bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 13. juni 2009 #26 Skrevet 13. juni 2009 Var på kontroll nr. 2 i går. Det har kommet noen flere eggposer siden onsdag, det er jeg glad for! Det ser ut til at det kan bli 5, jeg hadde kun 3 sist, og to var tomme... Derfor er jeg nå mer optimistisk enn på lenge, kanskje jeg blir ruger for andre gang i løpet av neste uke! Hurra! Hyggelig å følge med dere som allerede har satt inn egg, det må være deilig å ha kommet så langt. Ha en god helg og prøv å kos dere med ruginga.
Chaiemae Skrevet 13. juni 2009 #27 Skrevet 13. juni 2009 Jeg var på uttak på onsdag og da fikk jeg ut 4 egg. Fredag fikk jeg satt inn 3 firedelte egg. Det siste egget var todelt men egnet seg dessverre ikke til frys (har aldri fått noen på frys). Fikk for første gang akupunktur etter innsetting og det beste med det var at da fikk jeg ligge og slappe av et innsettingen. Nå er det bare å krysse fingrene for at eggene fester seg. Håper på at uke 24-gjengen slår alle rekorder med antall graviditeter )
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 13. juni 2009 #28 Skrevet 13. juni 2009 Gratulerer med tre egg! Helt fantastisk, ....og litt skummelt....? Deilig å høre at det ikke bare er jeg som får ut få egg! Det kan jo gå bra likevel. Masse lykke til med dine tre små!
Gjest lille fiol Skrevet 14. juni 2009 #29 Skrevet 14. juni 2009 Ah tre firedelte egg det hòres helt fantastiskt ut, lykke lykke til!
Chaiemae Skrevet 15. juni 2009 #30 Skrevet 15. juni 2009 Takk skal du ha. Jeg får bestandig ut lite egg. 6 er det meste jeg har fått. Detter er ikke første gang jeg setter inn 3 egg så jeg synes egentlig ikke det er så skummelt. Ser jo ut som det skal litt til for at jeg skal bli gravid.
Mazza** Skrevet 16. juni 2009 #31 Skrevet 16. juni 2009 Oj...3 egg?? Det hørtes skummelt ut hehe, men alt for å lykkes selvfølgelig Jeg fikk satt inn 2 egg på fredag , de var 8 delte, så satser alt på disse to fryseegga...nå er det nemlig tomt på frysen og har sååå lite lyst til flere omganger med medisiner og uttak... Masse lykke til med ruging jenter
Honoria med to i magen:-) Skrevet 17. juni 2009 #32 Skrevet 17. juni 2009 Hei! Nå er jeg snart færdi me første ruge-uka mi og jeg har ikke hatt noen symptomer i det hele tatt,bortsett fra at det stakk skikkelig til på høyre side på lørdag som var.... Er dette et bra eller dårlig tegn? Kjenner ikke noe til crinonen heller,har liksom ingenting av det andre ser ut til å ha i ruge-tia.... Merker liksom inenting til at jeg er ruger,jeg bare vet at jeg er det:-/
Astra71 - tvillingmor Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #33 Skrevet 17. juni 2009 Hei alle sammen! Endelig klarte jeg å komme inn hit en tur. Har hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært pålogget - føler jo jeg har et visst ansvar siden jeg startet denne tråden...men heldigvis er alle dere skjønne damene her inne og holder liv i den for meg! Tusen takk for all omtanke og kondolanser! Det varmer veldig. Grunnen til at jeg ikke har vært her er først og fremst at det har vært ei spesiell og tung uke. Med uttak forrige onsdag, innsetting på torsdagen og begravelse fredagen var jeg helt utladet da helgen kom. Og så måtte jeg begynne rett på de praktiske tingene etter min mor, nøste opp alle trådene i forbindelse med skiftet. Jeg hadde rett og slett ikke krefter til å skru på en datamaskin en gang. Men nå tenkte jeg at jeg måtte inn og se hvordan det går med dere, og gi dere en liten oppdatering samtidig: Jeg brukte Menopur for første gang i dette forsøket, og fikk mange færre egg enn jeg pleier (ligger normalt på 10 - 15). Så forrige onsdag ble det fire egg ut. Siden jeg ikke kunne komme på innsetting på fredagen, så ble vi enige om at vi skulle ta innsetting torsdagen dersom det var få egg, og mandagen om det ble flere å velge mellom. Bioingeniørene sjekket derfor med det samme hvor mange av eggene som var modne, og det viste seg å bare være to. Av disse to var bare ett befruktet da torsdagen kom. Egget så fint ut, selv om de ikke kan se like mye da som de kan på dag to. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal regne rugedagene nå? Men det er vel rimelig at jeg tar utgangspunkt i fredagen, egentlig, siden man normalt har innsetting på dag to? Eller blir det helt feil...Med utgangspunkt i torsdagen er jeg på rugedag 6 (blir det vel? Hjelpemeg, nå har jeg til og med glemt om man skal regne med innsettingsdagen. Jeg burde jo huske dette etter hvert..), hvis ikke blir det dag 5. Og når det gjelder symptomer: Det er mulig jeg bare er litt nummen om dagen, men jeg kjenner absolutt ingenting, annet enn smertene i magen etter inngrepet. Og denne gangen er det faktisk også sånn at jeg ikke tenker noe særlig på at jeg er ruger. Det er veldig rart, men det skyldes nok at jeg har så mye annet å tenke på, slik at det ikke er plass i hodet. Og kanskje like greit, på en måte. Rugeperiodene har jo vært helt forferdelige før, minuttene har sneglet seg av sted. Nå sitter jeg i telefonmøter med eiendomsmeglere dagen lang, snakker med banker, tingretten og skattekontoret, og er mye lei meg innimellom, men av helt andre grunner. Selv om det har vært en vond uke, er det egentlig litt godt å slippe å fokusere for mye på forsøket. Men det var også godt å komme inn hit nå og se at dere alle er i gang. Det er oppmuntrende! Selv om jeg også ser at noen av dere har hatt bekymringer og vonde opplevelser på veien. Veldig leit at du traff på en så lite empatisk lege, bobbygirl. Blir helt oppgitt, jeg. Håper du plasserer det der det hører hjemme og glemmer hele dama! (Du og jeg er forresten omtrent jevngamle). Jeg krysser fingrene for deg - og selvsagt for dere andre, også Jeg vil nok komme innom tråden vår av og til, for jeg har et oppriktig ønske om å høre hvordan det går med dere. Jeg må bare se dagsformen an littegrann. Stor klem fra meg
Astra71 - tvillingmor Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #34 Skrevet 17. juni 2009 Hei alle sammen! Endelig klarte jeg å komme inn hit en tur. Har hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært pålogget - føler jo jeg har et visst ansvar siden jeg startet denne tråden...men heldigvis er alle dere skjønne damene her inne og holder liv i den for meg! Tusen takk for all omtanke og kondolanser! Det varmer veldig. Grunnen til at jeg ikke har vært her er først og fremst at det har vært ei spesiell og tung uke. Med uttak forrige onsdag, innsetting på torsdagen og begravelse fredagen var jeg helt utladet da helgen kom. Og så måtte jeg begynne rett på de praktiske tingene etter min mor, nøste opp alle trådene i forbindelse med skiftet. Jeg hadde rett og slett ikke krefter til å skru på en datamaskin en gang. Men nå tenkte jeg at jeg måtte inn og se hvordan det går med dere, og gi dere en liten oppdatering samtidig: Jeg brukte Menopur for første gang i dette forsøket, og fikk mange færre egg enn jeg pleier (ligger normalt på 10 - 15). Så forrige onsdag ble det fire egg ut. Siden jeg ikke kunne komme på innsetting på fredagen, så ble vi enige om at vi skulle ta innsetting torsdagen dersom det var få egg, og mandagen om det ble flere å velge mellom. Bioingeniørene sjekket derfor med det samme hvor mange av eggene som var modne, og det viste seg å bare være to. Av disse to var bare ett befruktet da torsdagen kom. Egget så fint ut, selv om de ikke kan se like mye da som de kan på dag to. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal regne rugedagene nå? Men det er vel rimelig at jeg tar utgangspunkt i fredagen, egentlig, siden man normalt har innsetting på dag to? Eller blir det helt feil...Med utgangspunkt i torsdagen er jeg på rugedag 6 (blir det vel? Hjelpemeg, nå har jeg til og med glemt om man skal regne med innsettingsdagen. Jeg burde jo huske dette etter hvert..), hvis ikke blir det dag 5. Og når det gjelder symptomer: Det er mulig jeg bare er litt nummen om dagen, men jeg kjenner absolutt ingenting, annet enn smertene i magen etter inngrepet. Og denne gangen er det faktisk også sånn at jeg ikke tenker noe særlig på at jeg er ruger. Det er veldig rart, men det skyldes nok at jeg har så mye annet å tenke på, slik at det ikke er plass i hodet. Og kanskje like greit, på en måte. Rugeperiodene har jo vært helt forferdelige før, minuttene har sneglet seg av sted. Nå sitter jeg i telefonmøter med eiendomsmeglere dagen lang, snakker med banker, tingretten og skattekontoret, og er mye lei meg innimellom, men av helt andre grunner. Selv om det har vært en vond uke, er det egentlig litt godt å slippe å fokusere for mye på forsøket. Men det var også godt å komme inn hit nå og se at dere alle er i gang. Det er oppmuntrende! Selv om jeg også ser at noen av dere har hatt bekymringer og vonde opplevelser på veien. Veldig leit at du traff på en så lite empatisk lege, bobbygirl. Blir helt oppgitt, jeg. Håper du plasserer det der det hører hjemme og glemmer hele dama! (Du og jeg er forresten omtrent jevngamle). Jeg krysser fingrene for deg - og selvsagt for dere andre, også Jeg vil nok komme innom tråden vår av og til, for jeg har et oppriktig ønske om å høre hvordan det går med dere. Jeg må bare se dagsformen an littegrann. Stor klem fra meg
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 18. juni 2009 #35 Skrevet 18. juni 2009 Hei Astra71! Nå var det godt å høre livstegn fra deg, har tenkt på deg hver dag. Det er trist at du har det slik i rugeperioden, det er en tøff tid i seg selv. Men det positive oppi det hele må være at du faktisk fikk et egg på plass og at det så fint ut. Slett ikke værst å få til det i løpet av den uka du har vært gjennom. Jeg takker for gode tanker og sender mange tilbake! Nå er det en time til jeg får høre om eggene mine har delt seg som de skal... Mange spennende g skumle perioder før man kan bli ruger også, gitt. Håper å høre fra deg, du må ta vare på deg selv! God klem fra
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 18. juni 2009 #36 Skrevet 18. juni 2009 Jeg er så glad! Begge eggene er blitt befruktet og delt seg som de skal! Jeg blir med andre ord ruger for andre gang i dag. Føles sååååå godt å få sjansen en gang til!
Gjest lille fiol Skrevet 18. juni 2009 #37 Skrevet 18. juni 2009 Hei, Jeg er på rd 6 og er ved veldig godt mot. Har samme symptoner som forrige gang jeg var gravid, det gikk ikke bra, og da føler jeg meg litt tryggere på at dette skal gå. Jeg er jo ikke helt ung lengre, 42 år, så sjansene er ikke store men de er der. Jeg har det som deg Honoria, har ikke mange symptoner, og hvertfall ikke mensmurringer som for meg tidlig i rugeperioden er et dårlig tegn. Har sandpapir på øynene og det hadde jeg også forrige gang så nå venter jeg spent:) Lykke til alle sammen.
Astra71 - tvillingmor Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #38 Skrevet 18. juni 2009 Se der, bobbygirl - dette går akkurat som det skal Jeg har en god følelse for deg, jeg! Du har jo bare hatt ett forsøk - husk at de aller fleste klarer det i løpet av de tre første. Så nå er du ruger på to fine egg, altså? Utrolig bra, da! Jeg synes såvidt jeg begynner å ane noen menssmerter i dag. I forrige forsøk var jeg helt på gråten da jeg kjente den var i anmarsj, men nå bare registrerer jeg det. Har dessverre liten tro på dette. Men man skal aldri si aldri, selvsagt ;-) Går det bra med dere andre, også? Ha en fortsatt fin kveld, jenter!
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 19. juni 2009 #39 Skrevet 19. juni 2009 Hei Astra71! Er vel ikke sikkert det du kjenner er menssmerter? Det er vel alt for tidlig for mens ennå? Jeg håper og tror det andre ting du kjenner og at det fortsatt er håp. Mine egg kunne nok sett bedre ut, det var et to-delt og et tre-delt. Men jeg føler meg så rolig i forhold til første forsøk. Det er akkurat som om kroppen skjønner mer av det som foregår denne gangen. Det høres kanskje rart ut, men føler at akupunkturen og lesing rundt temaet har gjort meg mer forberedt både fysisk og psykisk. Har også innsett at dette kanskje er siste forsøk i det offentlige, så da må vi i tenkeboksen hvis ting ikke går som vi vil. Men nå har jeg bestemt meg for å kose meg så mye jeg klarer og ikke ta alle sorger på forhånd, slik jeg gjorde sist. Prøver også å sile litt på hva jeg leset her inne, trenger jo ikke lese om ALLE det går galt med. Ha en fin dag, stor klem fra meg
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 19. juni 2009 #40 Skrevet 19. juni 2009 Må bare fortelle at jeg hadde en utrolig flott lege på riksen, hun både tok ut og satt inn. Hun tok seg god tid, var omsorgsfull, forklarte alt hun gjorde og var optimistisk på mine vegne. Hun klarte nesten å rette opp for det inntrykket jeg satt igjen med etter samtalen vi var på. Utrolig synd at det ikke var henne vi fikk snakke med!
Honoria med to i magen:-) Skrevet 20. juni 2009 #41 Skrevet 20. juni 2009 Hei alle sammen! Hvordan går det med rugerne? Er så spent på å få høre om det er noen her som går mot en lykkelig "slutt"? :-) Her er det mens-murringer i fleng,å det pleier jeg aldri å ha så tidlig før mensen... Håper på et positivt resultat for for alle her mot slutten av denna måneden:-D
Gjest lille fiol Skrevet 20. juni 2009 #42 Skrevet 20. juni 2009 Hei honoria, jeg er ved veldig godt mot og håper på + test:) Har samme symptoner som da jeg ble gravid for to år sia og det lover bra for meg. Har tenkt å teste på fredag, rd13, og jeg skal ta blodprøve samme dag. Når skal du teste?
Honoria med to i magen:-) Skrevet 20. juni 2009 #43 Skrevet 20. juni 2009 Høres lovende ut:-D Jeg var å kjøpte tester i dag,så jeg tenkte at for morro skyld så kan jeg jo ta en i morra,eller faktisk i dag da.. da er jeg på rd9 og så skal jeg ta en på fredag,da er jeg på rd14. Men er det vanlig å ska ta blodprøve,har liksom ikke hørt noe fra sykehuset om det? Leser om så mange som måler hcg'en i fleng,er det normalt? Krysser fingrene for deg, lille fiol:-)
Gjest lille fiol Skrevet 21. juni 2009 #44 Skrevet 21. juni 2009 Hei Honoria, Jeg vet jo ikke noe mer enn det de praktiserer på privat klinikken min i Dannmark og der sender vi inn blodprøve som de svarer på. Tror det er viktig å ta en HCG prøver for å se om graviditeten er sikker eller ikke. Om du har en ekstrem lav HCG så kan det være at egget bare har streifa livmora litt men ikke festa seg skikkelig og likevel gi utslag som en + test. Derfor er det vel litt sikrere med en HCG, slik er det hvertfall jeg har forstått det. Tror kanskje at rd 9 kan være litt tidlig for testing, du kan bli unødvendig skuffa! Masse masse lykke til til deg Honoria!
Honoria med to i magen:-) Skrevet 21. juni 2009 #45 Skrevet 21. juni 2009 Jeg vet at det er tidlig:-),men jeg klarte ikke å dy meg,den ble jo selvfølgelig neg.. Men nå har jeg på en måte fått det ut av systemet, så nå kan jeg vente til fredag:-) Kanskje jeg skal snakke me sykehuset å få rekvisisjon på blodprøve også? Denne uka blir spennende for alle sammen:-)
Mazza** Skrevet 21. juni 2009 #46 Skrevet 21. juni 2009 Jeg må si jeg syns du er tapper Astra som klarer å gjennomføre dette i forhold til det du går gjennom. Hadde vel ikke klart å stått på bena engang jeg... Jeg er på rd 9 idag, skal teste fredag, har ikke en følelse i det hele tatt, men det hadde jeg faktisk ikke sist jeg var gravid heller...så blir spennende. Har tenkt å teste fredag som planlagt , den store trua er ikke helt der men venter likevel i spenning... Fortsatt lykke til med rugingen jenter...og du Honoria....kanskje du likevel blir overrasket fredag Ang rekvisisjon, så sa jeg bare til fastlegen min at han skulle ta blodprøven av meg jeg...hehe han hører på meg så da gjorde han det
Chaiemae Skrevet 22. juni 2009 #47 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har testet positivt i dag på rugedag 10 ) Skal ta blodprøve på fredag.
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 24. juni 2009 #48 Skrevet 24. juni 2009 Hei alle sammen! Hvordan går det med dere? Jeg klarer faktisk å kose meg ennå, har ikke blodprøve før tirsdag. Chaiemae, har du testet flere ganger eller venter du til fredag? Utrolig spennende tid dette, kan jo faktisk bli trillinger! Du må holde oss oppdatert! Er det andre som har testet eller har planer om å teste snart? Jeg er så feig akkurat på det området, syns det er bedre å være lykkelig uvitende og "liksom-gravid" så lenge som mulig... Men tirsdag får jeg svar, om jeg vil eller ei! Tenker på dere alle sammen, det har vært litt stille hos oss noen dager. Men jeg regner med at det snart kommer et rush med gladmeldinger!!! Klem fra
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 24. juni 2009 #49 Skrevet 24. juni 2009 Hvordan går det Honoria? Order det seg med blodprøve? Hvis du tok test på dag 9 er jo det veldig tidlig, ikke gi opp håpet ennå!
Gjest lille fiol Skrevet 24. juni 2009 #50 Skrevet 24. juni 2009 Hei dere, ja nå blir det spennende for oss. Jeg er på rd 11 og skal ta blodprøve på fredag, vet ikke helt når jeg tester.... men jeg har en veldig god føelse og har vel egentlig hatt det hele veien, vi får se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå