Gjest Skrevet 18. mai 2009 #26 Skrevet 18. mai 2009 Jeg personlig mener ikke at noen er hore på bakgrunn av antall aborter. Men når man frivillig legger ut informasjon om seg selv og antall aborter man har tatt så tenker jeg jo mitt. Men trenger ikke diskutere det av den grunn... Leidens mutasjon trodde jeg hadde med blodets evne til å koagulere på. Man kan da i verste fall få blodpropp ved bruk av p-piller. Annen prevensjon har ingen betydning i forhold til denne "sykdommen". Minipillen, kondomer, spiral (uten hormoner) kan fint brukes. Ellers har jeg aldri hørt om at man kan bli gravid ved at noen bare ser på en. Det er i såfall like sensasjonelt som jomfrufødsel....
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #27 Skrevet 18. mai 2009 Hva med pessar da HI? Tåler du ikke det heller? Ingen hormoner der... Det er min oppfatning at du er lett på tråden når du blir gravid i hytt og pine. Lurer også på når det "passer" med disse barna du skal ha... Passe jo tydligvis aldri virker det som.... Det spesielt slike mennesker jeg blir provosert over; dere som tar abort pga. at det passer så dårlig, økonomi, psykistari, skole, osv.....
malingus Skrevet 18. mai 2009 #28 Skrevet 18. mai 2009 Ok... For det første neffi Vet du hva definisjonen på en hore er? Nei, tenkte meg det! Du har rett på din mening (er imot abort jeg og) men du framstiller deg så useriøs og tragisk at jeg får vondt av deg! For det andre har vel ikke hvor lett man blir gravid noe med å være en hore å gjøre?al du først kalle noen hore, passer det vel bedre på folk som, som har hatt mange sexpartnere. Mamman til William har ikke sagt et eneste ord om hvor mange sexpartnere hun har hatt! For det tredje vil jeg si at psykiske lidelser bør man ikke kimse av. Jeg er imot abort, men syns ikke en mor med alvorlige psykiske problemer stiller i samme rekke som de som skylder på økonomi, skole osv. Synes ikke nødvendigvis det er greit da heller, men jeg syns det blir noe annet!
malingus Skrevet 18. mai 2009 #29 Skrevet 18. mai 2009 Her stusset jeg også litt mamman til William. Hvorfor skal mannen din kutte strengen når det er du som har allergier og blir lett gravid? Det hjelper deg jo ingenting hvis det en dag skulle bli slutt mellom deg og din kjære? Hvorfor skal han gjennomgå et inngrep, og ikke du?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #30 Skrevet 18. mai 2009 Enig i det sisten der neffi, det spesielt slike mennesker jeg blir provosert over; dere som tar abort pga. at det passer så dårlig, økonomi, psykistari, skole, osv..... HI, når du legger ut informasjon om deg selv må du tåle å høre andres meninger om deg! Særlig når du legger ut om at du har tatt tre aborter og ikke angrer på noen av de, i en abort diskusjon. Barnslig av deg å legge ut et eget innlegg til neffi, da kan du heller sende pm.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #31 Skrevet 18. mai 2009 har ikke hun enn mann? Hvis man selv er psykisk syk, kan vel mannen ta seg av barnet? Ikke nødvendig med abort i slike tilfeller mener nå jeg...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #32 Skrevet 18. mai 2009 Neffi; du mener da strengt talt at det ikke er nødvendig med abort, uansett hvilke tilfelle det er snakk om! Hva da om fosteret er så sykt at det vil dø, men om det dør 2 mnd etter fødsel, eller 4 år, det er det ingen garanti for. Barnet skal leve i et smertehelvete de dagene, ukene, mnd, evnt årene det lever? Mener du man skal beholde da også? Hva ville du valgt vedr deg selv? Bli abortert i uke 7, eller oppleve det jeg nevner over her?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #33 Skrevet 18. mai 2009 Jeg snakket med både legen min og Ullevål sykehus om jeg kunne få pessar ,men de sa at det lages ikke pessar lenger i Norge og at det ikke var å få tak i . Så du mener at jeg er lett på tråden når jeg blir voldtatt ? Og at om man har hatt mer enn 2 sexpartnere når man er 30 så er man lett på tråden ?? Og når man er 17 år ,ikke har noe sted å bo ,ingen jobb ,ikke noe bra nettverk ,med en kjærste som er på kjøret (narkoman ) så er det smart å få et barn ?Hvordan liv hadde det vært for det barnet ,når moren ikke klarer å ta vare på seg selv en gang?
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #34 Skrevet 18. mai 2009 Man VET aldri hvor sykt et barn blir, leger tar feil hele tiden... Du nevner smertehelvete...i dagens samfunn har vi nok av smertestillende medikamneter...Å bli kjent med barnet i løpet av tiden det lever må jo være flott selv om barnet kanskje ikke lever så lenge, MEN mirakler skjer....Kanskje barnet blir født frisk? Eller ikk så sykt som man i utgangspunktet trodde?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #35 Skrevet 18. mai 2009 sterilisering av menn koster mindre og er et mindre inngrep enn hos kvinner, og kan vel også reverseres. Sterilisering av kvinner har jeg hørt er en stor operasjon som ikke anbefales hvis du ikke absolutt må siden det følger med en del problemer etterpå, kan hende jeg har hørt feil...?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #36 Skrevet 18. mai 2009 Tåle å bli kalt hore? Nei du , tror ikke det !
malingus Skrevet 18. mai 2009 #37 Skrevet 18. mai 2009 Mener ikke å være ekkel her, mamman til William, men hva med kondom og sæddrepende midler i kombinasjon? Og hvorfor er det mannen din som må kutte strengen og ikke du? Ble litt nysgjerrig på det der...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #38 Skrevet 18. mai 2009 Unnskyld meg Neffi, men er ikke du spl? Det virker ikke slik. "i dagens samfunn har vi nok av sm.still medikamenter" Så det er bedre at barnet ligger der fullstendig neddopet, bare sånn for at du skal slippe en abort? Leger tar også feil ja, de er bare mennesker, som alle oss andre. Men, det jeg nevner over her, det er tilfelle, og det skjer ikke bare en gang i året om du tror det.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #39 Skrevet 18. mai 2009 Hvorfor tåler du ikke prevensjon grunnet leiden mutasjon? Pga. økt mulighet for blodpropp? Hva med blodfortynnende? Når du er 17 år og er gravid får man hjelp fra det offentlige...Og sparke narkisen av en kjæreste ut...Ta grep om livet å få det på rett kjøl...ikke den lettvindte utgangen ved å ta abort...Unødvendig...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #40 Skrevet 18. mai 2009 Vet du i det hele tatt noe om leiden mutasjon neffi? Jeg har også det, og etter hva du skriver, kan du ikke ha mye kunnskap om det, eller?
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #41 Skrevet 18. mai 2009 Har tatt noen søk på nettet nå og det brukes da pessar fortsatt... Kanskje du burde skafffe deg andre leger eller kanskje du bare juger??? ta å sjekk litt på nettet du.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #42 Skrevet 18. mai 2009 Vel, etter tre aborter må en vel nesten si at det er på tide?
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #43 Skrevet 18. mai 2009 Hvorfor kan du ikke bruke minipillen, kondomer eller spiral? Jeg bare spør av ren nysgjerrighet siden du selv sier at du ikke tåler noen som helst form for prevensjon... (og innledningsvis begrunnet du dette med Leiden). Selvsagt skal ingen kalle deg lett på tråden på bakgrunn av at du har blitt voldtatt! Sier enormt mye om vedkommende dersom noen gjør det!!! Den situasjonen du beskriver misunner jeg deg ikke. Men dersom jeg ikke hadde noe sted å bo, ingen jobb, ikke noe bra nettverk og en narkoman kjæreste hadde jeg sørget for ikke å bli gravid....
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #44 Skrevet 18. mai 2009 ja da ,overlegen på gyn avd på ullevål juger .Tror mer på overlegen enn på deg !
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #45 Skrevet 18. mai 2009 Er det ikke sli at dere har økt sjans for å få blodpropp grunnet for mange røde blodlegemer da?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #46 Skrevet 18. mai 2009 Uff og uff.. Jeg har vært her inne noen år nå, men jeg lar meg likevel sjokkere over manges uttalelser her inne.. Og det utrolige er at ikke bare er tull ,em at det faktisk finnes mennesker i verden som mener fra dypet av sitt hjertet at noen er horer, drapsmenn og det som verre er fordi de tar abort. Personlig kunne jeg aldri tatt abort og har selv vært abortmotstander. Men så har jeg etter hvert levd noen år. Møtt ulike mennesker i ulike situasjoner. Reist en del og sett verden.. Den er ikke svart og hvit. Det er ikke enten eller. Det er mange skjebner ute i verden som vi ikke kjenner til og som vi ikke skal overkjøre med våre meninger. Jeg håper Neffi og alle dere andre som er ekstremt usakelige i denne abortdebatten en dag blir voksne og klarer å se verden med mindre skylapper.. Lykke til med det...
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #47 Skrevet 18. mai 2009 Ta en titt her da; http://forum.nybaktmamma.com/prevensjon-f310/informasjon-om-pessar-den-som-vil-ha-hormonfri-prevensjon-578854/
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #48 Skrevet 18. mai 2009 Nå pleier jeg å være en av de som ser rødt hver gang neffi begynner med sine abortmotstander-taler, og hun har dratt det litt for langt ved å kalle deg en hore. Men at du bryr deg om hva neffi sier er bare dumt. Neffi har like mye empati som en amøbe. Men det at du er ikke tåler noen form for prevensjon er jo bare bullshit. Og at legene har sagt til deg at det ikke brukes/lages pessar mer i Norge? Halloooo? Og ettersom du selv VET at du ikke tåler "noen form for prevansjon" (foruten å ta aborter - som det da faktisk virker som du bruker som en form for prevansjon....) så burde du faktisk holde deg unna sex - eller at mannen ikke får utløsning inne i deg. Og bruk kondom og sæddrepende midler og det som er.... hallo? Det virker litt teit det du kommer med egentlig. Dessuten blir det bare for teit at du mener at det er mannen din som skal steriliseres når det er du som ikke tåler noen form for prevansjon. Det er da faktisk ikke hans problem. Og ettersom du er ung og fremdeles vil ha barn så kunne du nå vel ha latt være 2 av de 3 abortene? Du virker bare mer og mer blond egentlig ut i fra jo mer du legger ut her.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #49 Skrevet 18. mai 2009 Vi har brukt både kondom og sæddrepende middel og forsatt blitt gravid !Men er ikke noe tema nå ,for nå er vi prøvere Grunnen til at det er han og ikke meg er fordi det er ett mye enklere inngrep for han og at han har et ønske om å gjøre det ,når vi har fått de barna vi vil ha .. Og om det noen gang blir slutt mellom meg og mannen min og jeg finner meg en ny mann og denne mannen vil ha barn ,så vil jeg ha den muligheten til få et barn med den mannen.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #50 Skrevet 18. mai 2009 I perioder vil det være bedre at man er neddopet som du sier ja eller bli lagt i lindrende sedering i perioder... Det er et liv, noen er glad i det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå