Astra71 - tvillingmor Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Hei! Jeg startet en tråd for uke 24-gjengen for ganske lenge siden (var vel i mars/april en gang), men den kan jeg ikke finne igjen i farten. Jeg har hatt en lengre pause fra BiM, men nå når det nærmer seg nytt forsøk tenkte jeg at det var på tide å ta seg en tur innom igjen. Er det flere som har uttak i neste uke, og som kunne tenke seg å slå følge i rugeperioden? For alt jeg vet kan det være startet en annen tråd for denne uka, i såfall hiver jeg meg gjerne med der :-)
babysoon? Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 hei astra71 jeg skal på ul i morgen, og uttak neste uke,.. er veldig spent nå kjenner jeg! har hatt mindre dose gonal denne gang, og ikke hatt noen spes bivirkninger.. så nå tenker jeg på om det er noen egg der i det hele tatt.. hehe,,, neida. sist ble jeg overstimulert og hadde 23 egg... så jeg håper på litt mindre denne gangen... Skal ha icsi og denne gang, pga ingen egg befrukta sist... tenker en del på at det skal skje denne gangen og, men prøver å tenke positivt! Hvordan har medisinerings perioden vært for deg? håper gull egget sitter for oss begge denne gang!!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2009 Hei babysoon! Så koselig å få følge :-) Er dette ditt andre forsøk? Høres ut som du ikke har noen problemer med å få nok egg, nei! Det var sikkert lurt å gå ned litt på medisinene, og du har sikkert nok av egg, selv om du ikke kjenner det like mye som sist I mine første forsøk kjente jeg det veldig godt nederst i magen, og jeg hadde til dels kraftige bivirkninger av Puregonen. Så gikk jeg litt ned i dose i det ene forsøket, og kjente nesten ingenting. Jeg trodde folliklene ikke utviklet seg som de skulle, men det gjorde de, gitt, så det gikk helt fint. Jeg pleier å få ut mellom 10 og 15 egg. Jeg har kort regime denne gangen. Prøver Menopur for første gang, og bruker også Klexane for første gang i tillegg. Hva slags medisiner bruker du? Jeg har hatt såpass mange forsøk nå (dette blir mitt syvende, men 6. innsetting) at jeg ikke orker sprayen. Jeg må ha medisineringsperioden så kort som mulig. Jeg ble gravid én gang, på mitt andre forsøk, men spontanaborterte like etter testen. Derfor har både legen og jeg et håp om at dette skal gå til slutt. Jeg håper det blir denne gangen
Astra71 - tvillingmor Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2009 Glemte å si at jeg også skal på UL i morgen, og ha uttak i neste uke! Håper det blir mandag eller tirsdag. Det blir vanligvis det. Du må holde meg oppdatert om hvordan det går i morgen, da - lykke til
babysoon? Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 jeg håper virkelig det skal gå denne gangen for deg Astra71! Skal bli kos å følge deg... Jeg beundrer deg som er sterk, og orker å gå igjennom dette gang etter gang! men samtidig kjenner jeg følelsen av at ønske om ett barn er sterkere enn noe, og hva gjør vi ikke for det?? Håper å få ut en 10-15 egg jeg også, har kjent litt stikking, og er litt hard og oppblåst nederst i magen, så det er nok noen egg der ja! Jeg har gått på synarela i 4 uker nå.. og gonal f i 9 dager.. syns det har vært lenge å gå på spray, men det hadde vist noe med ledigheten på klinikken å gjøre... sist gikk jeg knappe 2 uker. men det har gått fint, så.. Det er mitt 2 forsøk ja, ingen egg befruktet sist. (Feb/mars 09) Det var litt kjipt, for legene og alle var så opptimistiske, flotte egg, bla bla bla.. så det ble en tur i kjelleren da. for jeg hadde ikke forberedt meg på at det kunne skje... MEN denne gang er jeg det, men denne gang blir det icsi pga det... Jeg hadde vist litt hardt skal mente de, for mannen er helt ok. jeg har en tett eggleder... Hva er din diagnose? Jeg krysser alt jeg har for at gull egget sitter i 9 mnd hos deg denne gangen!! VIRKELIG!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Kjære Astra71! Der var du jo! Det var utrolig koselig å se deg igjen her inne! Gjett om jeg skal følge med deg denne gangen! Nå SKAL du bli gravid og få supersøte babyer i magen!!! Med meg gikk det ikke denne gangen heller. Fikk vite det 2/6, snufs. Men jeg går på igjen med friskt mot med fryseforsøk i august! Lie79 skal også begynne snart med forsøk, så dette blir kjempespennende! :-)
Sarah70-har 2 gull Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Hei, Astra71! Takk for sist! Jeg får uttak i uke 26 denne gang, lang nedregulering beordret av dr. Hausken - å håp om å roe en muskelknute jeg har. Fått puregon og menopur istedet for gonal-f, blir spennende å se om det utgjør noen forskjell. Lykkes jeg ikke denne gang heller (3. søskenforsøk), tror jeg det blir operasjon igjen, fjerning av muskelknuter. Håper å slippe det og heller få en gullunge til :-D
Astra71 - tvillingmor Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2009 Hei babysoon! Hvordan gikk det på ultralyden din i går? Håper du hadde en del egg? Vil tro det, siden du kjenner det såpass godt i magen. Jeg går altså på Menopur og Orgalutran denne gangen. Første gang jeg ikke bruker Puregon. Jeg har respondert svært bra på Puregon i alle forsøkene, men Menopur virker tydeligvis ikke på samme måte. Jeg har kjent lite i magen, og det viste seg også at jeg ikke har den samme utviklingen av follikler som jeg pleier. Legen målte bare opp noen få stykker (under fem tror jeg), og den største var på 15 mm. De pleier alltid være nærmere 20 på UL. Tidligere ville dette uroet meg, men nå kjenner jeg meg nokså avslappet til det hele, merkelig nok. Jeg tror det er fordi jeg egentlig trenger en forandring. Kanskje jeg får få egg med bedre kvalitet denne gangen? Det er jo noen som mener at Menopur kan virke på den måten. Godt at du skal bruke icsi denne gangen. Jeg opplevde det samme som deg i mitt 2. forsøk, ingen befruktning. Det var skikkelig nedtur, ja! Men med icsi går det bra, vet du :-) Vi trenger behandling på grunn av få sædceller, og litt dårlig kvalitet. Ellers føler jeg meg ikke så sterk oppi dette, egentlig. Mer desperat...klarer liksom ikke gi meg med disse forsøkene. Og så lenge legen sier at han har tro på at vi vil lykkes, men at vi bare må prøve noen ganger, så vil jeg helst ikke gi opp. Så nå er det bare å krysse fingrene for oss begge - vi SKAL klare det! Nemlig :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2009 Heeeeii 2barnsmor og Sarah70! Så utrolig koselig å se dere igjen, begge to! 2barnsmor, så trist å høre at det ikke lyktes denne gangen! Jeg føler med deg, det er fryktelig tungt.. Men jeg beundrer deg for ditt pågangsmot! Du er nå alltid så rask til å omstille deg, løfte blikket og se framover mot nye muligheter. God egenskap, det der. Det vil jo lykkes til slutt Da får du kanskje følge av Lie 79 etter ferien, da? Sarah70, bruker du både Puregon og Menopur? Blir spennende å høre hvordan du responderer på den kombinasjonen. Vi satser alt på gullunge i stedet for operasjon! Jeg har hatt en ekstra tung oppladning til dette forsøket. Min mor døde forrige helg, så altfor ung. Jeg begynner såvidt å komme over sjokket, men det ble trøblete å legge kabalen når det skal være både uttak, innsetting og begravelse kommende uke. Det viste seg at jeg var maks uheldig - legen ville helst ha innsetting samme dag som begravelsen, dvs til fredag. Nå må vi i stedet ha innsetting på torsdag, ett døgn etter uttaket, eller på mandagen etter. Da blir det i såfall blastocyst på meg. Men normalt har jeg ikke mange nok egg av tilstrekkelig god kvalitet, så det ender vel opp med at vi bare må sette inn på torsdagen. Ikke optimalt, men det må nesten bare bli sånn denne gangen. Jeg håper jeg vil ha overskudd nok til å følge dere her inne i tiden som kommer, til tross for tunge dager. Uansett tenker jeg på dere, selv om jeg ikke er pålogget. Jeg krysser fingrene for oss alle - vi skal bli gravide i løpet av sommeren, det har vi ærlig fortjent :-) Klem fra meg
Chaiemae Skrevet 7. juni 2009 #10 Skrevet 7. juni 2009 Kondolerer Astra71. Veldig leit å lese om din mors bortgang. Jeg skal på UL i morgen og regner med at det blir uttak på onsdag. Da jeg var hos gyn på torsdag var det bare fire follikkler, men jeg er jo vant til at det er lite. Er utrolig trøtt for tiden og humøret er veldig varierende. Lykke til alle som skal til pers til uka.
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 Hei Astra71:-) Så hyggelig å "se" deg her inne igjen! Har tenkt på deg og hvordan det går med deg. Trist å høre om moren din:( Vet hvordan det er å miste en forelder da jeg selv har opplevd å miste faren min... Håper det ordner seg med begravelse og innsetting. Dersom det viser seg at du får egg av god kvalitet denne gangen, kan vel kanskje blastocyst være noe? Du tenkte vel litt på det tidligere hvis jeg ikke husker helt feil? Håper så inderlig du blir gravid nå! Det fortjener du virkelig!! Håper at Menopur gjør susen og at du får egg med god kvalitet. Forhåpentligvis er det dette som skal til! Selv skal jeg i gang med kort regime om ca 2 uker, planlagt uttak i uke 26 el 27, så følger rett etter deg:) Kommer til å følge spent med deg. Ønsker deg masse lykke til!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. juni 2009 Hei Chaiemae! Hyggelig å ha deg med på laget - velkommen i gjengen :-) Og takk for kondolanser. Det varmer veldig med slik omtanke akkurat nå. Hvordan gikk det på ULen i dag, da? Får vi uttak på samme dag, dvs. onsdag? Jeg hadde også rundt fire follikler, eller hvor mange det var, og de var ikke store. Det er første gang jeg opplever det, men jeg tenker bare at det ikke har hjulpet meg å ha mange modne egg tidligere, så jeg bekymrer meg svært lite, egentlig. Det viktigste er jo uansett at kvaliteten på eggene er god, så kan det gjerne bare være fire for min del Snakkes i løpet av uka, da?
Astra71 - tvillingmor Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. juni 2009 Hei Lie79! Så utrolig koselig å se deg her inne - nå ble jeg glad Og takk for kondolansen. Jeg har merket at det er godt å snakke med folk som har opplevd å miste en forelder, som vet hvordan det er. Det er rart med det, det er en naturlig del av livet, men det føles absurd likevel. Når det gjelder forsøket, så vil legen vurdere på torsdag om vi skal ha innsett allerede da eller gå for blastocyst på mandag. Det stemmer at jeg har tenkt på blastocyst tidligere, men jeg har egentlig min tvil, for jeg hadde såpass få follikler på UL denne gangen at jeg ikke tror de vil ta sjansen (tror bare de gjør det dersom det er mange egg). Ellers håper jeg som deg at Menopur skal gjøre susen. Det er visst flere her som har opplevd suksess med den medisinen. Jeg er litt usikker, for jeg forsøkte Luveris en gang, i kombinasjon med Puregon, og det ga ingen utslag i form av bedre kvalitet (Menopur og Luveris inneholder de samme stoffene). Men jeg måtte bare gjøre noe annerledes denne gangen, så får det stå til :-) Du skal i gang snart du også? Det var kjekt! Da kan vi følge hverandre littegrann sånn fra sidelinja. Godt du skal ha kort regime, det er langt å foretrekke, spør du meg. Blir så utrolig lei av den upraktiske sprayen. Husker i fjor da jeg gikk rundt på sommerferie drassende på en svær kjølebag med en stakkars liten nesespray oppi, hehehe. Lykke til til deg og, dette må jo bare klaffe snart for oss! klem fra meg
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 Hei, nå var det lenge siden! Det var jammen godt å finne "den gamle gode gjengen min" igjen, har lett litt etter tråden vår, men den er sporløst borte. Fryktelig trist å høre om at moren din er gått bort, Astra71. Ved forrige forsøk hadde jeg alvorlig sykdom i nær familie, det endte med operasjon som heldigvis gikk bra, men det var en enorm ekstrabelastning på toppen av det stresset det er å holde på med IVF. Kan bare forestille meg hvor tøft det er for deg. Skal sende alle mine gode ønsker for at det blir et nytt familiemedlem hos deg snart!!! Har holdt meg borte en stund, ble så knekt etter besøk med samtale på Riksen. Legen vi var hos var meget lite hyggelig, hun sa nesten uten å pakke det inn at vi hadde "svært små sjanser for å lykkes" og at det beste var om vi trakk oss fra forsøket. Jeg ble sint, jeg var jo veldig innstilt på å prøve igjen etter at det gikk galt i mars. Da sa hun at vi fikk et forsøk til, men om det ble like dårlig som første (et egg ut, et befruktet) så var vi ferdige i det offentlige. Snakk om å trenge et smilekurs! Men jeg har plukket meg selv opp, den mannevonde dama skal ikke ta motet fra meg før vi har prøvd igjen. OK, jeg er 38, men jeg er frisk, i god form, ingen kroniske sykdommer, ikke overvektig og har operert bort endo i høst. Det må da være en liten sjanse for at det går? Det eneste positive ved samtalen var at jeg fikk kort regime. "Det kan du bestemme selv, samme for meg" var svaret når jeg spurte om hva legen anbefalte... Det er jo liksom de som skal gi råd, men-men.... Så nå sitter jeg her og skal sette sprøyte nr. 3 om noen minutter. Vi snakkes!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 8. juni 2009 #15 Skrevet 8. juni 2009 Kjære Astra71! Vil bare få uttrykke min inderlige medfølelse med deg i forbindelse med at din mor gikk bort. Det er fryktelig vondt, smerter så veldig. Det er ikke så mye man kan få gjort annet enn å sørge skikkelig over tapet, og minnes, for så å gå videre i livet. Jeg mistet først pappa og noen år senere mamma da jeg var veldig ung, så jeg vet litt om hva du går gjennom nå. Av og til går døden og livet om hverandre, så jeg håper at du snart gir liv til en liten baby og lykkes med dette forsøket nå! Det fortjener du virkelig! :-) Og til bobbygirl: Så bra at du ikke gir deg, så bra at du ikke lar deg knekke av leger som har mistet gnisten og ikke ser helheten! Trist at det finnes folk i helsevesenet som mangler ekte empati. Håper du også lykkes denne gangen!! :-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 9. juni 2009 #16 Skrevet 9. juni 2009 Hei igjen! Ja, veldig koselig å se kjentfolk igjen her inne:) Husker godt dagene etter at faren min døde. Han døde i arbeidsulykke. Var i sjokk de første ukene. Kan egentlig bare si at det blir bedre etterhvert som tiden går. Man venner seg rett og slett til at den personen man har mistet, ikke er i livet sitt lenger. Det er ihvertfall sånn det var for meg... Håper det går bra med deg (så bra som det kan gå etter omstendighetene...) og at du kommer deg igjennom denne tøffe tiden! Prøv å ta vare på deg selv så godt du kan! Ser fram til kort regime ja:-) Er så glad for å slippe sprayen denne gangen! Håper bare at vi får ut passe mengde med egg.. Fikk ut kun 4 egg på første forsøk, 3 befruktet. Fikk jevnere doser med samme medisin, Gonal-f, over like mange dager på 2. forsøk og fikk da ut 12 egg, 8 befruktet og 3 på frys. Hadde vanlig regime på de forrige forsøkene, så håper at noe nytt er det som skal til "her i gården" også Håper virkelig det går bra for deg denne gangen. Det fortjener du virkelig etter å ha hatt mange førsøk! Blir spennende å høre hvordan det har gått etter neste UL:) Er jo så vanskelig å si hva det er som skal til for å lykkes, er så individuelt hvordan de ulike medisinene virker fra person til person. De sier jo at 4-delt egg på dag 2 etter uttak uten fragmenter er optimalt, men hører jo om de som blir gravide med egg av dårlig kvalitet også, så ikke godt å si dette her. Tenker at det sikkert er mye man ikke vet om dette også jeg da... Så er vel egentlig bare å krysse fingrene og håpe det går veien for oss begge nå:-) Ønsker deg ihvertfall masse lykke til og kommer helt klart til å følge deg fra sidelinjen:)))
Honoria med to i magen:-) Skrevet 10. juni 2009 #17 Skrevet 10. juni 2009 Hei:-) Da har jeg vært på mitt første uttak,å det var en veldi spesiell opplevelse.. Har jo aldri visst om jeg har egg i eggposene,men i dag fikk jeg se fem flotte egg bli henta ut. Å det var en litt emosjonell følelse, for for første gang føler jeg at det er ett lite håp om at jeg også kan få oppleve å bli gravid,å faktisk bli mamma... Å det er jo bare helt rått:-) Så nå er det bare å krysse fingrene for at noen av dem blir befrukta... Hvordan har det gått med dere andre i dag? Er kjempespent på å høre:-) Stoooor klem
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 11. juni 2009 #18 Skrevet 11. juni 2009 Da har jeg vært på første kontroll. Det var desverre ikke noen flere eggposer enn forrige gang. Får jo omtrent samme mengde puregon, så det var kanskje ikke annet å vente. Legen så to passe store og en litt mindre. Det hadde jo vært moro å få to egg denne gangen, det hadde uansett vært dobbelt så bra som første forsøk. Jeg er veldig spent på hvordan det går med deg i dag Astra71. Spennende å se om du får inn egg i dag eller om det blir mandag. Masse lykke til!!! Hei til deg, Honoria! Lykke til med eggdelingen. Er det fredag du skal sette tilbake? Jeg skal på ny kontroll fredag, forhåpentligvis ser mine få egg bra ut slik at det blir uttak, befruktning, deling og innsetting til uka. Puh, jammen mye som skal klaffe, mye å ha angst for og grue seg til på kort tid. Men det er godt å ha dere som gir gode råd og oppmuntringer, man føler seg litt mindre lost og alene her inne. Vi snakkes snart, LYKKE TIL!
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 11. juni 2009 #19 Skrevet 11. juni 2009 Takk for støtten, 2barnsmor-mai/juni2010? Det er ganske tøft å få slike beskjeder slengt mot seg. Det kan godt være hun har helt rett, men det finnes så mange måter å prate til andre på. En god lege bør være en ganske god psykolog også, i hvertfall kunne en del om hvordan det er å være i en vanskelig periode av livet. Det var utrolig trist å se at ditt siste forsøk var negativt. Jeg fulgte jo med litt og så at du prøvde en del nye ting denne gangen, synd det ikke var det som skulle til. Det virker som du har en egen evne til å fokusere framover og å være optimistisk, det beundrer jeg deg veldig for. Og ikke minst er du en utrolig god motivator for oss andre her inne. Takk skal du ha for det, jeg håper det klaffer for deg neste gang!!!
Honoria med to i magen:-) Skrevet 11. juni 2009 #20 Skrevet 11. juni 2009 Hei bobbygirl:-) Da har jeg snakka me sykehuset,og fått vite vi har så langt ett egg som til nå har utvikla seg helt perfekt:-) Så da blir det innsett i morra!! Håper at alt går bra i morra for deg,gleder meg til å få en oppdatering:-)
Gjest lille fiol Skrevet 11. juni 2009 #21 Skrevet 11. juni 2009 Hei dere, Har ikke veart sà aktiv her pà lenge men jeg hàper like mye som alle oss at vi skal klare dette til slutt! Jeg blir med dere jeg da jeg har hatt egguttak i dag, 11 juni, og fikk ut 5 egg. Sà nà er det bare à hàpe pà det beste... Lyke til med innsetting i morra Honoria og kondolerer til deg Astra, det var utrolig trist à hòre du mà veare utrolig sterk som klarer à fortsette! Lykke til til oss alle
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 11. juni 2009 #22 Skrevet 11. juni 2009 Tusen takk for det, bobbygirl! Det var utrolig hyggelig å høre!!! Vi må jo støtte og backe opp hverandre, uansett om vi lykkes eller ikke! :-))
Mazza** Skrevet 11. juni 2009 #23 Skrevet 11. juni 2009 heisan , blir innsetting av frys her imorgen...vel å merke hvis alt ser bra ut etter at de har tatt de opp da... har bare 2 stk igjen, så er litt pessimist denne gangen. Sist måtte de kaste 3 av 4, så litt kjipt hvis det skjer igjen... Masse lykke til til alle jentene på tråden....denne gangen måååå det gå
Honoria med to i magen:-) Skrevet 12. juni 2009 #24 Skrevet 12. juni 2009 Hei alle sammen:-) Da har jeg vært å satt inn,å kjenner at håper stiger litt når legen sier at det var ett perfekt egg på alle måter:-) Så da får vi bare vente å se om den sitter denne gangen... Astra71:Tenker veldig på deg og dine i denne tunge stunden,og spesielt i dag... Håper det gikk bra med eggene dine:-) Stor klem
Gjest lille fiol Skrevet 13. juni 2009 #25 Skrevet 13. juni 2009 Hei alle flotte pròve damer! Da har vi veart pà klinikken vàr her i Arhus og satt inn to fine egg sà nà er det bare à ruge for harde livet, Det er nesten litt for spennende... hell og lykke til oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå