Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #26 Skrevet 15. august 2009 Jeg kan bare svare for meg, selvfølgelig. For meg hadde det gjort godt å be et menneske som har såret meg i 18 år å dra til helvete. Jeg hadde ikke ønsket et fremed menneske i livet mitt som kun har vist seg å være slem. Både mot moren min og meg. Hvis en mann hadde fra røvet meg muligheten til å ha en far behøver han ikke dukke opp når jeg var voksen. Jeg vet at sønnen din er inneforstått med at du legger ut livet deres online, men bør ikke du som mor og beskytter vite bedre? Bør ikke du gjøre klokere besluttninger en en gutt som alt for tidlig skal bli pappa?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #27 Skrevet 15. august 2009 Jeg lurer litt på hva du tenker med Cat. Det vil virkelig bli mye vanskligere for han å få en grei jobb. For å si det sånn, jeg ville ikke ha ansatt hverken deg eller han. Nei, det er ikke udelt positivt at en kar dukker opp etter 21 år for å leke pappa. Det at du ikke ser sånt viser jo kun hvor lite kritisk sans du har.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #28 Skrevet 15. august 2009 Litt enige med siste anonym her.. Hører du stadig sier at han syns det er helt greit. Men du som mor burde vite bedre! Bilder okey, men hele livshistoria fra a til å? Da burde du hvertfall holdt deg anonym! En ting er at sønnen din ikke ser det. Men du skal være den voksne som skal se dette og beskytte han. Verden er ikke snill!
Cat.68 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #29 Skrevet 15. august 2009 Vel ruskontaktene hans er mennesker med utdannelse. Den ene er psykolog på ARP (avdeling for rus og psykiatri), og den andre er utdannet sosionom ved NAv med spisskompetanse på rusproblematikk. Er det utdannelse nok for deg?? Er det ikke litt slitsomt å bekymre seg over mennesker du ikke kjenner??
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #30 Skrevet 15. august 2009 Har faren betalt bidrag i disse årene?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #31 Skrevet 15. august 2009 Det er så typisk deg og skamløst legge ut informasjon om deg og din familie og så angripe alle som ikke liker det. Tror ikke du er stort mer voksen enn broren min på 8... Du ser ikke konsekvenser, du forstår ikke at du bør sensurere litt, og ikke minst; du har null kritisk sans.. Stakkars deg.. og veldig synd på sønnen din.. Du ødelegger mye for han.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #32 Skrevet 15. august 2009 Men anonym over her... hun skriver da ikke noe navn verken på seg selv eller sønne og da kan vel umulig potensielle arbeidsgivere google han og finne disse innleggene?!
Cat.68 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #33 Skrevet 15. august 2009 Jepp sikkert at han ikke får jobb fordi pappan hans kontaktet ham etter 21 år, sikkert som amen i kirka det. Ang hans rusproblematikk så ønsker han og vi å være åpen om det. Så du får mislike det til det vrenger seg i deg, det gjør ikke noe.
Cat.68 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #34 Skrevet 15. august 2009 Jepp, kjempe synd på ham. Jeg angriper ikke de som ikke liker det jeg. Jeg bryr meg ikke om at dere ikke liker det. Det er noe annet.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #35 Skrevet 15. august 2009 Du har ikke vært her lenge 2259, vi har hjemmeside adressen, fullenavn og historien. Grøss. Hvorfor skulle jeg ville ansette en x narkoman med adhd? Ser ingen grunn til å ikke plukke noen andre.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #37 Skrevet 15. august 2009 Det må være trasig og være så naiv..
Cat.68 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #38 Skrevet 15. august 2009 Men så fint at du slipper det da. Han har jobb. Og du hvis noen googler navnet hans så vil de finne en dagbladet artikel der HAN står frem med problematikken sin. Det valgte han HELT selv, uten noen som helst innblanding fra noen annen. Du vet de finnes de som vier livet sitt til å hjelpe og informere andre om bakksidene med det livet de har levt. Slik er sønnen min.
Cat.68 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #39 Skrevet 15. august 2009 Neimen kan man se, fant ikke dagbladartikelen på google heller.;o))
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #40 Skrevet 15. august 2009 Til saken. Jeg syntes det kan være positivt at han får møte faren sin, men det ser ut til at allt alltid har gått på denne farens premisser og jeg ville nok ikke bygd et sønn, far forhold til en som har utelatt å ta ansvar for meg i mine mest sårbare år. Jeg er også litt interessert i om faren betalte barnebidrag.
Cat.68 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #41 Skrevet 15. august 2009 Det vet jeg ikke. Jeg har hatt avtale med NAV så har fått det jeg skal ha fra dem. Er han skyldig er han skyldig dem ikke meg.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #42 Skrevet 15. august 2009 Ja det er helt utrOlig, og det er aldriii for sent nei=)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #43 Skrevet 15. august 2009 Cat68 du er så naiv. Ikke legg ut alt mulig personlig her inne. Det kan koste deg dyrt en dag. Jeg vet du bare vil forsvare deg med at du ikke bryr deg og at du har ingenting å skjule. Men vær så snill å ta i mot et godt råd. En ting er at du legger ut ting om deg selv. En annen ting er familien din, og alle som er i ditt kontaktnett. Ikke vær så godtroende. Det finnes mennesker der ute som ikke vil deg vel.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #44 Skrevet 15. august 2009 Jeg syntes det er vesentlig med barnebidrag for jeg ville gjerne se om han hadde bidratt med noe som helst. Tydeligvis har han ikke det. Han var en dritt for 21 år siden og har vært det hver dag siden. Det at han vil møte sønnen sin syntes jeg selvfølgelig må være helt opp til sønnen din. Personlig hadde jeg ikke ønsket å se han.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #45 Skrevet 15. august 2009 Håper du ikke presser han på sønnen din.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. august 2009 #46 Skrevet 15. august 2009 Så gøy! Lykke til, til gutten din=)
Cat.68 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #47 Skrevet 16. august 2009 Hvorfor i alle dager skulle jeg ønske å gjøre det anonym23;57?? Som sagtsønnen min er snart 21 år og tar sine egne valg her i livet. Hans far har kontaktet ham med et ønske om bli kjent med ham. Sønnen min har sagt at han ønsker å gi ham en sjanse. Uansett hvordan dere vrider og vender på det så synes jeg det er flott at far og sønn kanskje kan finne hverandre.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #48 Skrevet 16. august 2009 En ting er i allefall helt sikkert Cat. Du innehar endel kvaliteter jeg gjerne skulle hatt. Du er stolt av deg selv og din familie. Du godtar at dere ikke er Kennedy familien (og godt er vel det). Du leker ikke Onassis med hvitt interiør på byggefelt, men kler huset ditt som du liker. (Takk og lov, er så dritt lei disse husmødrene som tror de vet siste skrik fra Milano, når det eneste de navigerer etter er bohuskatalogen). Alle velger hva de vil vise omverdenen. Jeg er sikkerpå at du holder masse for deg selv som du ikke legger på nett. Vi ser jo på tv show der folk blotter mye mere av seg og sine hver dag. (Eksempel Unge Mødre, Dr. Phil o.l.) Ren sosialpornografi. Du viser ikke dette, du viser at et menneske kan være stolt akkurat som det er. Du er en god rollemodell for mange og selv om jeg kun er et anonymt menneske i natten (hun som på tull skrev at jeg altid nevner deg når man skal skrive hvem man liker best på en liste alla første klasse på barneskolen, men at du aldri nevner meg, lol) håper jeg du tar det til deg at det er svært få mennesker jeg har sånn respekt for som deg her på dib.) Og til alle dere som nå skriver hva er dib: BIM, DIB og BAM deler anonymforum. Take Care.
Cat.68 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #49 Skrevet 16. august 2009 Takk anonym, det var virkelig hyggelig å høre. Nei jeg prøver virkelig ikke å gjøre meg og mine til noen liksomfigurer som lever livet vårt slik andre forventer eller holder til alle politisk korrekte "ting man ikke gjør", til all tid. Det finnes så absolutt tanker og hendelser i våre liv som ingen annen en oss vet om,ikke fordi det er så vanvittig hemmelig men fordi det ikke er noe det føles spesielt inntressant å dele med omverden. Det er mulig at noen her inne synes det er skamfullt med narkomaner i familjen og at man skal gjemme dette bort og ikke snakke åpent om det. Eller at adhd er så ille at man så absolutt ikke skal nevne at man har diagnosen. Kan jo hende man ikke får jobb vettu ;o)) Vel vi ser det ikke slik. Åpenhet er nøkkelen til fremgang. Alle som møtt min sønn nå i ettertid av hans tunge rusmisbruk, har satt pris på hans ærlighet. Det dem ser en en rakrygget person som ikke ønsker å holde en stor problematikk skjult. Dem ser en person som har kjempet seg opp fra botten, og en person som kan og er villig til å arbeide hart. adhd hans er jo egentlig et pluss for arbeidsgivere fordi den gjør at han jobber som bare pokker, og LIKER det. ;o)) At ikke faren hans har hatt noen kontakt med ham i oppveksten, er da ikke heller noe skamme seg for. Det er vel desverre blitt så vanlig idagens samfunn at ingen på en måte løfter på øyenbryna over slikt engang idag. ( untatt politiet på dib da, haha). De fleste oppegående mennesker hadde vel igrunn blitt glad på hans vegne at faren hans faktisk erkjenner ham for første gang på 21 år.. Å bli ERKJENT, er en god følelse og nå har han blitt det av den person som han kanskje mest av allt trengt å bli erkjent av. Det alena er på en måte nok positivt med dette. Som sagt han er ikke 5 år lenger, han vet at dette ikke trenger til å lede til noe som helst, og han forventer det ikke heller. Men han er nysgjerrig på faren sin og vil høre hva han har å si. Han er ikke hevnlysten, til det betyr faren hans alt for lite. MEN det finnes heller ikke noe som sier at de ikke kan få en god relasjon til hverandre, og hvorfor skulle han ikke ønske det? Det som plager noen folk mest her inne vil jeg tru er at jeg går mot strømmen, og ikke skammer meg over det. En god del andre irriterer sikkert vettet av seg fordi det ikke finnes noen skitne hemmeligheter om meg/oss som de kan grave frem og og bruke mot meg for å tilfredstille sitt eget ego heller. Såg jo bare den virituelle orgasme her inne da Yppert ble outa. De samme ersonene irriterer seg sikkert like mye over at jeg ikke bryr meg om hva de måtte mene om meg som mor eller person , fordi de personer som er viktige for meg i mitt liv mener det rakt motsatte. At jeg faktisk er en veldigg hyggelig, oppegående og kjærlig person/mor. Men visst er det fint at det finnes personer som legger meg i den vektskålen som er merket med hyggelig også da.)) Synd du er anonym, slik at jeg ikke har muligheten at nevne deg i neste Liker tråd da, haha. Send meg gjerne en PM.
Cat.68 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #50 Skrevet 16. august 2009 23:41 anonym. Ikke sant, Og det ER hans ønske å se hva denne kontakten han lede til. de har ikke snakket om å møtes ennå. Faren hans har sagt at det er greit hvis HAN vil det. Jeg er ikke innblandet i dette på annen måte en at jeg var den første sønnen min ringte til da han fikk sms`en. Ikke for å be om råd men for å fortelle at det skjedd, og at han faktisk var glad for det. Derimot VET jeg at han en eller annen gång ønsket å søke opp ham, men pga at han vært redd for avvisning har han ikke turt fordi han da vært redd for at det ville blitt for tungt. Nå trenger han ikke å være redd for avvisning lenger siden det er faren som tatt første skrittet. Og det er ikke annet en bra om de kan bygge opp en relasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå