Gå til innhold

Hva er din beste "mangler fullstendig antenner" historie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet på hotell en gang, før jeg ble gravid. Og jobbet fremdeles der under svangerskapet. Var en svensk jente der, som vi jobbet med. Hun hadde sånn typisk "jeg er bedre og flinkere enn deg" holdning.

Var en kveld da jeg jobbet alene med henne. Da sa hun plutselig: når babyen din blir stor, så kommer han til å hate deg.

Å? Hvorfor det? spør jeg.

Så svarer hun: fordi du føder så sent på året. Det er ingen som liker å bli født sent på året.

Ble litt paff og tenkte inni meg "jaha...ok?"- Visste ikke helt hva jeg skulle svare på det. Gutten min ble født begynnelsen av august, så altfor sent var det nå ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har faktisk skrevet om denne tidligere vennina mi før, på tråden om gjerrige folk :P

Uansett, jeg hadde akkurat slått opp med typen min og vi hadde avtalt å møtes for å prate litt ut og slikt. Jeg bodde sammen med henne og søsteren min, så jeg hadde planlagt å ta dette en kveld hvor de ikke var hjemme. Jeg hadde også gitt beskjed at jeg skulle snakke litt med han osv. Men hvem er det som ikke har bestemt seg for å komme tidlig hjem for å slå av en prat? Hun åpner døra til stua, går inn på kjøkkenet og lager seg mat. Så tar hun med deg laptopen og setter seg vedsiden av oss og setter på episoder av Home and Away!!! Det ble selvsagt helt stille mellom oss, dette var ikke akkurat noe vi ville ta opp foran henne! Vi prøvde å hinte, men hun sa bare "Ikke bry dere om meg, jeg skal bare se dette jeg" og "Jaja, K, hvordan står det til med deg d?" Eh.. Endte opp med at vi måtte stå ute, hvor det snødde og egentlig ikke fikk prata i det hele tatt.

Skrevet

Hva er det med bestemødre, egenlig.. ser det er flere tankeløse her.. Jeg snakket med min bestemor en dag ang at mannen til en nabo hadde dødd brått og uventet.. hvorpå min bestemor svarer. "jaja, det samme kan det nå være.. han var nå så grisestygg atte.." Snakker om å sette kaffen vrangstrupen!! Og i en familietilstelning/bursdag var det mange som kommenterte jentungen min, at hun var fin og stor o.l.. Da presterte bestemor å si" Hun er fin,ja.. men ungen til xxxxx er skikkelig stygg. Er vist noe feil med den ungen, øynene står langt fra hverander, og hun har nesten ikke noe hår.." Alle bare gisper av sjokk..

Må vel med stor skam meddela at hun faktisk i utgangspunktet er klinkendeklar i hodet.. (men fy... så slem...)

Skrevet

Jeg synes at det at du sprutet melk på han var kult jeg. Den satt, hø hø hø:-)

Skrevet

For de første så har ikke jeg for vane å slenge mine små rips rundt ørene på folk. For det andre, JA, det var ekkelt, men det stoppet kjeften hans.

Skrevet

Bestemte meg for å prøve en ny frisør forrige gang jeg skulle klippe meg. Hun var forsåvidt flink nok, men sosiale antenner eide hun ikke. Jeg fikk blant annet høre:

"Det er veldig tynt og flatt" (mens hun drar i håret mitt med et mistroisk blikk)

"Så flokete..." mens hun med en litt oppgitt mine forsøker å dra børsten gjennom håret mitt

og så den beste, etter at hun var ferdig:

Hun: "Liker du det?"

Jeg: "Ja, det var deilig å få bort litt"

Hun: "Fjeset ditt kommer mye bedre fram nå. Du ser ikke så dratt ut lenger!"

Haha

Skrevet

Hahaha... dette ble jo faktisk ganske komisk å lese, så ble jo noe morsomt ut av det likevel:-)

(har ikke deltatt i diskusjonen selv, kun lest den)

Skrevet

Kanskje ikke under kategorien mangel av antenner, men temmelig bak mål, det var det!

Ekssvigermor lå på sykehus, skikkelig syk etter å ha blitt kreftoperert. De tok ut ene nyra hennes, og hun lå på et rom sammen med en annen dame etterpå.

Hun skulle kun ha væske, -ikke mat.

Så kommer det en katolsk nonne inn. Hun spør om pasientene vil ha nattverd. Svigermor sier "Yes, please", og jeg sa fort at nei, det kan du jo ikke, for det er ikke bare væske, men brød også.

Da sier nonna fort; "I dont think Jesus would hurt her"

Nå er jeg selv kristen, og synes det var en unødendig kommentar.

Kan heller ikke forstå at de kan gå rundt på rommene til nyopererte og tilby nattverden til dem som bare skal ha væske.

Mulig et lite stykke brød ikke gjør så altfor mye, men..ikke tale om at jeg syntes det var ok =o)

Følte meg litt skarp i kanten etterpå, men hey,-Svigermora mi var jeg glad i, og veldig beskyttende overfor!

Skrevet

Usikker på om det var mangel på sosiale antenner, eller annet som manglet her men...

Var en tur på et av byens utesteder som høygravid. Er liten og slank og gikk i trange klær, så magen var veeeeldig synlig.. Det kommer en fyr bort og spør om å få spandere en drink på meg.. Jeg ser litt rart på han og bare peker på magen min..

Han fyren ser ut som han tenker hardt og spør om det betyr at jeg ikke drikker? Svarer at ja selvfølgelig, kan ikke drikke alkohol når man er gravid. Å nei sier han da, men er du med på nachspiel etterpå? Jeg rister litt oppgitt på hodet og svarer at jeg er både høygravid og har samboer så det er lite aktuelt.. Han ser på meg helt alvorlig og med et tenkende blikk før han sier, ok så du går ikke på nachspiel, men hva med den drinken da?

Da ba jeg han se seg om etter noen single ikke-gravide og bruke energien på og gikk....

Da bare

Skrevet

Ekskona til søskenebarnet mitt og jeg var gode venniner for en tid tilbake. Vi snakket om alt, men det kom viste seg ofte at hun manglet noe mellom ørene. Vi satt å pratet om sex, da hun helt alvorlig spør meg om jeg kunne tenke meg å ha trekant med henne og søskenebarnet mitt.

Ble helt paff, å sporte "er du gal"

Hun bare " Ja, så slipper jeg å bekymre meg for at han vil bli forelska i deg siden dere er i slekt"

LOL

Skrevet

Seint på året???? Hva er galt med å bli født seint på året? (Lurer på om han vil hate meg for at jeg har utstyrt han med blå øyne også...?) Hun der høres jo bare helt sprø ut. Er det opplest og vedtatt at man vantrives med å være født seint på året også nå?

Skrevet

Haha, ler meg i hjel! han manglet jo ikke antenner, han manglet vel vett, stakkaren!

Skrevet

Min venninne bodde i en firemannsbolig med felles hageflekk og vedskjul osv. På den felles tørkesnora hengte hun klærne sine, men en dame/jente i naboleiligheten knabba en genser og brukte den skamløst på verandaen, i hagen og nærmiljøet. Venninna mi tok den tilbake neste gang hun så den på snora, men da kom nabodama på døren og ringte på for å få den tilbake!!! (Venninna mi svarte bare "Den er min" -men det hører med til historien at hun som stjal den, har en laaaang historie bak seg i psykiatrien.)

En annen dårlige-antenner-historie: en gamling i bygda her kikket ned i barnevogna til en dame som lufta sin nyfødte. "hva heter barnet", spurte han. "Beate" sa mammaen stolt. "Det var et stygt navn," sa gamlingen, "men det gjør ikke noe, for det var en stygg unge også!"

Skrevet

Jeg hadde en venninne som fant seg kjærest på Internet. Hun hadde med seg laptopen over alt - med webcamera med lyd. De satt altså med andre ord foran PC'en HELE TIDEN. (De sov med web-cam på slik at de kunne se på hverandre sove...) Da vi skulle ha en jentekveld hadde hun den til og med der. Da vi skulle se på TV ba vi henne om å være så snill og i det minste slå av lyden på PC'en (den var på sånn at man kunne høre alt som skjedde hos han). Da ble hun dritsur og nektet å slå av lyden.

Skrevet

Anonym 16.43 : Kanskje det er du som burde ta et hint i stedet...he he

Skrevet

Jeg har en veldig hyggelig bestemor,som absolutt må påpeke alt!!

I dåpen til min sønn sto hun og klemte noe voldsomt på "handtaka" mine og sa "Nå må du altså ikke bli noe tykkere,du må slanke deg,Nå er du ikke noe fin."

En annen gang hadde jeg en kvise i panna,hun sa "Æsj nå er du altså så kvisete,nå må du dra å ta sol"

Har også ei kusine som er meget spes,men jeg tar henne som hun er..hehe

Hun har sagt til meg at "June,jeg liker ikke typen din,jeg tror du kunne funnet deg mye bedre.."

Hun er 30 år,hvis du sier henne i mot,så flekker hun på seg skoa å slamrer døra.

Hun er ordet DRAMA;)..Hvis vi skal ut på byen så tar hun på seg skoa 1 time før vi skal dra,sånn at hun kommer seg i den første taxien.

Skrevet

Småtorsk, sånn var farmora mi når jeg gikk gravid!

Hun sa stadig at det kunne gå galt, og da pleide hun å legge ut om de 2 dødfødslene/abortene hun hadde i sin tid.

Det hun ikke nevnte i samme slengen, var at hun var storrøyker, og at det helt sikkert var den største årsaken til at hun mistet. Men den gangen visste de jo ikke hvor farlig det er å røyke, og hvor lite oksygen fosteret får hver gang man tar en trekk.

Hun pleide å si at hun aldri kjøpte utstyr før ungen var født, for det kunne gå galt. Dette sa hun hver gang jeg var gravid.

Enkelte ting holder man da virkelig for seg selv!

Skrevet

Ei jeg kjenner sa til meg at når jeg og mannen min går ved siden av hverandre, er det som å se skjønnheten og udyret. Han er jo direkte stygg, fikk jeg høre.

Han er ikke stygg. Men ikke noen prins heller. Likevel ikke nødvendig å angripe på en sånn måte.

Skrevet

Min kusine har fått en dårlig oppdragelse stakkars, og har virkelig NULL folkeskikk. Hun bor fortsatt hjemme hos sin mor, siden hun er student og singel og ikke arbeider.

Da hun hadde bursdag i fjor ringte hun meg og spurte om hun ikke kunne få ha bursdagfesten sin i hjemme i huset mitt, fordi hennes mor ville ikke ha noe alkoholfest i sitt hus. Jeg sa det som det var, at jeg ville heller ikke ha noe alkoholfest i det nye huset mitt (vertfall ikke den skummle vennegjengen hennes). Hun ble dødsfornermet. Hun feirte bursdagen sin i huset til en kompis. Stakkars gutt. Det så ikke ut der dagen derpå, og han måtte rydde alt selv mens hun sov ut rusen :P

Skrevet

Ei tidligere vennine skulle hilse på mannen min for første gang da vi hadde julelunsj hjemme hos oss. Da mannen min var ute av rommet en tur sier hun: " Han var ikke spesielt kjekk!" Ble ganske paff og svarte at jeg synes det. Da hadde hun ihvertfall skamvett nok til å bli flau!

Skrevet

Jeg hadde en kjæreste fra jeg var 16 til 18 år. Mora hans eide ikke en eneste sosial antenne. Etter at det ble slutt mellom oss, så jeg ikke henne på mange år, men møtte henne tifeldig på en butikk etter at jeg hadde passert 30 år. "Hei!" sa jeg. Hun snudde seg og ropte: "Nei, er det du?? Steik kor feit du har blitt, har du fått mange barn siden sist jeg så deg??"

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Samboeren min sin bestefar er en koselig mann, men er nok preget av å ha vokst opp på landet, langt fra alt som heter innvandrere.

Bestekompisen til sambo er pakistaner, og hans foreldre var veldig gode venner med svigers. I middagsbesøk hos sambos besteforeldre fikk de beskjed om at faren til kompisen hans var død (han hadde vært syk en stund), og tok dette ganske tungt. Da sier bestefaren til samboeren min: "Du må ikke rote deg bort med disse svartingene, de er jo kriminelle hele gjengen!" Han fikk seg en laaang lekse av svigerfar da, ja. Hadde jeg vært der vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, måte på upassende ting å si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...