Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #27 Skrevet 20. juni 2009 Den der må du dra lenger ut på landet med...! Står mye oftere i media om mennesker som rammes av tragedier enn om dyr! De er jo ikke verd litt spalteplass...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #28 Skrevet 20. juni 2009 Så noen som hadde skrevet "man verner om egen rase"!! Så sant så sant.. Men mange her sier "om et dyr hadde gått til angrep mot et menneske hadde jeg drept dyret"... Klart du hadde,men det er jo instinkt.. Du tenker jo ikke akkurat over om du synes dette dyret da er mere verdig! Hadde jeg hatt en pistol hadde jeg skutt om det var et menneske som hadde gått til angrep på noen jeg var glad i også! Det har ikke noe med hvem som er verd mere i det lange løp! Dyr eller menneske..uansett.. du velger bare den du bryr deg mest om..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #29 Skrevet 20. juni 2009 Hvor hadde vår verden/natur vært med bare mennesker?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #30 Skrevet 20. juni 2009 Njaei. skal jeg være heeelt ærlig, så er dyr i min nærhet mer verd for meg enn mennesker jeg ikke kjenner. Hunden min er feks mer verd for meg enn tanta til en fyr i Langtvekkistan.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #31 Skrevet 20. juni 2009 Nei, mennesker er ikke verdt mer enn dyr. De er også levende individer som bør/skal ha livets rett. Jeg hadde ikke ofret hunden min for noen utenom min familie! Jeg elsker dyr, og mener at dyremishandlerere burde få dødstraff.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #32 Skrevet 21. juni 2009 NEI!!! Dyr har et hjerte som slår de også ! Men at vi f.eks dreper hjort er noe med at de kan ikke bli for mange av dem.. Og fordi vi trenger kjøtt.. Det er en del av næringskjeden.. Er vel det å holde en slags balanse, men mennesker er absolut prioritert forran dyr.. F.eks vis en hund biter en unge som har plaga den hunden er de forsålig!! Men de avliver hunden da, og det er stakkar unge??
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #33 Skrevet 21. juni 2009 JA, selvfølgelig! Idiotisk å mene noe annet...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #34 Skrevet 21. juni 2009 Det er mange som mener mennesker er mindre verdt enn dyr. Jeg mener ikke det. Men vi har ingen rett til å tråkke på dyrs rettigheter heller. Vi skal ha respekt for dyrene, og ikke ta for oss av det som vi skal forvalte av uten å respektere det. Jeg liker tankegangen til indianerne.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #35 Skrevet 21. juni 2009 Nei!!! Og det er godt å se at det er andre her som mener det samme oxo Jeg hadde heller ALDRI ofret mitt eget kjæledyr f.eks for en fremmed person! Sånn er det...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #36 Skrevet 21. juni 2009 Når jeg ser videoer av dyr som pines så hylgråter jeg og synes det er forferdelig.Når jeg ser blodige nyhetsbilder fra de verste krigene i verden, så tar jeg det ikke noe særlig til med. Når det kommer til fremmede mennesker synes jeg ikke de er mer verdt enn dyr... det er min ærlige mening.. Når det kommer til familie og venner, så er de mer verdt enn dyr (såvidt)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. juni 2009 #37 Skrevet 21. juni 2009 Det finnes unntak, men faktisk: Nei, mennesker er ikke _mer_ verdt enn dyr! Jeg blir både trist og forbanna over hvor grusomme mennesker kan være mot dyrene. Man er mer opplyst enn å pine dyr til døde på den måten folk fortsatt gjør. Som jeg sier: Det finnes unntak. Men jeg går ikke heller ikke og karakteriserer at den og den er bedre enn det og dyret/mennesket. Dyr er i mine øyne like mye verdt og jeg ofrer heller meg selv for dyrene. Skulle ønske det kunne vært ett dyrepoliti i Norge..!! Bedre dyrevern. Finnes mange saker som burde vært tatt opp når det gjelder dyrene. Og jeg snakker alt fra mus/rotter, til aper, hunder, katter, elefanter, løver, haier, hvaler, delfiner og det som er. På land og på vann.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #38 Skrevet 21. juni 2009 Dere som svarer nei... Om dere stod i et brennende hus og kunne ta med deg enten en baby eller din egen hund, så ville dere valgt hunden? Ikke misforstå meg, jeg har selv hatt hund og vet hvor inderlig glad man blir i dyret, men jeg ville ikke tvilt et sekund om jeg stod i den situasjonen. Jeg håper dere som svarer nei aldri kommer i nærheten av å ha ansvar for mine barn i barnehage/skole osv. At mennesker alltid har så bra vern... tja da hadde vi vel ikke hatt saken om Christopher i media denne våren. Og ikke lur dere selv til å tro at han er et enkelttilfelle.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. juni 2009 #40 Skrevet 21. juni 2009 Jeg svarte: Nei, de er like mye verdt - men det finnes unntak. Ingen er blinde i slike situasjoner. Jeg hadde fått ut ungen først, men ikke tro at jeg hadde stått på utsiden og visst at dyrene mine var der inne. Jeg hadde gjort ALT for å få dyrene mine ut. Daniel kommer først, deretter dyrene mine!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #41 Skrevet 21. juni 2009 Hvis du måtte velge mellom mitt barn og dine dyr? Jeg ville alltig valgt barnet, uansett om det var mitt eller noen andre sitt...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. juni 2009 #42 Skrevet 21. juni 2009 Selvfølgelig ville jeg valgt et barn til et annet menneske. Da ville jeg følt et helt annet ansvar! Kunne ikke levd med tanken om at jeg drepte et annet barn, til fordel for hunden min. Hunden min er MYE verdt, men samvittigheten for et annet menneskes barn ligger høyere. Jeg er et dyremenneske, og det kan INGEN ta ifra meg. Poenget for meg er å prøve. Men, i begge tilfellene ville jeg på vei ut ropt og plystret på dyrene mine, men jeg går ut med barnet/a først - for så å gjøre nye forsøk så fort barnet/a er trygge på UTSIDEN. Stopper ikke med hverken mine eller andres barn for å få med dyrene ut - men å prøve å få kontakt med de og få de med ut gjennom ord ser jeg ikke noe galt i.
Gjest Skrevet 21. juni 2009 #43 Skrevet 21. juni 2009 Nei? Så du hadde ofret barnet ditt fremfor dyret da? Dyret er jo mer verdt sier du...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #44 Skrevet 21. juni 2009 PETA var jo morsomme da, som reagerte voldsomt når Obama slo ihjel ei flue. Da ble det stor ståhei og reaksjoner. Vt ikkeom det var i dagbladet eller vg.nett som skrev om det, men de sendte han en human fluefanger for å fange fluene levende heretter, sånn at de kan slippes fri etterpå. Lurer på om PETA-medlemmene noensinne har vært i fks Finnmark og blitt myggspist...for de kan jo ikke slå ihjel en stakkars mygg eller knott. Kan de vel?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #45 Skrevet 21. juni 2009 For det første er jo mennesker dyr, og jeg mener at de er verdt mer enn andre dyr. Det finnes menneskeindivider som ikke er verdt en dritt da, og det finnes katter og kaniner og masse andre som ikke er mennesker som jeg er glad i, og som for meg er verdt mer enn mennesker. Men som art så er mennesket mest verdt.
Tigerpote Skrevet 21. juni 2009 #47 Skrevet 21. juni 2009 Absolutt ikke. Hvordan mennesker behandler dyra, er skammelig!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #48 Skrevet 21. juni 2009 For å si det slik: Dersom jeg måtte velge mellom kattene og ungene, så hadde jeg valgt å beholde ungene, ja.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2009 #49 Skrevet 21. juni 2009 Mener dere det er verre om vi tar abort på katten vår enn om jeg tar abort?
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 21. juni 2009 #50 Skrevet 21. juni 2009 Jeg kan ikke tenke meg at noen oppegående mennesker i verden, likestiller dyr og mennesker. Selvfølgelig er mennesker mer verd enn dyr. Hvis det faktisk er noen mennesker som mener dette har de store avvik i fornuften sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå