Gå til innhold

Lar du barna dine spise nugatti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å gi henne da hun var syk og ikke ville spise, men hun likte det ikke. Liker ikke sjokolade eller snop i det heletatt. Rar unge. Ikke lik sin mor.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jada. Helt greit. Prim også. Kjøper så og si aldri nugatti, ikke er hun særlig glad i det, men står det på bordet så får hun jo:-)

Skrevet

Jepp de får nugatti.

Bedre det enn at de vil dra til kompisene etter skoletid fordi der er det nugatti og grandiosa i fryseren. ;)

Ingen liker å være til de som har strenge kjipe foreldre når det kommer til mat, tv, data osv. Men alt med måte.

Skrevet

mine får det kun de helgene vi er på besøk hos bestforeldre.. Fordi JEG ikke kan motstå fristelsen:-) Og fordi hun minste sprenger aller kurver allerede hva størrelse angår, så jeg vil helst slippe å ha dårlig samvittighet for å gi henne usunn mat. Og hvis storesøsken skal få må nesten hun også få.. Så da unngår vi det bare og slipper det problemet.. Er ikke hysterisk på noen måte og har selv vokst opp med nugatti på alle skiver til hvert måltid til jeg var (nesten) voksen.. (begriper ikke at jeg fikk lov til det,da men...) men vil helst at de altetende ungene mine spiser allsidig og sunt til hverdags.. Grønnsaker spiser de og.. og tar tran.. Hvilken supermamma jeg er.. Hø hø hø!!

Mmmmm,nugatti ER virkelig matlyst på boks.. Spiser glatt 4 skiver..

Skrevet

Prim får min også. PIM PIM PIIIIIM. Det og brunost det går i.

Skrevet

min får ikke prim en gang... hehe.. men kjøper brunost sånn ca 1 gang i måneden for å være litt hyggelig :P

Skrevet

Pjuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hysteriske kjipe mamma.

Skrevet

Jada,nugatti spiser de. Men også leverpostei,baconost og annet pålegg. Og hva er galt med brunost???

Skrevet

jepp, jeg er helt sikkert det... hihi

Skrevet

Nei det kunne ikke falle meg inn. Men her i huset eier vi ingen skam over å være sund og liker som regel sund mat best. Jenta vår er ikke 4 enda og hun har alltid spist bra. Jenta vår elsker frukt, bær og sundt pålegg, så det har heller ikke vært et problem.

Kanskje vi i framtiden kjøper en pakke nugatti hvis hun spør om det, for vi vil ikke nekte henne noe heller, men vi gir henne aldri noe unødvendig søtt. Ser ikke helt poenget i det.....

Skrevet

brunost er ikke spesielt sundt.

altså det at jeg kjøper brunost skjeldent, og ikke prim er mest fordi jeg selv ikke syns det er spesielt godt, jeg liker å begynne dagen med grovtbrød med pålegg og grønnsaker.

lager hjemmelagetsyltetøy men det er bare til "fest"

han er fornøyd han. det han er minst fornøyd med er at han ikke får sånn barnefrokostblandinger. men det er forbeholdt bursdager.

Skrevet

Jepp det blir å henge ved dem resten av livet. Håper de har besteforeldre som forer dem med brus og is siden alt søtt er forbud hjemme....

Skrevet

..og frukt er sundt altså? Fruktsukker er like ille for tennene feks som vanlig sukker. Dessuten får man ujevnt blodsukker av det.

Skrevet

Gir du frokostblanding til bursdag?

Skrevet

Nei, nei, nei og atter nei!

Kunne ikke falt meg inn.

Jeg fikk aldri sjokoladepålegg da jeg var liten, å liker det ikke den dag i dag. Tror nok litt av grunnen til at jeg ikke liker det er fordi jeg aldri fikk det på skiva.

Skrevet

Min gutt har fått smake nugatti 1 gang. Syltetøy får han ha på brødskiva. Han er 2 år. Grunnen er at vi som foreldre liker å ha noe godt på brødskiva å kose oss med innimellom, og da synes jeg jaggu at han også skal få det. Selvom han bare er 2 år!!

Skrevet

Ja, det gjør de. Det er ikke det de spiser oftest, men innimellom synes jeg det er OK. De er 2 og 4 og finnes ikke kresne.

Skrevet

Nei, hun er snart 2 år og får det ikke. Men regner med at når hun blir større kommer hun vel til å be om det. Og da kommer jeg til å legge meg på den linjen at vi gjerne kan kjøpe en boks, men når den er spist opp blir det en stund til neste gang.

Skrevet

Nei, sønnen min er 4 år, og har aldri smakt det. Når han ser noen andre har det så sier han at han liker ikke popp på brødskiva ;-P

Nei, vettu hva... Sjokolade har ingenting på brødmaten å gjøre! Det får de nok av i eventyrsjokoladen på lørdagen....

Skrevet

Eldste jenta mi svarte noe sånt som det her da hun ble spurt om hun ville ha sjokoladepålegg på brødskiva: Jeg vil da ikke å ha godteri på brødskiva mi.

Nei, her har vi ikke sjokoladepålegg. Ingen som må ha det, det finnes masse annet pålegg å ha på.

Skrevet

Jeg er veldig for å gi barna sunn mat, mye frukt og grønt, variert og jernrik kost. Det har vi høy fokus på her i familien.

Men HERREGUD! Gir dere virkelig ikke brunost en gang?!

Min lille på 2,5 år får nugatti på brødskiva si til frokost hver eneste dag, og det er faktisk helt ufarlig! Jeg har helt siden jeg var knøttliten fått "klissepålegg" på brødskiva mi, men kun til frokost. Jeg har aldri vært overvektig, aldri hatt et eneste hull i tennene og jeg har aldri hatt noe problem med å ikke kunne spise nugatti til andre måltider.

Gutten min er glad i det søte, men godtar at det er kun til frokost og at andre søtsaker pent må vente til lørdag og lørdagsbarnetv.

Ærlig talt, jeg går gjerne for å være en hysterisk mor når det kommer til det aller meste som blir diskutert her inne, men å ikke la ungen få prim, brunost, hapå osv er jo rett og slett latterlig!

Skrevet

Unner dere dere virkelig aldri noe godt i løpet av uka annet enn frukt, grønt og sundt?

Regner med at dere sniker dere til en og annen usunn matvare "bare for å kose dere", hvorfor skal ikke barna få kose seg innimellom? Er ikke snakk om å gi dem en godtpose... Et tynt lag med nugatti er helt trygt!

Skrevet

Min får nugatti eller sjokade hver fredag på nista. Han gleder seg til fredagene så det har jeg ikke tenkt å slutte med.

Skrevet

Her har vi det i huset i perioder. Jeg kastet ut nugattien i huset når jeg flyttet inn til min mann.

Jeg liker selv nugatti, men når det blir det eneste de spiser på skiva eller maser hele tiden på det er det ikke i mitt hus. Vi kjøper en boks når vi får veldig lyst på eller vi skal noe. Sykedager er det greit med nugatti i hus, eller en dag vi gjør mye er det deilig å kose seg litt med nugatti på skiva. Enkelt for meg å smøre ett fat, istede for 6 forskjellige pålegg som vi normaltsett bruker.

Men nå pleier nugattiboksen å gå ut på dato nesten, så det er ikke mye vi bruker.

For øyeblikket tror jeg det står fire sjokoladepålegg i skapet. Det er pålegg når vi er i dyreparken eller andre steder som vi har med oppskjært brød og bruker dette som pålegg. Så da er det to bokser derfra også fikk vi besøk i sommer som kjøpte med seg sjokoladepålegg siden de trodde vi ikke hadde det.

Jeg er veldig glad for at ungene har skjønt at det er "kosepålegg", og ikke minst at det finnes mye annet godt pålegg. Hu ene spiste kun nugatti når jeg kom inn i huset, hun har nå funnet masse pålegg hun liker og det er hun har vel ikke mast de siste to åra på å få nugatti.

Skrevet

Sønnen min har smakt på det før ja. Men kjøper det ikke. Han fikk smakt på det da han var omtrentlig 2 år, hos sin svigerinne. Har ikke noe problemer med det. Han husker ikke engang det, for han spør ikke. Men jeg selv syns nugatti er kjempe godt. Vokste opp med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...