Gå til innhold

Nicket "I Jesu navn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ble jeg sulten.

I Jesu navn går vi til bords, spise, drikke på ditt ord. Deg Gud til ære, oss til gavn, så får vi mat I JESU NAVN!

AMEN!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, mulig det ikke ble helt rett. Mange år siden jeg sang den sangen.

Skrevet

Tror ikke den som bruker det nicket er kristen. Vedkommende har sikkert bare laget det for å provosere.

Skrevet

Jeg tror at hun har laget det for å være harry og tullete.

Men ikke så rart at en haug med kristne hiver seg over henne og er dømmende da, typisk kristne...

Skrevet

"Stryk kristenkorset av ditt flagg

og heis det - rent og rødt!

La ingen by deg det bedrag; at frelseren er født"

Arnulf Øverland

Skrevet

Anonym 15.59:

Hvis du ikke har fått med deg nicket, kan du vel bare la være å uttale deg, da!

Skrevet

Når selveste Arnulf Øverland har sagt det, må det være sant.

Eller?

Skrevet

Hvilken ironi. Urnen til Arnulf Øverland ligger på Vår Frelsers Gravlund i Oslo...

Skrevet

02:04, jeg har fått med meg nicket, det må være du som ikke har fått det med deg, for det står i jesu navn,. ikke JESUS eller GUD. Guuuuud!!!!

Skrevet

Det vi vet om I jesu navn.

Det er en mann.

Han jobber med religion (tror fyren er prest)

Han har mange barn

Han er alene med dem

Kanskje det er ev viss doktor som er tilbake igjen?

Han skriver dog ikke som han, han er sakelig, litt skarp og ganske koselig. Liker å provosere i innlegg, men tar ofte den uthengte svake parts parti.

Skrevet

Nei, det er ikke han du tror det er. Han kan jeg sniffe ut på lang avstand.

Dette er av et annet kaliber mannfolk.

Han du snakker om er her enda, og dukker opp hver gang du ser det rakkes ned på feite folk. Potetgull og lightbrus-innlegg

Skrevet

Han skrev vel her og sa at nicket var for at han skulle minne oss på å være snille og gode og huske gudsnavn når vi svarte på innlegg. En skikkelig skrulle tror jeg.

Skrevet

Navnet Jesus har godt av å huskes.

Skrevet

Joda, men det innlegget passer vel best under navnedebatten. Der diskuterer man navn. Ikke et av mine favortiinavn, ville aldri døpt mitt barn Jesus. Æsj.

Skrevet

"- ville aldri døpet mitt barn Jesus. Æsj."-

Ha, ha, ha! Du er kanskje ufrivillig komisk nå, 15:47!?

Hvis du døper barnet ditt, gjør du det med løfte om å oppdra det i den kristne tro!

Presten tegner korsets tegn på barnet, for at det skal tro på den korsfestede og oppstandne Jesus Kristus.

Hvilket navn du gir barnet, har ingenting med dåpen å gjøre!

Nå er det ikke tradisjon i Norge for å kalle barn Jesus, siden det navnet anses som hellig. Det vil vel dessuten være en belastning for en norsk gutt å hete Jesus.

Men under Lillehammer-OL heiet vi på en skiløper som het Jesus. Det var ganske morsomt!

Skrevet

Jesus elsker alle barna,

alle barna på vår jord.

Rød og gul og hvit og svart

er det samme har han sagt.

Jesus elsker alle barna på vår jord.

Skrevet

hihi, morsom tråd. Få har fått sånt pes for nicket sitt kanskje med untak av Yppert og heldige eier av et barn.

Skrevet

I Jesu navn går vi til bords,

Å spise, drikke på ditt ord.

Deg Gud til ære, oss til gavn,

Så får vi mat I JESU NAVN!

AMEN!

Der ble det riktig,

Skrevet

LOL ;o))

Skrevet

Jeg døper barna mine i hvilken tro jeg vil!!!! Så lenge jeg betaler skatt til kirken, så bruker jeg kirken som jeg synes det passer meg.

Jeg ser kirken og kristendommen som forløper til en del av våre skikker, normer og verdier, og som en viktig historisk tradisjon. Jeg akter å fortsette å døpe barna mine i den samme ånd!

Men prakk ikke på meg det trangsynte pjattet om Gud og Jesus, takk. Vi er vel forbi den tiden at misforståelsen om evolusjonen var rådende.

Skrevet

Du kan ikke døpe barna dine inn i noen som helst tro. De tror det de vil når de vokser opp uansett. Og så\nn skal det jo være.

Vi har fått fri vilje fra Gud. I Jesu navn ;)

Skrevet

Vi er født med fri vilje. Noen blir hjernevasket. God bedring.

Skrevet

Sekularisering kan være vel så hjernevaskende.

Skrevet

Mer enn lett ironisk er det at du først hisser deg opp fordi du må få lov til å "døpe barna i hvilken tro du vil", og deretter avfeier Gud og Jesus som pjatt. Er det vanskelig å bestemme seg, eller er du bare mindre begavet? Innholdet i dåpen som rituell handling er nemlig ikke valgfritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...