Gå til innhold

Svineinfluensa og tamiflu her i gården....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde anelsen da jeg la inn innlegg i natt. Og etter et besøk på legevakta i dag mente legen at det høyst sannsynelig er svineinfl. Han sjekket ut det meste annet, bl.a svangerskapsforgiftning, og virus, urinprøve...ingen poeng å ta prøve på svineinfl. for svaret kommer for sent til å begynne med tamifluen (må påbegynnes innen 48timer etter sykdommen er i gang)

Formen er elendig....sår hals, feber, diare, kvalme, hodepinne, frysninger...

Håper tamifluen tar knekken på den ganske raskt (begynte nå)...Jeg må i allefall belage meg på å holde sengen de neste dagene.

37. uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Du må ha god bedring da!!

La oss vite hvordan det går med deg og den lille :)

Skrevet

Uff stakkars deg....

Hva mente legen om det å være gravid og ha svineinfluensa?

Jeg er nesten redd for å bevege med ut i store folkemengder pga det. Vet at jeg ikke skal være hysteriske men er så redd at det skal skade babyen.

Håper du frisk fort og at tamifluen virker :)

Skrevet

Hvordan startet symptomene dine? sånn pang?? eller ble du gradvis dårligere? Tenker angående tamiflu, hvis man venter for lenge med å dra til legen. Har nemlig en samboer med infulensasympt, men det kan jo bare være vanlig infulensa. Men kjipt og bli smittet;(

God bedring til deg:)

Skrevet

Uff, ikke kjekt å være syk når en er gravid nei. Det var bra du kom deg til legen og fikk tamiflu raskt nok til at du får full virkning av den. Håper du blir frisk igjen snart. De jeg kjenner som har hatt svineinfluensa (ikke gravide) ble bra igjen raskere enn ved vanlig influensa, håper det gjelder deg også.

Hold oss oppdatert da!

Klem!

Skrevet

Ble smittet av mannen min som kom hjem fra jobbreise i Barcelona sist uke. Han tok me seg infl.symptomer som han trodde kun var noe luftsveisproblemer pga varmen og AC (han har ofte brukt å slite litt med store temp endringer). Jeg "isolerte" han likevel ett døgn i en egen etg av huset, men etter et døgn med soving følte han seg bedre.

Han har riktignok hanglet litt siden han kom hjem, men nå kun hoste som er igjen...

Mine symtomer kom plutselig i går kveld, uggen i kroppen, halsvondt, løs mage, frysninger osv...

Oppsøkte lege i dag og han sjekket meg ut for mye annet, men det var liten tvil om hva det var så satt meg på tamiflu...Ikke ideelt når man ikke helt vet hva tamiflu kAN gjøre med babys, men etter også å ha forhørt meg med barselavd og sjekket nettet er alternativet dårligere (dvs la feberen herje og bli veldig dårlig)

Men føler meg ikke så høy i hatten nå. Håper virkelig dette går radig slik at jeg får hentet ut noen krefter før fødsel...

Skrevet

god bedring!

etter hva jeg har lest, skal det gå ganske så fint, spesielt siden du er i tredje trimester og all ting. håper det går fort over!

Skrevet

Ønsker deg masse god bedring! Ikke morsomt å bli dårlig når man egentlig skal samle krefter. Håper tamifluen virker raskt.

Skrevet

God bedring!!!!

Går helt sikkert bra m bebis!!!

Skrevet

leste igår i vg,at svineinfluensa er farlig for gravide og at gravide bør holde seg mest inne. Leste og at risiko for hjerneskader er større når man har allerede fått svineinfluensa. Uff trist at du har fått dette. Jeg ville sjekket med legen hva kommer det til og skje med babyen nå?

leste og at hun britisk kvinne som reiste til Sverige for og få behandling der ,dødet høygravid 39 år. De kunne ikke redde henne med medikamenter eller noe. Uff dette skriver jeg for at jeg har lest i aviser og ikke skremme deg. Ta godt være på deg selv,og oppsøk lege så fort ang. beskymringene dine.

Skrevet

leste igår i vg,at svineinfluensa er farlig for gravide og at gravide bør holde seg mest inne. Leste og at risiko for hjerneskader er større når man har allerede fått svineinfluensa. Uff trist at du har fått dette. Jeg ville sjekket med legen hva kommer det til og skje med babyen nå?

leste og at hun britisk kvinne som reiste til Sverige for og få behandling der ,dødet høygravid 39 år. De kunne ikke redde henne med medikamenter eller noe. Uff dette skriver jeg for at jeg har lest i aviser og ikke skremme deg. Ta godt være på deg selv,og oppsøk lege så fort ang. beskymringene dine.

Skrevet

Norske jordmødre har ikke gått ut med den samme advarselen som de britiske slik MALENA26 over her nevner. De har derimot sagt at man skal drikke mye, ta det med ro og holde feberen nede med paracet mao slik som ved vanlig influensa. Dette kommer sikkert til å gå fint HI, masse god bedring!!:)

Skrevet

Malena26...hva er det du driver med?? Du er ikke spesielt hyggelig i alle fall!!

Skrevet

siden det er ny influensa som er kommet,man vet ikke hvordan det vil gå i det heletatt. Jeg har lite tro at alt vil gå bra med barnet i magen om man blir smittet. Ingen kan garantere noe som helst her i landet til gravide at det vil gå bra ,så . Vi få krysse fingrene og håpe at det vil gå bra.

Skrevet

jeg er redd og få det og jeg driver ikke med noe som helst ,bare sier det som er og det som står i avisene.

Skrevet

Milere....god bedring til deg!! Du blir nok fort bedre igjen, og godt at du fikk medisin så fort!! Hold oss oppdatert om hvordan det går med deg da!!!

Skrevet

jeg vet ikke helt om de skriver sannheten i vg,dagbladet osv.

Skrevet

Da synes jeg du skal holde den frykten for deg selv MALENA26, media fikser opphausingen av dette greit for alle oss andre. Klart man skal ta det på alvor men man må bruke litt skjønn her også.

Skrevet

grunnen jeg skrev dette er fordi jeg ser at hun damen her er ikke orientert om ting,vet ikke helt om hun leser aviser og sånn. Var ikke meningen og skremme henne eller noen her, sier bare det som foregår for tiden i de avisene. Vet ikke helt om man skal tro på alt det som står i avise eller?

Skrevet

Malena26: Jeg føler meg ganske sikker på at hun er bedre opplyst enn deg!!

Skrevet

du er i vedfall orientert siden du ber om oppdateringen heheheheh

Skrevet

Til septbaby09. Gå inn på pandemi.no. Der står det om helsemyndighetenes råd til gravide. Hvis jeg var deg så ville jeg ringe lege og sjekke om du bør få forebyggende behandling.

Til deg som har fått influensa. Riktig god bedring til deg! Husk at dette også for de aller aller fleste gravide ikke er farlig. og for deg som har begynt på tamiflu så tidlig så går dette sikkert bra. Jeg syns jeg husker å ha lest at de gravide kvinnene som fikk store komplikasjoner i den amerikanske forskningsundersøkelsen fra noen dager siden, ikke hadde fått tamiflu i tide, og at det var derfor det gikk galt med disse. Jeg synes ikke at du bør bekymre deg, men drikk mye vann og hold deg varm. Gode klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...