Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #26 Skrevet 5. juli 2009 - Downs eller andre alvorlige lidelser hos fosteret - voldtekt tok abort for noen år siden, da var grunnen at jeg ville blitt alenemor, bf ville blitt utstøtt av samfunnet sitt og inntekstgrunnlaget mitt ville falt bort. Jeg hadde ikke verken ressurser eller mulighet til å gi barnet et godt liv. Hadde brukt beskyttelse. Nå er jeg i et samboerforhold og hadde ikke tatt abort nå hvis prevensjonen hadde svikta. Angrer hver dag, men at jeg kommer til å brenne i helvete, det tror jeg ikke. Mitt barn hadde ikke fått et godt liv. Hvis jeg hadde fått barnet og det hadde endt opp i barnevernskverna e.l. hadde jeg nok vært reddere for å brenne i helvete. Jeg personlig syns det er en større synd å føde et barn som ikke har mulighet til å få et normalt liv enn å ta abort tidlig i svangerskapet. Den største straffen etter aborten kommer fra min egen hjerne. Ikke fra mennesker som slenger usaklig dritt på sånne sider som dette. Fosteret føler ikke smerte, det dør før aborten utføres.
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #27 Skrevet 5. juli 2009 Det måtte være hvis fosteret ikke kunne leve på egenhånd etter at det var født. Før jeg ble mor ville jeg nok svart at dersom barnet ikke er "normalt" ville jeg tatt abort, men det er rart hvordan mors- og beskytterinstinktene dukker opp og overskygger alt annet =o)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #29 Skrevet 6. juli 2009 Voldtekt er grunn nok, selvsagt. Utover det vet jeg ikke, det er vanskelig følelsesmessig, men helsen tillater ikke flere barn. Det ville vært krise om jeg ble gravid, men tror jeg ville hatt store problemer med å ta abort likevel.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #30 Skrevet 6. juli 2009 Jeg tok abort rett og slett fordi jeg ikke var ferdig med å leve livet.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #31 Skrevet 6. juli 2009 kromosomfeil som oppdages på ul, store avvik eller ting som gjør at barnet ikke får et normalt og godt liv. Jeg er ikke en person, ei heller som mor, som er i stand til å ta meg av et annet menneske hele døgnet som gulper og sikler og bruker bleie resten av livet. Jeg har ikke tålmodighet til å vente på "store fremskritt" som "idag rørte han på øynene!!! ! (i en alder av 12 år)....... Vi har flere barn, vi måttet flytte og kjøpe bil- igjen, og det er for stor omveltning for hele familien. takk Gud for at det er mitt valg hva jeg gjør med meg og min kropp. For uansett hvordan man forsøker å vri på likestililngen her tillands, så er det og vil alltid være JEG som selv bærer frem MINE BIOLOGISKE barn...
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 6. juli 2009 #32 Skrevet 6. juli 2009 Hm...flere av dere som skriver at dere hadde valgt å fjerne et foster hvis det ble påvist Downs..det hadde ikke jeg gjort. Hadde jeg fått vite om alvorlige store avvik, et barn som ikke hadde fått livsverd i det hele tatt, hadde det vært en annen sak. Jeg dømmer dere ikke i det hele tatt, bare det jeg tenker:-)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #33 Skrevet 6. juli 2009 Biss med twins: har du lagd en anonym tråd for så å henge ut andre? Ser ikke helt hvorfor du ellers har behov for å fremheve din skinnhellige kristelige mening for hvert svar som ikke er i tråd med din livsfilosofi? Det er INGEN som gjør noe som helst ulovlig mot NOEN når de selv velger abort i Norge. Det er heldigvis ikke du som bestemmer over våre kropper...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #34 Skrevet 6. juli 2009 At jeg hadde blitt gravid nå. For pga de medisinene jeg nå bruker, så er der mer enn 80% sjanse for store misdannelser, da medisinen egentlig er litt som et hinder for skikkelig celledeling. Og som kjent er en graviditet FULL av celledeling i starten. Og det er legene som sier jeg må ta abort om jeg nå blir gravid. Regner med de vet hva de snakker om. Så her blir det ikke flere barn, for min alder tilsier at det heller ikke bør skje.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 6. juli 2009 #35 Skrevet 6. juli 2009 Hahaha..første gang jeg har blitt kalt skinnhellig kristen, den lo jeg godt av:D Nei, jeg har ikke lagt ut denne tråden. Og har to aborter bak meg. Tror du bare har litt tungt for ting, jeg, hvis du fikk denne oppfatningen av innlegget mitt.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #36 Skrevet 6. juli 2009 Det at jeg hadde blitt gravid, orker ikke gå gravid nå.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #37 Skrevet 6. juli 2009 Hadde jeg blitt gravid nå, så hadde valget blitt abort. Fordi jeg allerede har to tette barn og den minste er to måneder og den største er nå 14 måneder. Og det hadde vært av hensynet til helsen min og psyken, til de eksisterende barna og for forholdet sin del. Tror alt hadde lidd under det hvis jeg fikk en til så fort. Vil gjerne ha et barn til, men ikke før om noen år.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #38 Skrevet 6. juli 2009 Hvis jeg hadde blitt voldtatt eller hadde vært narkoman og uteligger ville jeg nok anse det som det beste å tatt abort. Jeg er igrunn blitt ganske sterk motstander av abort pga "filleting" som ONS osv.. Jeg ser litt anderledes på det etter at jeg selv ble mamma.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 6. juli 2009 #39 Skrevet 6. juli 2009 Jeg tror ikke det finnes en god nok grunn for meg..Kanskje,kanskje om fosteret hadde så store feil at det uansett ikke hadde vært levedyktig.Men jeg kjenner meg selv såpass at jeg nok ville tatt sjansen på at legene hadde tatt feil,og valgt å få barnet uansett..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #40 Skrevet 6. juli 2009 Meg som svarte helt øverst. Jeg unngår å bli gravid fordi jeg vil unngå abort. For som sagt, jeg er ferdig med barn. Men det finnes jo så gode preventiver i dag, at hvis en bruker de som sikre, og bruker de som de skal, så blir en ikke gravid. Sikkert en påstand som har unntak, men jeg har ihvertfall ikke blitt gravid i alle årene jeg har brukt hormonspiral.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #41 Skrevet 6. juli 2009 Jeg hadde definitivt tatt abort hvis det ble påvist Downs.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #43 Skrevet 6. juli 2009 Hadde også tatt abort hvis det ble påvist Downs, eller annen alvorlig sykdom eller skade.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #44 Skrevet 7. juli 2009 Tror nok jeg hadde blitt trist først hvis jeg hadde fått vite at barnet mitt hadde downs, men hallo?? bestemt at de ikke hadde livets rett kun fordi de har downs? ALDRI. Kjenner flere med downs, og de er fullverdige og fantastiske mennesker - som lever fullverdige og lykkelige liv. ville aldri tatt livet av barnet jeg bar kun fordi det var litt annerledes.... ville kanskje tatt abort etter voldtekt, men kan ikke si sikkert.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #45 Skrevet 7. juli 2009 Tar ikke abort, med mindre det sto om fare for mitt eget liv.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #47 Skrevet 7. juli 2009 Jeg var ung og skulle delta i VM. Veldig glad i ettertid at jeg gjorde det. I dag er situasjonen en annen og jeg er lykkelig gravid og nå passer det. Hadde vært veldig kjedelig og lagt karrieren på hylla den gang, uten å ha fått vist hva man er god til. I dag ville jeg ALDRI tatt abort, ikke om jeg får vite at barnet er sykt.
Joikaboll@ Skrevet 7. juli 2009 #48 Skrevet 7. juli 2009 For å svare konkret på spørsmålet: En graviditet.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #49 Skrevet 7. juli 2009 Jeg mistenkte at jeg var graivd for et par uker siden, men var heldigvis ikke det. Jeg visste med meg selv at et svangerskap nå ikke hadde vært noe jeg ønsket. Så dersom det ikke er noe jeg er 100 % engasjert i eller ønsker, ville jeg tatt abort.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 7. juli 2009 #50 Skrevet 7. juli 2009 Hvis fosteret hadde hatt hjernen utenfor kraniet eller lignende lidelser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå