Gå til innhold

veietråd for oss som begynte på slanker'n i juni


mossemamma

Anbefalte innlegg

tina-b:

Hehe, startvekt 68 faktisk, det har jeg vel ikke veid siden jeg gikk på barneskolen eller noe;)

Mensen har ikke kommet tilbake enda. Trooor jeg da, jeg blødde littebitt, men det er ikke godt å si, men du har et poeng, man må huske på det når man har mensen, tror de fleste går litt opp da jeg.

Ned nesten 1 1/2 kg på en uke, wow.. Lykke til videre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt 4/7: 67,2 kg

 

11/7: 65,8 (-1,4 kg :)

17/7: 65,6 (-1,6 kg)

23/7: 65,4 (- 1,8 kg)

29/7: 64,9 (- 2,3 kg :)

08/8: 64,7 ( -2,5 kg)

 

 

Det her går jo såååååååååååå smått!

Jeg har vært suuuper flink med maten, ikke NOE usunt(godis, kake, potetgull, sjokolade, ikke et drops engang!), og jeg har trent 6 ganger.

Step, gått turer og syklet på trimsykkel. Og da sykler jeg så svetten siler! Ikke noe søndagstur nei.

 

Kan jg ha fått musker i stedet eller..?

 

Midjen har minsket med - 7 cm og rumpa har - 3 cm :)

samme målet som før gravididtet faktisk, men veier litt mer. Sikker pga melka osv.

Blir litt skuffet når jeg går på vekta og den viser kun -200 gr, og dette er tredje uka den gjør det! Åh.. jaja.

Begynner å bli fastere i fisken, kondisen er på topp, humøret er på topp,. mannen min har mistet 5,5 kg også, og trener nesten hver dag og spiser salat (!) til lunsj på jobb! :)

Er gøy når vi kan gjøre det sammen:)

I dag skal jeg koooose meg med godis, reker og litt vin, endelig lørdag:)

 

Ha en fin helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Ergoen!!:)

Motiverende å se tallene dine:)

 

Trener du også eller? Evnt hva?

 

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre annerledes, hvertfall...:(

Mistet litt futtet når du har gått ned flotte 1,3 kg på en uke og jeg stusselige 200 gr..

 

Jeg vet jeg ikke må stresse, har en gutt på kun 2 mndr og skal jo ikke rase ned i vekt.

Ville bare ned på det jeg var før graviditeten.(3 kg igjen)

Er ikke stor, men de 3 kg er nok til at buksene sitter LITT strammeren enn ønskelig..

Sutre, sutre..

 

Får se hva vekta viser neste lørdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller fotball ca 2 ganger i uken i 1,5 t hver gang, thats it! gutten min er 10 mnd, og jeg hadde jo MYE mer å kvitte meg med! nå har jeg det kjedelige siste 4 kg igjen, så da tenker jeg vi kommer i mål omtrent på likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Lenge siden jeg har vært her inne nå.Har vært på 14 dager på Kreta og er nå hos min pappa på ferie. Så i sommern har jeg vært litt her og der og ikke på nettet.

 

Så flinke dere alle har vært!!!

 

Litt oppdatering fra meg:

 

start 28/5: 103.7 kg

siste veing 30/7: 95.0 kg

 

Mitt 2. delmål er nådd.

Veier meg egentlig hver torsdag,men pappa har ikke vekt her hjemme så har ikke fått veid meg på 14 dager... Er rimelig spent på hva vekta sier når jeg kommer meg hjem. Mistankene sier at jeg har gått opp litt....Pappa skal være så snill å fikse alt mulig på kveldene. Vaffel her og is der....selv om jeg sier at jeg ikke skal spise sånt i ukedagene... prøver å la vær å ta, og om jeg tar er den veldig lite...

 

Gleder meg til å komme meg tilbake til hverdagen igjen!

Dette skal bli en veldig positiv og aktiv høst!!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Mål: 62 kg

 

Startvekt 4/7: 67,2 kg

 

11/7: 65,8 (-1,4 kg :)

17/7: 65,6 (-1,6 kg)

23/7: 65,4 (- 1,8 kg)

29/7: 64,9 (- 2,3 kg :)

08/8: 64,7 ( -2,5 kg)

15/8; 64,2 ( -3,0 kg :)

 

Nå nærmer det seg målet!:)

Neste uke håper jeg å være på 63-tallet:)

 

Har laget meg faste dager å trene på(man,ons og fredag), og det er deilig.

Går som regel et par turer i tillegg, men det tar jeg som bonus:)Målet er å trene 3 ganger i uka.

 

Har også gått ned 9 cm rundt midjen og 2,5 rundt stumpen!

 

Mannen min har gått ned hele 7 kg, og han startet en uke etter meg. Men han har litt mer å ta av da, selv om han ikke er rund og tjukk på noen måte. Bare litt ekstra å ta i;:);)

Jeg sa han ikke måtte bli FOR tynn, for jeg må ha noe å ta i:):)

 

Åssen har det gått med dere andre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tikker inn 69,5 kg! JIPPI!

er da egentlig ferdig m mine 10 uker med "helgefri slanking". og m en startvekt på 82 må jo dette være strålende:)

håper på å stille og rolig lure meg ned på 66kg etter hvert, men ingen stress med det!

og igår hadde jeg og mannen min en interessant rydding i klesskap! han har også kvittet seg med 13 kg overvekt:)

jeg blir værende på tråden en stund framover til endelig mål er nådd, og for å se hvordan det går med dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært ergoen!!! Er gøy å rydde i skapet når man kan kvitte seg med for store klær i stede for å kvitte seg med for små klær....

 

Jeg var på vekta i dag for første gang på over 14 dager, og var rimelig nervøs. Men jammen viste den 800 g ned, så jeg er strålende fornøyd. Hadde venta oppgang, så dette var veldig bra!!

 

start 28.5: 103.7 kg

17.08: 94.2 kg

 

 

500 g til så har jeg gått ned 10 kg!!! Og jeg må innrømme at nå begynner jeg å se 80 tallet....å det er det lenge siden jeg i det heletatt har tenkt på!!!

jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål: 62 kg

 

Startvekt 4/7: 67,2 kg

 

11/7: 65,8 (-1,4 kg :)

17/7: 65,6 (-1,6 kg)

23/7: 65,4 (- 1,8 kg)

29/7: 64,9 (- 2,3 kg :)

08/8: 64,7 ( -2,5 kg)

15/8; 64,2 ( -3,0 kg :)

22/8: 63,0 (-4,2 kg :):):):)

 

Gikk på vekta og ble sinnsykt overrasket!!

De første dagene av uka har jeg hangla litt, forkjøla, vondt i halsen og tett.

Har ikke gjort noe hardtrening, bare gått 3 turer.

Men det har gått bra likevel!:)

Nå er jeg snaaart i mål! 1 kg igjen!

 

Målet mitt er å nå det innen den 19/9 ( er forlover i bryllup), men håper og tror jeg klarer det før det.

Skal fortsette å spise sunt, trene 3 ganger i uka, men kose meg LITT mer om sjansen byr seg.

Kommer ikke til å veie meg så ofte heller.

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Ergoen?:)

Ha en fin helg!

I dag er det gooooooooooooodis!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og veiedag!

 

10 kg er faktisk borte. Hadde tatt av 500 g denne uka. Vekta stoppa på 93.7 kg, akkurat 10 kg fra der jeg starta! Er veldig fornøyd! I tillegg var jeg og kjøpte meg ny bukse i går, og måtte 1 str ned!!!!!! Deilig!! Dette gir selvtillit og motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, lykkelig78!

Det er jo fantastisk bra!:)

 

Jeg trena om søndagen og mandagen, men ikke vært noe etter det..

Har arrangert utdr.lag denne uka som jeg skal ha i morra, farta hit og dit, vasking, osv og det har skjedd så mye denne uka at jeg rett og slett ikke har hatt tid.

Når kl bikker 20, så trener jeg ikke. Da blir det for seint, ligger lys våken, så da blir det å slappe av.

 

Veide meg for et par dager siden, 63,2, så jeg ligger rundt 63.

Jeg er så og si i mål, så jeg kommer ikke til å skrive her så mye mer.

Skal fortsette å trene 3 ganger i uka og holde godisen til helga.

Jeg ammer og har en baby på snart 3 mndr, så vil ikke noe lenger ned enn der jeg er nå, det som er normalt for meg.

 

Jeg ønsker dere andre lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så flinke dere er, de fleste har jo nådd sine mål!

Det har så langt i fra jeg gjort, men på mandag begynner jeg på noe ala candidiadietten i håp om å forbedre min ME.

 

(det må nevnes at et par uker før jeg begynte å skrive her så veide jeg skrekkelige 115.6 kg, tidenes rekord)

start 23. juni 113.6

08.Juli 112.3

15.Juli 110.5

22.Juli 112.2

29,Juli 111.8

05.aug droppet veiing (veldig usunn uke)

12.aug 111.8

19.aug 111.2

26.aug 111.0

 

For fem år siden veide jeg 80 blank, og syntes det var mye, skremmende å se hvor mye jeg har gått opp siden da, men nå har jeg sluttet å amme (minsten nektet å ta puppen lengre, og det jeg rakk ikke å pumpe ofte nok), så nå kan jeg endelig begynne på skikkelig diett:D

 

Men siden dere er så flinke og raske slankere, så må jeg vel snart finne meg en ny tråd. Lykke til alle sammen, stolt av dere!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har klart å nå målet deres!

 

Mossemamma: Jeg blir nok her lleennnggee, skal ned 20 kg til, så målet mitt er på langt nær nådd! Vi får følge hverandre!

Er helt utrolig hvor fort man mister kontrollen over vekta, men du får heller tenke positivt og nyte de kiloene du har tatt av! Du er kjempe flink! I tillegg må du jo tenke på at du tar i et tak nå, og det som var før var før!

 

Jeg var på skikkelig fyllefest med jobbe i går, og er rimelig redusert idag, så nå skal jeg slenge meg ned på sofaen og slappe helt av....

ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da er det tre uker siden jeg var ferdig med mine 10 "helgefri slanking". og vekta har IKKE GÅTT OPP:):):):)!!! nå viser den 69,2, og jeg gleder meg til den smyger seg ned på 69. men nå er det ikke noe stress. målet er 66 kg, da er jeg 20 mindre enn før jeg ble gravid, og nå er poden snart ett år:) men vektnåla skal ikke opp igjen, det er den vanskelige jobben, men jeg har faktisk ståltro på at dette skal holde:)

dere andre er såååå flinke!

jeg kommer til å skrive innimellom for å holde dere oppdatert, og så er jeg seff innom å leser hvordan det går med dere andre:)

God slankehøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned denne uka!!

 

28.05.09. 103.7 kg

10.03.09. 92.0 kg

 

 

Super fornøyd!!!! 80 tallet blinker som en enorm motivasjon nærmere og nærmere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så masse!! du og jeg har ca samme utgangspunkt!! kjenner jeg er litt "misunnelig" gleder meg så til jeg ser det tallet!! men dt er langt unna gitt.... har jo nettopp startet!

 

masse lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lenge siden jeg har vært her nå, men jeg nådde målet mitt for noen uker side, og jeg har holdt meg der.

Begynte på 67,2 etter graviditet, og er nå på ca 63.

 

Har 2 faste treningsdager i uka pluss at jeg går 2-3 turer med vogna også.

Ikke så lange turer, men en effektiv, rask på ca 40 min ( har en runde jeg går:)

 

Liker å kose meg, og spiser godis i helga. Smågodt og saltpinner er min store last..::/ :)

 

Men siden jeg trener ved siden av, bare koooser jeg meg med godisen:)

Prøver å holde det til helga, og da er det veldig lett å holde vekta.

Hopper opp etter helga, men er nede på det samme igjen innen et par dager.

 

 

 

Dere er super flinke dere andre!

Ikke vær så strenge med dere selv.

Unn dere litt, og legg opp til en livsstil som dere kan leve med framover.

Hvis dere trener 6 dager i uka, er det lite sannsynlig at dere orker det resten av livet. så da det sakte men sikkert. Da detter kiloene av :)

 

Ikke gi opp - stå på! :) Og lykke til:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg listet meg ned på 68,5!saaaaaaaaaaaaaaaakte men sikkert:)er super fornøyd! livsstilen er virkeli lagt om etter denne kuren! spiser helt annerledes, oftere og stopper i tide:)

stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lite liv her...kjedelig, men er vell mange som har klart målene sine. Jeg har mange kilo igjen, men det går da virkelig framover. Hadde veiedag i dag og har nå gått ned 13.2 kg :-)

 

28.05.09: 103.7 kg

01.10.09: 90.5 kg

 

Innen 2 uker skal jeg i allefall se 80 tallet!!!! Det er det ingen tvil om!

Lykke til allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg nådde målet mitt for en stund siden (63 kg i aug), og jeg lever heeeelt vanlig.

Spiser både karber, proteiner, fett, frukt, grønt, godis osv.

 

Vekta var 62,5 kg på fredag, og er det samme som før jeg ble gravid med nr 2.

 

Koser meg om det er noe spesielt, men holder godis til helga ( og det til og med lørdag OG søndag :)

 

Har vært litt dårlig på å trene ordenltlig de siste par ukene(forkjøelse og en litt vanskelig gutt til tider om kvelden), men går tur 2-3 ganger i uka, og SKAL løpe+sykle tirs og tors hver uke.

 

Så husk at dere kan leve normalt når dere har kommet dit dere vil, bare dere er bevegelse noen ganger i uka.

Svett ordentlig hvertfall 1 gang.

 

Lykke til videre alle sammen! Kanskje jeg oppdaterer innimellom, det hjelper på motivasjonen til å holde meg der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...