liten stund. Nå etter ferien har de faste ansatte (på vår avdeling) Ikke vært der. Hun ene har perm for å ta mer utdanning. Hun andre har flytta, og en tredje (ped. lederen) var der bare de første dagene så ble hun sykmeldt. Så nå etter ferien har der vært èn ny ansatt og så en rekke vikarer. De to som var der da jeg hentet i dag har jeg faktisk aldri sett før. Jeg visste jo heller ikke hva som hadde skjedd, så jeg sa jo ingenting. Har egentlig veldig lyst å ringe ped.ledern på avdelingen (fantastisk dame) Men vet ikke hvordan syk hun er. Kanskje hun ikke setter pris på å bli oppringt. Vet ikke om hun skal være borte lenger heller. Har ordna meg fri i morgen og Onsdag. Og så har mannen min fri fredag, og svigermor skal ha henne på torsdag. Så vi har ihvertfall en uke på oss til å finne ut hvordan vi skal håndtere dette. Mannen min er rasende. Har trampa frem og tilbake i stua i hele kveld mens han mumler om "skulle hatt bank" "politianmelde" osv. Måtte liksom igjen og igjen minne ham på at det var et annet lite barn som hadde gjort det. Han skjønner jo det, men som han sier så blir man bare så sint, lei seg og hjelpesløs. Prøvde å snakke litt med henne når hun skulle legge seg. Hun ble hysterisk når jeg nevnet barnehagen. Så måtte liksom bare roe henne så godt jeg kunne og forklae at hun ikke skulle dit på en stund. Prøvde å spørre henne om noen hadde gjort sånn at hun fikk au, men hun blir bare litt rar i ansiktet og sier at "mamma blåse på".Måtte ligge sammen med henne og holde rundt henne en time før hun sovnet "Ikke gå mamma" sier hun og tviholder hånden min. Lille vennen. Hun er jo så tilitsfull og god.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 å, herregud for et mareritt! :/ kjente jeg fikk skikkelig gåsehud og vondt i mamma-hjertet mitt nå. stakkars likke piken din. jeg ville ha gjort som en her over foreslår: ta bilder! de kan være greie å ha i ettertid mht samtale med bestyrer i barnehagen og foreldrene til denne gutten. Foreldrene vil nok sikkert ikke tro at det er den "lille, søte og snille gutten" deres som har gjort noe sånt, og vil bagatellisere det helt, hvis du ikke har bildebevis å komme med. Det samme med barnehagen. Min erfaring med at det er veldig lett for ansatte å ro seg unna slike ubegahelige hendelser. Fraser som dette har jeg hørt gjentatte ganger: - jeg var ikke der selv, så jeg vet ikke hva som har skjedd. - jeg er ikke sikker på hvor han var - jeg vet ikke hvem som passet på han. - de (bøllen og min sønn) var jo bare alene noen få minutter mens jeg byttet bleie i naborommet. (sønnen min så ikke ut etterpå) vi opplevde litt omsorgsvikt når minsten begynte i bh. han var 10.5 mnd, og skjønte fint lite av det som skjedde og kunne ikke gå ordentlig. Ei jente som var ett år eldre hadde for vane å klore andre barn opp i ansiktet. de andre hadde lært å holde seg unna, men min sønn hadde ikke noe å stille opp med. Flere ganger hvor de ansatte lot de to være alene, og det endte med at sønnen min var så oppklort i ansiktet at han blødde! på det meste tellte jeg 20 kloremerker på en dag bare i ansiktet! da tok jeg affære ohg flyttet han over til en annen bh, og sa klart ifra (!!!) hva jeg syntes om måten de hadde tatt hånd om mitt barn.. ingen unnskyldning der å få. -
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 anonym 00.33 her, beklager forrige innlegg som var forferdelig rotete. Ble bare utrolig frustrert på deres vegne! Virker som om bhg har vert litt uheldige etter ferien da, men det er egentlig ingen unnskyldning for hva som har skjedd med jenta di dag! For at dette skal skje, må hun har vert lenge uten tillsyn, og det er ikke ok! Denne lederen er jo sykemeldt, men dersom du ikke føler deg komfortabel med andre nye der, synes jeg du skal ringe henne! start samtalen med at du beklager på det sterkeste og spørr om hun er iform til å snakke med deg? Jeg tror hun vill ha forståelse for hvorfor du ringer når du forklarer saken=) Ellers, bra at jenta di får vere hjemme en liten stund, det er jo forferdelig hvordan hun må ha hatt det, skjønner veldig godt at mannen din er rasende. Selvfølgelig er ikke dette gutten sin "skyld" joda, han har gjort noe galt, og det må han konsikvenser. Men jeg er overbevist om at små barn ikke er mer ondskapsfulle enn de blir opplært til! Min sønn er en liten rakker, og tester grenser hele tiden, men noe sånt kunne han ALDRI gjort (håper jeg) Poenget mitt er at jeg tror denne gutten trenger hjelp, det og burde jo bhg reaggere på?? Lykke til, fortell gjerne hvordan det går. skal tenke på dere, dette var virkelig forferdelig vond lesning, og trist for dere alle=(
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Uff...fikk nesten tårer i øyene da jeg leste dette. Stakkars stakkars lille jenta di. Håper det blir bedre utover høsten. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 Herregud, jeg sitter helt i sjokk..!! Er det mulig? Ta bilder, flott at du har tatt kontakt med lege. Ta dette opp med barnehagen. Jeg ser heller ikke egentlig hvordan dette kunne ha skjedd, rett og slett fordi.. De må da ha vært borte ganske lenge for at en jente skal få slike skader/merker. Hvis jeg er i naborommet og hører at det blir litt krangling går jeg og sjekker med engang. Hører jeg at noen gråter går jeg inn med engang. Jenta di måtte jo ha grått usannsynlig mye - om hele ryggen hennes var så full av blåmerker (Tviler ikke på deg, bare blir helt oppgitt og sjokkert..) Dette er uakseptabelt, og man lar ikke barn være alene i naborommet i flere minutter uten å gå å sjekke innimellom. Jeg går på rundgang inn på rommene for å se at ting går greit og leken er jevn og fin. Tolerer ikke snakk som f.eks: Du får ikke bli med meg på bursdag, fordi du er dum". I en barnehage er man pliktet til å ta ting på alvor og ikke la barna være til ansvar for seg selv! Det eneste jeg anbefaler deg nå, er å gå til lege og ta det derfra. Som lege har han/hun møtt på mye rart, og h*n vil guide deg videre ifh til hva du skal gjøre. Det viktigste er at du har sagt ifra om dette, slik at dette ikke vil stå på deg. Ingen fortjener dette, verken mor, far eller BARNET. I tillegg, for jentas trygghet ville jeg vurdert å skifte bhg. Jenta er nok veldig redd for å komme til den barnehagen igjen , og jeg tror hun vil få det godt av å komme til en ny barnehage hvor hun kan stole på personalet igjen. Som assistent skjønner jeg virkelig at et lite barn ville ha godt av det. Hun trenger å få tilbake tryggheten, ikke å frykte at hun blir slått - men heller ikke at hun ikke får hjelp av de ansatte når det skjer ting. Sender deg og pappaen en stor klem. Stå på!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Stakkars ungen! Hun er jo blitt mishandlet på barnehagen, jo! Håper redselen hennes går over. Ellers ville jeg seriøst vurdert å blitt hjemmearbeidende mamma (eller pappa) en stund, var jeg deg/dere. Barn skal ikke være redde for å være i barnehage eller på skolen. Stakkars liten jente.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Fy faen!! (Sorry, uttrykket) Kjenner jeg blir forbanna!! All medfølelse til deg! Jeg hadde tatt bilder, så tatt meg en prat med de i barnehagen! Hadde nok tatt en liten samtale med foreldrene til han som gjorde dette også, for hvem er det egentlig som denger løs på andre?? Ja, er klar over at det er et barn, men allikevel..sånne unger er jo farlige å ha i barnehagen! Når jeg leser sånt er jeg mektig glad for at jeg er hjemme med jenta mi..ser det er endel som ikke har noe i en bh å gjøre. Tydeligvis mange som ikke klarer å gjøre jobben sin og det går utover små uskyldige barn..blir så lei meg!!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #12 Skrevet 25. august 2009 Dette var virkelig grusomt å lese, og som mor til 2 kan jeg bare forestille meg hvor opprørte dere er nå. Det jenta di har opplevd i barnehagen er faktisk MISHANDLING! Ja, det er utført av et annet barn, som gjør saken vanskelig, men ift skader og opplevelsen sett fra jenta di sine øyne, så er det jo faktisk mishandling. Og det er virkelig fryktelig at hun har opplevd dette (mer enn en gang!) i barnehagen der hun har trivdes så godt. Det er ikke rart at hun blir hysterisk og redd ved tanken på å bli sendt tilbake dit! Jeg tror faktisk at jeg hadde byttet barnehage uansett, det må jo bli voldsomt traumatisk og angstfyllt for henne å skulle være der igjen. Selv om de ansatte lover å passe godt på (som du forøvrig ikke kan stole på..!), så vil hun garantert være livredd for at denne gutten skal "ta" henne igjen. Samtidig er det jo dumt at hun skal forlate bhg hun egentlig liker på en sånn måte, men hun er jo 2 år og vil glemme etter hvert, og vil sikkert kunne trives godt et annet sted også. Jeg tror ikke jeg kunne levd med frykten for at hun skulle bli utsatt for dette igjen. Dersom dere bor et sted der det er vanskelig å få barnehageplass, tror eg at jeg ville bedt om et møte i kommunen og vist dem bildene, tror hvem som helst vil kunne skjønne det hvis du ikke ønsker å sende jenta di dit igjen. Men du, synes absolutt at guttens foreldre bør få vite om dette her!! Det er ikke sikkert at barnehagen ønsker å delta i dette, ettersom de har taushetsplikt ift hvilke barn som "gjør noe" mot et annet barn, men du kan jo ta kontakt med dem selv. Dette er jo mye mer alvorlig enn et bitt f.eks! Jeg har selv to gutter, og hadde en av dem gjort dette mot et annet barn, ville jeg syntes det var helt forferdelig om jeg ikke fikk vite om det! Denne gutten trenger jo en eller annen form for oppfølging, det er ikke normalt at barn angriper og skader andre på denne måten. Synes heller ikke du skal kontakte ped.leder som er sykmeldt. Du får sikkert forståelse av henne, men hun kan vel ikke ta så mye affære så lenge hun er sykmeldt? Synes absolutt du bør gå rett til styrer, som burde informeres om saken uansett. Det er mulig saken bør rapporteres på annen måte også, bl.a. slik at det evt kan settes inn tiltak ift. ekstra ressurser til å passe denne gutten, dette hadde jeg i alle fall tenkt på hvis du vurderer å la jenta di fortsette i denne bhg. Spør legen eller ring kommunen! Lykke til hos legen, håper du oppdaterer oss:)
Gjest Skrevet 25. august 2009 #13 Skrevet 25. august 2009 Jeg ville tatt det opp med styrer i barnehagen og tatt en tlf til kommunen i tillegg. De ansatte i barnehagen skal passe på barna og sørge for at de ikke kommer til skade og her høres det ut som om de har forsømt jobben sin! Gud så sint jeg blir på deres vegne. En gutt har vært "litt slem". Hallo!
Gunn og Gutta Skrevet 25. august 2009 #14 Skrevet 25. august 2009 Dette er så grovt at jeg ville vurdert å meldt barnehagen til barneværnet i håp om at de kunne hjelpe, hadde dette skjedd hjemme hos noen hadde garantert barnevernet blitt koblet inn. Dette går under omsorgssvikt, da det er barnehagen som ansvaret for både din datter og den "slemme" gutten, og da mener jeg at de må holdes ansvarlig for dette. Din datter har nok fått skader som ikke syns, men som kommer til å ta lang lang til å lege, håper det går bra med dere, og at dere finner ut av dette.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #15 Skrevet 25. august 2009 Huffameg, dette var trist lesing! Stakkars jenten deres! Stakkars dere! Flott du kontaktet lege så han kan hjelpe dere å dokumentere dette på en skikkelig måte. Jeg tenker også på denne gutten som har gjort dette, hva i alle dager opplever han i sin egen hverdag som tilsier at han kan bare banke opp små barn??!! Gjelder dette flere barn i b.hagen han kan ha gjort dette mot? Mener dette er fryktelig dårlig av b.hagen å ikke oppfatte! Kanskje denne gutten burde bli sjekket, mulig han selv får julig..., mulig han opplever andre få juling og tror det er sånn det fungerer. Dette var en tragisk situasjon for alle parter og håper for deres skyld og den lille jenta deres at b.hagen tar skikkelig tak i dette! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #16 Skrevet 25. august 2009 huff, dette er jo misshandling!! krev at bhg tar affære!! jeg hadde tatt ut jenta ei stund nå.. å tatt et alvorlig møte med de. tror nok jeg ville vurdert en anmeldelse å.. bhg har tydeligvis gjort en makaber feil her! at barn kommer hjem med kloremerker, en blå flekk o.l er fort gjort. men som du beskriver jenta de er ikke dette bare et "dytt", bhg har helt sviktet i forhold til å passe jenta de!!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #17 Skrevet 25. august 2009 JEg lurer på hva denne gutten er vant til,- siden han kan gjøre slik? Har han det "fritt" hjemme og er prinsen som får lov til alt,- eller er det vanlig for ham at man skal slå, sparke, dytt og bruke vold om ikke ting er som man vil de skal være... barnevernssak,- mulig,- men da FORELDRENE til denne gutten som bør være i søkelyset,- for NOE gjør de feil..Enten de gjør det ut av godhet (han er prinsen og får ture frem som han vil) eller at de er virkelig slemme mot ham.... Din datter vet ihvertfall hva kjærlighet er,- og at noen trøster henne når hun har vondt,- hva opplever denne gutten når han er hjemme??? Igjen,- om foreldrene forguder ham og han har det bra,- så vil han på sikt bli en taper og utstøtt og venneløs, for ingen vil være sammen med en som er voldsom og vil bestemme alt..Så det de gjør er uansett slemt mot gutten,- men det er letter og gjøre noe med om de "skjemmer han bort";- en om det er det motsatte som skjer....
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #18 Skrevet 25. august 2009 Dette var vondt å lese!!!!! Hadde dette skjedd her hadde jeg vist det til barnehagen og tatt en skikkelig prat med de og spurt hvor i helvete de har øynene når de er på jobb....sorry,men blir provosert!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #19 Skrevet 25. august 2009 Det eneste riktige å gjøre her, er å rapportere dette til riktig instans! Jeg ville kontaktet barnehagekontoret i kommunen og forhørt meg, det er sikkert en standard saksgang på sånne tilfeller. Vet ikke hvor "dypt" legevakten engasjerer seg i noe sånt, kanskje du skulle snakke med fastlegen også? Det er viktig at alt blir dokumentert riktig. Synes definitivt ikke at dere kan "la det gå", selv om dere i utgangspunktet har vært fornøyd med bhg, liker personalet osv. Sikkerheten til datteren deres har jo absolutt ikke blitt ivaretatt, hun er blitt regelrett mishandlet! Jeg er sikker på at dere har det helt grusomt nå, og det viktigste er å gi datteren deres tryggheten og tilliten tilbake, men håper dere likevel klarer å "gå videre" med dette. Det går bare ikke an å akseptere at barna ikke blir passet bedre på enn dette! Det er faktisk personalet på to forskjellige avdelinger som har sviktet her, og dette kan umulig ha pågått i bare et par minutter når jenta er blå/svart på rygg, armer OG ben!! Stakkars jenta di, kan bare forestille meg den redselen hun har følt mens hun har blitt banket opp av en eldre gutt.....! Lykke til til dere fortvilte foreldre, det hadde vært fint med en oppdatering om hvordan lege og bhg reagerer på dette. Tror ikke jeg er den eneste barnehagemammaen som er blitt oppskaket av denne historien.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #20 Skrevet 25. august 2009 Jeg hadde praksis i en bhg, hvor en gutt på 4.5 år banket opp ei jente på 3 år, HVER DAG! Hun hadde nettopp begynt på storebarna, og forvandlet seg fra å være en glad og trygg jente til å bli ei jente som fikk stadige gråteanfall, tisset på seg ofte, ikke ville være i bhg. , fant seg trygghetspersoner i personalet hun knyttet seg sterkt til. Gutten som slo bedrev også psyksik vold, og ppt og ting var inn i bildet. Foreldrene til jenta var helt fortvilet, men ingen i bhg. ville si noe. Flere ganger tok jeg det opp med ped-leder og styrer i bhg, uten at det hjalp noenting. Foreldrene spurte meg direkte også, da jeg var en av de personene hun knytte seg til.Men, pga. min stilling som praksisstudent, sa jeg ingenting. Noe jeg angrer sterkt på i dag. Du må ta dette opp i et møte med bhg, det er altfor enkelt at de bare ignorerer dette eller bortforklarer det. Barn skal ikke bli utsatt for vold, og heller ikke fra andre barn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #21 Skrevet 25. august 2009 Huff, dette var ille... Syns så synd på dere.. Kan bare si at vi var borte i noe lignende i barnehagen der vi har vårt barn. Men ikke så ille som det du beskriver.. Da sønnen vår var 2,5år ville ikke han i barnehagen mer. Han hadde mareritt om natten, skrek når han skulle i barnehagen og når han ble levert der. Han hadde alltid elsket barnehagen, så vi reagerte på det. Vi la merke til blåmerker på kroppen til barnet som kunne samsvare med klypemerker. Sønnen vår nektet si noe, men så sa han ting til mormoren som hun reagerte på og begynte spørre han. Og da fortalte han henne at det var en stor unge i barnehagen som kløp han. Jeg tok det opp med en av de ansatte i bh som tok det videre til ped-lederen. Dagen etter jeg snakket med den ansatte tok ped-lederen kontakt med meg. De hadde tatt tak i det straks de hadde fått høre om det. Og med litt ekstra observasjon hadde de funnet ut hvea som skkjedde. Det var en av de største som kløp. Hun gjorde det i skjul, så derfor hadde de ansatte ikke lagt merke til det. Men det barnehagen gjorde var å STRAKS gjøre om på rutiner o.l for å ummgå klypingen(det var visst stort sett bare vår sønn hun kløp). Og de tok det opp med jenta som kløp. I tillegg følgte de godt med. Her ble det heldigvis bedring med en gang. Så sønnen vår gleder seg igjen til barnehagen og har det fint der igjen. Så mitt råd er å ta kontakt med barnehagen, hører de ikke på deg så går du videre med saken. Barnehagen skal være et trygt sted for de små og det barnet ditt opplever er jo helt grusomt. Jeg hadde nok også holdt mitt barn hjemme til barnehagen fikk ryddet opp... Lykke til!
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 25. august 2009 #22 Skrevet 25. august 2009 Uff dette var helt GRUSOMT! Får virkelig vondt i hjertet. Har selv en datter på 2 år som akkurat har begynt i ny barnehage. Hadde dette skjedd med jenta mi vet jeg ikke hva jeg hadde gjort! Men jeg vill tatt henne med til legen, fått det sjekket og bedt om sykemelding en stund for å holde henne hjemme. Så vi kunne ordnet en ny løsning. Jeg ville gått HARDT ut mot barnehagen!!!!!!! dette skal IKKE skje, de må da følge med!!!! Og det gjør de ikke når hun har slike blåmerker! Stakkars stakkars lille! Jobber selv i barnehage og dette ville aldri skjedd! Dette barnet som oppfører seg sånn trenger jo virkelig hjelp! Og trenger virkelig å ha en voksen på seg!! Dette ville jeg krevd hvis mitt barn skulle kommet tilbake! Dette burde virkelig barenhagen tatt tak i. Jeg ville og snakket med kommunen og evt barnevernet! LYKKE TIL!! Ta godt vare på jenta di! Og hold oss oppdatert!!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #23 Skrevet 25. august 2009 Uff, nå fikk jeg tårer i øynene. Stakkars jenta di. Jeg hadde ikke sendt henne i bhg igjen før dette var oppklart. Vet ikke om jeg ville sendt henne tilbake til denne bhg i det heletatt. Virker jo som om de ansatt svikter grovt her. Be om et møte med styrer og ped. leder. I tillegg melder du i fra til kommunen om denne bhg. Jeg hadde nok ganske sikkert prøvd å få byttet bhg og ikke sendt jenta tilbake, uansett.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #24 Skrevet 25. august 2009 1. Dra til lege, få dokumentasjon 2. Ta bilder av alle merkene 3. Få arrangert møte med styrer i bhg og ansvarlig ped.leder på jentas avd til stede. Vis dem bilder, møt opp både du og far 8skaff barnevakt) og si at dere ikke lenger er trygge på kompetansen til de ansatte og ikke tør ha jenta der før de tar affære. Krev navn på gutten og ta det videre med hans foreldre. jeg tok opp en sak direkte med moren til en slem gutts selv en gang, uten å involvere bhg. Hun la seg flat, sa at gutten selv hadde opplevd noe fra slemme barn og tok igjen på de mindre. Hun sa hun skulle ta affære med ham med det samme, og det ble mye bedre!! 4. Om noen skal bytte barnehage så er det ikke jenta di men den slemme gutten! han trenger tydeligvis også ekstra oppfølgin g utenfra, ppt eller.l Vil tro han ikke har det bra enten hjemme eller andre steder. Det ligger ikke i barns natur å oppføre seg voldelig, det er tillært.. Ønsker dere alt godt, føler veldig med dere
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #25 Skrevet 25. august 2009 og ps.. kan et barn forårsake så store skader på et annet barn? er vi sikre på de nye ansattes atferd her????? De virker ihvertfall i overkant slappe og utrente når de ikke får med seg slike hendelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå