Gå til innhold

Rasisme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo litt snodig da, at stort sett hver eneste gang det kommer en nyhet om at en mann har drept kona + barna, så er de innvandrere.

Noe annet kan dere ikke si, for det er bullshit.

Ja, det skjer/har skjedd av nordmenn, men ikke på langt nær så mange som de av utendlandsk opprinnelse. Tror dere noe annet, så er det i deres hode.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk i tog og hyllet Benjamin fordi han ble drept KUN på grunn av sin hudfarge! At folk dreper hvernadre på grunn av penger, sjalusi eller hva det måtte være er vel ingenting å gå i tog for!

Skrevet

Men kjære deg 11.50; det er vel ingen som har kritisert en hel folkegruppe, er det det? Jeg kan ikke se hvor?

Jeg regner med at de som ikke har det spøtt til overs for slike kriminelle, ei heller har det spøtt til overs for nordmenn som er kriminelle.

"De aller, aller fleste klarer faktisk å oppføre seg" Si meg igjen; hvorfor er fengslene toppet til randen av innvandrere om alle er så greie?

Det lurer jeg på. Hjelpe de ja. Hva med de som får hjelp, som bare gir blaffen? Jeg vet om MANGE!!

Jeg bor (dessverre) en plass der jeg har asylmottak på begge sider av huset, ikke som nærmeste nabo, men nært nok!

Så er det pokker i meg mange som blir drept grunnet lys farge i huden også, ikke glem det!

Skrevet

Benjamin Hermansen ble ikke adoptert som liten - han var norsk! Moren hans er norsk. Alle med mørk hud er ikke utlendinger - datteren min har mørk hud fordi hennes besteforeldre er fra et afrikansk land, som hun aldri har vært i, og som hun ikke vet noen ting om, hun er like norsk som en blond liten jente, selvfølgelig forblir du like norsk selv om du flytter til et annet land, og for statsborgerskap der - men hvis du vokser opp i Norge med norske foreldre og aldri har bodd eller har tilknytning til noe annet land så er du norsk, uansett hvor mørk hud du har. Men dette er en avsporing - mitt poeng er at ja man må kunne snakke om at det er et problem med kriminalitet blandt en del innvandrere uten å bli kalt rasist, men da må man snakke om det på en sakelig måte, og styre unna imbesile innlegg som dette.

Skrevet

Vet du hva HI, jeg er helt enig med deg. Er blitt seksuelt misbrukt av en "pakkis" og nå bare hater jeg dem alle sammen :( De vi hører om i media er som oftest av utenlandsk opprinnelse. leste i avisen for en mnd eller to siden at opptil flere norske kvinner var blitt voldtatt i gynekologstolen av en iransk gynekolog. Han hadde unnskyldt seg med at de kun var ute etter å ta han fordi de var rasistiske og han var av utenlandsk opprinnelse. Hva med taxisjåføren i Stavanger som hadde voldtatt passasjerer på vei hjem? Var ikke han utenlandsk? Det er et faktum at utenlandske menn har et annet syn på kvinner enn det norske menn har, fordi de har vokst opp med en annen kultur enn det vi har. Hvorfor er det greit for pakistanere å slå konene deres? Bruke dem seksuelt som de vil, og tillegg er det kvinnene som blir straffet for det ( Henrettet) I voldtekts statistikk er det påvist at mange av utenlandsk opprinnelse voldtar. Nå har ikke jeg tallene her, men det er fakta. Så slutt å unnskyld utlendinger med at norske menn og voldtar, dreper osv. Som om det er synd på utlendingene her til lands. De kommer hit, snylter på staten. Mange gidder ikke finne seg jobb, lære seg norsk. Går rundt i byene og trør og sitter på biblioteket på internett. Det er hvertfall noe jeg ser her i byen. Kjenner jeg blir så irritert! Stemmer FRP.. Selvfølgelig finnes det de som og jobber hardt for å bli her, lærer seg norsk og finner seg en jobb. Gjør seg til nytte her i landet. Og det er jo flott.

Skrevet

Så hvorfor er alle så raske med å kaste henda opp i været og si. "jeg er ikke rasist altså, men...."? Det er vel ingen som mener at man er rasist fordi man ikke liker kriminelle? Poenget er at når man sier: "innvandrere voldtar, "innvandrere dreper", "fengselet er fylt med innvandrere", da stigmatiserer man faktisk en hel gruppe med mennesker..

Skrevet

Ja for det er kun derfor innvandrere dreper og voldtar! Pga penger, sjalusi og andre"uviktige" ting! Hurra MariaMarihøne82, u har skjønnt det!

Så j***** synd noen kategoriserer enkelte drap som viktig, men andre drap ikke er det! For det var ikke rette grunnlaget liksom!

Jeg skal IKKE bli kalt en rasist når noe skjer med en utlening, men jeg skal vist godta at vi slipper tusner av mennesker inn i landet vårt som er så mye mere enn en rasist!

Skrevet

Jeg synes du blander kortene hi. Benjamin ble stukket ned og drept fordi han hadde mørk hud, det er helt grusomt, og når slikt skjer må man protestere og vise sin avsky. Hadde en hvit norsk gutt blitt stukket ned og drept fordi han f.eks var homofil er det selvfølgelig like grusomt og da skulle jeg gjerne ha gått i tog for han også.. men det faktum at også andre blir drept i Norge i dag, er ikke grunn til å si at vi ikke skal protestere når noen mister barnet sitt bare fordi han var mørkere en en gjennomsnits nordmann. Jeg kjenner ikke tilsaken du sikter til med en gamel dame i nord, men jeg har i alle fall ikke hørt noe om at det var rasistisk motivert.. drap er jo grusomt uansett, det er ikke det, men jeg tviler på at de fleste drap som blir begått i Norge i dag er rasistisk motiverte, ofte er det psykiske problemer og rus som er bakgrunnen.

Skrevet

Benjamin hadde norsk mor men ikke norsk far!

Han hadde derfor utenlandsk opprinnelse!

HI

Skrevet

ja, men herrefred da. jeg har da ikke sagt at noen drap er vikigere enn andre, jeg bare sa at drapet på Benjamin var rasistisk motivert og at vi derfor gikk i tog for å hindre at slikt skjer igjen, og for å vise at vi ikke tolerer det.

Mener du at man skal gå i tog hver gang noen blir drept du da eller? man kan da synes at andre drap er helt forferdelige også, uten at man trenger å gå i fakkeltog for det.

Skrevet

Nei jeg blander ikke kortene mine, men jeg velger å sette spørsmål til hvem som er rasister!

Grunnen til at vi VET at drapet på Benjamin var rasistisk er jo på grunn av draps mennene og den gruppen de var med i! Hvor mange drap skjer i norge det nordmann blir drept av innvandrer, men blir dyttet under en stol fordi man gidder ikke tenke no på motiv utover at "h*n var jo fra et annet krigsherjet land, og hadde psykiske problemer pga dette!"

Hvor mange hvite kvinner blir dept av mørke menn pga av at de ikke har samme syn som dem på ting? Fordi de ikke er fra samme kultur?

Å drepe noen basert på om de er homofile går under katagorien rasisme da, selv om det da ikke er snakk om farge!

Skrevet

anonym 12:03: og alle andre idioter her inne:

-Jeg har en venninne som er blitt voldtatt av 2 etnisk norske, blonde og blåøyde menn, så da har hun rett til å hate alle etnisk norske menn??

-Jeg har en kompis som ble banket opp av 3 etnisk norske menn, knakk kjeven, 2 ribbein, og venstre arm,

-Min tidligere nabo var en etnisk norsk alkoholisert mann som baket opp kjæresten sin flere ganger i uken.

- En elev i klasse til min søster ble seksuelt misbrukt av sin egen etniske norske far

Så da kan jeg egentlig konkludere med at alle etnisk norske menn er voldtektsmenn, alkoholikere og pedofile..

Anonym 12:03 du skriver:

" Det er et faktum at utenlandske menn har et annet syn på kvinner enn det norske menn har, fordi de har vokst opp med en annen kultur enn det vi har"

Så du mener altså at alle utenlandske menn enten han er amerikaner eller kinser har ett dårligere syn på kvinner fordi de er oppvokst med en annen kultur enn det vi har. Javel ja. Tror du trenger å ta den trangsynte lille kroppen din med ut i verden litt, før du uttaler deg. For vi nordmenn er jo så "perferkte"

Tragiske kvinne menneske

Skrevet

12.21; Og dette du ramser opp her har ikke skjedd tusen ganger andre veien?! Du er like mye idiot du. Folk må få ha sine meninger om idioter av noen mørke, og om du bruker de små grå bare bittelitt, så tror jeg du skjønner at ingen her synes disse du nevner i innlegget ditt er mer aksepterte enn mørke! Blir oppgitt over dumme folk som deg!

Skrevet

12.21 Jeg sa ALRI at nordmenn er perfekte. Og med utenlanske menn mener jeg vel helst dem som er fra Pakistan, Iran, Irak. Gjelder såklart ikke alle, men er det ikke fakta at kvinner derfra er undertrykt kanskje?

Står vel mye i Koranen hvordan menn har rett å behandle kvinner eller noe.

Er det ikke fakta at kvinner som har flyttet til Norge med familien sin som har funnet seg en norsk menn har blidd myrdet av sin egen far/bror? Såkalt æresdrap. Kaller du ikke det et annerledes syn på hva som er greit og ikke i Norge er det vel heller du som er tragisk.

Tror forresten det er ganske naturlig at man trekker alle under samme kam når man hører så mye dritt i media om hvilke utlendinger som utfører diverse handlinger. Han som voldtok i gynekologstolen, han taxisjåføren som voldtok. Han som misrbrukte meg sexuelt ble aldri stilt ansvarlig for det selv om dte ble anmeldt. Det ble bare henvist. Men det gir meg selvfølgelig ikke rett å hate alle utlendinger. Synes bare utlendinger generelt er så jævla unnskyldt hele tida. " Å stakkars dem, kommer fra et land med krig og elendighet. Kanke sende dem tilbake da. Voldtar de sa du? Helt greit det, norske menn voldtar jo like mye.

Skrevet

Les Koranen før du uttaler deg din fitte. Sånne idioter som deg fortjener å bli voldtatt, helst av en svart mann,,, oolalalalala

Skrevet

Kriminalitet

Innvandrere er, sett under ett, overrepresentert i kriminalstatistikken [21]. Det er imidlertid ikke innlysende at alle innvandrere skal sees under ett. Andre generasjons innvandrergutter er overrepresentert i kriminalstatistikken når det gjelder alvorlige kriminelle forhold (ran over 1000 kr, vold, slåsskamp med våpen), mens etniske norske ungdommer oftere begår småkriminalitet (snike på trikk/buss, naske, drive hærverk). Innvandrerjenter begår mindre ulovligheter enn norske jenter.

Som helhet straffes ikkevestlige innvandrere langt oftere enn etnisk norske ungdommer. (7,7 % mot 3,9 %). Bildet må likevel nyanseres: Innvandrere fra noen land (Kina og Filippinene) er tydelig underrepresentert i statistikken, mens andre land (Iran, Somalia, Irak, Marokko) er overrepresentert. Innvandrerungdom er overrepresentert i rusmiddelkriminalitet, men samtidig er det flere totalavholdende innvandrerungdommer enn etnisk norske ungdommer. Menn med utenlandsk opprinnelse er kraftig overrepresentert blant anmeldte voldtektsforbrytere [22]. Kriminaliteten er ikke spredt jevnt utover. En gruppe på 3 % av alle siktede står for 35 % av alle oppklarte forbrytelser.

Kriminalitet blant innvandrere og innvandrerungdom kan langt på vei forklares med de samme mønstre som brukes for å observere annen kriminalitet: Manglende deltagelse i skole og arbeidsliv, økonomiske forhold og boforhold, foreldres utdanningsnivå og deltagelse i arbeidslivet, psykisk ustabilitet som følge av traumatiske erfaringer, og generelt fraværet av positive bindinger til samfunnet. Polarisering i forhold til storsamfunnet og til andre grupper kan også bidra til å øke kriminaliteten.

Skrevet

DRAPSSTATISTIKKEN for 2001, 2002 og hittil i år viser at nærmere 27 prosent av de domfelte/siktede er utlendinger eller norske borgere med utenlandsk opprinnelse. Den samlede innvandrerbefolkningen i Norge tilsvarer til sammenligning omtrent syv prosent av befolkningen. Dette forholdstallet tilsier at utlendinger og norske statsborgere med utenlandsk opprinnelse er seks-syv ganger oftere domfelt/siktet for drap sammenlignet med etniske nordmenn.

Registrerte anmeldelser for voldtekt og voldtektsforsøk viser en enda høyere andel utlendinger (inkludert norske statsborgere med utenlandsk opprinnelse). Hittil i år er 51 prosent av anmeldelsene for denne type forbrytelser knyttet til sistnevnte gruppe, mot 36 prosent i fjor og 46 prosent i 2001. Når det gjelder siktelser for grove legemsbeskadigelser, er tallene også bekymringsfulle. Personer med utenlandsk opprinnelse står bak ca. 40 prosent av anmeldelsene for grov legemsbeskadigelse de siste tre årene.

Dette er noen år gammelt, men fant det når jeg googla det.

Skrevet

Selvfølgelig har det skjedd andre veien. Drap, ran og voldtekter skjer over hele verden det. Men ved å bruke ord som "utlendinger", "innvandrere", "pakkiser", så dømmer dere ikke bare gjerningsmennene, men hele folkegrupper.

Enten så får dere tenke over ordbruken deres, eller så får dere bare innrømme at dere ikke liker folk med annen kultur/hudfarge/religion generelt.

Skrevet

Fy faen du er dum marihøna. Evneveik sier nå bare jeg!

Skrevet

shut the fuck up!!!

hvorfor sier ikke norske jenter noen ting når de ligge under en pakistater, får gratis kokain og sprit? og når dere plutselig blir dumpet er dere blitt voldtatt lissåm?

dere er så desperate, så kåte som ligger med hvem som helst i fylla. prøv å bevise noe annet. jeg har aldri, aldri sett kvinne ha så gode muligheter i samfunnet og likevel selge seg så billig.

seff mange menn utnytter kvinner som er så billige som selger kroppen sin for dop og alkohol (noe norske jenter er veldig flinke i, særlig i oslo) har sett så mange tilfeller med egne øyne. forskjellen mellom norske og utenlandske menn er at norske gidder for det meste ikke å bruke penger på dop og alkohol for disse jentene, men utenlandske gjør det. jeg kjenner jenter fra vgs som hadde sex med utenlandske menn for kontantkort. herre allah... se hvor lavt dere sunket. hvorfor er det ingen untenlandske jenter i norge som blir voldtatt av utenlandke menn? fordi vi er ikke like billige/ dumme.

hvis afrikanske, østeuropeiske kvinner kommer hit og selger kroppen sin er det fordi de har barn som gråter av sult. hvorfor gjør dere det?

incest statistikken er så mye høyere i skandinavia enn i andre land. mange er kåte sexgale mennesker som ikke viser respekt for blod og familie engang. det skjer ikke i utenlandske familier. hvorfor er det ingen som nevner den statistikken?

Skrevet

"ok". Godt poeng13:02. Imponerende argumentasjon, virkelig. Applaus til deg!

Skrevet

Ja, rasist er du nok hi. Siden du spør.

Som sagt over, stigmatiserer du hele grupper med mennesker, og ser på hudfarge/kultur som den avgjørende faktor for det kriminelle disse menneskene har gjort. Bare så rart at kultur og hudfarge ikke spiller noen trille for deg om kriminaliteten blir utført av en blond og blåøyd nordmann?

Og jeg forundres til stadighet over kommentaren "send dem hjem!" Norge er faktisk landet de bor i nå, og de er hjemme, like mye som meg. Vi som er født og oppvokst i Norge, men norsk utseende, har faktisk ikke enerett på å bo her. Jeg er for mer åpne landegrenser i sin helhet, kanskje fordi jeg ikke er like egoistisk som enkelte? Norge er et rikt land, og ja, vi har råd til å dele det med andre, som ikke var så heldige med hjemlandet de ble født i / stammer fra.

Jeg blir helt matt av hatet mot andre kulturer som gror fram i dagens samfunn, måtte Siv Jensen aldri komme til makta!

Skrevet

Sitter du her og påstår at incest ikke skjer i utenlandske familier? Hvor dum er du?

Skrevet

Tusen takk for det annie 12:44. Vedder på at du har en svart mann eller noe siden du føler deg så til de grader tråkket på tærne. Siden du skal forsvare hele gjengen.

Skrevet

Herregud 13.07, innlegget ditt var hvertfall dagens dummeste,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...