Gå til innhold

Lar du barna dine spise nugatti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer...?

Jeg gjør det ikke, men søstra mi gir sønnen på snart 2 år nugatti og jeg kjenner at det byr meg imot. Men jeg vil ikke si noe til henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sjelden gang kjøper vi nugatti,Emma (6 år) maser hele tiden om å få det da. Har vi nugatti i hus så får hun kun på lørdager..

Skrevet

Ja, sjokade, men bare i helgene.

Kjøper helst den med 25% mindre sukker.. om det er noe hjelp aner jeg ikke.

Skrevet

Ja, det får de om de vil ha. Men her går det i perioder, for så å gå år til neste gang de får lyst på det. Jeg blir av og til matlei selv, og da er sjokade det jeg liker. Det liker ikke mine barn, men jeg kan forstå at de også blir matlei av og til, og at de har nugatti som en sånn "mellomstasjon" til de ikke er så matlei lenger.

Skrevet

Mine får det ja, men det er bare i helgene og av og til(hører med til sjeldenhetene) i uka. Men de er fullstendig klar over at det er helgemat...

Skrevet

Nei, men nå er de 1 og 3 år da, så de spør ikke heller :)

Skrevet

Jeg har det ikke i huset. Men, dersom vi er på lunsj hos andre hvor det settes på bordet eller er på hyttetur hvor andre har kjøpt det e.l, får sønnen min smake han også hvis han gur uttrykk for at han har lyst på. Men, kjøper som sagt aldri selv.

Er heldig og har et barn som spiser det meste av pålegg og annen mat.

Skrevet

Synes det er så rart dette sunnhetshysteriet. Barn skal helst ikke ha noe nugatti, hapå, syltetøy eller sukker..

Kjenner jeg blir svett.. Hva fikk vi da vi var små? Er vi helt skadet av det?

Skrevet

Her i huset er pappaen en søtmoms. Må hele tiden passe på, si nei og være den kjipe. Så å holde nugatti hemmelig nytter ikke.

Avtalen er kun til frukost på lørdager. Så får far smugspuse når ungene ikke ser.

Skrevet

Ja min gutt på 4 år får det (sjokade men det er i samme karegorien). Han spiser det i perioder og har perioder der det kun går på leverpostei og makrell.

Har ingen restriksjoner på pålegg her i huset og dermed begrenses sukkerinntaket.

Skrevet

Nei, men veit om ei som gir ungen på ti måneder Hapå på skiva. Sjukt.

Skrevet

Vi har en unge som ikke spiser i det hele tatt, da vi fant ut at vi fikk lurt i han brødskiv med nugatti, gav vi han det med glede!

Skrevet

Nei, jeg kjøper dette knapt selv. Er jo bare fett og sukker og vanskelig å smøre på brød, synes jeg.

Skrevet

Ingen restriksjoner her heller,de spiser nugatti når de vil. Jeg er bare glad for at de spiser. ;)

Skrevet

Ja det er jo rett og slett forferdelig, barnet kan jo dø av det. Hysterisk kjerring ville je kalt deg!!

Skrevet

Da var vi tre. Vil snuppa mi ha det på skiva si, ja da får ho det. Men selvfølgelig ikke til hvert brødmåltid...men sånt gidder jeg ikke være hysterisk på! Er glad jenta mi spiser jeg :)

Skrevet

Ja av og til :) vi har en slik boks kanskje 1 gang i mnd og da blir den tom på et par dager så går det laaang tid til neste gang vi har det i hus. Det nytter ikke å ha en stående og kun spise på lørdager for da blir det bare mas og krangling om den hele tiden..

Skrevet

Hun vet ikke hva det er og har derfor aldri spurt etter det, så nei, hun spiser ikke nugatti.

Barnehagen hun går i har fokus på sunn mat så pålegg som mugatti, prim og syltetøy er ikke tillatt, noe jeg bare er glad for.

Jeg har aldri skjønt hvorfor man på død og liv skal dytte i barna mer sukker enn nødvendig og hvertfall ikke som en del av hverdagsmaten.

Skrevet

nei !

rett og slett fordi jeg aldri har kjøpt det.. så da vet hun ikke hva det er heller. (hun er 4 år)Finner det sikkert ut når hun begynner på skolen. I såfall så er det viktig å la barna vite at det er et nei-pålegg, som kun fåes i helger.

Skrevet

Orker heller ikke være hysterisk på dette, og når jeg ikke begrenser dette med hard hand, så spiser min gutt sjelden "sukker" pålegg for det blir rett og slett ikke artig å "krangle" det til seg.

Skrevet

Jada, vil han ha det får han det.

Så siden det hele tiden er tilgjengelig kan det gå eeeevigheter mellom hver gang.

Skrevet

nei, ikke noe form for godteripålegg. heller ikke godterifrokostblandinger.

Skrevet

Nei-pålegg, Hørt no sånt tull. Hehe, da er det bedre å kjøpe det sjelden da. Så slipper barna å bli nektet noe pålegg på brødskiven.

Skrevet

Nei, her skiller vi mellom mat og godteri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...