Bregnia Skrevet 28. mai 2009 #26 Skrevet 28. mai 2009 Ja vi får håpe det:) Var mye roligere og prøver å ikke bry meg så mye om dette som forrige gang. Men får jo noen små tilbakefall. Men det er jo unormalt å ikke være litt stresset. Jeg fikk satt tilbake bare ett egg.Spurte om to,men siden jeg er 28 år ville de ikke det. Det kan jo hende dere får tvillinger:) Veldig spent å høre hvordan det går med frk Bulle i morgen!
Søskenhåp adopterer Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #27 Skrevet 28. mai 2009 Jeg fikk 2 siden det er siste forsøk og jeg fyller 38 21 juni. Det er 38 som er aldersgrensa deres ang. 2 egg inn. Jeg håper veldig på EN jeg da. Med Edvartsen ble det også satt inn 2. Mitt første forsøk også 2, det er så langt tilbake at da var det 2 som var regelen og ikke ett som nå. Det er nok like bra sjanse med ett, har også blitt gravid med det ;-)
frk bulle Skrevet 28. mai 2009 #28 Skrevet 28. mai 2009 ÅÅååh, jeg vil også ruge jenter::!! Heldige dere som har kommet så langt. Da er det liksom bare å ta tiden til hjelp,ikke mer vi kan påvirke.. Heeeelt enig i at det er "tull" å fokusere på symptomer på diverse rugedager, man blir jo bare gal av å overananlysere hver minste boble i buken, haha! Klart vi er alle spente, men som Søskenhåp sier, blodprøven er jo det som virkelig gjelder!! I det minste vent til testdag med testing, ikke sunt å fyre seg opp om ulike resultater innen den tid. Nå høres jeg VELDIG tøff ut, men dette mener jeg..! Man kan så lett bli skuffet og det er jo nok trøkker å få i denne bransjen om vi ikke skal påføre oss en haug ekstra, right?? Dette forsøket har jeg og min kjære inntatt en mer avventende innnstilling til.. vet at jeg ikke kan TENKE meg til graviditet uansett, vel og greit å være positiv-men realistisk føler jeg.. Men fingers crossed! For oss alle..
Søskenhåp adopterer Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #29 Skrevet 29. mai 2009 Ja det der med å "tenke seg gravid" er jo bare vissvass. Jeg kjenner jeg blir provosert når noen sier til meg angående dette at "du må jo ikke være så pessimist da, men tenke positivt!" Ei venninne av meg fikk seg til å si at egget sikkert fester seg lettere hvis en har en positiv innstilling!!?? Ja hun aner jo så mye hva hun snakker om liksom som har sønn unnfanget på naturlig vis. Jeg har vært gjennom dette så mange ganger nå, og jeg er realist, og det er faktisk dette som hjelper meg til å ha en litt mere avslappet holdning (det noen kaller negativ) til det hele. Jeg hadde vel gitt opp trua når vi fikk Edvart, men jammen i meg ble jeg ikke gravid allikevel. Og, hvis man tenker mere "går det så går det" og ikke kjaser seg opp med å kjenne på symptomer og stresse med å tenke positivt så tror jeg man har en bedre ro i kroppen. Og dette tror jeg er det beste! Så bra at vi er enige da... hehe Nå krysser jeg fingrene for deg for at det blir gode egg å sette inn for dere.
Regndråpe Skrevet 29. mai 2009 #30 Skrevet 29. mai 2009 Hei damer :-) Hiver meg inn her jeg også... Jeg fikk også satt inn 2 egg den 27/5 i Porsgrunn. To perfekte egg i følge legen. Dette er vårt 2 forsøk. Fikk heldigvis 3 egg på frys så jeg er litt roligere nå enn forrige gang - har liksom mere å gå på nå.... Har akkurat passert 38 år og legger ikke skjul på at jeg hører tikk-takk-tikk-takk...... Enig at man bare ikke skal gruble for mye i rugetiden - kan jo bli helt ko-ko i hodet av det!!
frk bulle Skrevet 29. mai 2009 #31 Skrevet 29. mai 2009 Ja ikke sant at det provoserer??!!? Og folk som ikke har peiling på IVF burde i det minste være såpass sosialt intelligente at de droppet sånne utsagn!! Anyway, her i gården var det 6 egg på gang som gynekologen klarte å se, men håper på et par bonusegg ved utttaket. Forrige runde (i feb.) fikk jeg også beskjed om at det var 6 egg, men de fikk nå ut 7 ved uttaket..! I tillegg sleit han veldig med den ene eggstokken som har en lei tendens til å gjemme seg litt! Så jeg måtte ned på gulvet og hoppe litt rundt for å prøve å flytte på den, det har jeg måttet før også, ved uttak.Føler deg særs smart da..truseløs hopping, juhu liksom!) Konklusjonen var at eggene var litt små, et var 16 mm,og de andre var rundt 12,10 osv.. Ergo flere dager på sprøyter, og ny UL på tirsdag.. mest sannsynlig uttak tors eller fredag.
Søskenhåp adopterer Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #32 Skrevet 29. mai 2009 Ja og i grunnen også når vi begge har mistet i uke 12, og hun var den som desidert tok det hardest av oss, det var ikke måte på syting i evigheter om at "hun kom nok aldri til å bli gravid igjen" osv. selv om hun jo selvsagt ble det, og det sier hun til meg da som må ha hjelp og også mistet 2 ganger. Så snakk om å tenke positivt DA liksom... men å si det til meg etterpå det var liksom på sin plass. Ja ja .... du får smøre deg med enda mere tålmodighet du da, jeg ser for meg den der truseløse hoppinga ;-) Koselig Regndråpe at du også slang deg på, det er ikke så mange som er på tråden her lenger. Vi er jo 38 ja men heldige som enda har fine egg. Jeg hadde faktisk rekorduttak forrige gang, så alder ingen hindring he he
Bregnia Skrevet 30. mai 2009 #33 Skrevet 30. mai 2009 Regndråpe... Jeg satt også inn egg den 27/5 i Porsgrunn! Spennende! Var det dr Friberg du også var hos? Vi får ruge videre ute i sola. Kjempe deilig! Skal på middag til ei venninne som også skal ha besøk av ei anna jente som er høygravid.. Vet ikke helt hvor mye jeg gleder meg til det men...
frk bulle Skrevet 1. juni 2009 #34 Skrevet 1. juni 2009 Hei jenter.. må holde liv i tråden vår..Håper dere nyter rugedagene alle sammen i goværet!) Jeg skal på 2.gangs ultralyd i morra, så da satser jeg på at eggstokkene mine oppfører seg fint, og lar legen se SKIKKELIG hvor mange eggposer jeg har! Håper så mye at jeg får uttak på torsdag, vil ha fart på prosessen!! Lei av sprøyter og spray nå. Jeg går på 450ie med puregon, og 150ie med luveris. Og Luverisen må jeg blande ut selv, litt styr. Men dette har på alle forsøkene vært sambo sin oppgave, må gjøre litt han også! På lørdag var jeg hjemme aleine, og skulle gjøre dette selv, og da klarte jeg SELVFØLGELIG på et eller annet merkelig vis å søle ut halve dosen!! Og i og med at det var helligdag i dag, og jeg ikke har anledning til å få tak i mer luveris før i morra, hadde jeg ikke noe annet valg enn å sette den halve dosen.. Satser på at det ikke gjør så mye..
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 1. juni 2009 #35 Skrevet 1. juni 2009 Hei,hei! Jeg skal også på andregangs ultralyd i morgen, og har blitt forespeilet uttak på torsdag! Har kort regime, og bruker 200 ie puregon og cetroside. Er spent, da jeg har mislyktes flere ganger tidligere! Lykke til alle sammen!
Søskenhåp adopterer Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #36 Skrevet 1. juni 2009 Hei nytt år osv... jeg husker deg, vi fulgte hverandre for noen forsøk siden også. Jeg er i god form igjen etter uttaket, er på rugedag 4 nå og skal faktisk ta blodprøve allerede om 1 uke! Jeg skal på hundeutstilling begge helgedagene så det kommer til å gå fort dette her for har så mye annet å styre med! Det er vel mitt beste råd i ventetida å skaffe seg noe å gjøre he he. Ønsker dere lykke til og håper det blir uttak til uka da....
frk bulle Skrevet 1. juni 2009 #37 Skrevet 1. juni 2009 Hei nytt år osv! Så spennende at du også skal på 2.gangs ultralyd i morra! Da blir det vel kanskje synkronruging på oss to, hehe! Hvordan lå det ann med egg på UL første gang?? Er du en av de heldige som pleier å få på frys?? Og hvilke forsøk er dette i rekken? Masse spørsmål,hehe!
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 1. juni 2009 #38 Skrevet 1. juni 2009 Hei frk bulle, sender deg en PM jeg!
Regndråpe Skrevet 2. juni 2009 #40 Skrevet 2. juni 2009 Bregnia.. Ja , det var samme lege, Mette Friberg, som satt inn begge eggene. Hun satt også inn forrige gang i februar da jeg hadde mitt første forsøk med ivf. Denne gangen hadde vi icsi og eggene var av mye bedre kvalitet ifl henne. Prøver å la være å tenke på hvor mange dager det er igjen før jeg kan teste. Denne gangen har jeg mye mindre symptomer i rugetiden enn sist. Puppene er stoooore og ømme, ingen spesielle smerter i magen, kun murring i korsryggen og noe sure oppstøtt - ja også er jeg dødstrøtt hele tiden! Tror jeg kommer til å teste tirsdag 9/6 - skal på B. Springsteen konsert på kvelden...
frk bulle Skrevet 2. juni 2009 #41 Skrevet 2. juni 2009 Javel jenter, liten update fra meg.. var på andre gangs UL i dag, og etter noen ekstra dager med medisin har jeg fått ny rekord i egg-9 stk!!!! Jeg er driiiitfornøyd, har hatt 3,4 og 7 egg tidligere, så jeg syns at dette var stas. forrige gang viste det 6 egg på andre gangs ul,og da fikk jeg ett bonusegg på uttaket, så jeg har jo et liiite håp om reprise..men skal ikke bli grådig,hehe. Hadde bare vært så kjekt å fått noe på frys EN gang liksom..men er realistisk altså. Dermed blir det uttak på fredag, ble en ekstra dag med medisiner,styyyr å måtte kjøpe mer og mer hele tida, mye utlegg..dette forsøket har kommet på 35000 i medisin!! Men vi får det jo igjen på DETTE forsøket da heldigvis.. I morra er det siste stikk i denne runden..ovitrelle kl 20, wohoo!! Endelig!
Søskenhåp adopterer Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #42 Skrevet 3. juni 2009 ååå, det var veldig bra da! Ja det kan bli noe enormt i penger til medisiner. Godt vi også får igjen fra NAV nå. Vi er "raka blakk" denne mnd. utgifter til medisiner, bilen på reparasjon osv. så nå venter jeg veldig på feriepengene.... Ruger og ruger jeg da, men er rolig i forbindelse med det. Stressa meg imidlertid voldsomt opp i går fordi jeg trodde jeg hadde ødelagt klippemaskinen min jeg bruker på hundene mine, storpuddeltispa mi skal stilles ut i helga og den er jeg da helt avhengig av, men fikk nå delene på plass igjen og fikk klipt he he.... merker at hormonene kanskje er litt ute å kjøre ja.
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 4. juni 2009 #43 Skrevet 4. juni 2009 Hallå! Da er uttaket over, og det ble 12 egg!!!!!! :-) Er så spent på hvordan det går, og håper så inderlig å få noen på frys!! Innsett blir på lørdag! Hvordan går det med dere andre? Ønsker dere alle sammen LYKKE TIL!!!!!!!!!!
frk bulle Skrevet 5. juni 2009 #44 Skrevet 5. juni 2009 Hei.. Er litt negativ nå, hadde utttak i dag, og de fikk bare ut tre egg.. Hadde jo ni på siste UL, så dette var nedtur. Lenge så det ut som om de bare skulle klare å få ut ETT, men det kom da et par til etter en laaang stund. Og da jublet legen, men jeg men jeg har bare en følelse av at alt er forgjeves..de sa at noen av de var for små til å ville løsne, og noen hadde gått til grunne for de var for store. Legen sa at ca 40,50% ikke får ut alle eggene, men på mine 3 tidligere uttak så har antallet egg ut stemt bra med ultralyden i forkant..Ja ja, får jo bare se hva de sier i morra når de ringer da..:/
frk bulle Skrevet 6. juni 2009 #45 Skrevet 6. juni 2009 Heldigvis var 2 av eggene befruktet i dag, så nå er det bare å håpe at de "overlever" helgen og deler seg fint så det kan bli innsett på mandag..scary..!
Søskenhåp adopterer Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #46 Skrevet 6. juni 2009 Å, det var bra da. Lykke til på mandag! Jeg tar blodprøve da - har ikke hatt noen symptomer så jeg er egentlig litt negativ. I dag imidlertid var jeg sikker på å få mens, men ingen mens har kommet, og nå har det vært stikninger noe jeg aldri har opplevd før så nå i øyeblikket er forventningene sånn 50/50. Jau, det går som det går.... Gikk bra på hundeutstillingen i dag da i alle fall.
Bregnia Skrevet 6. juni 2009 #47 Skrevet 6. juni 2009 Så bra frk Bulle! Skal se det blir tvillinger på deg:) Jeg er på rugedag 10 nå.. Har veldig på følelsen av at dette ikke går. Brystene sluttet å være ømme på dag 8.De er forstatt fyldige og sånn men.. Føler at jeg har hatt mens murringer ,men mulig det er innbilning.. Hadde veldig lyst til å ta en test i morgen,men glemte å kjøpe i dag. Pleier brystene å være ømme hele tiden når det er positivt? Skikkelig irriterende å være så sikker på at det ikke går. Tror det på en måte er kroppen som setter opp et slags forsvar... Hva slags hunder har du søskenhåp?
Søskenhåp adopterer Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #48 Skrevet 6. juni 2009 Verdens fineste og det er storpuddel/kongepuddel ;-)
frk bulle Skrevet 6. juni 2009 #49 Skrevet 6. juni 2009 Åh, så spennende at du skal ta blodprøve på mandag!! vil du ikke ta en vanlig test også?? Når får du svar på blodprøven?? Hvilken rugedag er det for deg på mandag? Masse spørsmål,hehe:) Jeg skal teste den 20 hvis jeg nå får satt inn på mandag, og det er rugedag 13.Ved de andre forsøkene har jeg fått mensen på dag 7, så hååååper så inderlig det er min tur nå.. Masse lykke til på mandag, jeg heier på deg Søskenhåp!!)
frk bulle Skrevet 6. juni 2009 #50 Skrevet 6. juni 2009 Har dere ikke noen vaktapotek der du bor?? så kan du kjøpe test i morra?? Ja,dette er spennende tider for noen og en hver, sier ikke nei takk til tvillinger jeg, hehe! Naturlig at psyken beskytter oss mot nedturer, sikkert bedre å være litt avventende, men ikke akkurat lett!! Tror det med brystene og ømhet kan variere veldig. Eggløsningssprøyta er vel ute av kroppen din nå, og da vil vel brystene forandre seg?? Mine er steinømme nå iallefall, så den sprøyta har jo mye å si... Lykke til bregnia, heier på deg også!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå