Gå til innhold

Rasisme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rasisme sa du??

Siden 1990 har over 100 nordmenn blitt drept av innvandrere.

Det er flere falne enn kompani Linge hadde under siste verdenskrig.

Politiet hevder de har kontroll.

Til sammenlikning har nordmann drept ÉN innvandrer siden 1945!

Holmlia 27. januar 2001...

Benjamin Hermansen ble stukket til døde.

Seks dager senere går 40.000 i tog mot rasisme.

Gjerningsmennene dømmes til fengsel i 15 og 16 år

Natt til 1. november 1998 blir Rune Berg lett offer for en gjeng av fremmed opprinnelse.

Hovedmannen var tilbake i Oslo-gatene før det var gått tre år.

Ingen gikk i tog mot rasisme...

Og Rune er ikke alene...

Ikke rasist, bare realist!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmål, disse nordmennene som er drept av innvandere, var de av utenlandsk opprinnelse? Du er klar over at norsk statsborgerskap gjør en til nordmann? enten man er rød, gul, blå eller grønn.

Derfor er ikke tallene dine reelle. Mer enn en norsk statsborger har drept en person med innvandrerbakgrunn i Norge siden 1945.

Statistikk er gøy...

Skrevet

Er ikke mine tall, og heller ikke jeg som har skrevet det. Men det har ikke noe å si om de nå har norskt statsborgerskap, da de fortsatt har utenlandsk opprinnelse.

Du vet hva opprinnelse betyr sant? At man opprinnelig er fra et annet land, og det endrer seg ikke med statsborgerskap eller noe annet for den saks skyld.

Så om det var DET som skulle endre tallene "mine" blir det feil, men om statestikk viser noe annet er det greit.

Poenget mitt er fortsatt der! Tallene er uansett skremmende!

Skrevet

Du skjønte ikke dette du?

Poenget mitt var at det kan utmerket stå at det er en nordmann som er drept, og personen er av utenlandsk opprinnelse. Mye statistikk opererer med statsborgerskap, ikke etnisk tilhøighet.

Skrevet

Joda det klarer jeg fint å forstå! Men så er det sånn at man kan velge å følge statestikken uansett da. Med tanke på at folk er så flinke å dra det opp i alle sammenheng. Da må man jo være såpass at man klarer å se at det faktisk kan være noe i det!

Skrevet

Nei, man kan ikke se at det er noe i det før man vet med hvilke kriterier statistikken er laget. Statistikk kan lyve.

Skrevet

Der var jo en smule forskjell i straffene her da...... Sier jo en del om den naive snillismen til nordmenn..... Vi er livredde for å bli oppfattet som rasister, noe mange innvandrere vet å utnytte ved å skrike rasisme.......

Skrevet

Jeg er ikke rasist, men det er pokker i meg mange utlendinger jeg ikke tåler.. de tar over landet og lager helvete her..

Skrevet

en annen ting; alle, absolutt ALLE voldtekter som er anmeldt de siste 8 årene i oslo og akershus er begått av ikke-etnisk norske/vestlige menn. dette er politiets tall og sto i dagbladet for en stund siden. (dette er kun voldtekter, og tror ikke det innebefatter incest og slikt)

Skrevet

Hæ? Benjamin Hermansen var da ikke innvandrer.

Jeg skulle gjerne sett statistikkene dine og definisjonen din på innvandrer/nordmann og gjerne også en begrepsavklaring når det kommer til hva du legger i "rasisme."

Skrevet

Ikke ALLE voldtekter, men alle overfallsvoldtekter. Ille nok i grunn...

Stemmer FRP ved valget, jeg.

Skrevet

Er du klar over hvor mange voldtekter som ikke anmeldes? Hva får deg til å tro at norske menn ikke voldtar?

HI, jeg vet om flere drap (gjort av nordmenn) på personer av utenlandsk opprinnelse enn det du nevner. Sjekk kildene dine en gang til. Eller vær mer kritisk i forhold til hva du velger som kilder.

Skrevet

Benjamin Hermansen var av utenlandsk opprinnelse.

Skrevet

Benjamin's far var utenlandsk og moren var norsk. Noe som gjør at hans opprinnelse var "halvt" utenlandsk. Drapet skjedde uansett pga at han ikke var 100% norsk, og det vil da si at det var rasistisk grunn for drapet!

Ene fikk straff på 18 år noe man ikke ofte ser i saker i norge.

Skrevet

Uansett om en person var mørk, gul, lill, bøå eller hva den måtte ha av en farge og dreper en "hvit" ergo norsk statsborger spør jeg. Hvorfor er det slik at mye av kriminaliteten i Oslo foregår i innvandrergjenger?

Hvorfor er det f.eks ikke slik i Tromsø?

Å Svaret har æ førr hælvette åsså..

Fordi i Oslo er det kjempevanskelig for innvandrerbarn, og voksne generelt sett å bli integrert i det fine norske samfunnet. På grunn av økonomiske forskjeller havner de gjerne i områder med mennesker med samme bakgrunn, og derfor om det oppstår en ond sirkel er det lett for barn og ungdommene å bli med i denne onde sirkelen. Og denne onde sirkelen vil ikke forsvinne før integreringspolitikken i de store byene forandres, og menneskene ikke er nærmest tvunget til å flytte inn i de områdene hvor barna lett havner i feil miljø.

I tromsø er ikke dette et stort problem, da de havner ikke i "ghettoer" og derfor danner seg en egen oppfatning av hvordan livet må være og atde norske ikke vil ha noe med dem å gjøre. De bor som nærmeste naboer til både politikere og kjendiser, og blir raskere integrert fordi de er tvunget til dette, og ikke kanskjule seg blant de andre med samme bakgrunn

Skrevet

Så det har ingenting med å gjøre at det er kanskje pittelitt flere innvandrere i Oslo enn i Tromsø altså...??

Ikke at jeg ikke tror du har rett i at man sikkert er flinkere til å integrere innvandrere i nærmiljøene i Tromsø altså, men tror likevel jeg har et poeng her faktisk...

Skrevet

jeg er enig i at invandrere gjør mye galt, men når man ser på hele bildet så er det den norske loven feilen ligger hos. indentitesløse invandre får komme til norge uten å bli evaluert av psykologer får de bosette seg her. folk fra veldig fattige og krigsrammede land får også komme hit, uten at myndighetene vet om det feiler dem noe psykisk. de får så lett komme seg i det norske samfunnet at det er idiotisk. det er som å sette en barneskoleelev blandt akademikere og forvente at de skal gjøre samme jobben.

Skrevet

men dette med de tallene vet er helt sikker feil. det er flere innvandrere som er blitt drept av nordmenn. bl.a. moren til kompisen min for noen år siden i nordnorge, ble drepte av den fulle, norske stefaren. ble ikke noe stor sak av det. begge barna og moren var fra et annet land.

alle disse barna som blir for seksuelle overgrep blir det av en i familien for det meste da, men uansett, det er bare nordmenn. teller ikke overgrep mot barn som voldtekt nå?

Skrevet

Hva er egentlig poenget med dette innlegget? At innvandrere dreper og voldtar? For det gjør faktisk nordmenn også.

Er du ute etter å dømme en hel folkegruppe, på grunn av noe som NOEN innvandrere har gjort? Eller prøver du å fortelle at ALLE innvandrere er kriminelle?

Og hvis du kan dømme en hel gruppe med mennesker for noe som bare noen få har gjort, hvorfor gjør du ikke det samme med nordmenn? vis en nordmann dreoer, er vi alle drapsmenn, ikke sant?

Vi kan vel alle være enige i at drap og voldtekt er forferdelig, uansett bakgrunn og hudfarge på gjerningsmannen?

Skrevet

Nordmenn gjør også det ja, men ikke på langt nær så mange som invandrerne gjør, det får man ikke lagt under en stol. Hver eneste dag hører man om kriminelle handlinger, og det er ikke like mye nordmenn som står bak, som det er invandrere.

Noen invandrere sier du?! Det er mer enn noen! Det er mange av de! Selvfølgelig finnes det flotte asylsøkere også, jeg er ikke rasist, men jeg har fått nok av den herjingen enkelte holder på med.

Send de for pokker meg hjem om de ikke kan oppføre seg!

Skrevet

haaallllooo???!!! jeg presiserte jo nettopp at det var ANMELDTE voldtekter jo! dessuten presiserte jeg også at det ikke innebefattet inscest, som ofte begås av vestlige menn...

Skrevet

Dette er det dummeste og mest imbesile innlegget jeg har sett på lenge. Gratulerer hi. Du har virkelig tatt debatten til et nytt lavmål! Maken til fehue. Er det noe som skremmer meg så er det folk som deg, hvordan er det mulig.. Benjamin var norsk. Etnisk tilhørighet har med kultur å gjøre, du blir ikke utlending av å ha mørk hud vet du. Drapet var rasistisk fordi han ble drept på bakgrunn av hudfarge, det er et rasistisk motivert drap. Og hvor pokker har du det fra at Benjamin er den eneste som har blitt drept av en nordmann?

"ikke rasist bare realist” - hvis du kaller Benjamin for innvandrer og tror på alt sprøyt du leser så gjør det deg kanskje ikke til rasist men du er i alle fall ingen realist. Og til slutt - hvis du hadde et ønske om å starte en debatt om innvandrere og kriminalitet, så er jeg enig i at man noen ganger må tørre og ta bladet fra munnen og snakke åpent om problemet - men da må man være realistisk, og ialle tilfelle fører ikke vås som dette noe sted - slike innlegg tar debatten bare enda lengre inn i granskauen.

Skrevet

Benjamin ble adoptert som liten han. Om noen norske dreper mørkhudete, skal dette snakkes om gang på gang på gang på gang. For som alle må lære; "det er ikke bare mørke som dreper"

Er så lei av å høre det der, for om du sammenligner, så er statestikken høy over hvor mange mørke det er vs nordmenn.

Om jeg får meg irakisk statsborgerskap, så er jeg banna bein aldri 100% irakisk. Jeg er like mye opprinnelig norsk, uansett hva som står på et papir. Men jeg sammenligner ikke Benjamin med rasister, han bodde vel her omtrent hele livet sitt.

Det ble tatt opp her for litt siden også, at utlendinger/innvandrere stod for mesteparten av kriminaliteten. Si meg, hvorfor er de fleste norske fengslene overbooket med mørke? De er stappfulle av de. Hvorfor sendes de ikke hjem, istedenfor å fylle opp fengslene og bruke penger på de? Hurra for den norske stat!!

Man er nødt til å kunne ha sin mening om dette uten å være rasist, er hipt det skjønner jeg, å slenge rundt seg om at alle er rasister, bare de har en formening. Skjerp dere!! Jeg har flere utendlandske venner, er ikke rasist, men jeg har mitt syn på enkelte!

Skrevet

Jeg er faktisk helt enig med at man må slutte å dille og dalle med de innvandrerne som kommer hit og utfører kriminelle handlinger. Men man kan ikke diskriminere en hel folkegruppe på grunn av enkeltmenneskers handlinger.

Ikke alle muslimer, pakistanere, somaliere er kriminelle. De aller, aller fleste klarer faktisk å oppføre seg. Og så må man faktisk ta i betrakting gjerningsmennenes bakgrunn da. man kan ikke sammenligne en fattig somalier som kommer rett fra et krigsherjet land med en nordmann født og oppvokst på beste vestkant liksom. man må faktisk gi hjelp til de som kommer hit, og ikke bare stue de vekk i ghettoer. da ber man jo om bråk.

Og Benjamin Hermansen ble drept ene og alene fordi han hadde en annen farge i huden. Skulle bare mangle at den saken fikk oppmerksomhet...

Skrevet

Jeg har selv ikke fått skrevet noe på dette innlegget etter jeg fikk svart igår, da jeg sa at dette ikke er mine tall og heller ikke jeg som har skrevet det. Synes derimot det var interesant, og ville høre folks meninger om det som faktisk man skal fram til med det.

Med tanke på alt annet ubetydelig dritt som blir lagt ut her inne, er dette noe jeg finner interesent. Hvor folk velger å føre debatten blir opp til dem, og ingenting jeg kan styre uansett.

Dette var ikke et innlegg for å poengtere at innvandrere dreper og at ikke nordmann gjør det, for det vet jo vi alle er feil. Innlegget er, som jeg håpet folk ville forstå, et spørsmål om hva som faktisk blir sett på som rasisme. At så mange går i tog mot rasisme når en mørkhudet blir drept, men det er "ikke så viktig" når det er en etnisk norsk.

Det blir laget sanger, folk demonstrerer, og det blir satt store spørsmål til nordmenns tanker om mørkhudede! Vil blir alle satt i bås som rasister!

Om tallene ikke stemmer, som jeg også sa tidligere, så stemmer de ikke. Poenget mitt er der fortsatt. Var Benjamin ikke av utenlands opprinnelse når han var mørkhudet, neivell men poenget mitt står fortsatt der også.

Hele tiden leser jeg om etnisk norske som blir drept av mennesker med utenlandsk opprinnelse! Å hva er det? Det er "trist"!

Er det andre veien. Hva er det? Det er rasisme! Skal man dra inn å bruke rasisme hver gang en mørkhudet opplever noe urettferdig skal det for pokker meg fungere begge veier!

Bare synd vi åpner "våre hjem" for en gjeng rasister da..vel vitende om at mange av de(IKKE ALLE) er tikkende bomber, og at det oftest bare handler om å være på feil plass til feil tid!

Var en dame her i nord som i vinter ble drept på trappen til sitt eget hjem da hun var utfor en morgen. Hun ble knivsukket av en for henne ukjent mann av utenlandsk opprinnelse!

Jeg skulle gjerne gått i det toget for henne jeg!

Kjøper gjerne den sangen tilegnet denne mammaen!

Synd at ingen av delene eksisterer!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...