Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 At jeg blir gravid. Jeg er ferdig med barn. Beskytter meg godt og tar ingen sjanser, nettopp fordi jeg ikke vil ha flere barn.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 At det ikke passer er god grunn nok for meg. Hadde det skjedd nå, helt tilfeldig, så hadde det vært uplanlagt, men det hadde ikke vært ubelelig. Og til nn over her, hvorfor steriliserer du deg ikke om du er ferdig med barn?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har tatt en abort. Og det holdt med en. Min situasjon: Ung, bare 15 år gammel. En kondom som tydeligvis sprakk, selv om jeg aldri så noe til det. Angrepille fantes ikke på den tiden. Det var et forferdelig valg og jeg har aldri grått så mye som jeg gjorde i den tiden. Jeg hadde ikke ressurssterke foreldre som kunne hjelpe heller, i verste fall hadde jeg droppet ut av ungdomsskolen pga babyen og den hadde antakelig hatt sin oppvekst i barnevernssystemet. Enkelte barn burde ikke bli født og dette var et av dem. En del år senere og med en helt annen livssituasjon så fikk jeg mine planlagte barn. Og da kunne endelig gi meg fred for avgjørelsen jeg tok den gangen, da skjønte jeg hvor riktig den var.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 Fordi jeg ikke har lyst til å gå gjennom det inngrepet når jeg heller kan bruke hormonspiral. Hormonspiral er så og si like sikkert som sterilisering når den sitter der den skal, og byttes når den skal.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Før var jeg helt sikker på at hvis jeg f.eks. ble gravid etter eb voldtekt, skulle jeg ta abort. Nå som jeg har vært prøver i over et år, og kroppen min ikke sammarbeider med syklusene, vet jeg ikke lenger... Hadde jeg blitt gravid, vet jeg ikke om jeg hadde turt å ta vekk spiren... Tenkt om det var min eneste sjangse til å bli mor?
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 4. juli 2009 #9 Skrevet 4. juli 2009 Jeg kommer nok til å sterilisere meg når jeg blir ferdig med barn, har blitt gravid på både spiral og minipillen.. Tok første abort da jeg var 14. Det var grunnen. Andre vil jeg ikke fortelle om, men det hadde dere skjønt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #10 Skrevet 4. juli 2009 Viss det blir påvist kromosonfeil eller alvorlige misdannelser på ultralyd. Eller graviditet som følge av voldtekt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #11 Skrevet 4. juli 2009 downs eller store avvik på barnet påvist ved ul/fostervannsprøve. Høres stygt ut når jeg sier det, og kanskje hadde jeg ikke gjort det likevel - men per her og nå, og med tanke på de barna vi allerede har, ville jeg gjort det.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #12 Skrevet 4. juli 2009 Vi har bestemt oss for at jeg skal ta abort om jeg mot alle odds skulle bli gravid nå, mot alle odds da jeg har spiral. Jeg er alvorlig syk, og er knapt i stand til å ta meg av de barna jeg har. Det er nok for min kjære også, nå når jeg bare blir verre og verre til jeg tilslutt dør. Jeg vil heller bruke det overskuddet jeg har på å gi kjærlighet til de barna jeg har, i stedet for å slite meg ut med enda flere.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #13 Skrevet 4. juli 2009 Vi har prøvd å få barn i snart tre år. Jeg ville tatt abort hvis det var kromosomfeil eller alvorlig feil med fosteret. Hvis jeg hadde blitt voldtatt ville jeg ikke tatt abort hvis det var mulig å holde det skjult for den biologiske faren.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #14 Skrevet 4. juli 2009 Har tatt en abort tidligere. Da var jeg alenemor til et barn på halvannet år, hadde sovnet på nachspiel og våknet av at en mann forgrep seg på meg. Fikk dytta ham unna, men lite ante jeg at de sekundene var nok til å gjøre meg gravid. Har aldri angret på aborten. Ikke at dette egentlig har noe med selv spørsmålet som blir stilt da.. Jeg ville tatt abort hadde ultralyd vist avvik jeg ikke er interessert i å leve med, det være seg kromosonfeil eller andre misdannelser. Abort ville det også blitt blir jeg gravid etter fylte 40 år eller deromkring. Ville også tatt abort hadde jeg vært usikker på hvem barnefaren er eller dersom jeg hadde blitt gravid etter et overgrep/voldtekt.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 5. juli 2009 #15 Skrevet 5. juli 2009 Jeg ble gravid på hs og vet om to andre..så og si er ikke 100 %:-)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 Dersom jeg skulle bli gravid igjen, tar jeg abort. Det er grunn nok.
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #17 Skrevet 5. juli 2009 At jeg blir gravid etter voldtekt el, eller at tidlig UL (og så bekreftet av fostervannsprøve) viser store avvik på foster. Slik det er nå i hvertfall. Godt mulig jeg ville endret mening om jeg stod i en av overnevnte situasjoner eller blir gravid i en helt annen situasjon. Jeg er f.eks nå høyst uplanlagt gravid, vi orket egentlig ikke tanken på en til og det passet ekstremt dårlig, men abort var helt uaktuelt for oss begge likevel. Vi hadde slurvet litt med prevansjonen den ene gangen, da fikk vi ta ansvar for det også. Nå gleder vi oss kjepemasse til en nr 4 ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #18 Skrevet 5. juli 2009 Måtte de som tar abort brenne i helvete. Evig pinsel er det eneste rettferdige for slike mennesker. Tenk å avlive sine egne barn. Tenk for en smerte fosteret har når armer og bein blir revet av før hodene blir knust.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #19 Skrevet 5. juli 2009 Om det ble oppdaget at barnet var alvorlig sykt, ville jeg ha tatt abort. ellers ser jeg ingen grunn til at jeg som voksen, i et stabilt forhold skulle gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #20 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har 1 barn,og vil per nå ikke ha flere barn,så tanken er at dersom jeg hadde blitt gravid,ville jeg tatt abort.Men vet ikke om jeg virkelig ville klart det dersom det ble en reell situasjon. Er i et fast forhold m barnefar,og bruker p.piller.Har brukt samme type i 14 år,og aldri vært uplanlagt gravid eller tatt en abort før. Vil ikke sterilisere meg.Kan jo være at lysten til å få et barn til dukker opp....
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #21 Skrevet 5. juli 2009 Aldri. Over mitt dødeliv (bokstavelig talt)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #22 Skrevet 5. juli 2009 Alvorlig sykdom hos barnet er god no grunn for meg til å ta abort. Ellers hadde jeg vel ikke gjort det.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #23 Skrevet 5. juli 2009 jeg tok abort for 9mnd siden. Det var et klokt valg fra min side. Jeg var 22år, alene med datteren min på 10mnd, alenemor (ikke samme far), og hadde akkurat begynt på siste året på studiene mine. ALDRI angret på det
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #24 Skrevet 5. juli 2009 Hvis jeg ble gravid p.g.a voldekt. Og dersom barnet hadde downs eller andre "alvorlige" sykdommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå