Gå til innhold

er det noe å skryte av da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som skrøt av at hun ikke trengte epidural.. men faen heller.. ho sa jo ingen ting om at ho hadde fått morfin i stedet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo være stolt av det man vil være stolt av.

Men så er det nå engang slik at fødsler er ulike, både fra kvinne til kvinne og forskjellige fødsler for samme kvinne. Det er lett å skryte av at man klarte seg uten smertestillende, men du vil aldri vite hvordan dine smerter var i forhold til andres og selv om mennesker også har ulik smerteterskel er nok sannheten nærmere den at de som aldri følte behov for smertestillende rett og slett ikke hadde det vondt på samme måte.

Skrevet

Å skryte av å ha født uten epidural virker noe ufølsomt mot andre som har valgt eller måtte føde med. De som føder uten har kanskje vært heldig med sin fødsel og ikke trengt det da.

Jeg ville ikke ha epidural og klarte meg uten. Det var litt fordi jeg var redd for komplikasjoner av epiduralen og fordi jeg ønsket å finne ut hva kroppen min er god for. Det siste høres kanskje teit ut, hvorfor ikke kjøre på med alt de har av smertestillende når en kan liksom? Men det kan ikke sammenlignes med å oprere uten bedøvelse, under en operasjon skal en jo klare å ligge helt i ro f.eks..

Jeg er veldig fornøyd med at kroppen min klarte dette uten epidural, men det er ikke noe jeg går og skryter av. Full forståelse for at mange ønsker det uansett, men det blir feil av de som bare har født med epidural å si til venninner at de ikke kommer til å klare seg uten. Klart de klarer seg uten, i mange tilfeller, men klart det kan bli en tøffere opplevelse.

Skrevet

Huske ikke at æ ba om å få epidural heller! Va så dopa på lystgass att æ lå bare å flira av han som prøvd å sett den! Vart keisersnitt t slutt å enda en epidural til!! haha.... Nei vil prøv utn men æ tar lett en epidural t jah! :P

Skrevet

Vær stolt av at du har FØDT! De fleste (bortsett fra noen som ikke har noe annet å skryte av) driter langt faen i om du brukte epidural eller ikke. Vi har da alle bært dette barnet inni oss i mange mnd. Så KVINNER er vi da for søren alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...