Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Noen her som har gjort det samme? Kort fortalt: jeg er dårligere en en kreftpasient på sterk cellegift.
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Dummeste jeg har hørt! Du kan gå til legen din å få noen tabeletter som hjelper mot kvalme. Man avslutter ikke et liv pga kvalme kjære deg! DET GÅR OVER! Som regel da. Snakk med legen din du
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Da regner jeg med at du er innlagt på sykehus?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 Om du ikke takler en kvalme, så burde du nok ikke få barn enda, så da er nok abort det rette for deg. Trist å få barn, og ikke takle det, noe som nok blir en realitet for deg.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Du kan få kvalmestillenes gjennom legen din, det fikk jeg. Jeg var fin i formen så lenge jeg så helt og slappet av, men med en gang jeg reiste meg eller noe slikt spydde jeg som bare det.. lite kjekt
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har ligget på sykehus i en uke uten bedring. Jeg har fått alt som finnes, men ingenting hjelper:-( HI
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Uff da. Så utrolig trist. Dette er nok et tabuemne, men du er nok hverken den første eller den siste som vurderer det. Men ta en tur til legen først. De kan hjelpe deg med kvalmen. Og husk, man angrer mer på et barn man ikke fikk, enn et men fikk. Dette går bra skal du se, det gir seg etter hvert. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #10 Skrevet 28. juli 2009 Jeg hadde heller ingen effekt av verken Zofran eller Afipran. Ikke intravensøst, ikke smaltetablett og ikke stikkpiller. Jeg oppsøkte akupunktør i desperasjon, og tro det eller ei: DET HJALP PÅ KVALMEN! Prøv akupunktur!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #11 Skrevet 28. juli 2009 Jeg vet ganske mye om bivirkninger av cellegift, og jeg reagerer på sammenligningen. Vennligst vis litt respekt. Svangerskapskvalme er ille, men det går snart over/blir mye bedre om kort tid. Du kan da ikke ta livet av barnet ditt selv om du er kvalm?!?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #12 Skrevet 28. juli 2009 Du vet ingenting om hvordan jeg har det, anonym 17.54! Jeg får medisin som kreftpasienter får, og ligger på rom med dem. ingen av demn er like dårlige som jeg. Beklager om du føler deg støtt, det var den best forståelige sammenligningen jeg kom på. HI
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #13 Skrevet 28. juli 2009 Virker som folk som svarer her ikke har hatt ekstrem kvalme selv, det er jo bare 1-2% som får dette, så ikke særlig vanlig blant gravide. Kan jo ikke sammenlignes med vanlige svangerskapskvalme. Dette vet jeg, fordi jeg var på grensen til ekstrem svangerskapskvalme. Kommer an på hvem du spør så definerer noen det som ekstrem, mens noen som veldig sterk. Jeg unngikk sykehusinnleggelse, men det var mest fordi jeg var overvektig fra før av og ble ikke tatt på alvor selv om jeg gikk mye ned i vekt. Jeg tror også jeg rett og slett var for redusert til å sette meg inni hva som skjedde. Halvparten av svangerskapet bestod av å ligge inni et mørkt rom. Rett og slett jævlig. Jeg vurderte abort, men tenkte at det var jo bare å vente til uke 13, så ville det slutte, men det gjorde det jo ikke. Men da var det for sent med abort, selv om jeg da også vurderte senabort. Det eneste tipset jeg kan komme med er å sove og spise det du får i deg selv om det kanskje bare er den samme varen eller bare godteri. Så som hun over her så prøv akupunktur. Det er lenge siden jeg fikk min første, før internett var utbredt, så jeg hadde ikke noe slikt forum å be om hjelp i. Jeg tror akupunktur hadde hjulpet meg da, har hørt at det har hjulpet en del med ekstrem svangerskapskvalme. Jeg synes heller ikke sammenligningen er noe å kritisere. Jeg hadde selv en bestemor som måtte ha strek cellegift, og hun var mer oppegående enn da jeg var gravid med min første.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #14 Skrevet 28. juli 2009 kan noen legge denne inn på skravle? HI
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #15 Skrevet 28. juli 2009 jeg skjønner deg godt jeg. Kvalmen kan gjøre deg skikkelig ødelagt på en måte, og den får frem de tankene du får. Men prøv å hold ut, prøv å tenk positivt, du har ett lite mirakel i magen Jeg ønsker allslags kvalme velkommen, bare jeg kan få lov til å bli gravid. Noe som ser vanskelig ut for oss :(:(
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #16 Skrevet 28. juli 2009 Det er ikke verdt det hvis du er så dårlig. Og abort er lov opp til uke 12, så drit i hva disse andre nekene hyler opp om. Føler du det er rett, så gjør du det. Neppe bra for ungen heller å gå på medisiner, eller at mor er dårlig. Synes enkelte skal tenke seg om før de spyr utav seg om å drepe ungen bla bla bla.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #17 Skrevet 28. juli 2009 Det er helt uanstendig å sammenligne dine "lidelser" med dem som kreftpasienter har. Det får da være grenser for selvmedlidenhet! Din kvalme er et høyst forbigående problem. Hilsen en som har sett to kreftpasienters (nær familie) dødskamp på nært hold.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #18 Skrevet 28. juli 2009 Beklager, mente 0,1 - 0,2 %, dvs at det er svært uvanlig. http://www.helse-bergen.no/avd/kvinneklinikken/diagnose/Svangerskapskvalme.htm
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #19 Skrevet 28. juli 2009 Barnet overlever selv om mor er kvalm en liten periode. Abort, derimot...
lÅktiHaUDe Skrevet 28. juli 2009 #20 Skrevet 28. juli 2009 Vet du jeg skjønner deg veldig godt, for jeg hadde det slik selv. Krabbet til jordmor (klarte ikke å gå) og jeg var (fikk jeg fortalt) grå i ansiktet av mange mange dagers kvalme og det varte i ca 4 uker. Jeg sa til jordmor at dette greier jeg bare ikke bare fjern hele barnet. Hun sa at det ville jeg egentlig ikke. Jeg gråt og gråt. Klarte ikke stå oppreist engang. Grusomste jeg noengang har opplevd og dette var mitt andre svangerskap, trodde jeg var meeeget kvalm i mitt første men der tok jeg jammen feil!!!!!! Jeg beholdt barnet en nydelig jente Og jordmor hadde rett det var ikke "meg" som ville ta det bort. Man sier mye rart når man er dårlig. Men tror nok du er på bedringens vei siden du sitter inne på data Grusomt når det står på men man får en fantastisk "premie" tilslutt ) Lykke til og ja jeg vet at dette ikke kan betegnes som vanlig svangerskapskvalme
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #21 Skrevet 28. juli 2009 Jeg sammenligner ikke meg selv med kreftpaienter som ligger for døden, men det var en forklaring på min tilstand. HI
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #22 Skrevet 28. juli 2009 eh, ja? abort = død unge. Det er liksom poenget, at den ikke skal overleve.
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. juli 2009 #23 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har ingen mulighet til å forstå hvor dårlig du faktisk er. Men, jeg bare lurer på om du da ikke vil ha barn, eller om du regner med at du blir bedre i neste svangerskap? Er det noen statisikk på det, er man like dårlig ved alle svangerskapene hvis man har slik ekstremkvalme? Og er man like dårlig hele svangerskapet? Du har jo nå 9 uker bak deg som du ikke trenger å gjennomgå igjen, for å få lov til å oppleve den beste følelsen som finnes i hele verden! Håper du vil prøve akupunktur, og alle andre forslag som kommer her, i håp om å bli bedre, slik at avgjørelsen din ikke blir så tung og så krysser vi fingrene for deg, for at du blir bedre!! Lykke til!!! =)
Bunnies by night Skrevet 28. juli 2009 #25 Skrevet 28. juli 2009 Oj... her har du fått endel krasse svar HI! Jeg er jo i bunn og grunn abortmotstander... men du har min fulle sympati for at dette er vanskelig for deg... Har selv en kusine som var innlagt på sykehus så og si hele graviditeten grunnet ekstrem svangerskapskvalme... hun så rett og slett dødssyk ut. Men hun hadde prøvd lenge å bli gravid så når den endelig satt så ville hun ikke gi opp - men tror hun var temmelig nær en stund... Og for å si det sånn - hun angrer ikke på det den dag i dag at hun sto i det løpet ut... Så jeg håper du holder ut - det er en relativt kort periode av livet ditt - og det du får igjen for det er jo så fantastisk. Men igjen - du har min fulle sympati for at du har det jævlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå