Dunder Skrevet 13. juli 2009 #51 Skrevet 13. juli 2009 Jeg tror mange barn har opplevd enkelte voksne som litt "ekle" uten at det nødvendigvis har skjedd alvorlige (jeg mener her alvorlig i ren instrumentell forstand) fysiske, seksuelle overgep. Personlig har jeg tro på at denne "radaren" til barn ofte stemmer (med mindre den er manipulert frem av andre). Jeg opplevde noe lignende selv da jeg var barn, det var ingen fysisk kontakt, men husker en mann vi kjente som jeg bare ikke likte. Han var alltid veldig hyggelig, men jeg tror jeg reagerte på noe i måten han så på meg på. I ettertid har i allfall jeg tenkt at kanskje det var min "radar" somn slo ut, men jeg kan slevfølgelig ikke vite dette sikkert. Det er kanskje ikke så viktig å finne ut om dette faller inn under seksuelle ovegrep eller ei, du har uansett opplevd en form for overtramp mot din kropp.
Dunder Skrevet 13. juli 2009 #52 Skrevet 13. juli 2009 Beklager, jeg så ikke at denne tråden var avsluttet før nå.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #53 Skrevet 13. juli 2009 Synes heller ikke du skal være skamfull HI!!! Jeg husker min farfar gjorde noe lignende med meg,tøysa mye og tok meg opp på fanget,jeg følte måten han var på var veldig ubehagelig,skulle være nær meg hele tiden og stryke på meg,noe som sikkert mangen besteforeldre gjør,men det var liksom måten han så på meg når han gjorde dette som gjorde at jeg følte det var ubehagelig. En dag jeg var hos dem,så gikk farmor for å kjøpe lunch til meg,og da husker jeg at farfar sa : Kom hit så skal du få se reven min og satt seg ned i stolen og dro opp bukse smekken. Jeg løp inn på vaskerommet og låste døra frem til farmor kom hjem,da sa jeg til henne jeg ville hjem. Har aldri snakka med noen om dette,men jeg tenker veldig mye på det... Så jeg forstår deg veldig godt HI!!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #54 Skrevet 13. juli 2009 Tale, jeg synes du skal passe deg litt her! Hvis HI følte ubehage og trakk seg unna bestefaren sin på bakgrunn av hvordan han kilte henne, så kan det vel tyde på at det lå noe i luften som ikke var helt greit... Å ikke anerkjenne HI sine følelser er dumt av deg synes jeg... Jeg er enig med deg i at det er trist hvis det er sånn at menn ikke kan kile små jenter osv uten at de mistenkeliggjøres... men her er det snakk om HIs forenemmelser og følelser, og det blir noe annet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå