Gå til innhold

veietråd for oss som begynte på slanker'n i juni


mossemamma

Anbefalte innlegg

Synes det er "morsommere" å slanke seg når man kan dele det med andre:)

Jeg kan ikke slanke meg ved å ta piller eller kutte ut matvarer (annet enn digg, smør og saus og andre usunne ting), fordi jeg ammer, og kan ikke trene pga ME. Men jeg prøver for det, for jeg har hatt to tette svangerskap, og lagt på meg 30 kg på 3 år. hjelpes..

 

start 23. juni 113,6 kg

 

Nå skal jeg veie meg hver onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Henger meg på her jeg! Jeg starta mitt livs slankekur den 28. mai 09(men håper jeg får være med allikevell) prøver slankepillen Alli, og går diett at ernæringsfysiolog. men er veldig usikker på om det er pillene eller dietten som virker. Uansett, jeg er på tur ned. Har veiedag på torsdag, så har akkurat vært på vekta!

 

startvekt: 103.7 kg

uke 1: 102.2 kg

uke 2: 100.7 kg

uke 3: 100.0 kg

uke 4: 99.4 kg

 

I dag havna jeg endelig under 100 kg!! Mitt første delmål er i boks!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir m her jeg òg, ser ut som det har dabbet av for flere på den andre juni-tråden! jeg startet for snart tre uker siden på 82+, og idag 76,8!!!

gratlerer med under 100!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiing igjen og jeg hadde gått ned 1 kg! Super fornøyd!

 

uke 5: 98.4 - 1 kg

 

Tilsammen 5.3 kg. Dette går framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg vil også gjerne være med :)

 

Skal ned 5 kg ca, men jeg ammer så jeg er forsiktig.

Går turer, spiser sunnere og kutter ned på godteri til kun lørdager.

 

mål: 62 kg

 

4/7: 67, 2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er! Er kjempeimponert!

Etter at jeg skrev dette, så ble det så sinnsykt varmt, så jeg var mest inne med minsten (annet enn én tur til byen, som jeg fortsatt har dårlig samvittighet for, stakkars liten), også spiste jeg is HVER dag. Ooops, hehe, må le litt av det. Så jeg droppet veiingen forrige onsdag, men i dag var den 112.3, så det går i riktig retning:)

 

start 23. juni 113.6

08.Juli 112.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ergoen jeg skrev "sinnsykt bra" til, men skulle også skrive til WorkingMom at jeg prøver på det samme, kutte ut litt unødvendig mat, og bevege meg litt mer:) Synes alle slanker'ne er veldig flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Mossemamma!

Det går i riktig retning.

 

Jeg har veiedag i morra, så jeg er skikkelig spent!

Har ikke spist NOE godis siden forrige lørdag, jeg har trent/gått tur 4 dager og har generelt spist sunnere.

MEN, har hatt litt "barselbesøk" 3 ganger, og da ble det et LITE kakestykke de 2 dagene og 2 vafler....

Og det er gjestene som har hatt med seg maten, så man kan vel ikke være uhøflig å si nei da? (seriøst).

Men tok bare et lite stykke da:)

 

Føler jeg har gått ned litt, så gleder meg til å sjekke i morgen tidlig:)

Tror jeg aldri har gått en hel uke uten å veie meg heller. Hehe..

 

lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joooohooo!

Da var endelig lørdag og veiedagen her.

Har ventet en hel uke nå, er aldri flink til å vente så lenge, så det var med stor glede jeg kikket ned på vekta i dag :

 

 

Startvekt 4.juli:67,2 kg ( dagen etter en 3-års feiring her, vel om merke...:)

 

11/7: 65, 8 ( - 1,4 kg!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga her igjen, og jeg jukset litt ved å veie meg i dag i stedet.

Har godtedag i dag istedet for i morgen (jentekveld+baby-besøk på jobben med is og brownies:)

 

Har ikke gått mye ned denne uka,men har trent 5 ganger og ikke spist NOE godteri/is (klapp på skuldra:)

Var nede på 65, 3 kg i går, så vet ikke hvorfor det er mer i dag.. (trente powerwalk i går) Men men, ned er ned:)

 

Startvekt 4/7: 67,2

Mål: 62 kg

11/7: 65,8 (-1,4 kg :)

17/7: 65,6 (-1,6 kg)

 

Hva med dere andre?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er , Ergoen!

 

Kan jeg spørre om hva ditt opplegg er eller?:)

 

I dag har jeg vært i 2 bursdager og spist 2 sjokoladekakestykker+litt potetgull..

Sitter nå å trøkker i meg Maoam karamell som lå i godteposen som lillemor fikk i bursdag, og lurer på om jeg skal ha dårlig samvittighet..

Hadde skeie-ut-dag på fredag, men ...

Og i morra skal vi til dyreparken..uff. Spent på neste veiing neste helg ja ...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Blir gjerne med!! Klar for å veie meg hver onsdag.

Dette er etter svangerskap nr to.. Etter første mann var jeg flink og gikk ned 18 kilo ( fra 76 til 58 kilo) Har delvis prøvd å gå ned etter siste også, men har ikke vært så flink denne gangen..

 

Begynte på 68 kilo om onsdagen

I dag 66,4

Spennende å se hva vekten sier til onsdagen..

 

Skal i Bryllup den 1 August, og er redd jeg ikke kommer til å passe kjolen..

 

Har dere noen gode råd?

 

Lykke til alle sammen!

 

Snakkes på onsdagen. ( var med i tirsdags klubben her inne sist, meget motiverende!! Var en av grunnene til at jeg klarte å gå ned sist, dette var i 2006)

 

Mvh

 

Linn Bettina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uken sto det stille, som forventet:) har vært en eneste lang utskeielses helg:)men så lenge den ikke går opp:)

 

workingMom: jeg følger boken "helgefri slanking". Det betyr "fri" en dag i uken. Ellers måltid vær tredje time, spise lite men ofte og mye frukt og grønt, fisk og rent kjøtt (både hvitt og rødt). En fantastisk god bok men 10 ukers menyforslag og oppskriftsforslag til alle dagens måltid!

er helt overveldet over hvor bra det har gått. jeg mener 9 kg på 6 seks uke?!?! jeg er sååååå fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt frustrert, gikk ned en del forrige uke, også gikk jeg opp så fort, og jeg kan ikke se at jeg har gjort noe særlig annerledes. Hmmm..

 

start 23. juni 113.6

08.Juli 112.3

15.Juli 110.5

22.Juli 112.2

 

Men alt i alt veier jeg jo fortsatt pittelitt mindre enn for 14 dager siden, selv om 100g ikke er stort å skryte av (haha), så må jeg jo være litt positiv :o)

Kan ikke si at dette er farlig slanking ihvertfall. Hehehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Den boka må jeg kjøpe!!

 

Mossemamma: Mensen? Da pleier i allefall jeg å gå opp i vekt, men de forsvinner like fort igjen..

 

Start vekt 16.7 68kg

 

22.7 66,6 kg

 

Snakkes neste uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 4/7: 67,2

Mål: 62 kg

11/7: 65,8 (-1,4 kg :)

17/7: 65,6 (-1,6 kg)

24/7: 65,4 (-1,8 kg)

 

 

velllll.. etter 2 bursdager og 1 dag i dyreparken med is og burgermeny + en liten dessert hos pappa, må jeg si meg meeeeget fornøyd.

Er bare 200 gr, men helt utrolig at jeg ikke har gått opp!

Har trent 2 ganger pluss uendelig mye gåing i dyreparken.

åssen har det gått med dere andre!

Ergoen: 9 kg på 6 uker er jo UTROLIG bra!:)

 

jeg føler virkelig at dette er en ny start for meg :) Klarer aldri å holde på noe opplegg med enn en uke eller så, men nå er jeg i gang med uke 4, og det er jo ikke så vanskelig likevel:)

Har forsåvidt alltid spist noenlund sunt, variert og hver 3.time, men nå er det SUNNERE. Lettere pålegg, mer aktivitet, mer frukt, smoothies og ting som er unødvendig.

Godt å tenke at man har en kosedag å se fram til også:):)

 

Lykke til videre alle sammen, gleder meg til å høre resultatet av neste veiing fra dere:):)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HELT utrolig!

71,8 kg viste vekta idag:):):):) det er sånn at jeg ser 60-tallet i sikte som realistisk nå:) og det etter bare 8 uker!!!

Med mne 174 er BMI nå på 23, så jeg er fornøyd! men tenker at rundt 68 er ideal:)

Det er så deili å kjenne motivasjonen bruse!

Håper dere klarer dere fint dere andre også, og samtidig nyter sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skulle egentlig veid meg i dag, men tok det i går jeg.

Og jg ble veldig glad da jeg gikk på vekta!

Etter noen utskeielser (jentekveld onsdag), pluss vin og pizza i går da jeg var på sommer-show med jentene, må jeg si meg fornøyd.

Har trent 3-4 ganger, og det har sikkert hjulpet.

 

hvordan går det med dere andre?

( I dag skal vi i 50-års lag, i morra er vi bedt på middag(+ at det er lørdag og til søndag har vi vår 1.bryllupsdag med nedfryst kake fra bryllupsdagen som vi skal spise med forlovere og foreldre, er jeg spent på neste ukes veiing. Hehe, får trene masse:)

 

Mål: 62 kg

 

Startvekt 4/7: 67,2 kg

 

11/7: 65,8 (-1,4 kg :)

17/7: 65,6 (-1,6 kg)

23/7: 65,4 (- 1,8 kg)

29/7: 64,9 (- 2,3 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, dere flinke mennesker. Her går det smått, men ihvertfall går det ikke oppover. Håper jeg ihvertfall, har spist lasagne to ganger denne uka + brownies og mer til, (namnam), så jeg løste (?) det ved rett og slett å ikke veie meg denne uka :S Fy på kjempelanken. Hehe.

Men her er for forrige uke (får nesten ikke tid til å titte innom her, men satser på at det blir enklere når eldstejenta begynner i barnehagen)

 

start 23. juni 113.6

08.Juli 112.3

15.Juli 110.5

22.Juli 112.2

28,Juli 111.8

03.aug droppet veiing etter syndig deilig ferie

 

Huff, vet ikke hvordan resultatet blir neste uke, siden jeg droppet det nå. Men men;) Blir grådig imponert av dere andre, flinke er dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...