Gå til innhold

Neffi.

Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakk om å være egoistisk neffi, ikke tenke på barnet, for det gjør du ikke, ikke litt engang. Du er et tragisk tilfelle av et menneske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tragisk tilfelle av et menneske? Fordi jeg velger å vernet om selve livet?

Hmmmm...jaja, forstå den som kan...

Skrevet

Må vel si til Neffis forsvar (selv om jeg er uenig i hennes meninger og måten å ordlegge seg på om abort) så er det vel barnet hun prøver å tenke på? Kan faktisk ikke se at hun er egoistisk her.

Skrevet

Kjære deg neffi. Om du ønsker å utsette ditt eget kjøtt og blod for dette, så sier det nok. Du virker ikke som en spl. Du vil at ditt barn skal lide, kun fordi du ikke kan ta en abort.

Har du jobbet lenge nok i helsevesenet at du ser mennesker lider før de dør? Pga aktiv dødshjelp ikke er lov.

Skrevet

Barnet hun tenker på?? Når hun hadde valgt å bære frem et barn, som ville vært avhengig av legehjelp og sykehus innleggelse så og si hele livet. Levd i et smertehelvete. Er det å tenke på barnet? Blir sjokkert jeg.

Skrevet

Ja ,det har både legen min og gyn avd sagt !!

Du vet vel ikke hva kroppen min tåler og ikke tåler .

Du burde lese det jeg har skrevet litt bedre .Det står at jeg har gått på P-piller (dette var før de fant ut at jeg hadde leiden )(og som jeg også ble gravid med ) P -spøyte (gikk opp 10 kg på 2 mnd ,blødde i 6 mnd og fikk en hel haug av kviser ) Spiral ( Blødde 3 uker ,hver mnd i 4 år!)

Legene mine nekter å skrive ut noe som helst prevansjonsmiddel til meg .Hva mener du jeg skal gjøre da?

Skrevet

Hva vet vi før banret er født at det vil leve i et smertehelvete? Det vet man aldri!

Har jobbet i 3 år på lindrende avdeling, mye kreftpasienter, smerte, lidelse og død...men jeg ser også oppturene, de små målene de har, det å kunne smertelindre både fysisk, psykisk og åndelig...

Skrevet

Lest linken min om pessar? Kunne kanskje være noe for dere?

Skrevet

Mammaen til W - nå må jeg si at jeg blir forvirret. Du skriver at du og mannen din er prøvere, men i begynnelsen av tråden skriver du at du blir gravid bare en mann ser på deg.

Litt lengere ned skriver du at du har blitt gravid selv med kondom, sæddrepende middel og annen prevensjon som du visstnok ikke tåler...

Jeg skal ikke beskylde deg for å lyve, men du fremstår desverre for meg som mer og mer useriøs!

Skrevet

Har du prøvd p-pute og plaster? Kanskje det kan hjelpe deg?

Du kan jo også prøve å bytte lege, det kan jo hende at en ny person som ser saken ditt fra et annet perspektiv ser nye måter å løse det på?

Skrevet

Jeg spyr av hele Neffi. Hun burde stikke fingeren i jorda og våkne litt.

Men HI.. Det er ganske ekstremt å vedgå at man har tatt tre aborter! Tre stk!! Det er mye.. Og jeg synes du burde sjekke alt som finnes av prevensjon..

Vi har store problemer med å få barn og hjertet mitt gråter når jeg hører andre tar aborter i hytt og pine..

Og jeg er på ingen måte abortmotstander.. Men tre stk???

Skrevet

Men man vet jo faktisk ikke om det blir slik da. Barnet kan være friskere enn det legene tror, og man vet heller ikke om det vil leve i et smertehelvete om man velger å få det. Leger har tatt feil før og de vil fortsette å gjøre det.

Jeg personlig hadde garantert tatt abort hvis en lege hadde sagt noe slikt til meg, men da også ut i fra en egoistisk perspektiv for å skåne meg selv fra å bli glad i noen som kommer til å være kort tid her på jorden.

Skrevet

Nå var vel faktisk den ene aborten pga voldtekt da - og det burde jo enhver med litt empati forstå.

Og det at dere har problemer med å få barn er vel strengt tatt ikke HI's (eller andre som har tatt mange aborter) feil. De skal jo ikke beholde "uønsket" fostre pga at det er mange som har problemer med å bli gravide.

Skrevet

ja det er vi ,jeg har desverre mistet 3 stk i sa og ma på de 6 siste mnd .

Ja jeg har blitt gravid med både kondom og p-piller (den gangen jeg var 18 og og ble voldtatt gikk jeg på p piller ) Og den 3 aborten så sprakk kondomen .

Og jeg har ikke tatt de 3 abortene etter hverandre .Mellom den 2 og 3 aborten gikk det 10 år !

Skrevet

Nei, kjære deg, det er ingen som mener at andre ikke skal ta abort fordi de skal tenke på oss som ikke kan få barn, men det er likevdl hjerteskjærende å lese om at voksne mennekser tar abort i hytt og pine bare fordi det ikke passer akkurat der og da..

det må vi få lov å synes...

Skrevet

Vet det er stygt å si det , men klarer ikke å dy meg...synes dessverre ikke synd på dere...du har hatt sjansen til å få barn før, kanskje kroppen din ikke vil dette mer...

Skrevet

Jeg får veldig vondt av dere og dere har har min fulle sympati for at dere sliter med å få barn .(søsteren min sliter med det samme ) Men jeg kan dessverre ikke leve livet mitt for andre og må ta de valgene jeg føler er riktig for meg og ikke alle andre .

Lykke til med prøvingen ,håper at den sitter snart .krysser fingerne for dere .:)

Skrevet

Har verken spurt eller ønsker å få din sympati .Klarer meg helt fint uten !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...