Gjest Skrevet 19. mai 2009 #26 Skrevet 19. mai 2009 Å amme diskret er for meg uproblematisk. Men jeg reagerer på de som velter ut puppen på restaurant og sitter der til sjenanse for andre. Er ikke slik at selv om vi synes det er det mest naturlige i verden, at andre liker det og synes det er rasende flott å se på... Å skifte bleie på cafebordet er noe jævla griseri!!!!
Gjest Tale30 Skrevet 19. mai 2009 #27 Skrevet 19. mai 2009 Hvis noen husker hva det stedet ved Akerselva heter, blir jeg veldig glad for å få info om det!! Merkelig at det ikke er annonsert for det neon steder. Jeg har søkt og søkt for å finne barnevennlige steder i Oslo sentrum, men har bare kommet frem til info om steder hvor man i alle fall kan føle seg velkommen med små barn..
mamman til to gutter Skrevet 19. mai 2009 #28 Skrevet 19. mai 2009 Kom på denne linken http://www.dinbaby.com/forum/thread/7655040 Så det heter Mecca, men når jeg prøver å finne hjemmesiden deres, er det nærmeste jeg kommer www.mecca.no og der kommer det rett og slett opp at "vi har stengt", så det ser dårlig ut:-(
Gjest Tale30 Skrevet 19. mai 2009 #29 Skrevet 19. mai 2009 Nei, det så ikke så lovende ut nei.. synd..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #30 Skrevet 19. mai 2009 Det er ingen menneskerett å gå ut på cafe´. Hvorfor ikke heller invitere med deg de du vil prate med hjem slik at dere kan være der?
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 19. mai 2009 #31 Skrevet 19. mai 2009 Huff,dette tenker jeg på og. Sist ammet jeg der jeg var når ho var sulten - ingen som så puppene mine da. Men denne gangen vil jeg jo prøve å gi begge mat på en gang.. Men klarer ikke helt å se for meg at det blir diskret akkurat.. Og hvordan jeg skal få holdt de.. Kanskje jeg finner ut at flaske er tingen nå vi er "på tur" og bretter ut puppene hjemme i stedet. Har tenkt å pumpe og gi flaske innimellom, så kan far eller andre bidra med matingen om jeg skulle trenge en tur ut om ettermiddagen eller noe.. Da kan jeg jo gi flaske på cafe, og er jo der sikkert for å møte en venninne og da kan hun gi den andre babyen flaske samtidig. Så får jeg faktisk spist lunsjen min og. Dere med tvillinger - hvordan har dere gjort dette?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #32 Skrevet 19. mai 2009 hva er egentlig problemet med å pumpe melk over på flaske og få den varmet opp i microen på kafeen? jeg og alle jeg kjenner med baby gjør det på denne måten. kall meg hva dere vil, men jeg har RESPEKT for andre mennesker i det offentlige rom!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #33 Skrevet 19. mai 2009 La folk glo eller miste apetitten om de er så prippende. Det er de som har et problem, ikke vi som ammer.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 19. mai 2009 #34 Skrevet 19. mai 2009 Anonym 15:39 du amme ikke for det første, for da hadde du visst at mm ikke skal varmes i micro!! Uansett så kjenne eg at eg blir direkte forbanna!! At det går ann å være knust i hodet????? EG MÅ DA FOR HÆLVETTE FÅ AMME UNGEN MIN UANSETT KOR FAEN EG E HENNE!!! Det e ikke snakk om respekt fra di sie i det hele tatt! Du har null respekt for oss med ammemuligheter. Ungen må da fro hælvette få mat uten at eg skal måtte pumpe meg hver gang vi skal ut av døra for at vi kanskje skal kunne støte noen lavmåle folk som du!! SATAN HELLER!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #35 Skrevet 19. mai 2009 Jeg synes også det er uapetittelig at noen bare slenger fram puppen, det går an å være mer diskret. Selvsagt må folk slippe å sitte hjemme hele tiden fordi de ikke kan amme ute, men ta hensyn. Fordi om man er mamma og har barn som betyr det ikke at man eier verden og skal sperre veien med barnevogner og blotte puppene. Og hvem skifter blei på cafebordet?? Der går grensa! Selv om du synes bebien din er verdens deiligste og har fin bæsj, betyr det ikke at andre synes det.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #36 Skrevet 19. mai 2009 Tenkt over at noen barn faktisk ikke tar flaske eller? For øvrig, å skifte bleie på bordet er disgusting! Å amme offentlig ser jeg ingen problemer med, barna har da like mye rett på mat som oss voksne!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #37 Skrevet 19. mai 2009 jeg må bare le av deg og dine vanvittige hormon utbrudd. er pga slike som deg at det i det hele tatt er folk som har problemer med offentlig amming. skjønner hvilken småbarnsmor du er ihvertfal! du har tydeligvis aldri pumpet deg, og heller aldri varmet opp brystmelk. må si det er rart av våres unger fortsatt lever, som har fått en og annen microvarmet brystmelk noen få ganger i mnd.. (da jeg ikke er av typen som oppdrar ungen min på kafe)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #38 Skrevet 19. mai 2009 Da kan vi droppe å gå på cafeene. Så kan vi se om de mister litt inntekt..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #39 Skrevet 19. mai 2009 Synes amming er helt greit så lenge man prøver å være litt diskre. Trenger jo ikke blottlegge hele puppestellet. Men bleieskift får gjøres på do. Man er tross alt på en cafe for å spise og kose seg, er ikke hyggelig at nabobordet begynner med bleieskiftet der da.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 19. mai 2009 #40 Skrevet 19. mai 2009 Vet du? Det e ute av min fatteevne at det finnes noen som kan tenke på den måten du gjør?! Ka e det du skjønne om kordan eg e som småbarnsmor? Eg går ikke på kafè, eg hate det! Det e over et halv år sia eg va på kafè med Adrian sist. Fordi det e så tungvint med store vogne, bleieskift og AMMING! Det handle ikke om kor mye eg e på kafè, men at man må få lov til å gi ungan sine mat der ungan ønske det. De første 6 mnd i livet til ungen så e det melk den spis og da må man som eg sa få lov amme der man vil!! Det e faktisk folk som du som e problemet, hadde det ikke vært så mange stygge folk som deg på de hersens kafean så hadde eg kanskje gidda å gått mere på kafè eg å! Eg synes det e mye bedre for Adrian at vi møtes på plassa der han kan leke med andre unger å få mat og melk når han vil. Og slipp å få dårlig mm fra microen bare fordi mamma vil være på kafè. Hadde det vært en barnekafè som hadde vært stor, med masse plass, og va litt mer tilrettelagt, så e det mulig at eg hadde gidda det... Så ka vet du om meg som mamma??? At eg e en bedre mamma enn deg?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #41 Skrevet 19. mai 2009 det virker som om de som synes at det er så ekkelt å amme barna sine i offentligheten egentlig bare er misunnelige på oss som ammer barna siden de ikke klarer det selv og må gi barna sine mme... det intrykket har ihvertfall jeg, hvor ofte får jeg ikke høre negative ting om amming, men det er jo av de som bir barna sine mme.
Aliena Skrevet 19. mai 2009 #42 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har ammet selv, men liker ikke offentlig amming. Så den teorien din henger nok ikke helt på greip;-)
signe maten Skrevet 19. mai 2009 #43 Skrevet 19. mai 2009 Jeg ammer offentlig, og har ingen problemer med å gjøre det diskret! Hva gjelder pumpe/flaske ideen så er ikke den dum altså - men Magnus tar ikke flaske, så den utgår her i gården gitt. Det jeg ikke skjønner er at det kan være ekkelt å se "toppen" av puppen min på oppsiden av hodet til Magnus. Jeg har sett mange damer med mer utringa topper enn det jeg klarer å vise når jeg ammer. Burde vi forby slike topper på cafe da, kanskje? Eller så lave bukser at rumpa praktisk talt ligger på utsiden. Det er vel ikke så veldig delikat det heller? Og ikke er det for en grunn heller - annet enn å tro man ser "sexy" ut. Ammingen har jo en grunn. Syns forøvrig det er dumt at folk (tydligvis) har så dårlig forhold til kroppen (sin) at det er ekkelt å se en annen "naken" kroppsdel enn de som henger fast på en selv. Syns dere det er ekkelt med kvinner som soler seg toppløse også? Eller er det under kategorien 'ok'?
Aliena Skrevet 19. mai 2009 #44 Skrevet 19. mai 2009 Det er vel ingen som snakker om å forby verken det ene eller det andre, bare hvilke meninger man har om det, det er vel lov? Jeg synes dere er veldig raske med å trekke konklusjoner, den ene mener at de som ikke liker offentlig amming er misunnelige MME-mødre, og du trekker konklusjonen at man må ha et dårlig forhold til kroppen sin? Jeg har vel egentlig samme syn på toppløs soling som på offentlig amming. Ikke ekkelt, men kanskje litt unødvendig?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #45 Skrevet 19. mai 2009 Heldigvis synes flesteparten at slikt syn du har, Aliena, er unødvendig.
Aliena Skrevet 19. mai 2009 #46 Skrevet 19. mai 2009 De fleste på dib sikkert ja. Hvis du hadde gjort en undersøkelse i befolkningen generelt, hadde nok svaret vært noe helt annet. For et strålende argument, forresten...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #47 Skrevet 19. mai 2009 Eh, med din oppførsel her inne skulle jeg ønske du ikke beveget deg mye ut i offentligheten
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #48 Skrevet 19. mai 2009 Poenget er at du er blåst i huet, og at heldigvis driter de fleste i deg og ditt forvridde syn på menneskeheten.
Aliena Skrevet 19. mai 2009 #49 Skrevet 19. mai 2009 Hvorfor ta sånn på vei? Det er jo bare en uskyldig diskusjon, du må da akseptere at noen har andre meninger enn deg!
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #50 Skrevet 19. mai 2009 Aliena. En ting jeg har merket meg på dette forumet er at en del personer har et enormt behov for å gå til personlig angrep dersom de er uenig i enkelte meninger. Dine meninger er visst ikke likeverdige som deres. Du fremstår da som dum, trangsynt, ekkel, mindre begavet for å nevne noe... Dette forumet er vel som alt annet man kan finne på nettet, et sted der stakkarslige og usikre mennesker kan gjemme seg bak en "anonymknapp"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå