Anabelle2010 har født! Skrevet 4. september 2009 #51 Skrevet 4. september 2009 Fin tråd! Greit med tråder fra både pluss og minus siden. Føler meg nok mest hjemme her, og har ikke lagt inn komentar på minus-sidene. Jeg er usikker på startvekta for jeg drev å trøstespiste litt på den tida;o) men tror jeg har gått opp rundt 3 kg og er 13+4 idag.
Bippe77 Skrevet 5. september 2009 #52 Skrevet 5. september 2009 Er i heller motsatt problemstilling jeg... har ikke lagt på meg noe særlig enda... og er litt bekymret for akkurat det... for er 15 uker på vei nå... og burde jo lagt på meg... ikke har jeg vært kvalm heller... og spiser mer enn vanlig... Skulle gjerne ha lagt på meg litt mere jeg da! For jeg har helt klart troen på at man må legge på seg, man trenger faktisk det for tiden etter fødsel! Man må jo ha noe å tære på da også!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 6. september 2009 #53 Skrevet 6. september 2009 Flott tråd med mine 3 første har jeg lagt på meg mellom 3-8 kg, men denne gangen tror jeg har lagt på meg mer :)
<3 Maren <3 Skrevet 7. september 2009 #54 Skrevet 7. september 2009 Slenger meg på her... Synes ikke det er å skryte å si at man ikke har lagt på seg, det er da mye mer bekymringsverdig enn å legge på seg. Jeg er 17+1 og gleder meg til vektpila snur og begynner gå opp igjen. Så langt er det totalt ned 4.2 kg men gått opp en igjen. Mat er dessverre ett negativt fokus i heimen, vanskelig å få i seg noe... Er 1.57 høy, veier nå 54 kg, håper jeg er en av de som hopper skikkelig opp i vekt siste perioden ihvertfall.
♥Madame_Mim♥ Skrevet 7. september 2009 #55 Skrevet 7. september 2009 Synes egentlig dere som har lagt på dere er heldige jeg!! Jeg er i uke 15 og har begynt å tenke en del på dette med vekt og mat. jeg har til nå gått ned 4 kg, og matlysta er fremdeles på bunn, og hver gang jeg spiser følger kvalme og brekkninger!! Vær glade dere som legger på dere, jeg har begynt å tenke og bekymre meg for at babyen ikke får den næringen den trenger. Det er ingen god tanke... Håper jeg legger på meg snart!!
nikolinee Skrevet 13. september 2009 #56 Skrevet 13. september 2009 ååhh.. kjekt å lese at det ikke bare er vekta mi som peker oppover
* * felicia** Skrevet 13. september 2009 #57 Skrevet 13. september 2009 Uke 12+4 og lagt på meg 1 kg, men er ca 5-6 kg overvektig fra før.
Lilleleen Skrevet 2. oktober 2009 #59 Skrevet 2. oktober 2009 Syntes dette var ett fint innlegg jeg ) takk for at du skrev det )
Juuuunibaby <3 Skrevet 18. oktober 2009 #60 Skrevet 18. oktober 2009 Æsj, nå begynner denne å bli deprimerend lesning for meg.. Hehe... 34 uker på vei nå og ligger et par kg over det man "burde" ifølge denne
MammaMø med to små Skrevet 18. oktober 2009 #61 Skrevet 18. oktober 2009 ja noen syns kanskje det. jeg er ei stor jente fra før av og har lagt på meg litt for mye... ikke for min del, men legen sa jeg hadde gått opp litt mye i forhold til min opprinnelige vekt. så nå må jeg passe på hva jeg spiser og kan ikke spise det eneste jeg har lyst på..altså godis eller ting med for mye sukker. så er ikke alle som er like heldige fordi vi legger på oss...
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #62 Skrevet 19. oktober 2009 Fint å få en oversikt,selvom den skapte litt furore her inne;-) Ser at jeg ligger ett par kilo over normalen....hehe Men....husk ...hvert svangerskap er ulikt og kiloene gjerne også,synes vi heller skal ha fokus på hva gevinsten er .. så får kiloene være opp til hver enkelt...Kanskje vi burde hatt en tråd der vi flergangs fortalte hvor forskjellige svangerskapene hadde vært,da ser man at faktisk all slags vektøkning er normalt,så lenge barnet og mamma har det bra:-).Den lista der er anbefalt/ca vektøkning...Den sier ikke noe om svangerskapene og årsaker som kan gjøre at den går i pluss eller minus;-))
Prinsessemor Skrevet 19. oktober 2009 #63 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg skal nå ha barn nr. 3 og har lagt på meg 12 kilo, er i uke 25, godt over normalen hihihi. De andre svangerskapene mine så har jeg lagt på meg 20 og 22 kilo. Jeg er tynn til vanlig og tror at de som er tynne legger på seg mere da vi trenger mere å tære på etter fødsel, er hva jeg tror da :-) Jeg har gått ned mine kilo raskt og bekymrer meg ikke, men jeg spiser vanlig kost og spiser ikke for 2 så jeg bekymrer meg ikke. Min venninne er jordmor og de ser tendensen til at flere og flere gravide "slanker" seg i sv.skapet. Barnet veier da lite, og er dehydrerte når de blir født, noe som ikke er bra for babyen. Så lenge vi spiser sunt i hverdag og koser oss litt ekstra i helga så går det nok bra :-) Klem
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 19. oktober 2009 #64 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg vil bare si at jeg føler det er mye press- spes fra min lege- om at jeg må legge på meg i svangerskapet. Da jeg gikk med min første og var på kontroll ved 12 uker, så lege forskrekket på meg- GUD, har du ikke lagt på deg ENDA??? Og da gikk jeg hjem og begynte å spise som en hest- endte med å gå opp 18 kg- og det er ikke bare bra det heller...! Vil bare si at det ikke burde være for stort press rundt det å legge på seg heller, da det ikke er det som er poenget i grunn. Poenget er jo at babyen får all den næringen den trenger, og at vi mødre har litt fett å gå på når ammingen begynner. Min svigerinne var veldig stor før hun ble gravid m nr 2- men gikk ned under hele svangerskapet, hun var kjempe flink synes jeg! All skryt til henne, og etter at hun hadde født var hun superlekker! Og hverken lege eller jordmor sa noe til vektreduksjonen, da hun til å begynne med hadde litt vel mye å gå på. Så alle er ulike! Og til tross for at jeg gikk opp såpass mye- veide ikke gutten min mer enn 2900 ved fødsel. Så det hjelper ikke alltid..
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #65 Skrevet 19. oktober 2009 Link til "vektøkning hos gravide". For de som er intr. http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article491284.ece
ansjaangell Skrevet 19. oktober 2009 #66 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg må nesten si at det IKKE er normalt å legge på seg 24 kilo.. Det er rettogslett egen vektøkning! Med jevnt og sunt kosthold trenger man ikke legge på seg mer enn kanskje max 10 kilo.. Jeg har økt forbrenningen min i svangerskapet med å spise oftere og sunnere.. Jeg personlig synes IKKE man skal gå opp 24 kilo og ha god samvittighet..
eeeeek Skrevet 27. oktober 2009 #67 Skrevet 27. oktober 2009 Vi er altså så opptatte av vekt...utrolig mange her inne som lurer på hva andre legger på seg....
Singelmamma og banden Skrevet 27. oktober 2009 #68 Skrevet 27. oktober 2009 Litt fint å se at jeg har vært innenfor det normale med alle tre første. Nr 1: +22 kg. Nr 2: +16 kg. Nr 3: +24 kg. Nr 4: hittil +2 kg, 17+3. Men jeg er allerede like tung nå som jeg var da jeg fødte nr 3, så jeg unngår helst å legge på meg nå. Selv om jeg prøvde å ikke legge på meg mer enn ca 12-14 kg med de 3 første, så gikk det likevel veldig fort opp. Jeg er glad for at det ikke ser ut til å skje denne gangen, men det er fortsatt 22 uker igjen, og regner med at det øker på etterhvert.
Bumblebeee Skrevet 27. oktober 2009 #69 Skrevet 27. oktober 2009 Svangerskap er like ulike som vi mennesker er ulike. Noen legger masse på seg, noen knapt i det hele tatt. Ei venninne av meg en tynn som en strek, gikk opp 32 kg i svangerskapet, og nå ett år senere er hun tynn som en strek igjen. Kroppen hennes trengte vel de ekstra kiloene i den prosessen. En annen venninne som hadde litt for mye gikk bare opp noen få kilo. Hennes kropp hadde vel det den trengte av fettlager. Nå mener jeg ikke at tynne går opp mye og de med litt ekstra går opp lite, men det var bare for å vise at folk er veldig forskjellige. Selv trodde jeg at jeg skulle ende på 30+ , jeg raste nemlig opp i første halvdel av svangerskapet. Men det jevnet seg ut og jeg endet på ca 14kg. Ser ut som det er samme tendensen nå, går opp mye nå i starten. Så: alt er vel like normalt, noen går opp mye, noen lite, noen går mest opp i starten og noen i slutten. Lever man noenlunde sunt skal man være stolt av den voksende kroppen sin.
Molait Skrevet 27. oktober 2009 #70 Skrevet 27. oktober 2009 5 kg i uke 16 er altså perfekt, takker:) Tenker liksom at om snitt er 12 kg så må det da være maaange under 12 kg og dit er jeg jo halvveis alt:/ Gikk opp 23 og 26 kg sist og forventer i grunn ikke noe mindre denne gangen.
Diddels Skrevet 14. november 2009 #72 Skrevet 14. november 2009 Dette var herlig å lese. Jeg har en jordmor som maser om at jeg er tjukk og feit, og at jeg må passe meg fordi jeg er så lav. Men ifølge dette er jeg helt trygg, hurra!
twoboys & a girl Skrevet 15. november 2009 #73 Skrevet 15. november 2009 Jeg la på meg 20 kg i de to forrige svangerskapene mine, helt normalt det i og med at jeg er litt undervektig fra før av.
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 15. november 2009 #74 Skrevet 15. november 2009 Jeg SKRYTER over hvor lite jeg har lagt på meg (jeg har vell og merke ikke deltatt i noen vektdebatter her inne, har ikke fått med meg at de har eksistert engang:). Første svangerskap la jeg på meg nesten 30 kilo! Så gikk fra å være normalvektig til overvektig. Etter fødselen klarte jeg aldri å ta av meg mer enn halvparten, og er derfor 15 kilo tyngre fra før av denne gangen, og det er mye på meg som bare er 1.60. Så har vært plaget med overvekt i 2 år nå. Så nå er jeg 18 uker, og har lagt på meg under 1 kg! Så ja, jeg er faktisk stolt. Men skal innrømme det såret da min mormor kom med kommentaren "Så flink du er, du har jo nok å ta av".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå