Gå til innhold

Lar du barna dine spise nugatti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff...mye skrivefeil idag gitt.

10.02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til 22:58: det er en grunn til at 5 om dagen gjelder frukt og ikke nugatti! All mat som inneholder karbohydrater gir økning i blodsukker. Og det er bra, for hva skulle man spise som mellommåltid om en ikke skal få en "boost". Det er jo hele poenget; å orke å jobbe litt mer uten å spise et helt måltid. Dessuten er ikke sukker eller fruktsukker noe problem for tennene så lenge en pusser tennene så ofte som tannlegene anbefaler. Det som er døden for tennene er syre fra brus og juice. Slutt å driv feilopplysning!

Skrevet

Nei, kjøper aldri nugatti, sjokolade hører ikke hjemme på brødskiva.

Skrevet

Jepp, men bare lørdag/søndag + bursdag. Eldste har fått med seg at helligdager på en måte er søndag, så i påske og i jula blir det en del. Men lillesøster er ikke så interesert i grunn, helst storesøster som vil ha.

Skrevet

Her i huset er vi ikke hysterisk når det kommer til mat,- jeg er mer "hysterisk" over å få barna UT;- i frisk luft og aktivitet og begrense TV og data.....Og med å bevege seg og være ute så blir det ingen spising mellom måltid,- og tilmåltid har vi "god gammeldags husmannskost"..Brunost og syltetøy er helt vanlig,- yoghurt er sunt og appelsinjuice og andre rene fruktjuicer likeså.

Barna får slikke slikkepotten når jeg har bakt muffins eller laget krem,- selv om det er på en torsdag...Ikke noe krise det..

Noen gang har vi sjokoladepålegg,- og da blir det gjerne sjokolade på brødskiva hver dag til det er tomt..Men IKKE lov å ta med på niste på skole/b.hage. Vi kjøper det ikke ås ofte,- for vi(mamman og pappan) liker det så godt,- og vi tåler det ikke like bra som barna...;o)

Ungene er snart 2 og 6 år..De er slanke, aktive og liker all type mat,- og spiser grønnsaker og frukt, fisk og kjøtt,- men får altså "godsaker" litt oftere enn "tillat" her inne....Men antar at mine barn hverken vil få spsieforstyrreler,- bli særlig usunne i matveien OG de vil like og være i aktivitet..Eldstemann gleder seg til h*n blir stor nok til å bli med på joggetur..Har lovt at vi skal jogge sammen når denne bli 12,- men når syklinga "Ligger inne" skal h*n få være "haren" min på joggetur..Om et 2-3 år tenker jeg :o) Og selv om de gråter og blir forbanna HVER dag når TV slåes av,- så går det over på 1 minutt, og de har funnet noe annet og leke med,-OG nå spør de aldri om de kan få slå på TV igjen heller,- den blir slått på som "nedroing" før kveldstell :o)

Skrevet

Nei jeg holder sjokoladepålegg og nugatti og slikt ute av huset. det finnes masse godt å ha på brødskiva uten å bruke slikt, mine spiser heller ikke syltetøy på brødskiver, kun på vaffler og slikt.

Men de spiser jo litago prim og det er vel ikke det sundeste det heller

Hender at de har fått sjokoladepålegg hos tanta si uten at jeg gidder å si noe på det.

Og andre får gjøre som de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...