★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #26 Skrevet 3. juni 2009 ke det så feilarrrr maskinen då???åhh.. blir ikke reg.med engang må jo dytte meg ihjel:)
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 3. juni 2009 #27 Skrevet 3. juni 2009 ah jeg har en gel som jeg skal smøre meg med*ler* da ås..ja mulig det er pga det, jeg aner egentlig ikke*ler* på meg blir det vel to ampuller a 900ie, om ikke mer=S når har du ut/inn da? kom på msn da!!=P
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #28 Skrevet 4. juni 2009 har 1 ønsker 2=) prøvde komme på msn igår men med engang jeg går innpå der klikker maskinen...krasjer vel snart hele forb..dritten!!( så kom meg ikke inn igjen her heller etter msn stuntet mitt;) men nå har den våkna igjne;) ut-inn var det jeg skule svare deg på...altså de sa på hausken vi sees i neste uke etter du har vært på ul onsdag 10..så antar at ut og inn blir fredag eller no sånt?alt ettersom... satt mine første stikk igår...det var bare ekkelt syns jeg...den kulepenn greien kjente jeg faktisk ikke men den blodfortynnene stakk kan man si..uff..brr det bare er en ukes tid.samboeren min stakkars han skal jo være så hjelpsom men er livredd nåler og alt som skal inn i kroppen.. han ble litt kvalm og på gråten på min vegne stakkars...han er god da:) syns det gikk over all forventning jeg egentlig..
shnuppelure77 Skrevet 4. juni 2009 #29 Skrevet 4. juni 2009 Hei tøysekroppen, håper du ikke er for kvalm av sprøytene. Jeg syns det går greit, men er så fryktelig emosjonell, i går begynte jeg å grine helt plutselig, samboeren fikk litt hetta; "hva har jeg gjort nå???", men så kobla han og forstod at hormonene var på ferde igjen. Ja, jeg skal nok kjøre på med en rask omgang denne gangen. Det er mitt andre forsøk, I mitt første forsøk i feb. 09 fikk jeg kun 5 eggposer med kun to egg totalt, begge ble befruktet, men kun et delte seg riktig. Derfor satte de meg på noe som de kaller antagonist denne gangen, hvor de pøser på med høyere hormondose og tettere oppfølging, så jeg håper jeg får litt flere egg denne gangen. Har forsøk på riksen (syns de er kjempeproffe og snille der inne). Ja, lykke til til oss alle sammen! )
Alid@ Skrevet 4. juni 2009 #30 Skrevet 4. juni 2009 Blir spennende å følge med deg tøysekroppen;) Har tro på at vi skal klare dette hos Hausken;) er enig at den blodfortynnende er litt verre å ta, litt tykkere spiss;) Lykke til videre i stikkingen og krysser fingrene for deg når du skal på din første ul selv om det enda er noen dager til!!!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #31 Skrevet 4. juni 2009 shnuppelure77:) litt små kvalm i morges og svimmel? men hissigpropp er jeg fra før av så det vet jeg ikke om merkes...har bare tatt en sprøyte forløpig så er vel ikke kommet heeelt i siget enda....kl elleve om kvelden tar jeg de så om en liten halv time....stakkars mennene våre hehehe..men vi gjør da dette for dem også håper høye doser hjelper deg denne gangen da!!er veldig fornøyd med hausken så langt og kan ringe dem og prate og spørre om alt mulig..de har alltid til deg liksom:)) jeg får 900IE OG 600IE hvor dosen er 175 på pennen.er dette en spesielt høy dose?er så redd for overstimulering og avbrutt forsøk og gruble gruble på alt som kan g¨å galt...syns det er så vanskelig å tro at dette skal gå bar innimellom...så heldig skal jeg vel ikke være..uff... men vi må jo tro det:) lykke til til oss ja;)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #32 Skrevet 4. juni 2009 Alid@ uff ja dette blir spennende!!nesten uutholdelig!!kjenner på rare følelser jeg ikke har hatt før...dvs jeg egentlg ikke vet helt hva jeg skal føle? men har som deg stor tro på at hausken fikser dette for oss;) den blodfortynnene hadde jeg problemer med å få inn!!?måtte ta i akkurat som den ikke var spiss nok?hmmm.. tenker på at i forhold til den tiden dette egentlig skulle ta så er jo neste uke bare ingenting i forhold men nå syns jeg det også går i sneglefart hhahahaha;)) takker for lykke ønskninger og ønsker det samme for dere alle her!!)
Alid@ Skrevet 4. juni 2009 #33 Skrevet 4. juni 2009 Ja den klexanen bruker jeg å sitte å snurre litt på før den går i gjennom skinnet, nesten sånn at jeg borer til det gir etter;) Liker ikke å stikk hardt å fort;) Jeg får 150IE så det er jo ikke så mye høyere enn meg, men i forhold til andre som tar 75IE kan det evt virke høyt. Er jo dem som går på 450IE men dem har som regel lite egg å må gå på så høye doser. Hausken vet vel va han driver med så dosen er sikkert helt fint til deg, dessuten liker han at man er litt overstimulert for da mener han man litt letter kan bli gravid;) Går nokk bra skal du se;)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #34 Skrevet 4. juni 2009 ok skjønner ikke alt dette her hehe;)er ikke helt venner med klexane nei..begynte å blø i dag jeg og litt mer på venstre side var det verre å stikke:(? stikker du rett under navlen eller er det ok litt sånn nedenfor til høyre eller venstre?livredd for å gjøre noe feil og ødelegge noe:( jeg hadde arne når jeg var der mener han det samme da mon tro? men du sier du får 150IE...JEG FÅR 900IE PLUSS 600IE er ikke det veldig mye mer enn det du får??forstår ikke det der helt.hva står pennen din på?
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #35 Skrevet 5. juni 2009 Utrolig høy dose du må gå på. Jeg gikk på 450 IE på det meste. Håper det går greit med stikkingen.
Gjest Skrevet 5. juni 2009 #36 Skrevet 5. juni 2009 Jeg har lest igjennom alle innleggene i denne tråden. Hva er egentlig dosen puregon hver dag? Er den 900 IE + 600 IE, eller var den 175 IE? 900 + 600 er ganske høyt. Har ikke hørt om noen som har gått på så høy dose før. Lykke til!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #37 Skrevet 5. juni 2009 altså 900IE OG 600IE er det som står på pakken.skal gå på en ampull med den på 900IE og pennen skal alltid stå på 175.når den ampull er ferdig skal jeg ta resten av dagene med 600IE også 175 på pennen..forsto du det?)
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #38 Skrevet 5. juni 2009 hihi lettere forklaring er at du har to ampuller en på 900ie og en på 600ie men dosen du skal sette er 175ie, er bare størrelsen på ampullene....som feks man har hostesaft der ene flasken er på 500 ml og en annen på 250 ml men man skal ta feks 5ml uansett hvilken flaske....( bare for å ta et legemiddel) tøysekroppen: hvor mange ml er den på 600ie? om du har hentet den ut...og går dte greit med sprøytesettingen? merker du noe???=)=) jeg er meget øm i eggstokkene, er som om jeg nærmer meg el=)
Alid@ Skrevet 5. juni 2009 #40 Skrevet 5. juni 2009 Nei jeg stikker mest til sidene under navel område, eller rett ved siden av om du forstår. Du kommer ikke til å stikke feil så det skal du ikke bekymre deg for;)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #41 Skrevet 5. juni 2009 ja ok hahaha dårlig forklart!!)))))))))))))) men ihvertfall stikker no i meg det jeg skal;) syns faktisk første dag med stikking gikk best ellers syns jeg dte har vært vondt og den der hersens klexane er så jævla (sorry)vond å sette må jo tvinge den gjennom:(( buhuuu..jaja nå er jeg glad jeg er kommet så langt da det må nok engang være sagt!! natt til i dag har jeg ikke sovet mer enn en time tilsammen! svimmel og små kvalm til tider men ikke noe jeg ikke tåler;)så dagen på jobb i dag har vært heller søvning kan man si:)) glad det er helg!!apropo helg...hvordan er det med å ta seg en øl når man går på sprøyter..fikk ikke noe info ang det..ødelegger man noe eller er det ok??har klart å stumpe røyken da:))sitter her med munkholm i dag jeg:) kjenner ikke noe i eggstokken enda men kommer vel...?
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 5. juni 2009 #42 Skrevet 5. juni 2009 oi aner ikke ang alko*mumle* men har bestemt meg for å være avholds;o) pleier du å kjenne el smerter? jeg pleier å kjenne dem til vanlig så det er jo mulig det er derfor, blir bare ømmere og ømmere jeg..hehe tror det skal bli en laaaaaaaaaaaaaang uke til ul ja,o) klexane? hmm? hva er det? er glad jeg kun har puregon jeg=P bare tanken på å måtte presse noe inn*AUA* tja om du er kvalm og svimmel så betyr vel det at ting går som det skal, siden du har type bivirkning... du har jo høyere dose enn meg så blir vel kanskje litt mer bivirkninger der..
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #43 Skrevet 5. juni 2009 ja jeg har bestemt meg for det jeg også men måtte bare spørre..har vært flink å ikkr røyke og drikke kaffe heller og cola..prøver gjøre mitt liksom..spiser gravid vit.omega 3 og folsyre..stapper i mannen zink og selen og folsyre hehe bare sånn for å ha gjort det liksom..kan jo være det er gunstig..who knows;)også drikke masse vann... føler egentlig ikke at jeg har noe særlig bivirkniner og at eggene ikke vokser hihi..tenkte det skulle kjennes mer enn dette men det er vel forskjellig..har ikke no spes el smerter til vanlig nei.... klexane er blodfortynnene for å øke blod sirk.i livmoren for at egget letter skulle feste seg mener jeg grunnen var..har litt trang livmor heelt nederst g der mente ha kanskje det kunne være mangel på gjennomstrøm...alt de tenker på godt er det!! håper du kommer deg gjennom uken uten for mye vondter:)vi nærmer oss dagen
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #44 Skrevet 6. juni 2009 Beklager at jeg misforstod deg. Men det var desverre litt lett å feiltolke. Da var lettere å forstå når det ble skrevet hva pennen står på ved stikking. Ønsker deg fortsatt masse lykke til!
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 6. juni 2009 #45 Skrevet 6. juni 2009 takker=) er bare 5 dager igjen nå, synes tiden raser avgårde*ler litt* har litt for mye jobb denne uken så det kan jo bli en prøvelse egentlig.. aha, ja godt noen vet hva dem snakker om*ler litt*hvordan ble det oppdaget?at du har litt trang livmor altså? siden du ikke har spes el smerter til vanlig så er vel det grunnen kanskje...jeg føler ting bygger seg opp, men håper virkelig at alt ser bra ut på ul dagen og at det er noen perfekte egg der...hihi ellers skal disse sprøytene få en omgang juling=P
shnuppelure77 Skrevet 6. juni 2009 #46 Skrevet 6. juni 2009 Hei alle sammen. I går var jeg inne til første kontroll, får jo ikke så mye svar av gynekologen, men han sa det så bra ut, og jeg syns selv jeg kunne se antydning til flere eggposer, og han sa at noen allerede målte 9mm (skal være 14mm, så ligger bra an:o)). Begynner med orgalutran i morgen, så da blir det sprøyter både morgen og kveld. Jeg bruker menopur 225 IE. Skal ha ny kontroll på tirsdag, og lurer på om ikke det kan bli uthøsting allerede i slutten av neste uke. Spennende!! Ser ut som det går bra med stikkingen for de fleste av dere, det er bra jenter!! Kanskje vi blir litt trollete ovenfor mennene våre, men det får de jammen meg tåle, det er vel ingen tvil om hvem som tar den største støyten i denne prosessen, så da får gutta trøste og pleie og tåle litt kjeft, snørr og tårer. Mannen min har vært veldig søt og hensynsfull, så han har faktisk fått en liten ekstra stjerne i boken de siste dagene. Ha en flott helg og hold håpet oppe, alle sammen!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #47 Skrevet 7. juni 2009 hei dere:) i kveld ska jeg begynne på orgalutran sprøyten pluss de to andre...har gått smertefritt så langt:) denne orgalutran? kan jeg vente meg noe ekle bivirkninger nå? dere som har greie på det?;)hmmmmm... øm rundt navelen etterhvert hehe..ikke lett å finne gode plasser å stikke på med tre prøyter på forskjellige plasser hver dag..har liksom brukt opp den "gode plassen å stikke på":(
b77h Skrevet 7. juni 2009 #48 Skrevet 7. juni 2009 hei tøysekoppen kjekt å lese om hvordan det går med deg. Jeg lurer på hva orgalutran sprøye er for noe? hva tar du det for? Er ellers heeelt enig i at klexane er verre enn de andre sprøytene, men det blir en vane det også. Nå har jeg faktisk brukt klexane i ca 5 uker. En periode fikk jeg voldsomme blåmerker, så ut som en verre sprøytenarkoman...Da stakk jeg mye rett til høyre og venstre for navlen. Men nå har jeg begynt å stikke lenger ut på sidene, ca 6-8 cm rett ut fra navlen, og det går mye bedre i forhold til blåmerkene iallefal. Mannen min liker heller ikke sprøytene, så han holder seg laaaangt unna. Helt ok for meg, kunne ikke slappet av om han skulle ha hjulpet med det tror jeg. Jeg gikk foresten på hele 350 puregon denne gangen (fikk ut 8 egg). Gangen før brukte jeg 260 gonal tror jeg 8 (4 egg). Var stor forskjell på symptomene med den store dosen, ble et skikkelig hormontroll! Men det var verdt det når vi fikk mange egg + satt 2 inn av god kvalitet. Om 1,5 uke skal jeg på ul og se...håper den/de klorer seg fast... Lykke til med forsøket ditt!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #49 Skrevet 7. juni 2009 hei b77h:)) orgalutran er en sprøyte som skal forhindre at kroppen får el av seg selv..klinikken skal ha full kontroll over hva kroppen fortar seg nå fram mot ul...skal gå på den fram til og med tirsdag så ul på onsdag og da får jeg videre beskjed om hva jeg evt skal ta videre.om det blir el sprøyte eller fortsette på hormoner om jeg har forstått det rett(?)er helt grønn og setter all min lit til hausken og gjør akkurat som jeg får beskjed om;) klexane er no dritt:( ser veldig ut som den orgalutran er make i fasongen:( når du sier 350 er det det pennen din sto på du mener da?!da kan jeg tenke meg du var ett troll ja;) men hva gjør vi ikke for drømmen våres;)) skal forresten gå på cyclogest etter uthenting og litt ut i svangerskapet evt..kjennskap til den?alle snakker om crinone men tror cycl.er sterkere...?tusen takk for lykke ønskninger:) kjekt å ha denne siden her også er det så spennende å følge med på alle sammen og sååå utrolig koselig og motiverende når noen her inne får det til:)) som deg;) gleder meg til å høre om ul din om en ukes tid;) snakkes sikkert før det;) klem
b77h Skrevet 8. juni 2009 #50 Skrevet 8. juni 2009 hei :-) Ja, jeg var et skikkelig troll! Mannen min regnet ut at dosen var økt fra første forsøket med 33%, så det var jo naturlig at det kunne merkes da... Angående klexane, som jeg trodde jeg hadde vendt meg til, så fikk jeg i dag en skikkelig ekkel reaksjon; en øm kul under huden der jeg stakk. Ble litt bekymret, men beroliget på tlf på Husken. Kunne visst fint skje, var mest sannsynlig blødning innvendig. Og nå ser jeg at det nok er i gang med å utvikle seg til et skikkelig blåmerke...Men de kan jeg leve med. Det var altså ikke noe farlig - om du skulle oppleve det samme. Jeg brukte også cyclogest, kun det jeg har fått tilbudt på Hausken. Jeg spurte om jeg kunne fortsette etter testdag, men fikk dessverre nei...tenkte at jeg ville prøve "alt" denne gangen, men fikk ikke lov ;-) lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå