Gå til innhold

Alle som skal operere for skjedefremfall.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg lurer på hvorfor du er sykemeldt 1 md? Har du fysisk krevende arbeid f.eks? Jeg har fått innkallelse til operasjon 13. oktober, men det står at jeg får sykemelding for 2 uker... (Håper jo det er nok da :)

 

Også lurer jeg på hva de faktisk gjorde. Altså hvordan de reparerte. Hvis du vet det.

 

okt09

 

Fint om du forteller hvordan det går om en md osv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har fått 2 barn. Tøffe fødsler, feil klipping og en del revning.

 

Jeg hadde en bul i skjeden. Veggen gav etter for endetarmen som lå bak. Egentlig et lite fremfall, men plagsomt nok. De siste månedene har jeg måttet hjelpe til med hånden for å føre avføringen ut (innen fra skjeden om du forstår) Veldig glad jeg er ferdig med det!

Jeg var hos gyn flere ganger og fikk beskjed om at det ikke var noe å bry seg om og at det var helt normalt etter noen fødsler. Jeg visste ikke egentlig om jeg ville ha operasjon men bestemte meg da jeg fikk problemer med å få ut avføring. Når jeg sto på mitt og sa at jeg ønsket operasjon fikk jeg det uten store protester.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage og har en del tunge løft, derfor sykemeldt i en mnd. En skal ikke ha sex, løfte tungt, trene eller ta karbad før etter en mnd.

 

Nå fikk jeg jo narkose så jeg aner ikke egentlig hva som skjedde, men jeg tror de lagde et snitt, strammet inn og sydde igjen. Vet at dersom fremfallet er stort så legger de inn en kunstig "vegg" men det gjorde de ikke med meg.

 

Legen sa han skulle snakke meg gjennom operasjonen, men siden spinalen ikke virket fikk jeg narkose og gikk (heldigvis) glipp av det.

 

Det er ikke noe å grue seg for. Har moderate smerter nå. Gruer meg bare veldig til jeg skal på do for første gang... :o

 

Skal gi beskjed om hvordan det går videre.

 

Hva er det du skal operere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg gruer meg også VELDIG til å gå på do første gang. Kommer til å drikke mye lactulose.

 

Jeg skal operere for rectocele jeg også. Har skrevet om det lenger oppe i tråden her. Men hos meg skal de ikke kutte vekk noe tror jeg. De skal sy sammen en rift jeg har inni skjeden. Men nøyaktig hva de gjør finner jeg ikke ut av før jeg er ferdig operert.

 

Synes det er litt skummelt at jeg ikke skal møte han som skal operere før han faktisk skal operere meg. Men stoler på at det går bra.

 

Jeg har jo en vanlig sitte-på-kontor-jobb. Så tror egentlig 2 uker er bra. Jeg får evt finne noen puter å sitte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har de samme problemene med å presse ut avføring manuelt via skjeden, og skal opereres rundt jul for rectocele mulig også enterocele. Fremre og bakre skjedevegg er litt slappe, grad 2, men problemene med avføringen er for store til å leve med.

Informerer du litt om hvordan helingen går fremover?

Gruer meg til operasjonen, og spesielt tiden etterpå med to små barn, men gleder meg enormt til å få et normalt fungerende underliv.

 

"jan09"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det noen som fikk dette og har godt med det i et svangerskap til?? isåfall hvordan var svangerskapet,og ble det verre etter fødselen.??

 

xox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på do! :o) Det gikk kjempefint, ikke smertefullt.

Har drukket masse biola, og spist sviskekompott (+en shot med lactulose) anbefales ;)

 

Har en venninne som fødte med cyctocele, det ble forverret, men var ikke til hinder når hun fødte. En bør være ferdig med fødsler når en skal opereres ellers er det fare for at det sprikker oppigjen etterpå.

 

Hilsen "operert i september"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...