Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 i et innlegg her inne var det et forslag om at man kunne spørre en i barnehagen om å passe et barn på fritiden. jeg beklager hvis jeg misforsto,men jeg merker jeg faktisk ble litt provosert! jeg elsker jobben min i barnehage, og gjør så godt jeg kan for å hjelpe andre:) men å spørre om en barnehageansatt om å "jobbe" på fritiden synes jeg faktisk er et overtramp, men mulig det bare er jeg som reagerer slik. vært spennende å høre hva dere andre mener. både dere som jobber i barnehage og dere som er mødre:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Jeg ser ingenting galt med å spørre feks en ung assistent eller tilsvarende om de kunne tenke seg det. Ped Leder derimot ville jeg vel neppe engang tenkt tanken på å spørre. Du vet det at barnehager har deltidsansatte assistenter, feks unge jenter, som jobber en dag i uken eller to og sånn?!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Jeg reagerte ogå på denne ! Jeg hadde blitt fornærmet faktisk! Har jobbet mye i barnehage før, men nå jobber jeg som hjelpelærer på barnekole. Nei fy a meg, virker som folk tror at barnehageansatte bare er "barnepiker".
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Hmmm Lurer på om jeg skal spørre de som jobber i barnehagen der jeg har jenta mi om hvordan de ville stilt seg til noe slikt. Tenker da veldig på det å skille mellom privat og jobb i forhold til taushetsplikt o.l
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Mener du også da at det å spørre en elektriker, rørlegger eller snekker om han kunne tenke seg en ekstrajobb på en ettermiddag eller to, er et overtramp? Tror ikke de ville følt seg provosert av dette, men svart ja eller nei etter hva de hadde tid og lyst til.. Hva er det som gjør DEG så spesiell da??
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Kommer litt an på hvem man spør. Ville ikke spurt de som har egen familie, med mindre det var krise (fødsel f.eks), men kunne godt å spurt en ung assistent. Ville også akseptert ett nei. Den gang jeg jobbet i barnehage hadde jeg ikke barn selv og synes det var helt supert å tjene litt ekstra penger ved å sitte barnevakt på kvelder/i helger. Satt vel barnevakt for unger i barnehagen 2-3 ganger hver uke, men var også flink til å si nei dersom det ikke passet.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 hva er forskjellen på å spørre ped.leder og en assistent?? en ped.leder kan være 21 år og ha ingen familie, altså ei "ungjente", mens en assistent kan være 35 år og småbarnsmor med "hus og hjem". HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 hva ville du gitt en barnehageassistent i lønn for en kveld på 4 timer da?? 2000? det var det ei venninne av meg betalte en "svart" rørlegger på kveldstid. HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Vel, det er vel ikke verden mest utfordrende jobb, eller.....? Hvorfor skulle det være verre å spørre en ansatt i bh, enn for eks en som jobber på mac Donalds? Vel, som vanlig har man lett for å overvurdere seg selv og sitt eget yrke.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 HM..jeg er ung og jobber som assistent i en barnehage.jeg ville absolutt misslikt at noen spurte om jeg ville ha jobbet etter arbeidstid som barnevakt. jeg har en veldig slitsom krevende og lang dag på jobb og passer faktisk opp til 14 unger hver dag. føler ofte at det er mange som mener dette må være verdens enkleste jopp og være assistent. PRØV selv. jeg elsker jobben min synes den er utfordrene og krevende slik jeg liker, men blir bare så provosert når noen mener at vi assistenter ikke har en krevende nok jobb og vi kan sikkert passe på fritiden også.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 HM..jeg er ung og jobber som assistent i en barnehage.jeg ville absolutt misslikt at noen spurte om jeg ville ha jobbet etter arbeidstid som barnevakt. jeg har en veldig slitsom krevende og lang dag på jobb og passer faktisk opp til 14 unger hver dag. føler ofte at det er mange som mener dette må være verdens enkleste jopp og være assistent. PRØV selv. jeg elsker jobben min synes den er utfordrene og krevende slik jeg liker, men blir bare så provosert når noen mener at vi assistenter ikke har en krevende nok jobb og vi kan sikkert passe på fritiden også.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 Barnehageannsatter er vel "bare" en ansatt omsorgsperson, på lik linje med foreldre og slektninger. De er betalt for å ta hånd om barna våre når foreldrene jobber eller av andre grunner ikke kan passe barna selv. JEG blir provosert når barnehageansatte opphøyer selg selv slik og tror de er bedre enn andre.
___ Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 Hvorfor er det galt å spørre om det? Det å spørre betyr jo ikke at man forventer et "ja". Jeg er gartner. Jeg blir da ikke fornærmet om noen spør meg om jeg vil påta meg en hagejobb en kveld eller litt ekstra brøyting om vinteren. Som regel passer det ikke, men da sier jeg bare "nei takk" da. Det er jo ikke værre enn det. Det er vel heller ikke noe rart i å spørre en elektrikker eller liknende som man kjenne om hjelp (med betaling) ved en opppussing for eksempel. Er det noe anderledes for barnehageannsatte.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #14 Skrevet 11. august 2009 Jeg skrev UNG ASSISTENT, det er jeg helt sikker på, men lese kan du kanskje ikke?!
___ Skrevet 11. august 2009 #15 Skrevet 11. august 2009 Hvis det er det det koster så blir det vel det. Poenget er at det må da være greit å spørre, så kan den som blir spurt heller sette betingelsene eller si "nei takk".
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #16 Skrevet 11. august 2009 Jeg tror grunnen til at man gjerne spør en som er ansatt i barnets barnehage er at personen kjenner barnet og ikke fordi personen jobber med barn generelt. Man spør jo kun dersom en ikke har noen andre som kan stille opp som barnevakt i forbindelse med fødsel. Fødselen kan jo starte kjapt og midt på natten og det er traumatisk nok for en liten som skal bli storesøsken om ikke den som skal passe en er noen en ikke kjenner eller stoler på. De aller fleste har familie og venner i nærheten som kan stille opp på kort varsel, men noen har det ikke av ulike grunner.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #17 Skrevet 11. august 2009 du har tydeligvis ALDRI jobbet i barnehage! eller du har gjort det og gjorde ikke en spesielt bra jobb! for å jobbe i barnehage er krevende ja! planlegging, gjennomføring, evaluering, oppfølging av barna...osv...osv... det er ikke en ting i barnehagen som ikke er gjennomtenkt! det var snakk om å spørre en i samme barnehage som barnet går i. synes det, og det å spørre en barnehageansatt i en annen barnehage er to forskjelige ting. klart man kan spørre tanta til barnet selv om hun jobber i barnehage. IKKE det som er poenget! jeg mener ikke mitt yrke er viktigere enn noe annet yrke! men klart, får jeg 500kr i timen skal jeg vurdere det jeg også HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #18 Skrevet 11. august 2009 tenker at: om dere hadde passet flere en 10 barn hver dag, så ville dere hatt en rolig kveld eller bare vært hjemme med egne barn. ofte jeg hører "endelig er det mandag barnet mitt har vert helt vill i helgen godt og få litt pause" når skal jeg få pause da hvis jeg også skulle passet barna på kvelden???
Emil & Røra Skrevet 11. august 2009 #19 Skrevet 11. august 2009 Vi har spurt vi og fått ja. Super løsning, en ung jente som svarte at det var noe hun ofte gjorde. Fin ekstrainntekt. Hender jo også at jeg påtar med private oppdrag for menensker jeg har fått kontakt med gjennom jobb.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #20 Skrevet 11. august 2009 UNGE JENTER, leste jeg.... men du svarer ikke på spm mitt, så årker ikke diskutere med deg.
Ranveig R Skrevet 11. august 2009 #21 Skrevet 11. august 2009 Eg har jobba som assistent i bhg og trur eg hadde blitt smigra eg, om foreldre hadde spurt meg om barnepass i eit krisetilfelle. Viss eg som mor måtte gjort noko slikt hadde eg sørga for å betale skikkeleg for meg. "Alle" andre yrker jobbar overtid innimellom, barnehagetilsette må vel vere dei einaste som stort sett slepper unna slikt. Skjønar ikkje heilt kvifor det er så horribelt å bli spurt? Du kan jo berre seie nei.
___ Skrevet 11. august 2009 #22 Skrevet 11. august 2009 Hvis jeg har sittet på traktoren i 10 timer og brøytet vil jeg ofte også heller ha fri enn å fortsette å jobbe. Derfor sier jeg som regel "nei takk" når jeg blir tilbudt ekstrajobbing. Det betyr da ikke at jeg blir fornærmet for å bli spurt.
respektatauten Skrevet 11. august 2009 #23 Skrevet 11. august 2009 jeg må si jeg syns det er en litt teit ting å spør en barnehageansatt om.. men greit, hadde jeg fått et slikt spørsmål fra noen av foreldrene i min barnehage, tror jeg jeg absolutt måtte sett ann alt etter hvem de var.. hadde sikkert sagt ja dersom: -jeg føler jeg har grei kontakt med foreldrene -dersom ungen er grei å "håndtere" (da også i ting som ikke er barnehagerutiner, tannpuss, legging, middag osv.) -dersom foreldrene ikke hadde komt med el liste over "slik gjør vi det", men hadde respektert at slik gjør jeg det.. (det er stor forskjell på barnehageoppdragele og foreldrenes opdragelse!!) -hva jeg fikk i lønn -alder på ungen osv.. (en 4 åring kan ta det tyngre om ting ikke er som de pleier enn en på 2, mamma, pappa, rutiner osv..) men selvfølgelig hadde nok ikke sagt ja til hve som helst.. sikkert styggt sagt, men slik er det
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #24 Skrevet 11. august 2009 Enig med Poamin. Hvorfor skulle en barnehageansatt bli mer eller mindre fornærmet om å bli spurt om hun/han tok på seg noen timer svartjobbing enn folk i andre yrker??
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #25 Skrevet 11. august 2009 klare de ikke fikse barnevakt til en fødsel E.L har de vel ingen andre valg en og føde alene da.? mange som gjør det, og det går bra med dem .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå